25/03/2026
Gratulerer med den nasjonale tegnspråkdagen! Norsk tegnspråk ble anerkjent som nasjonalt tegnspråk så sent som 25. mars 2021. Vi i Nasjonal behandlingstjeneste for sansetap og psykisk helse vet hvor viktig tegnspråk er for kommunikasjon, tilhørighet og inkludering. Fem år etter den offisielle statusen er fremdeles mye ugjort for å gi språket reell likestilt status - i den norske virkeligheten. Derfor er vi glade for å bidra med faglig innsikt i psykisk helse til Tegnspråk-konferansen 26, i regi av Norges Døveforbund i dag. Gratulerer til alle og henda i været!
(Bilde fra vår Tegnspråkdag tidlig i mars, mange deltakere står nedover gang på Gaustad sykehus og tegner til hverandre, noen har øreklokker på)