23/12/2021
Alt tyder på at det blir jul i år også, selv om vi legger nok et år med pandemi bak oss. Pandemien som har endret spillereglene for oss, gang på gang. Vi har til nå vært nokså skjermet for smitte på Værøy, selv om vi rett før jul fikk en liten forsmak på hva som kan vente oss denne vinteren. Det kan bli en tøff vinter for mange. Sykehusene står i knestående, og også på Værøy har belastningen på helsevesenet vært stor. Smittevern, munnbind, karantene og isolasjon har blitt gjentatt til det kjedsommelige. Samtidig er det viktig å huske på at det kan være tøft å bli rammet direkte av både isolasjon og karantene. Hver og en av oss kan så lett bli rammet, selv om vi gjør vårt beste for å unngå det. Det er viktig å leve livene våre, være med våre nærmeste, og føle at man lever. Også i en pandemi. Vær rause med hverandre, ta vare på hverandre, og vaksiner deg!
Med ønske om en fredelig jul og et godt nyttår.
Hilsen fra oss på legekontoret