28/07/2018
׳בשביל מה צריך ועדה אם לא נוכל לשלוט בה׳?
׳בשביל מה צריך ועדה אם לא נוכל לשלוט בה׳?
״לפני כחצי שנה פרשתי לאופוזיציה בין היתר על רקע פרשת ׳חוק המרכולים׳. תוך כך, ציינתי את תחושת חוסר השקיפות ושיתוף המידע, בנושאים הנוגעים ישירות לתפקידי. לאורך הקדנציה כולה מצאתי את עצמי מצביעה בנושאים עקרוניים נגד דעת הרוב ופועלת באופן עקבי למען שקיפות ציבורית והסדרת נהלים ברורים יותר במערכת. בהתאם למצב ביקשתי להתמנות כיו״ר ועדת ביקורת, כחברת אופוזיציה יחידה, מתוך הבנת השליחות והאחריות הציבורית.
לאחר חצי שנה של מריחת ודחיית הנושא, תוך התעלמות מהמופיע במפורשות בפקודת העיריות וה׳עובדה השולית׳ שאני עומדת בכל הקרטריונים, לתפקיד ברמה המהותית, הנושא הגיע לבסוף להצבעה במועצת העיר. שלא במפתיע, חברי/ות המועצה עדיין בחרו להצביע נגד המינוי ובפועל נגד עקרון דמוקרטי ופונקציה חשובה למינהל תקין בכל גוף ציבורי.
כמו כן, כתוצאה מההחלטה השערורייתית הזו, נמנעה ממני האפשרות לזמן דיון דחוף בנושא דו"ח מבקר המדינה בדבר ״שיפוץ בית התרבות״, שפורסם בחודש האחרון ולדון במסקנותיו ויישום המלצותיו״.
סופ״ש רגוע!
יעל בק, יו״ר האופוזיציה וחברת מועצת העיר