Brandweer Oosterhout Gld.

Brandweer Oosterhout Gld. Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Brandweer Oosterhout Gld., Brandweerkazerne, Dorpsstraat 3a, Oosterhout.

🚨 Uitruk nummer 306-04-2026 17:06 uurP1 BON-06 BR woning Griftdijk NijmegenGisteren om 17.00 uur zijn wij opgepiept voor...
07/04/2026

🚨 Uitruk nummer 3

06-04-2026 17:06 uur

P1 BON-06 BR woning Griftdijk Nijmegen

Gisteren om 17.00 uur zijn wij opgepiept voor een woningbrand aan de griftdijk. Bij aankomst hadden de bewoners zelf al actie ondernomen en hebben 3 handblussers gebruikt om de rook en brand in te dimmen. Hier hebben wij de hoge druk slang gebruikt om het over te nemen van de eigenaren.

In de woning waren nog twee chinchillas en een kat aanwezig dus deze hebben wij veilig naar buiten gebracht.

De brand leek te komen door een kortsluiting in de meterkast.

Woon jij in de buurt van Oosterhout (gld) en lijkt het jou wel wat om bij ons in te stappen?

Stuur ons een DM!

🚨 Uitruk nummer 201-04-2026 20:02 uurP2 BON-02 BR container Griftdijk Oude Groenestraat NijmegenGisteravond zijn wij voo...
02/04/2026

🚨 Uitruk nummer 2

01-04-2026 20:02 uur

P2 BON-02 BR container Griftdijk Oude Groenestraat Nijmegen

Gisteravond zijn wij voor onze 1e brand in 2026 gepiept. De pieper ging voor een container brand, dit kan een grote afvalcontainer zijn, maar ook een vuinisbakje. Van de meldkamer kregen wij bericht dat het dit keer een vuilnisbak bij de busstop betreft.

Bij aankomt had de politie de brand al geblust met een schuimblusser, dus ons werk was gedaan.

We hebben met de warmtebeeldcamera (WBC) de temperatuur van de vuilnisbak gecheckt en toen we zeker waren dat het niet meer zou ontbrandden zijn wij weer huiswaarts gegaan.

Als de pieper gaat weet je nooit hoelang je weg zal zijn. Soms ben je 10 minuten bezig, en soms sta je 4 uur bij een grote brand te blussen.

Woon jij in de buurt van Oosterhout (gld) en lijkt het jou wel wat om bij ons in te stappen?

Stuur ons een DM!

15/02/2026

Wij zijn klaar voor de optocht! Komen jullie ook kijken?

Onze 2025 Wrapped is binnen!In 2025 zijn wij 67 keer uitgerukt. Dit aantal is iets gestegen sinds vorig jaar; toen zijn ...
02/01/2026

Onze 2025 Wrapped is binnen!

In 2025 zijn wij 67 keer uitgerukt. Dit aantal is iets gestegen sinds vorig jaar; toen zijn wij 60 keer uitgereden.

Wij wensen iedereen een gezond en veilig 2026πŸŽ†πŸŽ‡!!

#67 &nieuw

P2 BON-01 Dier in problemen Elst28-12-2025 // 14.30Op zondag middag zijn wij gepiept voor een dier in nood. Deze pieperm...
01/01/2026

P2 BON-01 Dier in problemen Elst
28-12-2025 // 14.30

Op zondag middag zijn wij gepiept voor een dier in nood. Deze piepermelding is vaak onduidelijk, dit kan gaan van een paard/koe/varken in een put tot een kat in een boom. Aangekomen op de kazerne neemt de bevelvoerder contact op met de meldkamer en dan krijgen we meer informatie. In dit geval een paard vast in de modder. Het dier bleek al 1.5 uur kwijt te zijn en dus waarschijnlijk ook al die tijd vast te zetten in de modder.
Aangekomen op de locatie hebben wij de HV-1 van Arnhem erbij gevraagd, aangezien we het dier er niet zelf uit konden krijgen.
We zijn begonnen met modder om het paard heen weg te scheppen, en pallets neer te leggen om een stabiele werkplek te maken.
Uiteindelijk hebben we de band van de haakarm onder het paard door gekregen om haar naar de kant te slepen. Toen ze eruit was was de dierenarts ook ter plaatse en die heeft het paard gelijk na gekeken.
Bij ons laatste bericht hebben ze het paard warm op stal gezet.
Toen wij klaar waren hebben we allemaal moddervrije pakken gekregen van de Arbeidshygiene vanuit Bemmel en zijn wij ook huiswaarts gegaan.

P1 BON-01 BR wegvervoer (aanhanger) Jonagoldstraat Nijmegen 07453127-12-2025 // 03:49Vanochtend zijn wij om 3.49 opgepie...
27/12/2025

P1 BON-01 BR wegvervoer (aanhanger) Jonagoldstraat Nijmegen 074531
27-12-2025 // 03:49

Vanochtend zijn wij om 3.49 opgepiept voor een voertuigbrand aan de jonagold straat. Bij aankomst bleek dit niet zomaar een aanhanger, maar de delicatesse kraam die op de parkeerplaats stond.

Hier hebben wij gefocust op de auto's om de brand heen, aangezien de kraam al in een vlammenzee stond en niet meer te redden was. Hier hebben wij dus gewerkt in een defensieve inzet; waarbij we het brandende object zelf niet rechtstreeks aanvallen, maar de schade beperken aan de omliggende objecten.
Daarna hebben we de kraam geblust en voor een deel uit elkaar gehaald, zodat we er zeker van waren dat er geen kleine brandjes meer verstopt waren.

Na afloop hebben we onze pakken omgewisseld voor schone pakken en alles opgeruimd, daarna hebben we nog even gewacht om DAR af te lossen die kwam strooien. Door de koude buitentemperatuur is het water wat wij gebruikt hebben over de hele parkeerplaats gevroren, en heeft DAR hier gestrooid.

Deze inzet heeft ongeveer drie uur geduurd, om 7.00 waren we op de post terug.

vggm

🚨 Uitruk nummer 1128-06-2025 14:20 uurP2 BON-04 BR buiten Waaijenstein NijmegenZaterdag zijn wij iets voor 15 uur opgero...
01/07/2025

🚨 Uitruk nummer 11
28-06-2025 14:20 uur
P2 BON-04 BR buiten Waaijenstein Nijmegen

Zaterdag zijn wij iets voor 15 uur opgeroepen voor een buitenbrand in Waaijensteijn. Eenmaal aangekomen na een ritje en een wandeling troffen wij met behulp van een omstander een stam aan die aan het roken was. Wij hebben deze geblust, de omgeving nat gemaakt, en gecontroleerd voor eventuele brandhaardjes maar die waren er niet te vinden. Na een wandeling door het bos terug zijn wij weer ingestapt en huiswaarts gekeerd.

Met deze hitte en droogte is het belangrijk om nog meer op te passen met vuur! Een klein onschuldig brandje kan al snel een probleem worden. Let daarom goed op je omgeving en als je iets ziet, meld het!

🚨 Uitruk nummer 1022-06-2025 20:51 uurP2 BON-03 Ass. Politie (zichtscherm) Baakhovenstraat ArnhemZondagavond 22 juni oms...
23/06/2025

🚨 Uitruk nummer 10
22-06-2025 20:51 uur
P2 BON-03 Ass. Politie (zichtscherm) Baakhovenstraat Arnhem

Zondagavond 22 juni omstreeks 20.35 uur werd melding gedaan van een schietpartij voorgedaan de Baakhovenstraat in Arnhem.

De politie kreeg een melding van een schietpartij. Veel hulpdiensten werden ingezet waaronder een traumateam. Helaas bleek alle hulp voor het slachtoffer te laat. De politie laat op x weten met meerdere scenario's rekening te houden.

De omgeving is ruim afgezet met lint en de politie gaat sporenonderzoek doen, Bij het incident is er helaas een overleden persoon getroffen door het incident. De Forensische Opsporing is nu bezig met onderzoek. Ook was er een Politie Helikopter in de lucht om eventueel voor de verdachte uit te kijken. De politie ondervraagd buurtbewoners en omstanders.

Voor ons was dit de eerste inzet met de zichtschermen. Hierbij hebben wij de schermen niet op hoeven zetten, aangezien het een plaats delict was, dus we hebben alleen de tas afgeleverd. Even later zijn wij weer gepiept voor het ophalen van de schermen.

Foto + tekst |

🚨 Uitruk nummer 814-04-2025 10:13 uurP2 BON-01 ongeval gevaarlijke stoffen buiten PeperstraatVanochtend zijn wij uitgeru...
14/04/2025

🚨 Uitruk nummer 8
14-04-2025 10:13 uur
P2 BON-01 ongeval gevaarlijke stoffen buiten Peperstraat

Vanochtend zijn wij uitgerukt voor een gaslekkage aan de peperstraat. Ze waren hier bezig met wegwerkzaamheden en hebben per ongeluk een gasleiding doorgebroken.
Toen wij ter plaatse kwamen hadden ze hem zelf al afgetaped, dus onze enige taak was de situatie veilig houden tot ter plaatse komt.
Dit duurde maar 20 minuten en daarna konden wij huiswaarts.

Wij zijn vandaag met 4 man uitgerukt in plaats van de standaard 6. In dit geval mag dat, omdat er weinig taken zijn op een uitruk als deze, maar normaal werken wij met 6 personen. Lijkt het jou wat om ons team aan te vullen? Stuur een DM!

🚨 Uitruk nummer 519-03-2025 01:43 uurP1 BON-06 Basis pel. 1 Bijstand Gamma Energieweg Nijmegen Woensdag zijn wij op de v...
25/03/2025

🚨 Uitruk nummer 5
19-03-2025 01:43 uur
P1 BON-06 Basis pel. 1 Bijstand Gamma Energieweg Nijmegen

Woensdag zijn wij op de vroege ochtend uitgerukt om op stand-by te staan voor de grote brand in Nijmegen. Hier stonden wij bij de Gamma aan de Energieweg met elf andere korpsen wachtend op een bericht. Hier stonden wij uit voorzorg voor het geval het vuur uitbreidde en er meerdere ts'en nodig waren, of om korpsen die al lang bezig waren af te lossen. Gelukkig bleek uitbreiding niet het geval dus een deel van de wachtende korpsen is terug naar huis gestuurd. Post Oosterhout is opgeroepen ter vervanging aan de achterzijde van de panden. Hier stond een halve meter aan water wat niet wegliep, onze taak was dit wegpompen en water voeren aan de hoogwerker van
Dit hebben wij samen met brandweer Wijchen snel voor elkaar gekregen.
Nadat dit water weg was en het terrein weer loopbaar was, zijn wij gevraagd via de achterkant te blussen terwijl de hijskranen zochten naar hotspots.
Als laatste ts zijn wij als laatst afgelost door
Toen zijn wij na een lange ochtend terug naar huis vertrokken.


Kom jij ons team versterken? πŸ«΅πŸ§‘β€πŸš’ Vannacht woedde een grote brand in Arnhem, van onze ploeg zijn er twee specialisaties ...
06/03/2025

Kom jij ons team versterken? πŸ«΅πŸ§‘β€πŸš’

Vannacht woedde een grote brand in Arnhem, van onze ploeg zijn er twee specialisaties met spoed heen gereden.
Toen wij met de ts ook nodig waren hadden wij helaas niet genoeg mensen om uit te kunnen ru**en.
Zie jij een plekje voor jezelf bij ons in de wagen? Kom dan een oefen avond meekijken!
DM voor meer informatie, hopelijk zien wij ook jou snel eens op onze post!!

πŸ“Έ: Reijer Hoefakker

Op onze oefenavonden hebben wij varierende oefeningen. Vandaag hebben wij bijvoorbeeld een THV oefening. Technische hulp...
03/03/2025

Op onze oefenavonden hebben wij varierende oefeningen. Vandaag hebben wij bijvoorbeeld een THV oefening. Technische hulpverlening. Hier zorgen we dat we stap voor stap gaan denken over wat de beste plan van aanpak is.
In dit geval beginnen we bijvoorbeeld met stabiliseren, zorgen dat de auto stevig staat en niet om kan rollen als we dichtbij bezig zijn. Dit is belangrijk, want we moeten goed op onze eigen veiligheid letten. Hiervoor komen we dus met verschillende ideeën, proberen we alles en kijken we welke het beste werkt. Hierdoor weten we allemaal wat het beste werkt in deze situatie, en frissen we ons geheugen weer op. 😁
Daarna kijken we naar het volgende plan; de beste manier om iemand eruit te halen. Bij oefeningen gebruiken we hiervoor zandzakken in de vorm en gewicht van mensen.
In dit geval gebruikten wij geen pop en hebben we verschillende manieren van redding geprobeerd.

Ook doen we natuurlijk andere taken bij de brandweer, zoals controlen of alle spullen compleet zijn voor een uitruk, en dat de wagens schoon zijn.

Adres

Dorpsstraat 3a
Oosterhout
6678BD

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Brandweer Oosterhout Gld. nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen