03/06/2026
𝗜𝗻𝘄𝗼𝗻𝗲𝗿𝘀 𝗸𝗿𝗶𝗷𝗴𝗲𝗻 𝗴𝗿𝗶𝗽 𝗼𝗽 𝗲𝗶𝗴𝗲𝗻 𝗲𝗻𝗲𝗿𝗴𝗶𝗲 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗻𝘀 𝘀𝘂𝗰𝗰𝗲𝘀𝘃𝗼𝗹𝗹𝗲 𝗯𝗶𝗷𝗲𝗲𝗻𝗸𝗼𝗺𝘀𝘁
Vorige week opende wethouder Theo Alkemade een drukbezochte informatieavond in De Duinpan in De Zilk. Net als tijdens de eerdere bijeenkomst op 12 maart in De Muze, was de belangstelling van inwoners om zelf de regie te nemen over hun energiegebruik bijzonder groot.
Tijdens de avond legde expert Bas van het Energieloket Noordwijk uit hoe inwoners slim kunnen omgaan met zelfopgewekte stroom, zeker met het oog op het stoppen van de salderingsregeling per 1 januari 2027. Er was veel publieke belangstelling voor de werking van de thuisbatterij en de gemeentelijke duurzaamheidssubsidie die sinds maart beschikbaar is om deze investeringen te ondersteunen.
Het succes van deze avond laat zien dat er veel vragen zijn over energie. Door de kennis van de gemeente en onafhankelijke adviseurs te combineren met de actieve inzet van onze inwoners, bouwen we aan een duurzamer Noordwijk.
Heeft u de bijeenkomst gemist en wilt u ook gratis advies over isoleren, zonnepanelen of subsidies? Neem dan contact op met het Energieloket Noordwijk via energieloketten.nl/noordwijk of bel naar +31 85 02 32 222.