25/06/2026
ככה פותחים עונה!
מאות צופות וצופים מילאו ביום שני האחרון את חצר "בית קינן", והשתתפו בהרצאתו של סא"ל (במיל') אור הורביץ - לשעבר ראש ענף חיזבאללה ולבנון בחטיבת המחקר.
בהרצאה, "בין ביירות לטהראן: חיזבאללה, איראן והמלחמה ששינתה את המזרח התיכון", לקח אותנו הורביץ למסע מרתק אל מאחורי הקלעים של אחת הזירות המורכבות והמשמעותיות ביותר עבור מדינת ישראל. הוא ניתח את מערכת היחסים האסטרטגית בין איראן לחיזבאללה, את ההחלטה להצטרף למלחמה לאחר 7 באוקטובר ואת השלכותיה על האזור כולו.
מנקודת מבט נדירה מתוך עולם קבלת ההחלטות במהלך מלחמת "חרבות ברזל", שיתף הורביץ בתובנות מרתקות על האירועים הדרמטיים שעיצבו את המציאות הביטחונית של כולנו: ממבצע הביפרים ועד הפגיעה הקשה בחיזבאללה, וכן על השאלה החשובה מכולן: האם יש מקום לאופטימיות ביחס לעתיד היחסים בין ישראל ללבנון?
זה היה ערב של ידע, עומק והצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של המציאות המזרח-תיכונית המשתנה.
תודה גדולה למרצה על הרצאה מרתקת ומעוררת מחשבה, ותודה לקהל הנפלא שהגיע בהמוניו ופתח איתנו את קיץ 2026 ב"בית קינן".
נתראה באירועים הבאים!