De Trouwdienst - Trouwambtenaar Valesca

De Trouwdienst - Trouwambtenaar Valesca Trouwambtenaar Valesca laat de zon stralen in de trouwzaal! Zelfs bij oer-Hollandsch regenweer ;-) Trouwambtenaar Valesca laat de zon schijnen in de trouwzaal.

Zelfs bij oer- Hollandsch regenweer! ;-)

AAN ALLES KOMT EEN EIND Na ruim 250 huwelijken en een prachtig 12,5 jarig dienstverband is het tijd om een stapje terug ...
22/02/2025

AAN ALLES KOMT EEN EIND

Na ruim 250 huwelijken en een prachtig 12,5 jarig dienstverband is het tijd om een stapje terug te zetten.

Helaas werd ik een paar maanden geleden geconfronteerd met een paar onaangename verrassinkjes van Moeder Natuur, waardoor ik genoodzaakt was om prioriteiten te stellen.
De conclusie is duidelijk: er is hard tijd nodig voor rust, ritme en reinheid.
Het is goed zo ❤️

Ik neem 12,5 jaar aan ervaring, mooie herinneringen en een hart vol Liefde met me mee en laat alle bruidsparen met een gerust hart over aan mijn fantastische collega's van de Gemeente Schouwen Duiveland.

Voor al mijn collega BABS-en, bruidsparen en andere collega's uit het werkveld die mijn pad hebben gekruist: DANKJEWEL ❤️❤️❤️

21/12/2024

Aaah, dat was 'm dan: de laatste van 2024. En wat voor eentje! De bruid die mij bekend maakte met OneNote, de bruid die een plaatje van een trouwjurk liet maken door haar naamgenote Laura van Rooij Bruidscouture en de bruid die een gom trof die wat romantiek en zoetsappelarij betreft exact het tegenovergestelde van zichzelf is. Opposites attract, zegt men toch? Nou, hier hadden we een schoolvoorbeeld van dit aloude gezegde.

En aan mij de eervolle taak om hen in de echt te mogen verbinden, bij hun eigen paradijsje op een prachtig en goed verstopte lokatie ergens op dit eiland.
Het was best wel een beetje een uitdaging, want als het aan de bruid lag, dan werd het een speech met alles erop en eraan, inclusief dikke laag slagroom. En als het aan de gom lag, dan was het even handtekening zetten en klaar. Gewoon lekker praktisch en precies waar het om gaat.

Gelukkig maar dat dit bruidspaar een heerlijk ontmoetingsverhaal met zich meebracht, waar ondergetekende een flitsende samenvatting van heeft gepresenteerd en een poging deed om binnen de 20 minuten te blijven.
Ok, dat is niet helemaal gelukt, maar goed; het was te proberen 😂😂
En hoe dat ontmoetingsverhaal dan in elkaar zat?

Nou, laat ik het zo zeggen: het was geen liefde op het eerste gezicht, er waren meerdere ontwijkingspogingen, maar toen het contact eenmaal was gelegd (ik laat even in het midden wie nou precies verantwoordelijk was voor het contactleggen 😁😁) werd er gedate. En hoe!
Inmiddels zijn we heel wat jaren verder, kwam er zomaar ineens tijdens een feestje een huwelijksaanzoek uit de lucht vallen en draagt de bruid sinds afgelopen donderdag een nieuwe achternaam. Het mooiste (en stiekem toch wel romantische) kadootje dat deze stralende bruid voor haar trouwdag kon krijgen.

Lieve L en E: het is jullie zo gegund! Heel veel geluk samen en vier De Liefde! Elke dag!

Wat hebben De Trouwdienst en  met elkaar gemeen? Nou, heel simpel: Sistaluv for ever!En als we dan toch bezig zijn: chec...
20/12/2024

Wat hebben De Trouwdienst en met elkaar gemeen? Nou, heel simpel: Sistaluv for ever!

En als we dan toch bezig zijn: check ook ff voor leuk beeldmateriaal!

Supertrots op m'n zus die na lang voorbereiden eindelijk Ready to Roast is!

12,5 JAAR BABS: HOE HET OOIT BEGON Lang Laaaaaaaaaaaaang geleden, 12,5 jaar om precies te zijn, was ik ergens in de 30 e...
01/12/2024

12,5 JAAR BABS: HOE HET OOIT BEGON

Lang Laaaaaaaaaaaaang geleden, 12,5 jaar om precies te zijn, was ik ergens in de 30 en naarstig op zoek naar De Zin Van Mijn (Werkende) Leven.
Ik zat niet zo lekker in mijn vel, ik kon mijn creativiteit niet kwijt in mijn loopbaan als diëtist en dus kwam ik terecht bij een coach die mij in een aantal sessies klaarstoomde voor Een Nieuwe Wending aan mijn leven.
Haar advies: ga maar gewoon eens vacatures lezen. Kijk wat je leuk vindt, filter eruit wat je niet leuk vindt en ga steeds gerichter zoeken.

Zo gezegd, zo gedaan. Maandenlang zat ik uren en uren door de diverse vacaturesites te scrollen op zoek naar die ene perfecte baan voor mij.
Maar hij kwam niet voorbij, die Perfecte Baan.

Ik stond op het punt om het op te geven, toen ik besloot nog één keer een scrollsessie te wijden aan het vinden van Die Ene.
Ik opende de vacaturesite, voerde mijn woonplaats en de gewenste straal in, en daar stond ie dan: ‘Gezocht: buitengewoon ambtenaar der burgerlijke stand, Gemeente Schouwen Duiveland’.

Ik heb geen seconde nagedacht en binnen 10 minuten was de sollicitatiebrief geschreven én opgestuurd.
Ik werd uitgenodigd voor de voorselectie; een eerste kennismaking op het gemeentehuis, waarna een select aantal sollicitanten zou worden uitgenodigd om voor het sollicitatiecommitée te verschijnen.
Diezelfde dag nog werd ik teruggebeld: ik was door naar de volgende ronde. WOOHOO!
Die volgende ronde bestond uit twee commissies: één met een delegatie van afdeling Burgerzaken en één met een delegatie BABS-en.

Op de dag van de sollicitatie was ik óp van de zenuwen. Ondanks dat ik letterlijk op 500 meter van het gemeentehuis woon, leek het wel 20 kilometer.

Ik liep richting de ingang van het gemeentehuis, toen mijn oog viel op een klein opstootje in de buurt van de deur. Ja tuurlijk, een cameraploeg. Nu kom ik op de één of andere manier altijd een cameraploeg tegen op de momenten dat het écht niet kan. Het heeft me al een paar zeer gênante vertoningen opgeleverd. En dat ging mij nu dus mooi niet gebeuren!

De cameraploeg had net een nietsvermoedende bezoeker van het gemeentehuis voor de camera gesleept, dus ik zag mijn kans schoon en glipte door de draaideuren naar binnen. Ik meldde me bij de receptie en verschool me toen snel achter een enorme plant in de wachtruimte. Achteraf gezien moet dat een bijzonder aanblik zijn geweest: een enorme plant met daaronder twee zenuwachtig bengelende benen.

Gelukkig werd ik snel opgehaald voor de eerste commissie, dus opgelucht liep ik weg.
Ik werd voorgesteld aan de afvaardiging Burgerzaken en de eerste - nogal ongeruste- vraag die ik krijg is: ‘Ben jij zojuist ondervraagd door de cameraploeg van Kassa!?’
Wat bleek: precies op het moment dat ik kwam solliciteren voor de functie van BABS, kwam Kassa! langs om de inwoners te vragen naar het destijds hoge tarief om te trouwen in Schouwen.
Ik kon de hemel wel op mijn knietjes danken dat ik die cameraploeg vakkundig heb ontlopen.

Afijn, die middag werd mij het vuur aan de schenen gelegd (klinkt erger dan het in werkelijkheid was, hoor!) en kreeg ik als toetje een speech die ik onvoorbereid mocht voordragen.

Een paar dagen na deze middag vol spanning kwam het verlossende bericht: samen met 2 andere sollicitanten was ik uit meer dan 60 sollicitanten uitgekozen om het team met BABS-en te komen versterken. Ik wist niet meer hoe ik het had; zo trots was ik!

Ik werd opgevangen door een paar lieve ervaren BABS-en die mij de kneepjes van het vak bijbrachten, ik werd binnen enkele maanden beëdigd voor de rechtbank en niet veel later kwamen de eerste ‘aanzoeken’ al binnen.

Op 3 augustus 2012 voltrok ik mijn eerste twee huwelijken, direct achter elkaar. Zó zenuwachtig, dat ik een week niet sliep.
Misschien ook, omdat het tweede huwelijk nagenoeg volledig in het Engels was, met een bruid die precies op dat moment 9 maanden zwanger was en de zaal vol zat met mensen die reden in een auto met CD- nummerbord.

Wat helemaal bijzonder is: de foto behorende bij deze post (Foto gemaakt door Chris van Vliet), is gemaakt op 24 augustus 2012. Mijn 4e huwelijk. En dat was niet zomaar een huwelijk, dat was het huwelijk van één van mijn liefste vriendinnen. Die dus volgend jaar ook een jubileum heeft. (Van harte alvast he, lieverds! ❤️❤️)

Afijn, inmiddels zijn we 12,5 jaar en 255 huwelijken verder. Het was lang niet altijd rozengeur en maneschijn en ik heb echt meerdere keren op het punt gestaan om de toga in de wilgen te hangen. Maar ik ben zo blij dat ik dat niet heb gedaan!
Dit is mijn roeping, dit is waar ik mijn ziel en zaligheid in kwijt kan en dit is wat mij op alle vlakken een rijker mens maakt. Zowel in mijn werkende leven, als in mijn privé leven.

Dus vandaag ben ik extra trots! Proost, op de volgende 12,5 jaar!

Men neme een woman only crew (fotograaf Mariska Cator en mijn twee trouwe rechterhanden Saskia Willemse en Wil die zeker...
22/09/2024

Men neme een woman only crew (fotograaf Mariska Cator en mijn twee trouwe rechterhanden Saskia Willemse en Wil die zeker wel Facebook heeft, maar die ik hoe graag ik ook wil niet getagd krijg), daar mengen we een werkelijk práchtig bruidspaar doorheen en wat krijgen we dan? Een droomhuwelijk in Stadhuismuseum Zierikzee .

Want die heerlijk M en J... Ik weet niet eens waar ik moet beginnen, zo leuk was dit weer. De voorbereidingen waren al om helemaal in jubelstemming van te komen. Ik bedoel: beiden zeer bedreven in het maken van hun huiswerk, beiden royaal met het delen van informatie die roman-waardig is. Dat is toch je reinste walhalla als babs zijnde?
Hun liefdesverhaal in het kort: vanaf dag 1 van hun studie zaten ze bij elkaar in de klas en was de klik direct daar; ze werden elkaars beste vrienden en uiteindelijk -toen de tijd daar rijp voor was- ontstond een Liefde Met De Hoofdletter L.
Die Liefde werd bezegeld met hun snoetje van een dochtertje en om het plaatje compleet te maken, hoorde daar natuurlijk een superromantisch aanzoek bij. Bij een zeer goed verstopte waterval ergens, in Thailand, Aaaah, zucht. Tis toch om helemaal bij weg te zwijmelen? Dat is dan ook precies wat ik deed, daar achter Het Altaar.

Lieve M en J: ik heb van jullie genoten! Ik wens jullie alle zonneschijn en sterrentwinkel toe! Maar vooral: Vier De Liefde! Elke dag!

10/08/2024

Aaaaaah, die lieve A en M... De ochtend begon grauw, grijs en nat... Zo niet wat we hadden afgesproken met de weerdiensten 🌦🌦🌦

Maar naarmate het tijdstip van hey huwelijk dichterbij kwam, des te meer trokken de wolken weg en maakten deze plaats voor de zon.
Speciaal voor dit bruidspaar!

Hun ontmoeting in het kort: er waren twee wederzijdse vrienden die , er was een auto waarin ze werden opgehaald en er was een tracktorpulling event. Er verstreken een paar maanden met gezellige bijeenkomsten met de vriendengroep, tot die ene avond waarop zij samen naar The Lionking gingen, en de rest van de vriendengroep naar een keiharde actiefilm (niet echt M's ding; I hear you girl ✋️🤭)
A trok uiteindelijk de stoute schoenen aan, vroeg M mee op échte romantische date et voila: een liefde is geboren!
Met als kers op de taart uiteindelijk een suuuuperromantisch aanzoek in Griekenland! Aaaaah, heerlijk toch, zulke verhalen?

En hoe bijzonder is het dan, dat precíes op het moment dat de handtekeningen op de akte gezet worden, de zon volledig doorbreekt en het bruidspaar stralend omarmd?
🌝🌝

en de mannen van waren erbij om alles op beeld vast te leggen. Senna en collegae van hadden alles prima onder controle achter de schermen. Bedankt allemaal weer he?! Altijd een feestje om zo ontvangen te worden 🩷🩷

Lieve A en M, veel geluk samen! En vier de Liefde! Elke dag 🩷

In het kader van de grote opruiming: wie uit mijn kringetje wordt heeeeeeeel erg blij van een tas vol roze (veelal fluff...
29/07/2024

In het kader van de grote opruiming: wie uit mijn kringetje wordt heeeeeeeel erg blij van een tas vol roze (veelal fluffy) auto accessoires? Denk aan kussentjes, stuurhoezen (ja, meerdere... houdt van variatie), roze spulletjes... Alles nog in zeer goede staat. Gratis af te halen bij moi! Dm me maar bij interesse!

Ziet u het oranje gevaarte voorbij komen? Dan is De Trouwdienst gearriveerd!
19/07/2024

Ziet u het oranje gevaarte voorbij komen? Dan is De Trouwdienst gearriveerd!

Adres

Meelstraat 6-8
Zierikzee
4301 EC

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De Trouwdienst - Trouwambtenaar Valesca nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Organisatie

Stuur een bericht naar De Trouwdienst - Trouwambtenaar Valesca:

Delen