27/04/2026
Nu fortsätter jag med Vård o Omsorgsyrket behöver komma fram i dagsljuset.
Fortsatt min praktik på Nyberga på avd 4 för dementa, och avd 3 för dom som är ganska multisjuka.
Underbara dagar, med otrolig personal och boende.
På demens fick jag sitta ner med flera, där vi satt och läste ur en bok, om vad som hände i Luleå under tidigt 1940-50 tal, det tyckte dom var spännande. Fick en del att prata om älgjakt.
Nästa avdelning har jag fått se vilket jobb, dom gör med alla multisjuka, bla dialys, som var spännande för mig att se, min mamma fick ju åka till lasarettet i Piteå för dialys 2-3 gånger/ vecka, så nu vet jag hur det funkar. Och hade många fina samtal med dom boende, tom en som visste att jag kör husbil, och en annan som visste att jag jobbat på Bussgods.
Stort tack till all Personal och boende på Nyberga, och till Monica o Desiree, då jag fick ett avslutningssamtal med dom.
Mvh
Sara Risberg