14/12/2017
Inneværende uke har Menneskerettighetsakademiet hatt kurs for i underkant 30 elever ved Sjøvegan videregående skole, noen elever fra Vg3 - programfaget Politikk og menneskerettigheter og noen elever fra ulike GRO-klasser. I årenes løp har mange av våre elever fått være med på disse kursene. Tema er menneskerettigheter, flerkulturell forståelse og ikke-diskrimineringsprinsipp. Elevene diskuterer f.eks hva som skaper gode samfunn? Gjennom innlegg, diskusjoner, gruppearbeid og lek trener elevene på kritisk og demokratisk tenking, mestring og kreativ utfoldelse.
Sjøvegan mottak samarbeider med Sjøvegan videregående skole om den praktiske tilretteleggingen av kursene.
Vi ønsker Marit og Lillian ved Menneskerettighetsakademiet ei god jul! Så håper vi at vi ses igjen 2018.