Ambulansetjenesten Sømna

Ambulansetjenesten Sømna Ambulansetjenesten Helgelandssykehuset

08/07/2022

Nok en viktig ting å tenke over!

Vi har jo ingen å miste❤️

Obs Obs nå i sommervarmen🌞🥵
30/06/2022

Obs Obs nå i sommervarmen🌞🥵

Vi dekket barnevognen med et teppe. Hvor varmt tror du det ble?

Gratulerer med dagen🎈🥳🚑❤️
21/09/2021

Gratulerer med dagen🎈🥳🚑❤️

I dag, 21.september, feirer vi ambulansepersonelldagen. Vi har i den anledning intervjuet folk om deres forhold til ambulansearbeidere.

Awsome🤩👌👏👍🌞Dette liker vi🥰
16/09/2021

Awsome🤩👌👏👍🌞

Dette liker vi🥰

Fint å kunne bidra til at både unge og eldre kan trene under tryggere omgivelser!

24/05/2021

Les rådene fra legen, slik at du kan sikre, varsle og hjelpe. Og visste du at du skal ta av hjelmen hvis den skadede er bevisstløs?

13/01/2021

Ønsker alle en fin dag🌞❄

24/12/2020
Kjekt å vite!Enkel å bruke samt et viktig hjelpemiddel ved hjertestans..vær ikke redd for å ta i bruk en hjertestarter, ...
19/10/2020

Kjekt å vite!

Enkel å bruke samt et viktig hjelpemiddel ved hjertestans..vær ikke redd for å ta i bruk en hjertestarter, den instruerer og informerer deg om alt du skal gjøre👍🚑

Last ned appen 'Hjelp 113' , der kan du finne informasjon om hvor nærmeste hjertestarter er👍

Å bruke hjertestarter er ikke vanskelig. Anette Baar i Stiftelsen Norsk Luftambulanse viser deg hvordan. Lær mer: https://norskluftambulanse.no/meld-inn-hjer...

16/10/2020

Husk reflex på deg selv å ungene dine nå som mørketida er her👍 vi har ingen å miste❤️

Gratulerer med Ambulansearbeider-dagen til alle mine flotte kollegaer 🚑 Jeg er en ambulansearbeider, men ingen lærte meg...
21/09/2020

Gratulerer med Ambulansearbeider-dagen til alle mine flotte kollegaer 🚑

Jeg er en ambulansearbeider, men ingen lærte meg helt hvordan..

Jeg er en ambulansearbeider, men ingen lærte meg hvordan man setter seg ned med en 86 år gammel mann for å fortelle at hans kone gjennom 65 år akkurat har dødd. Hvordan det føles når man ser livsgnisten slukke i øynene foran deg i det du gir han de dårlige nyhetene som knuser han fullstendig, og endrer hele hans liv.

Ingen lærte meg hvordan man tolererer drittslenging fra en vilt fremmed, bare fordi han har drukket hele dagen og mener det er på sin plass at vi kjører han hjem.

Ingen lærte meg hvordan man snakker til en pasient som akkurat har kutta over håndledda, for så å få panikk å ringe 113. Ingen lærte meg hva man skal svare når denne pasienten snur seg mot meg, ser meg gråtkvalt inn i øynene å sier "Ikke engang selvmord klarer jeg å få til.."

Ingen lærte meg hvordan man biter det i seg når man er 2 timer på overtid å kommer inn til en pasient som "har følt seg generelt dårlig de siste 24-timene."

Ingen lærte meg hvordan man bare aksepterer at man går glipp av ting andre tar for gitt. Som bursdager, julaften, avsluttninger, mat til regelmessige tider, søvn.

Ingen lærte meg hvordan man holder hånda til en døende mor som forteller om livet sitt. Om hvordan man emosjonelt reagerer på barnesko og stemningen i huset når man triller henne inn hjemme for aller siste gang.

Ingen lærte meg hvordan jeg reagerer når pasienten plutselig drar frem en kniv..

Å være ambulansearbeider er så mye mer enn bare det å rushe inn å redde liv. Det handler om å håndtere unike og utfordrende oppdrag hver vakt, alt fra fødsel til døden. For så å dra hjem etter endt skift til spørsmål om "Hvordan har din dag vært?" Og svare "Bra, takk! Og din?"

Å være ambulansearbeider er å konstant gi litt av deg selv til hver pasient. For selv om det er vår femte pasient den dagen, og vi kanskje ikke husker navnet, så vet vi at det kan være deres aller første ambulansetur, deres kjære, deres krise.

Det handler om de små tingene ingen helt kan lære deg hvordan.

Det handler om å gi smertelindring og trygghet til den 90 år gamle damen som har falt og brukket lårhalsen. Og som til tross for smerten sier til deg "Beklager at jeg måtte ringe å plage dere nå!"

Det handler om den klemmen du gir han du kjører til et ensomt hjem og ønsker "God bedring" Om å finne frem mobilen, slå på TV, ordne et glass vann og vennlig si "Er det noe mer du trenger før vi må gå?" Og du vet du har vært lyspunktet i livet hans den dagen.

Det handler om å krype inn i bilvraket til en hardt skadd å si "Vi er her og vi skal hjelpe deg! Vi skal få deg ut om et øyeblikk!"

Det handler om å gi den tryggheten, hjelpen og omsorgen folk forventer av uniformen vår.

Det handler om alt det vi gjør som aldri står i avisen.

Og det handler om å vite at vi ikke kan redde alle, uansett hvor gode vi er!

Jeg er en ambulansearbeider!
Men ingen lærte meg helt hvordan...»

❤️

Adresse

Berg
Sømna
8920

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Ambulansetjenesten Sømna legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Organisasjonen

Send en melding til Ambulansetjenesten Sømna:

Del