16/03/2015
Elma kokusunu sever misiniz?
Hiç elma yerken boğazınızda bir yanma hissettiniz mi?
Hayır mı?
Bundan tam 23 yıl önce 16 mart 1988 sabahı elma kokusuyla uyandı Halepçeli çocuklar.. elmanın kıt olduğu yerde sevinçle mutfağa yöneldiler önce..
kokunun mutfaktan gelmediğini görünce camlarını açtılar, baktılarki koku dışardan daha çok hissediliyor.. dışarı akın ettiler heyecanla..
çıktıklarında gördüler ki herkes dışarıda.. hızlı hızlı yürümeye başladılar kokunun geldiği yere.. gittikçe şiddetlendi elma kokusu..
biryandan da derilerinde bir yanma hissettiler, aldırmadılar ve yürüdüler..
daha hızlı koşmaya başladılar,koşuyorlardı ama yanıyorlardı,eve doğru koşmaya başladılar..
derileri morarmaya ve büzülmeye başladı..ve kendilerini suya attılar.. bedenleri kavruldu..asit dolu havuza girmiş gibilerdi, ölmüşlerdi..
ölümün nerden geldiğini anlamadan, yanarak..ateşsiz ve dumansız..
Çığlıklarla.. bağrışlarla.. çağırışlarla.. Bir avuç kül olmuşlardı.
Hiroşima'da küçük çocukları yakan da onlardı
Vietnam'da yüzlercesini binlercesini katleden onlardı
Ruanda'da 100 gün içinde 800 bin kişinin katledilmesine sessizce destekleyen duyamadılar o çığlıkları..
Çocuklar ölmesin
Şekerde yiyebilsinler..