07/03/2026
Tekst og foto: Hege Anita Feragen Bakke
Årsmøtet 2026
Mange tusen takk til medlemmer og gjester for nok en veldig fin og trivelig kveld i Lillehammer Mikrobryggeri 🙏😊
Den formelle delen av årsmøtet ble raskt og stødig gjennomført av Sissel Skyltbekk, og Thor Arne Bakke viste oss en ny vri på årsberetningen. Vi ble minnet på lokallagets aktiviteter gjennom 2025 gjennom en fengende video 🎯 Takk til Wiggo for god gjennomgang av årsregnskapet.
Gjenvalgte styremedlemmer takker for tilliten, og vi ønsker selvsagt å fortsatt jobbe videre med å holde aktivitetsnivået i lokallaget vårt på et høyt nivå.
Kveldens akevittgjest var ingen ringere enn Atle Minothi; tidligere president og æresmedlem i Norske Akevitters Venner, og nåværende akevittambassadør for Anora (tidl. Arcus).
Atle tok turen til Lillehammer en fredagskveld i mars. Dette var hans første besøk i Lillehammer Mikrobryggeri, men vi håper ikke det blir den siste. Atle er som en vitaminpille, og som den edleste akevitt, men ikke minst en inkluderende og varm person. Takk for besøket Atle, for at du tok oss igjennom akevittens historie i Norge, og for at du ga oss mere spesifikk kunnskap om akevitter. Det må vel være lov til å si såpass som at Oplandserien stod sentralt i går kveld🙌
Tusen takk også til Ove Jørstad for takk-for maten talen. Den ble løst på morsomt og stødig vis🎉. Mat og servering stod også til terningkast seks🙌
Takk også til Ivan og Astrid for trygg gjennomføring av loddtrekningen. Det var artig å ha så mange fine premier å lodde ut. Takk til alle som støttet oss☺️
Norske Akevitters Venner har som del av formålet sitt å sørge for kunnskapsspredning. Vi skal øke kunnskapen om norsk akevitt, dens historie, produksjon, fatlagring og kryddertradisjoner. Organisasjonen skal også formidle mat- og drikkekultur, og derigjennom skape synergier mellom norsk mat og akevitt, og å fremme gode møter rundt bordene.
Ut i fra det faglige innholdet, og stemningen i lokalet i går kveld, så kan vi ikke annet enn å konkludere med at vi som lokallag er der vi skal være🏅
Fortsatt god lørdag til dere alle!
Mvh
Styret for 2026