Slettebøleiren Egersund - Bakkebø

Slettebøleiren Egersund - Bakkebø Slettebø leir ble bygget opp av tyskerne under andre verdenskrig. Etter krigen ble området benyttet til institusjonen Bakkebø.

Slettebø leir ble bygget opp av tyskerne under andre verdenskrig.

22. februar 1947 kjøpte Norges Røde Kors 22 av bygningene på Slettebø i Egersund for 61.825, av Direktoratet for fiendlig eiendom. På denne siden ønsker vi å samle informasjon om perioden som tysk leir, da det virker som om det er vanskelig å finne noe om dette på nettet for øvrig. Oppfordrer derfor alle som har historier, linker, bilder,etc fra denne perioden om å legge det ut på siden :-)

Adresse

Bakkebøveien
Egersund

Nettsted

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Slettebøleiren Egersund - Bakkebø legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Del