10/06/2026
Idag gjorde vår fina kollega Ann-Lie Tulokas Olsson sitt sista sammanträde i kommunfullmäktige efter mer än 20 års trogen tjänst för Kristdemokraterna.
Under alla dessa år har Ann-Lie varit en ovärderlig kraft i vårt lag. Med sitt stora engagemang, sitt hjärta för människor och sin fasta värdegrund har hon varit ett ankare för oss alla. Hon har gång på gång påmint oss om vilka vi är, vad vi står för och varför vi engagerar oss politiskt.
När vi frågade Ann-Lie hur det känns att göra sin sista tjänstgöring i kommunfullmäktige svarade hon kort och enkelt:
– Konstigt.
Och till sina väljare vill hon säga:
– Stort tack för förtroendet under alla dessa år.
Vi vill rikta ett varmt och innerligt tack till Ann-Lie för allt hon har gjort för vårt parti, vår kommun och alla människor hon har representerat genom åren. Hennes insatser har gjort avtryck som kommer att leva kvar länge.
Som tur är fortsätter Ann-Lie sitt engagemang i andra uppdrag för Kristdemokraterna i kommunen, något vi är mycket glada och tacksamma för.
Tack, Ann-Lie, för ditt stora hjärta, ditt engagemang och din trofasta tjänst genom åren. 💙