05/02/2026
We vinden het onacceptabel dat gemeenten op deze manier buiten de regels treden. Helemaal pijnlijk is dat het in onze gemeente gebeurt, waar wij zeggen dat we respectvol omgaan met alle inwoners.
Nu er boetes zijn gegeven is er een eerste stap gezet. Er is namelijk erkenning dat men fout zat. De gemeente zal er alles aan moeten doen om te achterhalen hoe het zover heeft kunnen komen en dat de interne checks zijn gefaald.
De politiek kan hier een belangrijke bijdrage aan leveren. Dat gaan wij ook doen door na de verkiezingen in de raad de nodige vragen te stellen. Deze gang van zaken laat wederom zien dat DENK, met haar geluid tegen onrecht en uitsluiting, keihard nodig is in de Haarlemmermeerse gemeenteraad.