16/03/2026
VVD VOOR U! bestaat niet alleen uit raads- en burgerleden, maar ook uit mensen die zich betrokken voelen bij ons dorp en zich willen inzetten voor de gemeenschap. Daarom stellen we graag Imke Segers aan jullie voor:
Mijn naam is Imke Segers. Ik woon al sinds 1977 in dit mooie dorp. Eerst in Breugel, later in Son – met tussendoor nog een kort uitstapje naar het Midden-Oosten vanwege het werk van mijn vader. Maar uiteindelijk kwam alles altijd weer hier samen.
Mijn basisschool in Breugel, middelbare school en hbo-opleiding in Eindhoven – alles was dichtbij. Zelfs mijn oppasadresje en weekendbanen, eerst bij De Peperkorrel en later bij De Boekelier/De Traverse, waren gewoon in het dorp. Op kamers gaan vond ik prima, maar het dorp verlaten? Dat wilde ik eigenlijk helemaal niet. Met mijn weekendbaan, het jeugdbestuur van de tennisclub en alle gezelligheid hier was daar ook geen reden toe.
Later bleef Son en Breugel ook voor mijn eigen gezin de plek waar we wilden wonen. Onze twee zoons groeiden hier op: de een voetbalde bij SBC, de ander hockeyde bij HTC en judode bij SonSport. Omdat ik het belangrijk vind iets terug te doen voor de samenleving, ben ik me ook gaan inzetten in het dorp: o.a. als jeugdcoach bij HTC, in de organisatie van Koningsdag en bij de Ondernemersvereniging.
Hoewel mijn werk zich grotendeels buiten de regio afspeelt, blijft het altijd fijn om weer thuis te komen in Son en Breugel. Een belangrijk gevoel van ‘thuiskomen’ wordt gerealiseerd door de vier kunstwerken bij de toegangswegen van ons dorp. Mede door mijn betrokkenheid bij het Stakenburgfonds – ruim tien jaar lang – heeft mijn verbondenheid met het dorp alleen maar versterkt en hebben we deze (en andere) mooie kunstwerken kunnen realiseren.
Son en Breugel heeft veel te bieden: ruimte, groen, een actief verenigingsleven en veel gezelligheid. Tegelijk zitten we dicht bij de stad, met alle kansen, bedrijvigheid en voorzieningen die daarbij horen. Voor een gezin met opgroeiende kinderen is dat een prachtige combinatie.
Onze zoons zijn inmiddels 19 en 22 en – ondanks dat we dachten dat ze snel uit zouden vliegen – wonen ze hier nog steeds graag. Ze pakken de bus naar Eindhoven voor studie, werk en het uitgaan, maar waarderen tegelijkertijd de ruimte en het dorpse karakter van Son en Breugel.
Daar zit voor mij ook een belangrijke toekomstvraag. Hoe zorgen we ervoor dat jonge mensen hier ook later kunnen blijven wonen, werken en hun leven kunnen opbouwen?
Daarom vind ik het belangrijk dat er voldoende betaalbare woonmogelijkheden voor jongeren komen. Zodat ook de volgende generatie hier een plek kan vinden. Daar zet ik me graag voor in, binnen VVD VOOR U!💙