19/03/2026
– Elverum og Sør-Østerdal er klare til å bidra! Nå er det utrolig viktig at vi leverer på våre vedtak og styrer landet med stø kurs. Det innebærer å fullføre Forsvarets rekruttskole på Terningmoen og å bevilge pengene som skal til, slik at vi kommer i gang med å bygge opp Forsvaret, sier Magnus Stenseth fra Elverum Ap til landsstyret i Arbeiderpartiet, som har vært samlet i Oslo denne uka.
– Sør-Østerdal og beredskapsbyen Elverum kan bidra med å etablere Norsk senter for helse og beredskap i tett samarbeid med Forsvaret og Universitetet i Innlandet! Vi må sikre helseberedskapen før en ny pandemi melder sin ankomst! er budskapet hans.
Han brukte også deler av taletiden sin til å argumentere for opprusting av Rørosbanen, og understreket at det vil bidra til å gjøre Dovrebanen mindre sårbar. - På den måten blir ikke landet delt i to av ekstremvær, som blir mer og mer vanlig i årene som kommer. I den sammenheng bør man også bidra til å styrke Nato-samarbeidet ved å koble seg på Scandinavian Mountains Railway i Sälen, noe som vil sikre en bedre øst-vest forbindelse! Vi kan gjøre det enkelt for regjeringen, det er bare å sette i gang!
Les mer hos Østlendingen, link i kommentarfeltet.