04/03/2017
ארבעה עמודים עשויים אבן נתגלו בחצר בית אחיאל. בצדו המערבי של המבנה עמדו שני עמודי אבן אחת ואילו בצד המזרחי היו עמודים בנויים. בצמוד לבית מצד צפון עמד מחסן, ובו נתגלו יותר מ-50 קנקני אגירה.
בסמוך עמד מתקן נוסף המעיד ללא ספק על עמידותה של משפחת אחיאל- אסלה אסויה אבן שהותקנה מעל בור ספיגה.
רק עוד שני מתקנים כאלה מאותה תקופה, נתגלו בארץ, ושניהם בעיר דוד. על נפש עולליך העטופים ברעב בראש כל חוצות ( איכה ב' יט')
הד לרעב הכבד שפקד את העיר הנצורה מצאו החופרים בבדיקה לא שגרתית שעשו בבור הספיגה בחדר השרותים שבבית אחיאל. ממשקעי הצואה שנמצאו בבור הסיקו החוקרים שהתפריט ערב החורבן הורכב כנראה בעיקר מגידולי בר.
לא ניתן היה לצאת אל השדות להביא תוצרת חקלאית טרייה, ותושבי העיר נאלצו להסתפק מכל הבא לידי בתוך החומות.
החוקרים גילו עדות נוספת למצוקה של הנצורים, בצואה נמצאו תולעי מעיים (תולעי סרט-tapeworm, ) שבהן נדבקים כתוצאה מאכילת בשר לא מבושל. ככל הנראה הכניסו בני העיר את הצאן והבקר אל תוך החומות עם תחילת המצור.
כשגבר הרעב שחטו את הבהמות וכנאה אכלו אותן מבלי לבשלן, משום שהעץ - חומר הבעירה, היה נחוץ לבניית ביצורים ולהתקנת כלי נשק.