17/06/2026
De komende dagen wordt het erg warm.🥵 Om onze collega's van het Brabants Afval Team te beschermen, geldt er een hitteprotocol vanaf morgen. Dat betekent dat ze eerder de straten op gaan om de containers te legen.
👉 Van donderdag 18-6 t/m maandag 22-6 moet je container 's ochtends voor 6:30 uur buiten staan. Je mag hem ook al de avond ervoor (na 20:00 uur) buiten zetten. Staat je container te laat buiten? Dan wordt hij pas over twee weken weer geleegd.
De milieustraat sluit op deze dagen ook eerder: om 14:30 uur. Houd hier rekening mee als je een afspraak maakt. De Mobiele Recyclestraat is alleen 's ochtends aanwezig, tot 12:00 uur. Op de locaties Heyhoef, Wagnerplein en Koningsplein is er dus geen Mobiele Recyclestraat in de middag. Op de zaterdagmarkt bij het Stadsforum/Willemsplein is de Mobiele Recyclestraat deze dagen de hele dag niet aanwezig.