05/06/2026
Gistermiddag is deze sterk vermagerde hond in beslag genomen naar aanleiding van een melding die is gedaan door omstanders. Omstanders zagen de hond over straat lopen.
Toen de collega’s ter plaatse kwamen, zagen zij dat de hond inderdaad vel over been was. Nadat de collega’s erin slaagden om erachter te komen waar de hond thuishoorde, zagen zij dat er geen water en voer aanwezig was in de betreffende woning. Reden genoeg om de hond strafrechtelijk in beslag te nemen.
Onze ketenpartners gaan er alles aan doen om de hond weer op te lappen en te laten aansterken. De eigenaar mag zich later komen verantwoorden.
Ziet u een soortgelijke casus in uw omgeving, maakt u zich zorgen of ziet u een dier in zijn gezondheid achteruit gaan? Meld dit alstublieft via:
☎️ 0900-8844
☎️ 112 (bij spoed)
☎️ 144
U red er mogelijk dierenlevens mee! 🐶 🐱 🐰 🐴 🐍