08/06/2026
🥾 Idag börjar Jesper Sjöström sin ”Vandring mot mobbing och psykisk ohälsa”. Hans plan är att vandra från Östersund till Södra Berget i Sundsvall till på lördag. Första anhalt blir Värviken utanför Pilgrimsta.
Jesper har själv upplevt mobbing under skoltiden och kämpar med depression. Projektet med vadringen och vandringen i sig ser han som en del i läkeprocessen.
- Mitt mål med vandringen är att upplysa om psykisk ohälsa och mobbning och att folk ska våga prata om det, säger Jesper och fortsätter:
- Att man tar kontakt med någon om man inte mår bra. Det kan kännas jobbigt först när man tar kontakten - men sen blir det bättre.
🙏 Starten för vandringen gick 10.00 från Stortorget. Vi var där och hälsade lycka till tillsammans med nära och kära.
📲 Man kan följa resan på sociala medier och om man har möjlighet så går det att bidra till Jespers insamlingar till ”Friends” och ”Tim Berglings Foundation”. Länkar finns i kommentarsfältet.
Dela gärna ❤️
✅ UPPDATERING
Jesper skadade ena knäet under vandringens första etapp och har avbrutit turen. Han planerar ett nytt projekt som han kommer berätta mer om längre fram. Vi skickar ett STORT TACK från Jesper till era alla för ert fina engagemang och till alla som skänkt bidrag till insamlingarna som går direkt till ”Friends” och ”Tim Bergling Foundation”. 🥰