26/03/2026
Ad Faasse gaat niet in de Noord-Bevelandse raad, Gert Heijkoop neemt zetel in voor WzNB https://www.pzc.nl/noord-beveland/ad-faasse-gaat-niet-in-de-noord-bevelandse-raad-gert-heijkoop-neemt-zetel-in-voor-wznb~a001ec76/.
Waar het om gaat is dat de formele tegenstander bij de Raad van State niet de Roompot is, maar de gemeente Noord-Beveland. Als raadslid van een gemeente heb je je te houden aan eerdere besluiten. Dan kun je die tijdens de duur van je raadslidmaatschap niet aanvechten, althans je behoort een loyaal raadslid te zijn. Het protest tegen de Roompot is vormgegeven daar Ad, en hij kan ook als geen ander de procedure bij de Raad van State voeren. Die procedure duurt helaas veel langer dan verwacht en dat bracht Ad er toe, trouw te blijven aan degenen die hem steunden bij de acties tegen de ongehoord grote uitbreiding van de Roompot. Hangende die procedure is het het juiste besluit om niet op te treden als raadslid.