DeZonnebloem SonenBreugel

DeZonnebloem   SonenBreugel Bij de Zonnebloem S&B draait het om mensen. We zetten alles op alles om mensen met een lichamelijke beperking een onvergetelijke tijd te bezorgen.

Op dinsdag 12 mei hebben de gasten van de Zonnebloem deelgenomen aan een mooie toeristische route vanuit Son naar Landgo...
14/05/2026

Op dinsdag 12 mei hebben de gasten van de Zonnebloem deelgenomen aan een mooie toeristische route vanuit Son naar Landgoed de Biestheuvel in Hoogeloon. Gelukkig waren de weergoden ons gunstig gezind want het bleef droog.
Alle gasten werden thuis opgehaald door leden van de Rotary club Son en Breugel. Via een mooie route door het Brabantse land, en onder het genot van mooie verhalen onderweg, reden we naar Hoogeloon. Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen met koffie en gebak en sprak de voorzitter een kort dankwoordje om de Rotary club te bedanken voor hun super inzet om dit mogelijk te maken. Onder het genot van een drankje werd er gezellig gepraat en daarna werden de gasten weer veilig thuis gebracht. Het was een heel gezellig samen zijn.

Zonnebloem Son en Breugel is supertrots op Margareth Wijns en Frans Meulenbroeks. Twee bestuursleden die een Koninklijke...
26/04/2026

Zonnebloem Son en Breugel is supertrots op Margareth Wijns en Frans Meulenbroeks. Twee bestuursleden die een Koninklijke onderscheiding hebben gekregen en benoemd zijn tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau wegens hun maatschappelijke betrokkenheid en vele activiteiten. Proficiat Margareth en Frans.

GEZELLIGE ‘ZINGO’-MIDDAG  Op woensdag 8 april jl. werden onze gasten verrast met een middag vol muziek, spanning en geze...
12/04/2026

GEZELLIGE ‘ZINGO’-MIDDAG

Op woensdag 8 april jl. werden onze gasten verrast met een middag vol muziek, spanning en gezelligheid. Ze stapten binnen in de wervelende wereld van ZINGO. Zingo is een combinatie van bingo en muziek.

Het combineert het beste van twee werelden: het leuke van afstrepen van de bingokaart met de gezelligheid van een live muziekfeestje.
Als er bingo was, kreeg men iets leuks of lekkers waar ook Hedwig uit haar winkeltje aan bijgedragen heeft. De gasten waren vanaf 14.00 uur welkom.

Dit alles vond plaats in het Dommelhuis. De gasten werden ontvangen met koffie/thee, begeleid met heerlijke stukken gesorteerde taart, wat aangeboden werd door Houwens vlaai.
In de pauze een drankje naar keuze begeleid met lekkere knabbels.
Om 16.00 uur gingen de gasten weer huiswaarts.

De gasten die van de uitnodiging van de Lions gebruikmaken en diverse andere zijn welkom bij het concert van Pro honore et virtute op 24 april a.s.

Op vrijdag 27 februari jl. was het de jaarlijkse ‘verwenmiddag’ voor onze Zonnebloemgasten.Hiervoor werden de gasten uit...
01/03/2026

Op vrijdag 27 februari jl. was het de jaarlijkse ‘verwenmiddag’ voor onze Zonnebloemgasten.
Hiervoor werden de gasten uitgenodigd voor een ontspannende middag deze keer gehouden in de Bongerd.

Het is de dames van de Activiteiten Commissie weer gelukt om de nodige schoonheidsspecialisten, kapsters en manicures te vinden die geheel belangeloos de gasten verwennen met een gezichtsmassage, kapsel in de krul en de nagels lakken. De Zonnebloem bedankt deze maatschappelijk betrokken vrijwilligers heel hartelijk.

Er wordt altijd gestart met een kopje koffie/thee met lekkers. Ook is er tijd voor een pauze met een hapje en een drankje erbij. De lekkernijen werden door de dames van de Activiteiten Commissie zelf bereid. Er waren overheerlijke wraps en eigen gebakken quiches.

Om 16.00 uur konden de gasten mooi verzorgd het weekend tegemoet.

Weer een gezellig en sociaal gebeuren voor onze gasten. Wij zien u graag terug voor een muziekbingo, op 8 april a.s. Details volgen nog.

,,NIEUWJAARSDINER  ZONNEBLOEM” 14 januari 2026 Wat was het super gezellig tijdens het diner van de Zonnebloem in restaur...
17/01/2026

,,NIEUWJAARSDINER ZONNEBLOEM” 14 januari 2026

Wat was het super gezellig tijdens het diner van de Zonnebloem in restaurant De Zwaan, waar ruim 90 gasten inclusief vrijwilligers aanwezig waren.

Vanwege de verraderlijke gladheid door sneeuw en vorst werd het diner een week uitgesteld. Het eten was voortreffelijk bereid en vriendelijk geserveerd door het personeel van De Zwaan. Er kon gekozen worden uit zalm, draadjesvlees, kipsaté of een ovenpotje champignons. Een heerlijk soepje vooraf en een verrukkelijk dessert na. Twee consumpties naar keuze.

Deze keer is er niet gekozen voor ‘live-muziek’. De gasten en vrijwilligers hebben gezellig met elkaar kunnen praten. Tussen de gangen door hebben twee dames van de Activiteiten Commissie gedichten en verhaaltjes voorgelezen.

Door de sponsoring van o.a. A.I.&E., BEVERS EN BOSMAN, EDCO, LUMOSA, DAF Trucks, GEBR Van Den BERK, HUYBREGTS RELOU, PELK, A JANSEN BV, RABOBANK, ’t KRUT, JJF VAN STRATUM, LEVGROEP, ROESTENBURG, VAN DE OEVER, VDL FOUNDATION en SOL kon de prijs per gast/vrijwilliger zeer laag blijven. Van de resterende giften zal de Zonnebloem haar gasten nog diverse andere activiteiten aanbieden in 2026. De Zonnebloem bedankt deze bedrijven heel hartelijk.

De Zonnebloemgasten hebben op uitnodiging van Huize Eikenbosch op 9 december jl. een Kerstconcert kunnen bijwonen.Twinti...
13/12/2025

De Zonnebloemgasten hebben op uitnodiging van Huize Eikenbosch op 9 december jl. een Kerstconcert kunnen bijwonen.
Twintig gasten van de Zonnebloem konden van deze uitnodiging gebruik maken. We werden gastvrij ontvangen met koffie/thee en kerst-lekkers.

Het was een quatre-mains concert gespeeld door Marijke van Romunde en Daniël. Zij speelde voor de pauze bekende kerstmuziek o.a. Santa Claus is coming to Town, Jingle bell rock en Hallelujah en nog 7 andere. Na de pauze werd er solo klassieke muziek van Bach, Beethoven en Camille Saint-Saens en diverse andere componisten gespeeld.

Na afloop kregen de musici en de twee dames uit het bestuur van de Zonnebloem een mooie Amaryllis bloem aangeboden.

Dit alles vond plaats in de ,Zorgboom’, gevestigd in de Breeakkerstraat. Een héėl gezellige dagbesteding op locatie, die valt onder Huize Eikenbosch. Een kleinschalige thuisorganisatie met enthousiaste, ervaren medewerkers. Deze zijn werkzaam in de regio Limburg en Noord Brabant. Zij bieden thuiszorg, individuele begeleiding of een combinatie daarvan.

Indien u geïnteresseerd bent in deze ,Dagbesteding op locatie’, gaat u dan eens kijken daar. U kunt zo vrij binnenlopen, men is altijd bereid om u rond te leiden en om uw vragen te beantwoorden.

De Zonnebloem bedankt Corry en Jos van der HamsvoortAl meer dan 10 jaar verzorgen Corry en Jos van der Hamsvoort gezelli...
22/11/2025

De Zonnebloem bedankt Corry en Jos van der Hamsvoort
Al meer dan 10 jaar verzorgen Corry en Jos van der Hamsvoort gezellige diners voor gasten van de Zonnebloem. Dit doen ze vier keer per jaar op zondag. Maar liefst zes gasten worden dan bij hen thuis verwend met een zelfgemaakt 4-gangen-diner met drankjes. Uiteraard is er koffie met iets lekkers als afsluiting.
Corry en Jos zijn sociale mensen die maatschappelijk zeer actief betrokken zijn bij Son en Breugel. Ze zetten zich niet alleen in voor de Zonnebloem maar doen nog veel meer vrijwilligerswerk. Ze hebben het dan ook verdiend om in het zonnetje gezet te worden.

Tieners van Toen koor zingt voor de ZonnebloemDe Zonnebloem heeft voor haar gasten op maandag 27 oktober de ‘Tieners van...
04/11/2025

Tieners van Toen koor zingt voor de Zonnebloem
De Zonnebloem heeft voor haar gasten op maandag 27 oktober de ‘Tieners van Toen’ uitgenodigd in het Dommelhuis. Dit is een 55-plus dameskoor dat in 2006 is opgericht. Hun repertoire bestaat uit herkenbare liedjes uit de jaren 60, hun tienertijd. Zij zingen onder leiding van dirigente Yvonne Bouvrie en pianiste Alison Black. Deze pianiste - die bijzonder mooi piano speelt - is afkomstig uit Engeland, heeft in Manchester en Londen piano en cello gestudeerd. In 1987 behaalde zij haar Bachelor of Music. Zij heeft hierna als pianiste aan diverse opera- en musicalproducties gewerkt alvorens zij in 2002 besloot om naar Nederland te
komen.
Ook de dirigente heeft een zeer ruime werkervaring in de muziek, van kinderkoor tot diverse andere koren, zoals het dameskoor ‘Beau Vivre’ en het ‘Vissersvrouwen’ uit Nuenen.
Het koor zong 11 liedjes voor de pauze o.a. Love is in the air, I’m gonna knock on your door, Zwei kleine Italiener, Amigos para siempre. Na de pauze ook nog 11 liedjes o.a. Ein bisschen Friede, You are my sunshine en als toegift, Daar bij de waterkant. Bij veel liedjes werd door de
Zonnebloemgasten enthousiast mee geklapt, gezongen en soms gedanst

Maar liefst Euro 1039,94 gekregen van de RABO Clubsupport actie. Iedereen die heeft gestemd: heel hartelijk dank🌻 Margar...
07/10/2025

Maar liefst Euro 1039,94 gekregen van de RABO Clubsupport actie. Iedereen die heeft gestemd: heel hartelijk dank🌻 Margareth neemt de cheque in ontvangst en maakt meteen van de gelegenheid gebruik om de RABO bank te bedanken voor hun donatie aan ons 50 jarig jubileum.

Lions Concert in Den Bosch op zaterdag 27 september 2025. Onze  gasten hebben allen bijzonder genoten van het Philharmon...
29/09/2025

Lions Concert in Den Bosch op zaterdag 27 september 2025. Onze gasten hebben allen bijzonder genoten van het Philharmonisch Orkest, 55 leden die symfonieën en klassieke werken te horen brachten. De commissaris opende de middag. De Zonnebloem bedankt de Lions Club heel hartelijk voor dit gezellige uitje!

Adres

Van Gentlaan 49
Son En Breugel
5694SC

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer DeZonnebloem SonenBreugel nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen