قطعه 33 بهشت زهرا

قطعه 33 بهشت زهرا ما مرده پرست نیستیم و مرگ هم اتفاق نادری نیست , ما فقط به معرفی افرادی می پردازیم که روش آن ها بتواند برای نسل ما مورد استفاده قرار بگیرد !

این قطعه در شرق بهشت زهرا، پشت ساختمان غسالخانه آن قرار گرفته است. قطعه ۳۳ در گذشته حصاری سیمانی داشت و بعضی از قبرهایش سنگ قبر نیز ندارند و گورهای دسته جمعی به نام کانال نیز دارد. در سال ۱۳۸۴ گفته شد که سازمان بهشت زهرا قصد دارد این قطعه را بازسازی کند اما مخالفان معتقد بودند این کار تخریب بخشی از تاریخ و هویت ایران است. در غرب این قطعه نیز قربانیان بی‌نام و نشان اعدام‌های سال ۱۳۶۰ دفن شده‌اند.

در اوایل انقلاب افرادی از روی نا آگاهی یا كینه‌توزی به قبرهای این قطعه حمله می‌كردند و سنگ قبرها را می‌شكستند.
بسياري از آنهايي كه در اينجا خفته‌اند سال ها پيش از انقلاب به شهادت رسيده اند. در اين قطعه بيش از 650 گور وجود دارد که از این تعداد 120 گور متعلق به مبارزان راه آزادي ایران كه در رژيم گذشته اعدام شدند، است.

سال 1384 كه خبرهايي مبني بر بازسازي قطعه 33 ازسوي سازمان بهشت زهرا در خبرگزاري‌ها انتشاريافت. هر كس از زاويه ديد خود و البته با نگرانی به اين اتفاق كه قرار بود پس از 27 سال بيفتد، نگاه مي‌كرد. اما هر چه بود اين شك و ترديد‌ها پس از يك سال رفع شد و سازمان بهشت زهرا كار بازسازي را شروع كرد.

این درشرایطی است که هنوز هم بسیاری از خانواده ها که در جستجوی قبر عزیزان خود به این قطعه مراجعه می کنندبه دلیل وجودنداشتن سنگ یا مشخصات، سر در گم می شوند و جستجوی آنان در بین بیش از 650 قبر این قطعه بی فایده می ماند. بيش از 40 درصد اين قبرها بي‌نام ونشان‌اند. بسياري هم شكسته‌اند، اگرچه مي‌توان نام و محل شهادت و سن مبارزان را به سختي خواند.

پیش از انقلاب 57 در طول 15 سال يعني از15خرداد 1342 تا 1356خورشيدي حدود 3200 تن از مخالفان حكومت در جريان مبارزه چريكي يا تظاهرات سياسي كشته شده‌اند كه حدود 105نفرآنان زنداني سياسي بودند كه اعدام شدند. تعدادي ازاين فرزندان ايران كه نام هاي درخشان وماندگارى در ميان آنها وجود دارد درقطعه 33بهشت زهرا آرميده اند.

اين شهیدان مردان و زنانى هستند كه هدفى جز مبارزه با استبداد نداشتند و در راه اين آرمان از نثار جان هم دريع نكردند. آنها تنها نیستند.همین چند روز پیش هم درست در عصر 25 بهمن 1389محمد مختاری و صانع ژاله به آنان پیوستند و در قطعه ای دیگر کنار آنان خفتند تا شاید آزادی سرودی بخواند.

09/09/2012

Newton Leroy "Newt" Gingrich is an American politician, author, and political consultant. He represented Georgia's 6th congressional district as a Republican...

09/09/2012
کرامت‌الله دانشیان در سحرگاه روز ۲۹ بهمن ۱۳۵۲  به همراه خسرو گلسرخی تیرباران شد.سرودی منسوب به او به نام «بهاران خجسته ب...
15/06/2012

کرامت‌الله دانشیان در سحرگاه روز ۲۹ بهمن ۱۳۵۲ به همراه خسرو گلسرخی تیرباران شد.
سرودی منسوب به او به نام «بهاران خجسته باد»، با مطلع «هوا دل‌پذیر شد، گل از خاک بردمید» از سرودهای معروف زمان انقلاب ۱۳۵۷ ایران شد.
مبارز دلیر کرامت الله دانشیان که مثل بسیاری از زندانیان در زندان شاه، تحت تاثیر مقاومت شکرالله پاک نژاد بود، یکبار درسلول شماره ۱۶ زندان اوین بکمک الف بای "مرس" با وی حرف می‌زند و از جمله می‌نویسد: هوا دلپذیر شد گل از خاک بر دمید، پرستو به بازگشت بزد نغمه امید...

آرامگاه ابدی کرامت‌الله دانشیان واقع در قطعه 33 بهشت زهرا می‌باشد

تابلوی نقاشی شده توسط بیژن جزنی "یک زندانی در حیاط زندان قم "
30/05/2012

تابلوی نقاشی شده توسط بیژن جزنی "یک زندانی در حیاط زندان قم "

مرضیه احمدی اسکویی در سال ۱۳۲۴ در خانواده ای متوسط در شهرستان اسکو متولد شد.او در سالهای کودکی در مزرعه پدرش کار میکرد و...
26/05/2012

مرضیه احمدی اسکویی در سال ۱۳۲۴ در خانواده ای متوسط در شهرستان اسکو متولد شد.او در سالهای کودکی در مزرعه پدرش کار میکرد و در روابط هرروزه دردهای طبقه محروم را عمیقآ لمس میکرد.او از اغاز دبیرستان به طور جدی به مطالعه میپرداخت و به این ترتیب اگاهی سیاسی خود را بالا میبرد.
او در خارج از دانشسرا نیز روابط گسترده ای داشت. در تبریز با محفل صمد بهرنگی و بهروز دهقانی ارتباط نزدیک داشت.با یوسف الیاری و ف*ج سرکوهی دوست بود و با خانواده های برخی زندانیان ازجمله مادر سلامت رنجبر در ارتباط بود
در زمستان سال ۱۳۵۱به تهران بازگشت وبا شعاعیان مراوده داشت و در تماس با نادر شایگان و حسن رومینا گروهی مارکسیستی با مشی مسلحانه ایجاد کردند(گروه شایگان-شعاعیان).مرضیه از فروردین ۱۳۵۲زندگی مخفی خود را اغاز کرد.
در خردادماه ۱۳۵۲ شایگان و رومینا در مبارزه ای رودر رو با رژیم شهید شدند و بیشتر اعضای گروه انان دستگیر شدند.مرضیه اسکویی نیز به فدائیان خلق پیوست.
تحرک،روحیه معترض و سرسختی او در پیگیری ارمانهایی که به انها معتقد بود،از جمله خصائلی بود که او را به یکی از مهره های مهم سازمان تبدیل کرد.او در ساعت ۱۰صبح روز ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۳در درگیری مسلحانه شهید شد.مزدوران رژیم انقدر از او وحشت داشتند که جسد بی جان او را از دور به رگبار گلوله بستند وسپس طناب پیچ کردند.
آرامگاه ابدی: قطعه 33 بهشت زهرا

اينجا گورستان استبه خدا اعتماد نکنملک الموت حريص بوسيدن است
11/05/2012

اينجا گورستان است
به خدا اعتماد نکن
ملک الموت حريص بوسيدن است

بیست و سومین سالگرد عملیات فروغ جاویدان که منجر به کشته شدن 3400 نفر از اعضای گروه مجاهدین خلق شد رو به برادر مجاهدم مسع...
02/04/2012

بیست و سومین سالگرد عملیات فروغ جاویدان که منجر به کشته شدن 3400 نفر از اعضای گروه مجاهدین خلق شد رو به برادر مجاهدم مسعود رجوی تبریک میگم!

شش روز پس از قبول قطعنامه توسط ایران و در شرایطی که نیروهای عراقی با بهره‌برداری از ضعف شدید روحیه نیروهای ایرانی مجددا به خرمشهر حمله کرده و تا آستانه تصرف آن پیش رفته بودند، سازمان مجاهدین عملیاتی با نام فروغ جاویدان را آغاز کرد.

مسعود رجوی در شب آغاز عملیات گفت: «براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید... کاری که ما می خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند... از پایگاه نوژه هم ترسی نداشته باشید؛ هر سه ساعت به سه ساعت دستور می دهم هواپیماهای عراقی بیایند و آنجا را بمباران کنند. پایگاه هوایی تبریز را هم با هواپیما هر سه ساعت به سه ساعت مورد هدف قرار خواهیم داد... علاوه بر آن، ضد هوایی و موشک سام ۷ هم که داریم... هوانیروز عراق تا سرپل ذهاب به همراه ستون ها خواهد بود. از نظر هوایی ناراحت نباشید چون هواپیماهای عراقی پشتیبان ما هستند و تمام ماشین ها به صورت ستون حرکت می کنند.

این عملیات سه روز به طول انجامید که در روز اول هدف سد کردن هجوم مجاهدین خلق بود. در روز دوم حرکت نیروی زمینی صورت گرفت که با پشتیبانی بسیار قوی نیروی هوایی و هوانیروز همراه شد و در روز سوم یگان‌های مجاهدین خلق به کلی منهدم شد. فرماندهی این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی بود که در سال ۱۳۷۸ توسط سازمان مجاهدین خلق ایران ترور شد.

واژه عربی «مرصاد» به معنی کمین است و بخاطر کمین برنامه ریزی شده‌ای که نیروهای نظامی انجام داده بودند اینگونه نام گرفت.

در روز اول عملیات نیروی هوایی وارد عمل نشد زیرا در آن زمان پایگاه نوژه بمباران شده بود و انجام عملیات پاکسازی باند فرود قدری فرصت را از آنها گرفت و به همین دلیل نیروی هوایی با یک روز تاخیر عملیات را ادامه داد.

هاشمی رفسنجانی در این مورد گفت «جنگ و صحنه به گونه‌ای درست شده بود که اینها توی کیسه آمدند و ما در کیسه را بستیم. تدارک منافقین (مجاهدین)خیلی وسیع بوده و ضربه وارده بر آنها خیلی عمیق است. ۱۲۰ تانک زرهی دجله، ۶۰ نفربر و ۶۰۰ خودرو دیگر، حدود ۵۰۰۰ رزمنده و همین تعداد پشتیبانی و تدارکچی و طرح رسیدن به تهران، خیلی احمقانه و ساده لوحانه و هفتاد درصد انهدام»

28/03/2012

لطفا نظر خود را با ما به اشتراک بگزارید .

و ما به شما یاد می دهیم
که چه چیزی را ندانید
و کدام خاطره ای خوشتر است

خواب دیدن
این طور که شما می بینید
اصلاًبه صلاحتان نیست
اشک
این طورها که شما می ریزید_ قطره قطره_
اصلاً معنا ندارد.

به غلغل چشمه نگاه کنید
مگر از اندوه است!

و ما به شما یاد می دهیم
که چه رویاهایی چه زمان هایی خوشتر است
در صورت مردودی
البته چاره نیست
به جهنم نیز می روید.

پایان تنفس!
به سلول های تان برگردید.

< شمس لنگرودی >

27/03/2012

احمد شاملو در خاطره اعدام مهدی رضایی در میدان تیر چیتگر شعری را سروده است:

در آوار خونین گرگ و میش

دیگرگونه مردی آنك،

كه خاك را سبز می‌خواست

و عشق را شایسته زیباترین

27/03/2012

فیسبوک پر شده از:
اگه طرفدار فلان تیمی لایک کن , اگه اون یکی کامنت بزار
اگه پیچ " عکس های سکسی بازیگران ایرانی و خارجی شماره nام" رو لایک نکردی .....................................
اگه اسم عمه فلانی رو زیر 40 ثانیه پیدا کردی لایک کن
اگه وطن پرستی لایک کن
اگه قبول داری نژاد آریایی برترین لایک کن
من نژادپرست نیستم ولی از اعراب متنفرم
بین میر حسین موسوی و رضا پهلوی کدوم رو انتخاب میکنی ؟

" دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ"
دکتر علی شریعتی

" دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ"
کورش کبیر

و ......................................................................

اگر نژاد پرست هم بودیم , و نوشتارهای بالا هم مال ایرانی ها باشد که هست نه تنها نژاد برتر نیست بلکه از پست ترین نژاد هاست .
همگی ادعای روشنفکری دارند و ادعا دارند که خیلی خوب هستیم و این اعراب ها بودند که ما رو به این روز انداختند و ..............
اگر شما روزی به قدرت سیاسی رسیدید چند تا پیشنهاد دارم که تا دلتان بخواهد می توانید از ملت ایران سو استفاده کنید:

1. راه ازدواج و رابطه جنسی را سخت کنید و روزنه ای بگزارید و بگویید که این به خاطر وجود شماست.

2. فوتبال و ورزش های سنگین وزن را خیلی رایج کنید و به بعضی ها در این زمینه پول خوب بدهید و به بقیه خیلی کم .

3. تاریخ را شما می نویسید کسی چیزی از تاریخ نمی داند پس هر جور که دوست دارید تغییر دهید , فقط در آن شخصیت کورش کبیر را حفظ کنید و عرب را پست و تاکید کنید که ایرانی از همه برتر است , این شما را در قدرت حفظ می کند

4. وعده بدهید , بگویید یک روز خوب می آید مطمعن باشید که کسی برایش تلاش نمی کند
5. مذهب , مذهب , بله بهترین راه , هر چه خرافاتی تر بهتر !

و .........

در این کشور کسی دنبال تلاش نیست و به دنبال قصه اند , قصه ها راه حل سو استفاده هستند!

البته این سخان دختر حمید باکری ( برادر مهدی باکری و علی باکری ) , فکر میکنم نامربوط نباشد در این صفحه درج شود !
24/03/2012

البته این سخان دختر حمید باکری ( برادر مهدی باکری و علی باکری ) , فکر میکنم نامربوط نباشد در این صفحه درج شود !

http://www.facebook.com/pages/GREEN-POWER-GHODRATE-SABZ/136850187794?ref=nf دختر حميد باكري : اگر پدر و عمويم زنده بودند اكنون در زندان و زيرشكنجه بودند روز ...

24/03/2012

زهرا باکری، خواهر حمید و مهدی باکری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در جنگ ایران و عراق کشته شدند، با انتشار نامه‌ای شدیداللحن اخبار منتشر شده پیرامون زندگی خانوادگی برادران خود را تقبی...

Address

Tehran

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when قطعه 33 بهشت زهرا posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share