29/04/2026
Elev firar SM‑guld i volleyboll🏆
Vi säger stort grattis till Elsa Matre, elev på Teknikprogrammet hos oss på Ängelholms gymnasieskola som nyligen varit med och vunnit SM‑guld i volleyboll med EVS!
Matcherna i SM‑finalslutspelet blev en riktig höjdpunkt efter en intensiv säsong. För Elsa betyder guldet mycket, både personligt och sportsligt.
– Det känns helt otroligt roligt! Detta år har vi haft ett lag med en fantastisk sammanhållning och laganda där vi stöttat varandra i både med- och motgång. Alla i och runt laget har varit med och bidragit till SM-guldet!
Extra imponerande är prestationen med tanke på att Elsa bara spelat volleyboll i fyra år. Att kombinera elitidrott med studier kräver både planering och motivation, något Elsa blivit van vid.
– Det är klart att det kan vara tufft ibland, men jag har lärt mig att strukturera min tid. Det gäller verkligen för mig att vara fokuserad på lektionerna den tid jag är i skolan. Det går att plugga på gymnasiet och hålla på med elitidrott samtidigt, men det gäller att planera bra. Volleybollen ger mig dessutom massor av energi, berättar hon.
Vi är mycket stolta över Elsas prestation och önskar henne stort lycka till framöver, både på planen och i skolan 🌟