03/06/2026
Nicolay Bentsen byttet jobb fra å være håndverker til å jobbe med helse, og er glad for valget.
Med god støtte fra Nav Kragerø har han fått jobb på Furubo og nå er han i tillegg i full gang med utdanning gjennom "Menn i helse".
– Jeg savnet med å jobbe med mennesker og føle at jeg har noe å tilby. Det blir nå dekt. I motsetning til tidligere da jeg hadde en jobb hvor jeg leverte det jeg ble bedt om for å få ting til å gå rundt, det var nok et enkelt og trygt valg. Men det jeg gjør nå er noe som faktisk føles riktig for meg, sier Bentsen til Kragerø Blad Vestmar.
Gro Bohnhorst og Kristoffer Sørby Stoa fra Nav Kragerø skryter av samarbeidet med Nocolay og oppfordrer flere til å finne jobb innen helse.
Les mer i KV - Kragerø Blad Vestmar (plussak) i kommentarfeltet