12/12/2025
De Sprong is terug in Berlicum!
Gisteren is het kunstwerk De Sprong van JeanMarianne Bremers opnieuw onthuld op zijn vertrouwde plek. Het beeld symboliseert de verbinding tussen Berlicum en Middelrode en werd in 1987 geschonken door Gebr. van der Steen ter gelegenheid van hun 25-jarig jubileum.
April van dit jaar kwam de melding binnen dat het beeld was verdwenen. Dankzij de originele mal en de inzet van de kunstenaar, de commissie Kunst & Cultuur én Gebr. van der Steen is het kunstwerk opnieuw gegoten en geplaatst.
Wethouder Sam Goossens: “We zijn blij dat dit bijzondere kunstwerk weer terug is op zijn plek. Het is een mooi symbool voor de lokale geschiedenis.”