מפלגת החופש

מפלגת החופש מפלגת החופש - קולם של הליברלים, העצמאים, העסקים הקטנים, העובדים וכל מי שרוצה לחיות בחברה חופשית ומשגשגת.

שאלה מעניינת: מוצרים יחסית פשוטים שמיוצרים/גדלים בארץ כמו חלב, שמנת מתוקה, חמאה, ולפעמים אבוקדו, בננות, קיווי וכו', נמצא...
07/11/2025

שאלה מעניינת: מוצרים יחסית פשוטים שמיוצרים/גדלים בארץ כמו חלב, שמנת מתוקה, חמאה, ולפעמים אבוקדו, בננות, קיווי וכו', נמצאים במחסור, או שמחירם נוסק או שהם רקובים וקמחיים.

ומוצרים סופר מסובכים שמיוצרים בחו"ל ולפעמים חלקים שונים שלהם מיוצרים במדינות שונות, החל מחומרי גלם כמו נחושת וברזל, דרך שבבים מתוחכמים מטאיוואן וכלה בהרכבה ובדיקות איכות, נמצאים בארץ בשפע.

סמארטפונים, טלוויזיות, מצלמות, וכך גם מוצרים פשוטים יותר כמו רהיטים, בגדים ונעליים. אין מחסור, המחירים בדר"כ במגמת ירידה והאיכות מצוינת.

מה הסוד?

הסוד הוא תכנון מרכזי ושליטה של המדינה לעומת שוק חופשי, קפיטליזם.

המדינה מנהלת את שוק המזון בארץ בצורה הדוקה. מחסומי ייבוא (ידעתם שאסור לייבא בננות ותפוזים?) ומכסים גבוהים שלמשל הופכים ייבוא חלב לבלתי מעשי.

ואולי הכי חמור, המדינה מחליטה בשביל החקלאים כמה חלב וביצים מותר להם לייצר, ועל ידי מי ובאלה מחירים. יש גם רגולציות מושחתות ומיותרות ועוד כהנה וכהנה. תכנון מרכזי שברה"מ הייתה יכולה להיות גאה בו.

אבל אייפון? ייבוא חופשי כמעט לגמרי ומכס אפס. זהו. זה כל הסוד.

כל השאר זה שטויות. חושבים שהאשם בפערי תיווך? למה, בשוק הסמארטפונים אין פערי תיווך לכל אורך שרשרת הייצור החל מכריית הנחושת ועד החנות ברחוב ברמת גן?

הכי מצחיקים אותי אלה שמודאגים מביטחון המזון בארץ. כאילו אם יהיה ייבוא חופשי והמדינה תפסיק לנהל את השוק ותהיה מלחמה אז אוי ואבוי מה נאכל.

מה נאכל? לא נאכל כלום. כי אין כמעט חיטה בארץ, ואין מספוא ואין נפט. אם רוצים ביטחון מזון ככל האפשר אז צריך כמה שיותר יחסי מסחר עם כמה שיותר מדינות כדי שיהיה אולי מישהו שיסכים למכור לנו גם כשהמצב קשה. בדיוק ההיפך ממה שמדינת ישראל עושה היום.

ואולי מה שאפילו יותר מצחיק אותי זה שמישהו חושב שאפשר לסמוך על המדינה שתנהל את השוק הזה. אותה מדינה של אוקטובר 7, והפצ"רית והברחות הנשק ממצרים (שפתאום אחרי שעשו כתבה בערוץ 11 צה"ל החליט שזו בעיה הראויה לטיפול. הפלא ופלא).

קפיטליזם וזהו: ביטול המכסים, ביטול הרגולציה, ביטול התכנון המרכזי.

לעוד מהרעיונות שלי כנסו לאתר של מפלגת החופש, הלינק בתגובה הראשונה.

מדי פעם שואלים אותי מהם ההבדלים ביני לבין ירון זליכה, וזו דוגמא טובה להראות שאנחנו מאוד שונים. כמעט הפכים. זליכה רוצה לה...
06/11/2025

מדי פעם שואלים אותי מהם ההבדלים ביני לבין ירון זליכה, וזו דוגמא טובה להראות שאנחנו מאוד שונים. כמעט הפכים.

זליכה רוצה להוריד את הרווח של הבנקים בישראל ע"י הקמת בנק ממשלתי - פרטי, כלומר שימוש בכספי ציבור כדי לממן בנק בבעלות משפותפת ממשלתית-פרטית. משהו בסגנון.

השאלה היא למה אין כיום יותר בנקים בישראל, למה אין יותר תחרות. זליכה חושב שחלקית הבעיה נובעת ממיזוגים שנעשו בתעשייה, וחלקית הוא צודק. אבל הוא גם מדבר על העוצמה הרבה שהבנקים צברו במסדרונות השלטון.

הוא אולי רומז לכך שהרגולציה מונעת הקמת בנקים חדשים אולי כי בנק ישראל מפחד מיציבות המערכת, וחלקית בגלל ההשפעה הפוליטית של הבנקים הקיימים, שרוצים למנוע תחרות.

או במלים אחרות, הבעיה היא יותר מדי ממשלה, יותר מדי רגולציה. הפתרון של זליכה? עוד ממשלה, עוד שימוש בכספי מסים ועוד רגולציה.

אגב, גם בתחום יוקר המחיה בתחום המזון, זליכה רוצה יותר רגולציה כדי לפרק "מונופולים". אבל למה בעיית יוקר המחיה קיימת בתחום המזון? רגולציה שחוסמת ייבוא ומדינה שמנהלת את שוק המזון דרך מועצות - מועצת הלול, מועצת החלב וכו'.

כלומר גם פה, הבעיה היא ממשלה ורגולציה והפתרון של זליכה היא יותר ממשלה ויותר רגולציה (לשם ההגינות, נדמה לי ששמעתי אותו אומר פעם שהוא רוצה גם יותר יבוא).

הפתרון שלי הוא פחות ממשלה, דה-רגולציה, יותר שוק חופשי. אני רוצה שבנקים חדשים יורשו לפעול בארץ, אני רוצה ייבוא חופשי ואני רוצה שהממשלה תפסיק לנהל לנו את החיים. היא עושה את רע מאוד ואני לא יודע מי ב-2025 חושב ההיפך.

לצערי, זליכה משתמש במרירות שהציבור צבר במשך השנים כדי לצייר את החברות או הבנקים כנבלים של הסיפור ומנסה למכור את הרעיון שיותר ממשלה תפתור את הבעיה של יותר ממשלה.

גם הביקורת שלו נגד בנקים דיגיטליים - שאין להם מספיק הון כדי להתחרות בבנקים הקיימים - לא נראית לי נכונה. הרי הבנקים מרוויחים כיום מיליארדים על גבי מיליארדים. זה שוק אטרקטיבי ביותר. השוק הפרטי לא יצליח לגייס הון כדי לקחת נתח בשוק כזה? אולי כל מה שצריך זה הקלה ברגולציה שתקל על בנקים חדשים לפעול ולגייס הון? למה פונים כל כך מהר לממשלה כדי שתגביר את המעורבות שלה כדי לפתור את הבעיה של יותר מדי ממשלה? איפה ההיגיון?

למשל, הבנק הדיגיטלי ONE ZERO זכה במקום ראשון בסקרי שביעות רצון של בנק ישראל במרץ 2025, עם 67% מהעסקים הקטנים שממליצים עליו. ההון אולי עדיין מוגבל אבל הכיוון מבטיח. בטח יותר מבטיח משפיכת כספי מסים נוספים.

לעוד מהרעיונות שלי כנסו לאתר של מפלגת החופש, הקישור בתגובה הראשונה.

05/11/2025

מה לעשות עם מדינת ישראל? - "שלוש בריבוע" עם גלעד אלפר, פרק 60

הפודקאסט "שלוש בריבוע" הוא על קפיטליזם, ליברטריאניות, כלכלה, ראיונות, ניתוח אירועי השבוע שחלף, סרטים, סדרות טלוויזיה וכל מה שיעלה על דעתי.

03/11/2025

אני גאה לצטט את המשפט הבא ממצע מפלגת החופש:

"משחררים את המשק מאחיזת ההסתדרות. נפעל לביטול חוק השליש, כך שכל עובד שאינו מעוניין להתאגד לא יחויב לשלם מיסי חבר לארגון העובדים. כמו-כן, נפעל לביטול מעמדן החוקי של האגודות העותומניות (מעמד חוקי שמאפשר להסתדרות לפעול ללא שקיפות)."

הסבר קצר: עפ"י חוק השליש, אם שליש מהעובדים מעוניינים להתאגד, שני השליש האחרים, שלא רוצים להתאגד, עדיין מחוייבים לשלם דמי חבר.

מה זו מעמד האגודה העותומנית? ההסתדרות עושה עם הכסף הזה מה שהיא רוצה ללא שקיפות.

איך שתי הזוועות האלה מתקיימות במדינה? למה שר המשפטים שיכול לבטל את המעמד המטורף הזה במחי עט לא עושה את זה?

אני מזמין את כולכם להיכנס לאתר של מפלגת החופש ולקרוא את המצע. אם אנחנו רוצים לצאת מהצרה הזו, אם אנחנו רוצים להפוך למדינה מתפקדת ועשירה ולא מדינה מושחתת שמנצלת 10 מיליון אזרחים כדי להפיק טובות הנאה לטובת אליטה קטנה ומושחתת, אין דרך אחרת.

freedomparty.online

01/11/2025

מרוב הבעיות הפנימיות שלנו וגילויי השחיתות האדירים במשטר הישראלי (חלוקת ג'ובים למקורבים ובני משפחה, הדלפת סרטון שדה תימן, טבח ה-7 באוקטובר כמובן) אנחנו מחמיצים התפתחות מסוכנת בארה"ב - השיח האנטישמי ושנאת ישראל משתלטים על המפלגה הרפובליקאית, בעוד המפלגה הדמוקרטית נראית כמו סניף של החמאס.

טראמפ מעל בימת הכנסת מאשים את אדלסון שהיא אוהבת את ישראל יותר מאשר את ארה"ב, האשמה קלאסית של שונאי יהודים שמאשימים יהודים אמריקאים בנאמנות כפולה לכל הפחות, או העדפת מדינת היהודים על פני ארה"ב (אפשר לחשוב שטראמפ עצמו לא מוצף מעל הראש באינטרסים זרים, ומה עם לוביסטים של מדינות אחרות כמו קטאר?).

סגן נשיא ארה"ב ואולי הנשיא הבא, ג'יי די ואנס, מצהיר בגאון ש"מדינת ישראל לא שולטת ומתמרנת את הנשיא ה ז ה". מה שכמובן מרמז שהיא כן שלטה על נשיאים אחרים. על מי בדיוק, ביידן שהטיל עלינו אמברגו נשק? אובמה שתעב אותנו והראה את זה? קלינטון שדחף את אוסלו לגרון שלנו?

זה פוסט בפייסבוק ולא מאמר אז אני לא ארחיב בעוד דוגמאות, ולא אסביר מדוע לדעתי נתניהו אשם בהרבה מהצרות האלה, וממילא הכל נתון לפרשנויות. אבל רק אומר שאנחנו צועדים לקראת צרות גדולות.

מבחינה כלכלית, אנחנו מתדרדרים עם תקציב ביטחון גדול שרק נהיה גדול יותר, רגולציה חונקת, מונופולים וקרטלים בחסות המדינה שהופכים את יוקר המחיה לבעיה בלתי נסבלת, משבר דיור, מערכת חינוך של עולם שלישי.

אבל גם מבחינה גיאו-פוליטית, אנחנו תלויים לחלוטין במדינה אחת - ארה"ב - שרמת התיעוב שלה כלפינו נמצאת בנסיקה.

ולא עושים כלום. הבעיות הכלכליות של האזרחים לא מעניינות מעמד פוליטי מסואב ושמן, ומבחינה גיאו-פוליטית, חוץ מללקק לטראמפ לא עושים כלום.

זה לא טוב.

מחר בערב שלישי בשעה 21:00 אני אשדר לייב את הפרק ה-44 של הפודקאסט "שלוש בריבוע".  אני מתכנן לדבר על הנושאים האלה:1. אנחנו...
17/06/2024

מחר בערב שלישי בשעה 21:00 אני אשדר לייב את הפרק ה-44 של הפודקאסט "שלוש בריבוע".

אני מתכנן לדבר על הנושאים האלה:

1. אנחנו צריכים את אובר נגד וולט.

2. תגובה על מאמר של עמית סגל שרוצה לפתח את הפריפריה (שמתי לינק למאמר בתגובות, אני אגיב ל"פיתוי ה-MRI").

3. מהן היתרונות של מדיניות צנע?

4. סכנת הירידה עולה ואיתה הסיכוי שמדינת ישראל תחדל להתקיים בשנים הקרובות. זה אולי נשמע מטורף, אבל אני חושב שמטורף לחשוב שהמדינה יכולה להמשיך להתקיים כך.

אפשר להתחבר לשיחה בלינק הזה: http://riverside.fm/studio/-s-stud…………… ואני גם אשדר אותה לייב ביוטיוב וב-X.

בעוד איראן מציפה את יהודה ושומרון (שנמצאים 5 דקות מכפר-סבא) בכלי נשק כהכנה למלחמה הבאה, לי עדיין אין רישיון נשק, וגם האח...
10/04/2024

בעוד איראן מציפה את יהודה ושומרון (שנמצאים 5 דקות מכפר-סבא) בכלי נשק כהכנה למלחמה הבאה, לי עדיין אין רישיון נשק, וגם האחרים שכן קיבלו רישיון, יעמדו מצוידים באקדחים קטנים מול הרובים הארוכים של הבני דודים.

מה שגורם לי להזכיר פעם נוספת שבמדינת ישראל, שנוסדה ע"י יהודים, למען יהודים, כחלק מלקחי השואה, ליהודים אסור להחזיק נשק להגנה עצמית.

בארה"ב, צ'כיה, פינלנד, אוסטריה, שווייץ, יהודים יכולים לחמש עצמם בלי בעיה. מה שמעורר את השאלה: איפה היא באמת מדינת היהודים?

04/05/2022

Address

Tell Abib

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when מפלגת החופש posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share