08/09/2023
שלום לכם הורים יקרים ובנות מתוקות!!
"אַתֶּ֨ם נִצָּבִ֤ים הַיּוֹם֙ כֻּלְּכֶ֔ם לִפְנֵ֖י ה' אֱלֹֽהֵיכֶ֑ם רָֽאשֵׁיכֶ֣ם שִׁבְטֵיכֶ֗ם זִקְנֵיכֶם֙ וְשֹׁ֣טְרֵיכֶ֔ם כֹּ֖ל אִ֥ישׁ יִשְׂרָאֵֽל"
פרשת ניצבים היא חידוש הברית ביננו לבין הקב"ה.
מהו החידוש בברית הזו?
בהתבוננות בפסוקים נגלה מיד את ההבדל- הדגש העיקרי כאן הוא על כך שכל יחיד ויחיד מחוייב לשמירת הברית.
אדם לא יכול להגיד "שָׁלוֹם יִהְיֶה לִּי כִּי בִּשְׁרִרוּת לִבִּי אֵלֵךְ", אנחנו כחברה מחויבים לקרב את אותו אדם- לא לוותר לו- ”הַנִּסְתָּרֹת לַה' אֱ-הֵינוּ וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת“.
אם נעמיק במהות הברית המתחדשת כאן נבחין בשני זרמי עומק מקבילים שהקב"ה מצפה מאיתנו כעובדי ה'.
לנו- כיחיד, יש מחויבות לחזק את הציבור בעבודת ה', להיות מאותם אילו שמוסיפים אור וטוב, חיבור וקשר לה' יתברך, היכן שהם נמצאים.
ולנו- כחברה- יש חשיבות גדולה בחיזוק היחיד בעבודת ה'. בלהנעים ולהנגיש ליחיד את המתיקות ואת המיוחדות בלהיות עובד ה'.
כאשר שני זרמי העומק האלה זורמים בתוכנו ומעמיקים עוד ועוד בשליחות חיינו, אזי נזכה לקיים את הפסוק: "טַעֲמ֣וּ וּ֭רְאוּ כִּֽי־ט֣וֹב ה'" (תהילים)
ואצלנו- זכינו השבוע שהבנות ניצבו בשערי האולפנה.
חלקן- מתרגשות. שמחות. קרובות.
חלקן- חוששות. לא מכירות. מתבוננות.
וכל אחת והמקום המיוחד שלה.
וגם אנו היינו במהלך השבוע ועוד נהיה בהמשך בעזרת ה', במקום של "חידוש הברית".
יצירת הקשר והחיבור לבת, יחד עם חשיבות השמירה על המסגרת.
יצירת קשר וחיבור לקבוצה, יחד עם שיתוף ושיח, דיבור על הרגלים.
ביחד ולחוד נשתדל להתקדם עוד ועוד וללמוד מהפרשה-
יחיד מחזק את הקהילה.
הקהילה מחזקת את היחידים שבתוכה.
"יחד כולם קדושה לך ישלשו".
שנזכה בעזרת ה' בתור קהילת האולפנה לחזק בתוכנו עוד ועוד את השותפות ואת הערבות ההדדית בתוכנו. בעזרת ה'. לגאולה שלמה.
נפגש אי"ה ביום ראשון באסיפת הורים.
שבת שלום!!