Η Σάμος αλλάΖΕΙ

Η Σάμος αλλάΖΕΙ Δημοτική κίνηση πολιτών Σάμου
(1)

"Η Σάμος αλλάΖΕΙ" συμμετείχε στις εκλογές το 2019 στο Δήμο Αν. Σάμου και εκλέγοντας 2 δημ. συμβούλους, τους
Αξιώτη Γιάννη και Ζάχαρη Νίκο, είχε παρουσία στο Δ.Σ. από 1/9/2019 μέχρι 31/12/2023.
Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 δεν έλαβε μέρος.

Ρωτώντας το chatGPT τι είναι "η Σάμος ΑλλάΖΕΙ" μας δίνει την παρακάτω απάντηση:
07/08/2025

Ρωτώντας το chatGPT τι είναι "η Σάμος ΑλλάΖΕΙ" μας δίνει την παρακάτω απάντηση:

ΤΑ ΛΑΘΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥΗ κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε (και σωστά) να χρηματοδοτήσει το έργο ...
15/03/2024

ΤΑ ΛΑΘΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ
Η κυβέρνηση της ΝΔ αποφάσισε (και σωστά) να χρηματοδοτήσει το έργο της εκπόνησης Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) στο 70% της χώρας από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (πρόγραμμα Ελλάδα 2.0) με το ποσόν των 212 εκατομμυρίων ευρώ και τελικό προϋπολογισμό που θα υπερβεί τα 400 εκ. €
Η έναρξη του έργου έγινε την 1/1/2021 και έχει καταληκτική ημερομηνία την 31/12/2025
Οι φορείς υλοποίησης για την εκπόνηση (ή τροποποίηση) των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΤΠΣ) ή ΣΧΟΟΑΠ ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΠΣ) ήταν παλιότερα οι Δήμοι της χώρας, που με τις τεχνικές και πολεοδομικές τους υπηρεσίες μπορούσαν, εφόσον εξασφάλιζαν την απαιτούμενη χρηματοδότηση, να διενεργήσουν την απαιτούμενη διαγωνιστική διαδικασία και να επιβλέψουν εκ του σύνεγγυς και με διαβούλευση τα βήματα των μελετών και να προωθήσουν τα τελικά παραδοτέα για την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων.
Οι εγκέφαλοι της ΝΔ, για να ελέγξουν τη διαδικασία του χρήματος και των αναθέσεων των μελετών, εμπνεύστηκαν την ιδέα να χρησιμοποιήσουν ως φορέας υλοποίησης το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) που ελέγχεται από την παράταξη της ΝΔ με πρόεδρο τον Γ. Στασινό.
Το ΤΕΕ είναι στη δομή του ένα ΝΠΔΔ και λειτουργεί ως τεχνικός σύμβουλος του κράτους. Σκοπό έχει να προάγει τις τεχνολογικές και τεχνικές επιστήμες και να συμβάλλει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική αναβάθμιση των μηχανικών-μελών του και συνολικά στην ανάπτυξη της χώρας. Με βάση τον οργανισμό των υπηρεσιών του το ΤΕΕ ήταν αδύνατο να αναλάβει ως φορέας υλοποίησης (Αναθέτουσα Αρχή, διευθύνουσα υπηρεσία, επιβλέποντες) το σύνολο των διαγωνισμών για όλη τη χώρα, για τουλάχιστον 700 Δημοτικές Ενότητες.
Όσοι είναι κοντά στο αντικείμενο και γνωρίζουν τους νόμους περί μελετών και έργων και τις απαιτητικές διαγωνιστικές διαδικασίες, χωρίς να είναι Κασσάνδρες, ήξεραν ότι η υπόθεση θα κατέληγε όπως παλιότερα η κατάρτιση του Εθνικού Κτηματολογίου.
Μια μεγάλη αποτυχία.
Για να αντιληφθούμε τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται, ας πάρουμε για παράδειγμα την περίπτωση του πολεοδομικού της Σάμου, που από όλους είναι παραδεκτό ότι έπρεπε από χρόνια να έχει τροποποιηθεί το ΠΔ 100 (1995), που καθορίζει τις ΖΟΕ και τους όρους για την εκτός σχεδίου δόμηση κλπ.
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) προκήρυξε το καλοκαίρι του 2022 την Β’ φάση της ανοικτής διαδικασίας για την επιλογή αναδόχων για την εκπόνηση ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ - ΜΕΛΕΤΩΝ για 18 επιμέρους τμήματα, μεταξύ των οποίων το ΤΟΠΙΚΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΗΜΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ (ΔΕ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΩΝ) – ΔΗΜΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ (ΔΕ ΒΑΘΕΟΣ, ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ), συνολικής εκτιμώμενης αξίας € 1.559.509,15 (πλέον Φ.Π.Α. 24 %).
Η αποσφράγιση των προσφορών έγινε στις 15/9/2022 και έκτοτε πέρασαν 18 μήνες και δεν υπάρχει ανάδοχος και υπογεγραμμένη σύμβαση και πλέον ο συμβατικός χρόνος που θα έχουν οι μελετητές περιορίζεται δραματικά.
Αντιλαμβάνονται πλέον και οι πιο καλόπιστοι και συμπαθούντες την κυβέρνηση της ΝΔ, ότι ο τρόπος και η διαδικασία που επέλεξε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αναθέσει στο ΤΕΕ τους διαγωνισμούς ήταν λάθος, οι καθυστερήσεις (θα) είναι μεγάλες, με κίνδυνο την ακύρωση της αναγκαίας πολεοδομικής μεταρρύθμισης που έχει ανάγκη η χώρα και ειδικότερα το νησί μας η Σάμος.
Υπήρχε και άλλος δρόμος.
Οι τοπικοί μας φορείς (Δήμοι, βουλευτής κ.α.) έπρεπε να «αξιοποιήσουν» τον καταστροφικό σεισμό που έπληξε την Σάμο στις 30/10/2020 και να απαιτήσουν από το Υπουργείο να χρηματοδοτηθεί και να εκπονηθεί Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τις ΔΕ της Σάμου, με τη κατ’ εξαίρεση διαδικασία, μια και το νησί είχε κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ώστε να προχωρήσει γρήγορα η αναγκαία τροποποίηση του χωροταξικού της Σάμου.

12-3-2024
Νίκος Ζάχαρης
Ηλεκτρολόγος μηχανικός
Πρώην επικεφαλής
Δημοτικής παράταξης «η Σάμος αλλάΖΕΙ»

Έχει αποσταλλεί στα τοπικά ΜΜΕ

Να καλοδεχόμαστε και να ακούμε τα κάλαντα από τις παιδικές φωνές, να μας ομορφήνουν λίγο τα Χριστούγεννα και όλες τις γι...
24/12/2023

Να καλοδεχόμαστε και να ακούμε τα κάλαντα από τις παιδικές φωνές, να μας ομορφήνουν λίγο τα Χριστούγεννα και όλες τις γιορτινές ημέρες.
Καλά Χριστούγεννα
Καλές γιορτές

(Το χαρακτικό από το Σπύρο Βασιλείου το 1966)

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ  Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο (20.12.2023) η Δημοτική παράταξη «η Σάμος ΑλλάΖΕΙ» κατέθεσε εκτός...
21/12/2023

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο (20.12.2023) η Δημοτική παράταξη «η Σάμος ΑλλάΖΕΙ» κατέθεσε εκτός ημερήσιας διάταξης θέμα να συζητήσει το σώμα Ψήφισμα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ.

Το προεδρείο έκανε δεκτό το θέμα και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ανατολικής Σάμου συμφώνησε και έκανε ομόφωνα αποδεκτό το Ψήφισμα, με το οποίο απαιτούμε από την κυβέρνηση της ΝΔ να αποσύρει τους σχεδιασμούς για να ιδιωτικοποιήσει το κοινωνικό αγαθό του νερού, το οποίο να εξακολουθήσει να παρέχεται από τους Δήμους και τις ΔΕΥΑ δημόσια σε όλους τους πολίτες, να είναι επαρκές, φθηνό και υγιεινό και να μην παραχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες που σκοπό βέβαια έχουν να κερδοσκοπήσουν σε βάρος των πολιτών.

Παραθέτουμε το Ψήφισμα που καταθέσαμε:

ΨΗΦΙΣΜΑ
ενάντια στις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης του κοινωνικού αγαθού του νερού

Την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023 παρουσιάσθηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σκυλακάκη, στο πλαίσιο νομοσχεδίου του Υπουργείου, ρυθμίσεις που αφορούν σε συγχωνεύσεις των Δ.Ε.Υ.Α. και των υπηρεσιών ύδρευσης των Δήμων. Με τις συγχωνεύσεις θα δημιουργηθούν 15 Περιφερειακοί φορείς σε επίπεδο διευρυμένων χωρικών ενοτήτων που θα παρέχουν υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιφέρεια της χώρας πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Αυτοί οι περιφερειακοί φορείς (παρόμοιοι με τους φορείς που διαχειρίζονται τα σκουπίδια) θα είναι υπό την ευθύνη της ΡΑΑΕΥ (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων), όπως από τον Μάρτιο του 2023 έχει μετονομασθεί η πάλε ποτέ ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας)
Είναι γνωστό τι «ρυθμίζουν» οι ρυθμιστικές αρχές: «ρυθμίζουν» την τιμή εμπορευμάτων. Ετοιμάζονται λοιπόν να «ρυθμίσουν» και την τιμή του νερού, όπως έχουν ήδη «ρυθμίσει» την τιμή της ενέργειας ή/και την τιμή των επικοινωνιών!
Ετοιμάζονται να δώσουν τα δίκτυα μεταφοράς και διαχείρισης της ύδρευσης και της αποχέτευσης στο ιδιωτικό κεφάλαιο να «επιχειρήσει» πάνω στο πρωτογενές και κύριο συστατικό της ύπαρξης και της ζωής: το νερό, ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δημόσιο και κοινωνικό αγαθό, η πρόσβαση στο οποίο πρέπει να είναι καθολική και να μην ορίζεται από το κέρδος.
Η καθολική πρόσβαση στο νερό είναι απαραίτητη για τη ζωή και την υγεία όλων. Η σημασία του νερού ως αποκλειστικά δημόσιου αγαθού αναγνωρίζεται από μία σειρά από διεθνείς οργανισμούς και συνθήκες (τη συνθήκη «Ευρωπαϊκή Χάρτα για τις Υδάτινες Πηγές» του 2001, το ψήφισμα 64/292 της ΓΣ του ΟΗΕ του 2010, την ομόφωνη απόφαση A/HRC/15/L.14 του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων επίσης το 2010, βλ. [4]) και η πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες ύδρευσης θεωρείται θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα που προστατεύεται από το Σύνταγμα.
Η ιδιωτικοποίηση του νερού και η παραχώρηση σε πολυεθνικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο δεν είχε μόνο σαν αποτέλεσμα την πολύ μεγάλη έως δραματική αύξηση της τιμής του νερού, αλλά και την υποβάθμιση έως καταστροφή του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος. Οι ιδιωτικές εταιρείες για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους μειώνουν τις επενδύσεις συντήρησης του δικτύου με αποτέλεσμα να μολύνονται οι λίμνες και τα ποτάμια του αστικού ιστού.
Όπου έγιναν ιδιωτικοποιήσεις (π.χ. Γιοχάνεσμπουργκ, Μπογκοτά, Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο) είχαμε παρόμοια αποτελέσματα, είτε με το ξέσπασμα επιδημιών είτε με τη μόλυνση του δικτύου του υδροδοτικού συστήματος. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το αίτημα σήμερα είναι η επιστροφή στον κρατικό/δημόσιο έλεγχο της διαχείρισης του νερού.
Η κοινωνική εμπειρία της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας από την τωρινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις έχει φέρει τους καταναλωτές αντιμέτωπους με τον εφιάλτη της πληρωμής υπέρογκων λογαριασμών, που φουσκώνουν τεχνηέντως από τους παρόχους ρεύματος, μέσω της γνωστής ρήτρας αναπροσαρμογής, με σκοπό τα υπερκέρδη του καρτέλ ενέργειας στην Ελλάδα. Το νερό έχει απομείνει το μοναδικό κοινωνικό αγαθό που έχει παραμείνει σχετικώς ανεξάρτητο από λογικές εμπορευματοποίησης και κερδοφορίας. Να μην επιτρέψουμε να χάσουμε μετά το ρεύμα και το νερό. Οι επιπτώσεις στην κοινωνική, οικονομική, παραγωγική ζωή και δραστηριότητα θα είναι τρομακτικές.

Για να μην ζήσουμε σε λίγα χρόνια από τώρα, αυτό που ζούμε σήμερα με τα τιμολόγια της ενέργειας, για να μην αποκλειστούμε από την χρήση του νερού, για να μπορούμε να έχουμε πόσιμο νερό, για να μπορούμε να ανοίγουμε την βρύση στα σπίτια μας, για να μπορούμε να ποτίζουμε τα χωράφια μας, οφείλουμε να μπούμε μπροστά και να υπερασπιστούμε το νερό ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό.

Πολλοί Δήμοι, αλλά και το σύνολο των εργαζομένων στις ΔΕΥΑ έχουν αντιδράσει έντονα για το σχεδιασμό της κυβέρνησης, εκτιμώντας ότι με το εν λόγω νομοθέτημα η κυβέρνηση «περνά από την πίσω πόρτα την ιδιωτικοποίηση του νερού και το ξεπουλά στους ιδιώτες» και πως «δημιουργεί Περιφερειακές Εταιρείες Ύδρευσης και Αποχέτευσης, ώστε μεγάλοι όμιλοι να πάρουν στα χέρια τους το κοινωνικό αγαθό το ΝΕΡΟ». Παράλληλα, εκφράζουν την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο οι συγχωνεύσεις να επιφέρουν απολύσεις προσωπικού.

Στεκόμαστε, ως Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ανατολικής Σάμου, στο πλευρό και παλεύουμε μαζί με τους εργαζόμενους των ΔΕΥΑ και των Δήμων της χώρας και απαιτούμε την άμεση απόσυρση αυτών των σχεδιασμών της κυβέρνησης της ΝΔ.

22/11/2023

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(Για το Δημοτικό Συμβούλιο της 21.11.2023)

1. Ως δημοτική παράταξη είμαστε περήφανοι γιατί, μετά από πρότασή μας και ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 24.10.2022, πραγματοποιείται ένα ιστορικό χρέος τιμής στο έπος της Σαμιακής Εθνικής Αντίστασης. Την Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2023 θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια του Μνημείου Εθνικής Αντίστασης στο πάρκο Εθνικής Αντίστασης (χωροθετήθηκε στο παρκάκι παραθαλάσσια, λίγο πιο πέρα από Λιμεναρχείο). Είχαμε πει τότε ότι «κάθε λαός και τόπος με ιστορική συνείδηση κοσμεί τα λαμπρά του επιτεύγματα και τις ιστορικές του εξάρσεις με μνημεία. Είναι ιστορικό χρέος να υπάρχει Μνημείο προς τιμή της Εθνικής Αντίστασης στην πρωτεύουσα του Νομού μας, ώστε να τιμούμε και να μαθαίνουμε την νεότερη ιστορία μας, την Εθνική Αντίσταση και το ΕΑΜ, που με την δράση του κράτησε ψηλά τα λάβαρα της Ελευθερίας, της Εθνικής Ανεξαρτησίας και της Κοινωνικής Δικαιοσύνης τα δίσεκτα χρόνια 1941-44. Όταν μάλιστα πολλοί δεν γνωρίζουν ότι οι αντάρτες του ΕΑΜ το Σεπτέμβρη του 1943 απελευθέρωσαν τη Σάμο, μετά την συνθηκολόγηση των Ιταλών, και σχημάτισαν προσωρινή κυβέρνηση με επικεφαλής το Μητροπολίτη Ειρηναίο, ο οποίος είχε υποστηρίξει το αντάρτικο στο νησί».

2. Ρωτήσαμε τη Δημοτική Αρχή να ενημερώσει το σώμα για την πορεία διαχείρισης των στερεών αποβλήτων μετά την υποχρεωτική (από το νόμο 4954/2022) μεταφορά της αρμοδιότητας στην ΔΙΑΝΟΧ ΑΕ. Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούλιο του 2022 καταθέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο πρόταση να μην αποδεχθεί ο Δήμος μας (και όλο το νησί Σάμος) την αναγκαστική εκχώρηση στην ΔΙΑΝΟΧ ΑΕ της αρμοδιότητας διαχείρισης των στερεών απορριμμάτων καθώς και της ανακύκλωσης υλικών, γιατί θα έχουμε μια δυσβάστακτη αύξηση των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας της διαχείρισης των στερεών απορριμμάτων (τέλος ταφής και το περιβαλλοντικό τέλος) που θα πληρώνουν οι δημότες μας. Και πράγματι, από παρόντες υπηρεσιακούς παράγοντες πληροφορηθήκαμε ότι το ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας που θα πληρώνουμε στη ΔΙΑΝΟΧ ΑΕ (το ίδιο και ο Δήμος Δυτικής Σάμου) ενδέχεται να είναι τουλάχιστον 3πλάσια του κόστους που μέχρι τώρα πλήρωνε για την υγειονομική ταφή ο Δήμος Δυτικής Σάμου (40€/τόνος).

3. Η παρέμβασή μας για την πρόταση ίδρυσης και λειτουργίας από τη νέα σχολική χρονιά στην Σάμο του ΕΝΙΑΙΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ - ΛΥΚΕΙΟΥ (ΕΝ.Ε.Ε. ΓΥ.Λ) ήταν καθοριστική, για να υπερβεί το Δημοτικό Συμβούλιο τις ενστάσεις και τις επιφυλάξεις για το χώρο που αρχικά θα στεγαστεί. Δυστυχώς η σχολική στέγη στο Δήμο μας και ιδιαίτερα στην πόλη της Σάμου είναι ανεπαρκής και η νέα δημοτική αρχή πρέπει να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξεύρεση χώρων, όπου θα πρέπει να ανεγερθούν σύγχρονα σχολικά κτίρια, για να στεγάσουν και τις σχολικές μονάδες της Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης, που σήμερα στεγάζονται σε ακατάλληλες και ανθυγιεινές συνθήκες (στο πρώην ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ).

4. Στο αίτημα της προέδρου του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου καταθέσαμε την αλληλεγγύη και την ολόπλευρη στήριξη και συμπαράστασή μας στους εργαζόμενους του Δήμου και ειδικότερα στην πρόεδρο του Σωματείου, που υπερβάλλουν εαυτόν εργασιακά για να αντιμετωπίσουν τις υποχρεώσεις τους και λόγω της υποστελέχωσης σε προσωπικό, καταδικάσαμε κάθε συκοφαντική προσπάθεια κατά παράβαση του κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας και προτείναμε την παροχή νομικής υποστήριξης από το Δήμο, εφόσον ζητηθεί, προς την πρόεδρο του Συλλόγου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ(Ο σεισμός δεν ήταν και σωσμός για τη Σάμο-3 χρόνια από τον καταστροφικό και φονικό σεισμό που έπληξε τη Σάμ...
20/10/2023

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(Ο σεισμός δεν ήταν και σωσμός για τη Σάμο-
3 χρόνια από τον καταστροφικό και φονικό σεισμό που έπληξε τη Σάμο)

Σε 10 μέρες συμπληρώνονται 3 ολόκληρα χρόνια από τον φονικό και καταστροφικό σεισμό των 7 Ρίχτερ που έπληξε τη Σάμο.
Το τελευταίο 5μηνο έγιναν οι διπλές βουλευτικές εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου και πρόσφατα οι διπλές αυτοδιοικητικές εκλογές για Δήμους και Περιφέρεια και η κυβέρνηση της ΝΔ, τα κόμματα, αλλά και οι δημοτικοί και περιφερειακοί συνδυασμοί που συμμετείχαν στις προεκλογικές διαδικασίες όχι μόνο δεν προέβησαν σε κάποιο απολογισμό, αλλά δεν συζητήθηκε καθόλου το τεράστιο πρόβλημα με την αποκατάσταση των καταστροφών σε δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές (σχολεία, μνημεία, εκκλησίες, λιμάνια, δρόμοι, επιχειρήσεις, σπίτια, κατοικίες, λοιπά οικοδομήματα).

Εμείς, ως δημοτική παράταξη, παλεύουμε στα τρία χρόνια να αναδείξουμε την καταστροφή που συνέβη στο νησί μας και να καλούμε την κυβέρνηση και τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να δραστηριοποιηθούν ενεργά και να συνδράμουν τη Σάμο και παράλληλα τους τοπικούς φορείς (βουλευτή, δημάρχους, περιφέρεια, επιμελητήριο, ΤΕΕ) να μην αφήσουν τα κέντρα λήψης αποφάσεων να ξεχαστεί ο σεισμός και να κινητοποιήσουν τους συμπολίτες μας σε ένα πρόγραμμα απαιτήσεων για τη γρήγορη αποκατάσταση των συνεπειών του σεισμού.

Δυστυχώς, κάνοντας ένα γρήγορο απολογισμό τριετίας θα δούμε ότι:

1. Η κυβέρνηση δεν ανταποκρίθηκε στις προτάσεις για τη εκπόνηση Μελέτης Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης της Σάμου μετά τον καταστροφικό σεισμό, όταν σε περιοχές με μεταγενέστερη φυσική καταστροφή (Βόρεια Εύβοια, Κρήτη, Θεσσαλία) αναλήφθηκαν από το κράτος τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μελετών ανασυγκρότησης, παρόλο που ο Υφυπουργός κ. Τριαντόπουλος δεσμεύτηκε στις 8/5/2022 ότι θα ξεκινήσει και για τη Σάμο η συζήτηση για το ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ.

2. Οι σαμιώτικες επιχειρήσεις 2 φορές εξαιρέθηκαν από την επιχορήγηση επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία και μεγάλες φυσικές καταστροφές, όταν βγήκαν προσκλήσεις μέσα στο 2022 με 20 και 26 εκατ. Ευρώ και αφορούσαν τη στήριξη – ενίσχυση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνταν στις περιοχές της Β. Εύβοιας, της Ελασσόνας και του Αρκαλοχωρίου Κρήτης.

3. Με μεγάλη καθυστέρηση και ύστερα από διαμαρτυρίες δόθηκε προκαταβολή μέσω της arogi.gov.gr προς τους σεισμόπληκτους Σαμιώτες, άλλαξε η άδικη μεταχείριση της σεισμόπληκτης Σάμου σε σχέση με τη Στεγαστική Συνδρομή, γιατί αρχικά δεν υπήρχε καθόλου προσαύξηση λόγω νησιωτικότητας και παραμεθορίου περιοχής και δεν υπήρχε προσαύξηση για παραδοσιακούς/ιστορικούς οικισμούς και τελικά δεν δόθηκε για τη Σάμο στους σεισμόπληκτους η επιδότηση κατεδάφισης επικίνδυνων κτιρίων με την έκδοση ΠΑΕΕΚ.

4. Για την αποκατάσταση των σχολικών κτιρίων δεν υπήρξε η παραμικρή βοήθεια από την κρατική υπηρεσία Κτιριακές Υποδομές (ΚΤΥΠ), που είναι υπεύθυνη για τις κατασκευές σχολικής στέγης πανελλαδικά και ενώ οι μελέτες για την στατική ενίσχυση και στατική επάρκεια που εκπονήθηκαν από το Δήμο ήταν έτοιμες από το καλοκαίρι του 2022 και είχαν προϋπολογισμό 3.850.000 € το Υπουργείο καθυστέρησε τη χρηματοδότηση και τελικά είναι και ανεπαρκής, δίνονται μόνο 2.425.000 €, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ξεκινήσουν οι επισκευές στη σχολική στέγη, τα σχολεία να παραμένουν κλειστά και ανεπισκεύαστα και οι μαθητές να κάνουν τα μαθήματά τους για πολλά πολλά χρόνια σε ακατάλληλες προκατασκευασμένες σχολικές αίθουσες (προκάτ).

5. Τραγικά χειρότερα πάνε τα θέματα στη επιχορήγηση ενοικίου για τους σεισμόπληκτους και τη χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για την επιδότηση των επισκευών των κτιρίων που επλήγησαν και είναι ακατάλληλα προσωρινά ( τα κίτρινα) είτε τα προς κατεδάφιση (τα κόκκινα) με επιχορήγηση της ανακατασκευής ή αγορά νέας κατοικίας. Μπορεί να επαίρεται ο βουλευτής και οι κυβερνητικοί παράγοντες ότι έχουν εγγράψει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, αλλά 3 χρόνια μετά το σεισμό η απορρόφηση είναι πολύ μικρή, οι άδειες επισκευής ή ανακατασκευής δεν υπερβαίνουν με τίποτα τα 100, όταν έχουν υποβληθεί φάκελοι για πάνω από 500 κτίρια στη ΔΑΕΦΚ και η επίσημη καταγραφή των σεισμόπληκτων κτιρίων ήταν περίπου 1900 κίτρινα και περίπου 400 κόκκινα για όλη τη Σάμο.

6. Την κατάσταση έρχεται να επιτείνει η πρόσφατη ΚΥΑ 23477/2023 - ΦΕΚ 6011/Β/16-10-2023, όπου καθορίζεται η διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη αρωγή, έναντι στεγαστικής συνδρομής, σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τον σεισμό της 30ής Οκτωβρίου 2020 και από τον σεισμό της 3ης Μαρτίου 2021 και αυτό που αφορά ειδικά τους σεισμόπληκτους της Σάμου και ορίζεται ως τελευταία μέρα υποβολής ΦΑΚΕΛΟΥ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ η 30η Οκτωβρίου 2023. Όσοι δεν το κατάλαβαν, αν δεν ανατραπεί αυτή η ΚΥΑ, από την 31 Οκτωβρίου η ΔΑΕΦΚ δεν θα δέχεται νέους φακέλους για επισκευή ή ανακατασκευή κτιρίων και αίτημα ενίσχυσης μέσω Στεγαστικής Συνδρομής και βέβαια όσοι πήραν ενίσχυση ως πρώτη αρωγή έναντι προκαταβολής Στεγαστικής Συνδρομής θα επιστρέψουν έντοκα τα χρήματα.

7. Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ήθελε να δει την καταστροφή από το σεισμό της Σάμου, γι’ αυτό ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που ήρθε μετά το σεισμό είπε ότι «η Σάμος άντεξε» για να μην στέρξει η Πολιτεία και να στηρίξει τη Σάμο, ώστε «ο σεισμός να γίνει σωσμός» όπως έγινε στο σεισμό της Καλαμάτας το 1986.

8. Το δυστύχημα είναι ότι και οι τοπικοί φορείς και θεσμοί της Σάμου (βουλευτής, Μητροπολίτης, Δήμαρχοι, Περιφερειάρχης, επιστημονικοί και παραγωγικοί σύλλογοι) αποδείχθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων και δεν διεκδίκησαν σθεναρά από την κυβέρνηση και τους κυβερνητικούς παράγοντες που έρχονταν στη Σάμο αυτά που έπρεπε να γίνουν, αλλά τους αντιμετώπιζαν χαριεντιζόμενοι ως «φίλους της Σάμου». Λένε, «όταν έχεις τέτοιους φίλους, τι να τους κάμεις τους εχθρούς».

9. Μετά τα παραπάνω, με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι «η Σάμος δεν αλλάΖΕΙ».

02/10/2023

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αντιδημοκρατική Δημαρχοκεντρική Αυτοδιοίκηση

Εν μέσω προεκλογικής περιόδου για τις εκλογές στους Δήμους και στις Περιφέρειες η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρεί σε ψήφιση νομοσχεδίου με τον ψευδώνυμο τίτλο «Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, κατάργηση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δήμων, παρακολούθηση επιδόσεων τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλες διατάξεις».

Η κυβέρνηση της ΝΔ, διά του κ. Λιβάνιου, βιάζεται να βάλει την ταφόπλακα στο Αυτοδιοίκητο των ΟΤΑ, επιβάλλοντας με το έτσι θέλω τις αντισυνταγματικές και αντιδημοκρατικές εκτροπές, που άρχισε από τον Ιούλιο του 2019. Έδωσε στη δημοσιότητα το παραπάνω νομοσχέδιο στις 13/9, όρισε για διαβούλευση μέχρι 26/9 και στις 3/10 το φέρνει για ψήφιση στη Βουλή.
Fast truck διαδικασίες ή «ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε» παρ όλες τις διαμαρτυρίες ακόμη και της φιλοκυβερνητικής ΚΕΔΕ, που ζήτησε να μην πάει για ψήφιση προεκλογικά το νομοσχέδιο, που επιφέρει τις παρακάτω αλλαγές:

1. Καταργούνται η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και δημιουργείται μια ΥΠΕΡ Επιτροπή σε Δήμους (και σε Περιφέρειες), όπου την απόλυτη πλειοψηφία την έχει η
παράταξη του Δημάρχου. Στο Δήμο Ανατολικής Σάμου π.χ. στην 7μελή Δημοτική Επιτροπή θα έχει 5 μέλη η παράταξη του Δημάρχου και 2 μέλη η αντιπολίτευση. Δεν φτάνει που πριμοδοτεί τον εκλεγέντα Δήμαρχο με το 60% των δημοτικών συμβούλων στο Δημοτικό Συμβούλιο, απαξιώνεται ακόμη παραπέρα το Δημοτικό Συμβούλιο ως εκλεγμένο συλλογικό σώμα δημοκρατικής διαβούλευσης και αποφάσεων και «προστατεύεται» η πλειοψηφία της παράταξης του Δημάρχου από τυχόν διαφωνούντες δημοτικούς συμβούλους της παράταξής
του, με δεδομένο ότι οι διαφωνούντες δημοτικοί σύμβουλοι δεν μπορεί να είναι μέλη Επιτροπής.

2. Ο Δήμαρχος ορίζει αντιδημάρχους (όπως και ο Περιφερειάρχης τους αντιπεριφερειάρχες) αποκλειστικά από την παράταξή του, αποκλείοντας συμπράξεις με άλλες παρατάξεις ή
μεμονωμένους συμβούλους. Σε περίπτωση διαφωνίας ή διαφορετικής άποψης ο αντιδήμαρχος παύεται άμεσα με απόφαση Δημάρχου.

3. Για να περιορίσει τυχόν διαφωνίες στους δημοτικούς του συμβούλους ο Δήμαρχος (και ο Περιφερειάρχης) προτείνει τον Πρόεδρο του Δημοτικού (και περιφερειακού) Συμβουλίου
χωρίς διαβούλευση με την παράταξή του και εισάγει τη φανερή ψηφοφορία στην εκλογή Προεδρείου Δημοτικού (και Περιφερειακού) Συμβουλίου.

4. Καταργούνται οριζόντια χωρίς καμία αξιολόγηση τα ΝΠΔΔ και οι Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των Δήμων και οι Σχολικές Επιτροπές, με μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων τους στις
υπηρεσίες των Δήμων μέσα σε διάστημα 6 μηνών. Χάνεται έτσι η συμμετοχή των παρατάξεων της αντιπολίτευσης καθώς και η συμμετοχή των κοινωνικών φορέων και πολιτών στη Διοίκηση των εν λόγω δημόσιων και κοινωφελούς χαρακτήρα παρεχόμενων υπηρεσιών. Η κατάργηση αυτή οδηγεί στην αναγκαστική υποχρέωση των Δήμων να συστήσουν Αναπτυξιακούς Οργανισμούς, που θα λειτουργούν με ανεξέλεγκτα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και δεν διασφαλίζουν τον έλεγχο της αντιπολίτευσης και των κοινωνικών φορέων.

5. Με άλλες διατάξεις μεταφέρονται αρμοδιότητες στους Δήμους χωρίς την αντίστοιχη μεταφορά πόρων και προσωπικού, όπως η αποκομιδή απορριμμάτων του οδικού δικτύου, των
πρανών και των νησίδων, δημιουργώντας μια γενικότερη σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, όπως συμβαίνει με τις αρμοδιότητες για τον καθαρισμό
ρεμάτων και τις ευθύνες που προκύπτουν από τις καταστροφικές πλημμύρες, όπου η κυβέρνηση μιλάει για ευθύνες της Αυτοδιοίκησης βγάζοντας απέξω τις δικές της αποκλειστικές ευθύνες.

Τα παραπάνω, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, λίγοι αυτοδιοικητικοί φαίνεται να τα προσέχουν, γι αυτό καλούμε τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις που διεκδικούν την ψήφο των πολιτών, έστω και την ύστατη στιγμή, να καταγγείλουν τις αυταρχικές και αντι-αυτοδιοικητικές ρυθμίσεις και να ζητήσουν από την κυβέρνηση να μην προχωρήσει προεκλογικά στην ψήφιση του νομοσχεδίου.

Προσυπογράφουμε  το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Δημοτικής παράταξης ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ και καλούμε  τη Δημ...
20/09/2023

Προσυπογράφουμε το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Δημοτικής παράταξης ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΣΑΜΟΥ και καλούμε τη Δημοτική Αρχή και τις δημοτικές παρατάξεις του Δήμου Ανατολικής Σάμου να ενεργοποιηθούν και να καταδικάσουν ευθέως την κυβερνητική πολιτική που οδήγησε σε αναστολή λειτουργίας της ΜΕΘ του Νοσοκομείου Σάμου και να απαιτήσουν την ουσιαστική στήριξη και στελέχωση του Δημόσιου Νοσοκομείου Σάμου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
(Για την αναστολή λειτουργίας της ΜΕΘ του Νοσοκομείου Σάμου)

Ο συνδυασμός «Σύμπραξη προοδευτικών πολιτών Δυτικής Σάμου» ενημερώνει δια του παρόντος δελτίου τύπου, τους πολίτες της Σάμου και γειτονικών νησιών, για την υπολειτουργία της Μ.Ε.Θ. του Γενικού Νοσοκομείου Σάμου.
Μετά από επικοινωνία του επικεφαλής του συνδυασμού, Δημήτρη Βασιλάκη, με το Διευθυντή της Μ.Ε.Θ. και με τον πρόεδρο του ιατρικού συλλόγου Σάμου, προκύπτουν αδιαμφισβήτητα τα εξής:
Λόγω υποστελέχωσης, η Μονάδα κατέστη μη βιώσιμη και λειτουργική χωρίς να μπορεί να επιτελέσει το λειτούργημά της. Ο ρόλος της περιορίζεται στην προετοιμασία των ασθενών για τη διακομιδή τους σε άλλη μονάδα, καθώς οι μη επαρκείς εφημερίες, οδηγούν σε εφημερίες από το σπίτι (στη ΜΕΘ!!!). Με αυτά τα δεδομένα, ασφαλώς δε μιλάμε για λειτουργία Μονάδας Εντατικής Θεραπείας.
Πρόκειται για οπισθοδρόμηση πολλών δεκαετιών και δραματική εξέλιξη για τους κατοίκους του νησιού μας αλλά και των άλλων γειτονικών νησιών, που εξυπηρετούνται από το Νοσοκομείο Σάμου.
Ως παράταξη καταγγέλλουμε ευθέως την κυβερνητική πολιτική, που αμείβει με μισθούς ντροπής γιατρούς που έρχονται στην άκρη της Ελλάδας, με την πολιτεία να παρακολουθεί αμέτοχη το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου. Οι ανακοινώσεις από το γραφείου του βουλευτή κ. Στεφανάδη περί κανονικής λειτουργίας της Μ.Ε.Θ., υποτιμούν τη νοημοσύνη μας, καθώς διαψεύδονται ξεκάθαρα από τους γιατρούς της Μονάδας.

Θεωρούμε ότι ο Δήμαρχος Δυτικής Σάμου έπρεπε ήδη να πρωτοστατεί σε μια επικοινωνιακή καταιγίδα γνωστοποίησης, δημοσιοποίησης και καταγγελίας των συμβάντων σε όλα τα ΜΜΕ, καθώς ο συνδυασμός μας, αντιλαμβάνεται το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ως υπηρέτη των συμφερόντων των δημοτών του και όχι ως απαθούς θεατή που δεν αντιδρά αποφασιστικά σε τόσο σοβαρά γεγονότα. Δυστυχώς φαίνεται για μια ακόμη φορά ότι η παρούσα Δημοτική Αρχή, όπως στην κοροϊδία των σεισμοπαθών, στην αδικαιολόγητη και εκτός λογικής υπερτιμολόγηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και σε άλλα θέματα, δεν υπηρετεί τους πολίτες, καθώς η σιωπή της είναι … εκκωφαντική.
Αναμένουμε τοποθέτηση και από τους άλλους υποψήφιους Δημοτικούς συνδυασμούς, ιδιαίτερα από εκείνους που επαγγέλλονται το «καινούργιο», έχοντας ως υποψήφιους σειρά κομματικών στελεχών του κυβερνώντος κόμματος. Θα έχουν άραγε το σθένος να καταδικάσουν ευθέως την κυβερνητική πολιτική που οδήγησε σε αυτή την κατάντια; Την πολιτική που πλήττει δραματικά τους κατοίκους του νησιού μας;

Δυστυχώς η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή.

Ως «Σύμπραξη προοδευτικών πολιτών Δυτικής Σάμου», καλούμε τους πολίτες να αντισταθούν και να συμμετέχουν στις επερχόμενες κινητοποιήσεις.

Ζητούμε να μας ψηφίσετε για να συστρατευτούμε με τις ανάγκες των πολιτών και όχι με πολιτικές υποβάθμισης του τόπου μας, για να αλλάξουμε τη Δημοτική αρχή προς όφελος των δημοτών.

Address

Vathý
83100

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Η Σάμος αλλάΖΕΙ posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Η Σάμος αλλάΖΕΙ:

Share