The Ministry of Truth

The Ministry of Truth משרד התעמולה של ממשלת ישראל גאה להציג - האמת, כל האמת ורק האמת. ממים מצחיקים בתקופה עצובה

16/06/2026

אני מתתתת🤣😂🤣😂🤣😂

פסע קטן לאדםפצע גדול לאנושות
15/06/2026

פסע קטן לאדם
פצע גדול לאנושות

עצוב
12/06/2026

עצוב

עוד 20 שנה כשיהיו חוקים שמותר סמארטפון רק מגיל 17.לא נבין איך חיינו בתקופה הנוכחית.זה כמו שהילד יגיד לך אמא, אני חייב סי...
10/06/2026

עוד 20 שנה כשיהיו חוקים שמותר סמארטפון רק מגיל 17.
לא נבין איך חיינו בתקופה הנוכחית.
זה כמו שהילד יגיד לך אמא, אני חייב סיגריות, כל הכיתה כבר התחילו לעשן ורק אני לא.
ואת תשאלי אותו בטח מאמי, איזה סוג אתה אוהב?

המחקרים לא משאירים מקום לספק: המסכים הורגים לילדים את המוח, הווטסאפ מוודא הריגה - והרילז הופכים את הריכוז שלהם לכזה של דג זהב. עכשיו מתגייסים יותר ויותר הורים ואנשי חינוך לקרב בלימה שמטרתו הוצאת הסמארטפונים מידיים צעירות מדי, בעיקר בשעות בית הספר.

אסף גרנות, האיש שהשיק את תנועת "מהפכת הקשב": "אלה חברות שסוחרות בילדים שלנו, אין דרך אחרת להגיד את זה. זה סחר בילדים ובקשב שלהם, שמייצר נזק מטורף. אני לא יכול להגן על הבת שלי, בטח לא לבד. כי רוב ההורים לא קובעים מתי הילדים שלהם יקבלו סמארטפון או טיקטוק. הם יקבלו כשכל שאר ההורים ייתנו. זאת הבת שלי מול אלפי מתכנתים, מעצבי מוצר ומשווקים, שכל רצונם לחדור למוח שלה ולקחת לה את הקשב".

גת מגידו, אשת השקעות עם בנות בכיתות א' ו־ה': "הבנתי שזה פשוט לא הגיוני לשלם על חוגים, לדאוג למה הן אוכלות, ובסוף להרוס אותן עם מסכים. בעיניי כל דחייה שהצלחנו לייצר היא עולם ומלואו, ואסור להקל ראש בדחייה אפילו של שנה בגילים האלה. זה קדוש, כי כל הכישורים החברתיים שלהם עדיין בהתפתחות. כל הזמן צריך לזכור שהלקוח הוא הילד ואנחנו כופים את זה עליו, אז זה המון עבודה בלהסביר להם, לדבר אליהם כאנשים מבוגרים בגוף קטן".

נעמה יוסטינג, שהייתה יזמית הייטק בסיליקון ואלי, לפני חצי שנה איפשרה לבתה בת ה־11 סמארטפון ראשון - האחרונה בכיתה שקיבלה אחד: "ואין טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק. כשפתחו להם בכיתה ד' קבוצת ווטסאפ כיתתית עם המורה, היא לא הייתה בקבוצה ואני הייתי שם במקומה, עם הילדות והמורה, כדי שהיא תוכל לדעת מה קורה. כיום אני אישית הרבה פחות מפחדת מזה שטיל איראני יתפוצץ לי על הבית מאשר מזה שסמארטפונים ישפיעו על הילדים שלי ברמה החברתית והנפשית".

ליאת מלטר בן־גד, אם לארבעה: "זה משהו שככל שאתה דוחה אותו, הילד מרוויח עוד אפשרות לנשום בחיים, עוד איזו סקרנות לעולם, לחקירה, לשאלת שאלות, לראות אחד את השני, לשחק עם חברים על באמת, להיות בתקשורת, לזהות הבעות פנים. בסוף יש כאן איזו מטוטלת היסטורית; גילינו משהו גדול והלכנו איתו לאיזו קיצוניות, ועכשיו אנחנו צריכים לאזן את זה בחזרה. בעיניי זה לא קרב מאסף, כי אנחנו ננצח. האנושות תנצח, אין לי שום ספק. אני פשוט רוצה שהילדים שלי עוד יספיקו להיות בצד השפוי. שיהיו ההתחלה של השפיות המחודשת"

לכתבה המלאה: https://bit.ly/4g1TxSJ

קרדיט: רענן שקד | Raanan Shaked

חחחחח
10/06/2026

חחחחח

Address

Herzliya

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when The Ministry of Truth posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share