18/06/2026
Älvdalens kommun lämnar nu stabsläget som infördes för att hantera personalbrist inom vård och omsorg. Tack vare förstärkt bemanning och rekrytering av fler vikarier har situationen stabiliserats och verksamheten återgår till ordinarie arbetsrutiner.
Ett varmt tack till alla medarbetare och vikarier som gjort en fantastisk insats under den här perioden. 💙
Älvdalens kommun lämnar idag, den 18 juni 2026, stabsläget som infördes på grund av personalbrist inom vård och omsorg. Bemanningssituationen har stabiliserats och verksamheten återgår nu till ordinarie arbetsrutiner efter en intensiv period med förstärkt samordning och bemanningsarbete.