Boikott kjeder på Grünerløkka

Boikott kjeder på Grünerløkka Etter grønnsakhandelen Sultan sin tvungne nedleggelse fordi husleia blei for høy har begeret rent over. Løkka yrende og spennende. Boikott kjeder NÅ.

Å gleden var stor når Mc. Donalds på Løkka var stengt, freden senket seg og man kunne spore en glede blant mange i bydel...
08/03/2016

Å gleden var stor når Mc. Donalds på Løkka var stengt, freden senket seg og man kunne spore en glede blant mange i bydelen. Måtte det ikke dreie seg om en oppussing. Måtte det kom en koselig butikk der. Forslag til hva?

05/03/2016

Kjære Angnar.

Takk for nyttig informasjon i postet artikkel. Jeg ser det jo slik at hvis dette stemmer er det jo skremmende lesning. Slike ting er ikke OK. Nå har det seg jo slik at dette ikke er en side for å forsvare SULTAN. Dette er en side for å bevare Løkka sin originalitet og mangfold som denne bydelen er kjent for. Det er en side for å gjøre oppmerksom på at vi må ta et oppgjør om hvordan løkka skal være. De forskjellige lov bruddene som er nevnt I artikkelen er jo også noe som dessverre går igjen ofte i selveste serveringsbransjen for kaffe og alkohol. Denne siden dreier seg om hvordan vi vil ha vårt kjære Løkka for fremtiden og for folk som vil ha originalitet fremfor kjønnsløse kjeder med dyr mat og alkohol. I matvarebransjen kan du jo finne visse kjede fordeler med lavere pris og konkurranse. Når fikk du det på kaffe kjeder sist? Hvis du trenger mer kjede kaffe på Løkka og ikke finner et tilfredsstillende alternativ av genuine sjapper skal jeg gjerne vise deg noen en dag. Det finnes slik cafe latte på løkka.

Når jeg var ung Oslo gutt og lufta meg på barer og hang etter damer valgte vi Karl Johan. Det lå liksom litt midt mellom skateboard venna fra Oslo Vest og oss fra Oslo Øst. I sentrum var det i hvert fall 2 rockeklubber og masse barer drevet av folk som hadde en interesse for kundene sine. Du hadde legendariske smuget fordi som likte den sjangeren av musikk. Du hadde ”Tuttan”, kunne svinge deg på Stravinsky for å ende opp på Head On. Kanskje tok du deg en tur på Sebastian Rock Cafe og en engelsk øl på The Belfry. Meste parten av dette er rasert av eiendomsspekulanten og erstattet med kjønnsløse kjeder som Hard Rock, TGI, Peppes, Egon.

Her kan jeg jo også tilføre at selveste TGI Friday på Karl Johan er anmeldt til mattilsynet for mye av det samme som du ber om å lese og lære fra postet artikkel.

Jeg er ikke hypp på at Løkka skal bli slik. Jeg liker det livet som er her i dag og jeg tror det er derfor folk kommer innom i helgene og koser seg.

Kanskje vi burde komme med konstruktive forslag til hva som trengs på løkka. Kanskje Sultan burde vært en goddrevet grønnsaksbutikk bassert på bærekraftig økologiske grønnsaker. Ikke veit jeg, men en miniatyr Bogstadveien trenger vi vel ikke.

03/03/2016

I sommer dro jeg på seiltur nedover svenskekysten. Første havn var Horten, i grunn en koselig by. I gjestehavna var det et restaurant tilbud, Peppes Pizza. 0,6 øl til 100 spenn og smakløs pizza. Ikke det at jeg tok meg et bord, hadde erfart dritten fra før.

I Sverige opplevde jeg flotte mindre pizzeriar og på Koster hadde de en fiske restaurant drevet av det lokale fiskemottaket og fiskerøykeriet, mathistorie.

Løkka har mye av dette mangfoldet og lite kjeder, foreløpig. Dette MÅ vi ta vare på. Del dine erfaringer her på siden og kjemp opp flere medlemmer. Innen 1 km i radiusen kan vi nå frem med budskapet til 180 000 folk og nå er vi 160.

Kom med ideer til boikott tiltak vi kan gjennomføre. Målet må være å heller fjerne kjeder som er etablert enn å få nye.

02/03/2016

Saken dreier seg ikke bare om hvor man skal kjøpe salaten sin, men om hvordan Løkka kommer til å se ut i fremtiden. Nå er vi snart 130 her inne, men DU kan øke dette. Hvis alle som er her fikser 10 til fra venne lista si og gjør en liten jobb så blir vi jo flere. Du som meg ønsker kanskje ikke å skifte ut Night Hawk med TGI fridays og Mephis med EGON. Eller ønsker du kanskje Hard Rock Cafe der ARK er nå? Vi er sakte på vei mot en kjønnsløst Løkka.

Et viktig opprop. http://www.opprop.net/nei_til_snik-espresso_house-iseringen_i_oslo
01/03/2016

Et viktig opprop. http://www.opprop.net/nei_til_snik-espresso_house-iseringen_i_oslo

Kjære Torodd Gøystdal, daglig leder i Espresso House Norge. Vi beboere her i Oslo har raskt fått se resultatene av din effektive utplassering av kjedecafé-varianten Espresso House. For ett år siden var Espresso House et navn som de fleste av oss knapt hadde hørt om, men i dag har du plassert ut over…

01/03/2016

Fint om dere sprer budskapet, legger til venner og setter i gang debatter her.

01/03/2016

Etter grønnsakhandelen Sultan sin tvungne nedleggelse fordi husleia blei for høy har begeret rent over. Løkka har et yrende og spennende cafe og restaurantliv som folk nasjonalt og internasjonalt oppsøker. Med stivere husleie priser og kjeders inntreden vil dette gradvis bli borte. Løkka kan i fremtiden se ut som Karl Johan hvor alle personlige og hyggelige utesteder blir borte. Boikott alle kjeder nå. Om vi ikke klarer å stoppe utviklinga så bremser vi den kanskje.

Adresse

Olaf Ryesplass
Oslo
0554

Telefon

40244674

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Boikott kjeder på Grünerløkka legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Del