Vi er opptatt av å bidra til at Lade skal utvikle seg som boligområde, næringsområde, rekreasjonsområde, skolekrets, trafikkmessig med sykkel- gang-, kollektiveier til beste for brukere og beboere, ja, for hele byens befolkning. Bli medlem her, skriv gjerne du ble vervet gjennom Arbeiderpartiet på Lade, en del av Østbyen arbeiderlags Facebookside:
https://www.arbeiderpartiet.no/p/ap/bli-medlem
Lade Arbeiderlag var uten styre fra mars 2013 til høsten 2015 da bypartiet spurte Karl Sellgren om han kunne starte opp et nytt styre. Vi fikk vi med oss Arne Bjørlykke, Lise Gunn Eskelsang og noen til i en restart og hadde konstituerende årsmøte januar 2016. Vi engasjerte oss blant annet sterkt i det nye bussrute-systemet som AtB utviklet og etablerte en Interessegruppe (finnes på Facebook) for å ivareta beboerne og arbeidsreisende på Lade sine transport-interesser. Et vellykket folkemøte på Ringve gård med 90 deltakere var med å bidra til at Lade fikk en relativt god løsning for busstilbudet. Styret tok kontakt med Strindheim og Åsvang arbeiderlag med tanke på samarbeid. Lade arbeiderlag arrangerte blant annet to medlemsmøter for de tre lagene i Ladejarlen matpub. Vårt standpunkt var at byen og partiet var tjent med større lokallag som dekket større bydeler. I januar 2018 ble de tre arbeideragene formelt slått sammen til Østbyen arbeiderlag - se egen Facebook-side.