08/04/2025
Vi er ute i marka for å se og kartlegge området hvor vi planlegger ny E39 gjennom deler av Lund, Eigersund og Bjerkreim. Det er viktig for oss å samle inn informasjon i arbeidet med å regulere E39 fra Bilstad til Bue.
Denne uka vurderer vi bekker, vann og vassdrag. Vi går også rundt for å planlegge undersøkelser av grunnforholdene, som vil skje senere.
Denne gangen går vi til fots. Vi varsler grunneiere før vi går på innmark, som dyrket mark og kulturbeite. Vi avtaler med grunneiere også før vi gjør fysiske undersøkelser. Når vi går i utmark eller i kanten av innmark, så varsler vi ikke grunneiere.
De som er på befaring, har alltid på seg gule vester eller liknende.