(Norway) We are a local based reenactment group based on history from the Jellestad ship, vikinghorses, and a battlegroup here in Halden. Ta kontakt om du er interessert i kamplag, og Hestehistorie. trenger ikke være interessert i begge deler. Eller noe av det.. Du må derimot ha eget utstyr, enten egen hest, bueskyting, øks, sverd. Ellers er vi også åpne for andre interesser om noen er
interessert i det. Vi er ikke et stiftet lag, og vi kommer heller ikke til å bli det... Vi styrer laget vårt selv uten hjelp utenifra da vi som tidligere lag opplevde mye drama både innad i ledelsen , og spesielt utad. Dette er ikke aktuelt denne gang. Vi hjelper alle som vil være en del av laget, uansett hva det er, og hva du vil drive med, som sying, brygging, osv.. Vi hjelper så godt vi kan. Alle kan være medlemme, men Rassisme, diskriminering av andres hudfarge er uansett ikke lov, og heller ikke uhøflighet. Vi kan ha diskusjoner innad i laget, uten å bli ufine, og annklage hverandre. Vi hjelper også hverandre med transport av både hest, og dyr til treningssted og evt offentlig marked, og (privat marked). Penger vi får fra felles arrangementer vi stiller på, og som lag går til felleskassa for å kjøpe inn div ting vi trenger etterhvert, og vil gå tilbake til medlemmene. Vi følger "kardemommeloven". Og trenger du hjelp med frakt av hest, eller transport, så ordner vi det så godt vi kan. Ta kontakt. Vi starter ikke opp før Høsten 2021, eller våren 2022, spørs på interessen.. Vi kommer til å ha bueskytting, og kamp trening inne på vinter (låve). sitte rundt et bål, og nyte koselige kvelder. lage litt vikingmat for de som syns der er gøy, og hjelpe til med evt sying av klær ,eller henvisning til noen som syr. Snakke historie og kanskje få til en blót på vårparten.? Ridning med kamp vil vi ta når det kommer, (øvelse gjør mester). forhåpentligvis får vi låne/leie innebane etterhvert til trening for heste interesserte, vi andre finner andre løsninger. Ta kontakt på pm for interesse rundt dette :) (ps. treningsbue får dere kjøpt på xxl til ca 399/445 kr og er i cammo med 2 piler. anbefaler alle som vil trene med bue å starte med en enkelt en for å kjenne å teste. Vil du gå rett på Vikingbue altså langbue eller ride bue, ta kontakt så henviser jeg til de som lager på bestilling. koster fra1500 kr og oppover.. Ekte vikingøks ligger på ca 2000 kr. Men jeg jobber med å finne en passende for oss.