24/10/2024
Veulpoepers 3.0 TE LINKS voor Nieuwendijk!?
In het doorgaans kalme, vlakbij de Biesbosch gelegen dorp Nieuwendijk is onrust of misschien zelfs angst te bespeuren. De oorzaak: aanstaande zaterdag 26 oktober staat een optreden gepland van Veulpoepers 3.0 in Muziekcentrum Xinix, als het DOORGAAT…
AMPER KAARTEN VERKOCHT!
Tot op heden zijn er amper kaartjes verkocht voor het concert van deze band die bijna 50 jaar geleden triomfen vierde in Brabant en Nederland. “Het lijkt wel een complot, een boycot. De gedachte aan een CORDON SANITAIR ligt in dit geval natuurlijk voor de hand”, klinkt het bij Frank van Osch (63) van het managementteam van de band. “Ik doe dit werk nog maar net maar zoiets heb ik NOG NOOIT meegemaakt!”
HET KAN GEWOON NIET!
De anarchistisch/activistische en absurdistische Veulpoepers zijn na veertig(!) jaar sinds kort weer aan het optreden. Op eerdere podia in de regio trokken ze al duizenden bezoekers. Een uitverkocht Natuurtheater in Oisterwijk en al drie(!) keer volle bak bij de Cultuurboerderij Westelbeers. En in mei volgend jaar staan de Poepers geprogrammeerd in notabene de GROTE zaal van Popcentrum 013 in Tilburg. BNN/Vara, Omroep Max en Brabant en Tilburg schonken al aandacht aan de revival die ook volgende generaties aanspreekt. Dus is men nu wel erg VERBAASD dat in Nieuwendijk nauwelijks een kaart verkocht wordt.
NAAR DE HEL!
“Wellicht is het een religieuze kwestie” oppert zanger Zjef Naaijkens (71), “en heeft het te maken met dat de RK uit onze naam verdwenen is (om fiscale redenen, red.). Dat wij, nu het CDA geen regeringspartij meer is, onze pijlen gaan richten op de streng gereformeerden. Bezoekers van ons optreden zouden dan in de hel terechtkomen. Het motto van onze Poeperstoernee ‘24 is immers ‘Tegen het zuur’. Tsja, dan wordt het in deze zwartekousenregio een strijd van azijnpissers tegen veulpoepers. Geen wonder dat het met die kaartverkoop niet opschiet.” Aldus Naaijkens.
Zou kunnen, maar waarschijnlijk is het nu toch zo dat de band gewoon te links is. Te links voor rechtse boeren, maar ook te rechts voor linkse ou******en. Hun pleidooi voor vegan, hun aanval op de FvD, hun reptielensong (NIEUW), BBB, het is teveel!
Naaijkens: “Nieuwendijk heeft ons nodig. Je kunt als publiek nu maar één ding doen: redt de democratie, laat zien dat er nog hoop is, bescherm de rechtsstaat en de Vrijheid (van Meningsuiting)!
Kom zaterdag naar Xinix in Nieuwendijk! Niks te links, gewoon GEZELLIG!