Gröna Studenter Örebro

Gröna Studenter Örebro Gröna Studenter är Miljöpartiet de grönas studentorganisation. Gröna Studenter Örebro har medlemmar i hela Örebro län.

Gröna Studenter är opinionsbildande både gentemot moderpartiet och samhället i stort. Högre utbildning och studenters livssituation är viktiga frågor för oss samtidigt som vi tycker det är viktigt att vara opinionsbildande i andra frågor. Vår nära koppling till akademin ger oss förutsättningar att ha forskningsförankring i våra politiska förslag.

Vi har varit på Musikhögskolan för att värva nya medlemmar och bjuda in till vår pizzakväll på lördag! Har du inte sett ...
03/05/2023

Vi har varit på Musikhögskolan för att värva nya medlemmar och bjuda in till vår pizzakväll på lördag! Har du inte sett eventet finns det här: https://fb.me/e/Vm3nTDAG Vi lär känna varandra och pratar om vad vi vill göra ihop. Varmt välkommen! 🍕🥰

Kom och joina oss på vår pizzakväll den 6 maj! 🍕 Vår grupp startar upp på nytt och välkomnar såväl gamla och som nya med...
27/04/2023

Kom och joina oss på vår pizzakväll den 6 maj! 🍕 Vår grupp startar upp på nytt och välkomnar såväl gamla och som nya medlemmar! 💚

Under pizzakvällen får du lära känna andra engagerade medlemmar. Det blir en trevlig och kul stund ihop. 🥳

Jakob Nadir från Gröna Studenters förbundsstyrelse berättar om vad som händer i Gröna Studenter och vilka möjligheter som finns inom politikutveckling, ledarskap och EU-valrörelsen.

📅 Tid: 6 maj kl. 17.00-20.00 - Drop in!
🔗 Läs mer i eventet: https://fb.me/e/MGHcVXa1

LUNCHA MED OSS OCH PER BOLUND! 🌏Nästa måndag den 13 mars kl. 12:00-13:00 har vi ett lunchsamtal med Per Bolund tillsamma...
07/03/2023

LUNCHA MED OSS OCH PER BOLUND! 🌏

Nästa måndag den 13 mars kl. 12:00-13:00 har vi ett lunchsamtal med Per Bolund tillsammans med Frans Prenkert, professor och Camilla Hansén, riksdagsledamot från Örebro län.

Per Bolund är språkrör för Miljöpartiet och var tidigare miljö- och klimatminister. Frans Prenkert leder forskningen på Center for Sustainable Business vid ÖU. Camilla Hansén är även MP:s utbildningspolitiske talesperson.

Det blir ett spännande samtal som du inte vill missa! Anmäl dig genom att mejla till [email protected]. Är du medlem i Gröna Studenter så bjuder vi på lunchen! 🥳

Imorgon lördag 19 november kl. 19-21 har vi Bar Grön tillsammans med Miljöpartiet Örebro på den vegetariska restaurangen...
18/11/2022

Imorgon lördag 19 november kl. 19-21 har vi Bar Grön tillsammans med Miljöpartiet Örebro på den vegetariska restaurangen Rosengrens Skafferi.

Vi gästas av:
💚 Katrin Wissing, partisekreterare för Miljöpartiet
💚 Camilla Hansén, utbildningspolitisk talesperson för Miljöpartiet
💚 Daniel Helldén, trafikpolitisk talesperson för miljöpartiet.

Vi ställer frågor till Katrin, Camilla och Daniel. Kom och ställ dina frågor!

Vi äter vegansk buffé! 🥰

Pris: 250 kr för vegansk buffé (ordinarie pris 375 kr). Sätts in på bankgiro 5486-8294.
Anmäl dig här för att boka en plats:
https://forms.gle/Mf4THoSuXMtyYwzVA

Nu börjar det dra ihop sig till Grön Akademi! Lediga platser finns för studenter i Örebro. 😃
14/11/2022

Nu börjar det dra ihop sig till Grön Akademi! Lediga platser finns för studenter i Örebro. 😃

Nu kommer Grön Akademi till Örebro! Ta chansen att vara med! 🤩💚💪 Läs mer i eventet: https://fb.me/e/3VXbJdpWh
03/11/2022

Nu kommer Grön Akademi till Örebro! Ta chansen att vara med! 🤩💚💪 Läs mer i eventet: https://fb.me/e/3VXbJdpWh

Permanenta uppehållstillstånd nu! ✊💚
08/04/2021

Permanenta uppehållstillstånd nu! ✊💚

Vi tror på solidaritet med världens alla människor. Den som flyr har inget val och Sverige ska stå öppet för den som behöver en fristad.

Dagens förslag på ny migrationslag innebär att i stort sett alla uppehållstillstånd blir tillfälliga. Det här tycker vi är helt fel väg att gå. Forskning visar att permanenta uppehållstillstånd är bättre för både integrationen och den enskilda individens trygghet. Vi kräver därför permanenta uppehållstillstånd.

Både Gröna Studenter och Miljöpartiet vill ha permanenta uppehållstillstånd, men andra partier säger nej. Vill du också ha en medmänsklig migrationspolitik? Bli medlem idag ✊💚

https://gronastudenter.se/medlem/

LIVE MED MÄRTA STENEVI 🤩Tune in på vår Instagram story ikväll kl. 19.00 - då sänder Gröna Studenters språkrör Kattis Fol...
02/02/2021

LIVE MED MÄRTA STENEVI 🤩

Tune in på vår Instagram story ikväll kl. 19.00 - då sänder Gröna Studenters språkrör Kattis Folkeson live med Miljöpartiet de grönas nya språkrör Märta Stenevi! Ni får chansen att lära känna Märta, köra Jag har aldrig och snacka lite politik. Missa inte!! 🥳

Följ på Instagram för att hänga med ikväll: https://www.instagram.com/gronastudenter_mp/ 💚

Kattis är inte bara språkrör för Gröna Studenter i Sverige, utan också kommunalråd för Miljöpartiet i Örebro! Heja 👏Gå m...
23/12/2020

Kattis är inte bara språkrör för Gröna Studenter i Sverige, utan också kommunalråd för Miljöpartiet i Örebro! Heja 👏

Gå med i Gröna Studenter och kämpa tillsammans med Kattis och oss, för ett grönare Örebro och Sverige: https://gronastudenter.se/bli-medlem/ 💚

Stort grattis till vårt kommunalråd Katarina Folkeson som är med på årets lista över unga makthavare i Sverige! 👏

Listan görs årligen av makthavare.se och lyfter unga personer som är aktiva i den politiska debatten och ses som framtida makthavare. Om Katarina skriver de:

"Katarina, eller Kattis, är språkrör för Gröna Studenter och kommunalråd i Örebro. Hjärtat brinner extra mycket för klimatet och antirasism."

Flera unga gröna lyfts fram på listan. Miljöpartiet har ett starkt lag med unga makthavare och tillsammans bygger vi den gröna rörelsen 💚

Är du också ung och vill engagera dig politiskt? Bli medlem helt gratis i vårt ungdomsförbund Grön Ungdom eller studentförbundet Gröna Studenter! Följ denna länk och välj någon av sidoorganisationerna ➡️ https://www.mp.se/bli-medlem. Samma länk gäller även för dig som är lite äldre och vill engagera dig, alla är välkomna!

Viktig nyhet för studenter och vården 👏💚
22/12/2020

Viktig nyhet för studenter och vården 👏💚

FRIBELOPPET SLOPAS NÄSTA TERMIN 👏

Fortsätt jobba i lugn och ro – fribeloppet slopas även nästa termin! Gröna Studenter driver hela tiden på för att studenter ska få en så bra studiesituation som möjligt, särskilt under pandemin. Det är alltid vårt fokus i olika möten med Miljöpartiet. Nu blir vår politik verklighet igen!

Slopat fribelopp innebär att studenter inte behöver oroa sig för att bli av med sitt studiemedel om de arbetar vid sidan av plugget. Framförallt är det en seger för vården som kan få fler studenter att arbeta extra under pandemin. Nu är det oerhört viktigt att alla som behövs i vården kan hjälpa till 💚

Adress

Örebro

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Gröna Studenter Örebro postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Organisationen

Skicka ett meddelande till Gröna Studenter Örebro:

Dela