Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου - Libertarian Atheneon of Volos

  • Home
  • Greece
  • Vólos
  • Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου - Libertarian Atheneon of Volos

Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου - Libertarian Atheneon of Volos Ελευθεριακό Κοινωνικό Κέντρο στην πόλη του Βόλου.

Permanently closed.
Διακοπή λειτουργίας της Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου.Η Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου (Libertarian Atheneon of Volos) ξεκίνησε την...
27/06/2021

Διακοπή λειτουργίας της Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου.

Η Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου (Libertarian Atheneon of Volos) ξεκίνησε την δημόσια λειτουργία της στις 14 Ιούνη 2019 και αποτέλεσε ένα συλλογικό εγχείρημα, με στόχο την προώθηση των ελευθεριακών αξιών στις ριζοσπαστικοποιημένες συνειδήσεις, που αντιλαμβάνονται ως στρατηγικής σημασίας τα προτάγματα της αυτοοργάνωσης, της ισότητας, της ελευθερίας και της αλληλεγγύης, με την ουσιαστική τους εφαρμογή και όχι με πελατειακού τύπου προσχηματική τους επίκληση. Ξεκινώντας αυτό το εγχείρημα δύο χρόνια πριν, εκτιμήσαμε ότι η οργανωμένη λειτουργία ενός χώρου που θα προάγει με τις εκδηλώσεις, δράσεις και δημόσιες πρωτοβουλίες του, τις αντικυριαρχικές και αντιπατριαρχικές αξίες, θα μπορούσε να συμβάλει στην διαμόρφωση ενός ελευθεριακού πολιτικού πόλου στην πόλη του Βόλου. Γι αυτό το λόγο και ο χώρος αποφασίστηκε να διαμορφωθεί και να λειτουργήσει κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε απόπειρα έκπτωσής του σε εναλλακτικό διασκεδαστήριο. Η Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου λειτούργησε αυτά τα δύο χρόνια ενάντια στην κυρίαρχη υποκουλτούρα της μεταπώλησης αλκοόλ, των bar και party «οικονομικής ενίσχυσης», προσπαθώντας να διαμορφώσει στον κόσμο που πλαισίωσε τις δρατηριότητές της, μια διαφορετική αντίληψη σε ότι αφορά το ζήτημα της ελευθεριακής πολιτικής στρατηγικής.
Στο χώρο της Λέσχης πραγματοποιήθηκαν δεκάδες εκδηλώσεις και προβολές, με στοχευμένη θεματολογία. Βιβλιοπαρουσιάσεις, εκδηλώσεις λόγου, συζητήσεις κλπ. Ταυτόχρονα οργανώθηκε και τέθηκε από πολύ νωρίς σε λειτουργία ελευθεριακή βιβλιοθήκη και χώρος αναγνωστηρίου, ενώ λειτουργούσε και bazaar ελευθεριακών εκδόσεων (βιβλία, μπροσούρες, έντυπα). Παράλληλα, με την εσωτερική λειτουργία του χώρου, η διαχειριστική συνέλευση της Λέσχης πραγματοποίησε παρεμβάσεις στην πόλη με αφίσες για το μεταναστευτικό ζήτημα και τον ρατσισμό, καθώς επίσης και με αυτοκόλλητα για τα 200 χρόνια του ελληνικού κράτους.
Για την οικονομική της λειτουργία, η Ελευθεριακή Λέσχη στηρίχτηκε αποκλειστικά στις οικονομικές δυνατότητες – συνεισφορές των μελών της διαχειριστικής της συνέλευσης και στο bazaar ελευθεριακών εκδόσεων, χωρίς οποιαδήποτε εμφανή ή αφανή της χρηματοδότηση από κόμματα και θεσμικούς φορείς. Όταν η covid-19 έκανε την εμφάνισή της στην ελλαδική επικράτεια και ξεκίνησαν τα επαναλαμβανόμενα κρατικά lockdown με την απαγόρευση λειτουργίας των εσωτερικών χώρων, η διαχειριστική συνέλευση αποφάσισε (λόγω εξοντωτικών προστίμων) να διακόψει την δημόσια λειτουργία της Λέσχης, λόγω έλλειψης εξωτερικού χώρου. Παράλληλα ξεκινήσαμε μια καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης (crowdfunding), δεδομένου ότι οι οικονομικές μας δυνατότητες περιορίζονταν ολοένα και περισσότερο, με την μαζική ανεργία και τα επιδόματα φτώχειας που το κράτος μοίραζε. Τα μέλη της διαχειριστικής συνέλευσης της Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου, δεν είναι ούτε επιχειρηματίες, ούτε υψηλόμισθοι/ες κρατικοί/ές υπάλληλοι. Είμαστε άνθρωποι των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων και η κρατική πολιτική «αντιμετώπισης» της covid-19, μας δημιούργησε ασφυκτικές συνθήκες οικονομικής επιβίωσης. Δυστυχώς η καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης απέτυχε και παράλληλα ξεκίνησε ο αγώνας αρκετών μελών της διαχειριστικής συνέλευσης για οικονομική επιβίωση, μεταναστεύοντας σε μεγαλύτερες πόλεις προς αναζήτηση μιας δουλειάς. Τα έξοδα λειτουργίας της Λέσχης συνέχιζαν να τρέχουν όλη αυτή την περίοδο και πολύ σύντομα συνειδητοποιήσαμε ότι πλέον το συλλογικό μας εγχείρημα έπρεπε να διακόψει την λειτουργία του, δεδομένου και του γεγονότος ότι κανείς και καμμία δεν μπορεί να εγγυηθεί, ότι το ερχόμενο φθινόπωρο δεν θα ξαναρχίσουν και πάλι οι κρατικές απαγορεύσεις λόγω ενός νέου και πιθανόν πιο φονικού «κύματος» κρουσμάτων κάποιας νέας μετάλλαξης του ιού.
Ελπίζουμε κι ευχόμαστε, η διετής λειτουργία της Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου να επιρέασε εποικοδομητικά τις συνειδήσεις αρκετών ανθρώπων της πόλης και να αποτέλεσε αυτή την σταγόνα που πάντα σηματοδοτεί μια επερχόμενη καταιγίδα, σε ότι έχει να κάνει με την διαμόρφωση ενός μελλοντικού ελευθεριακού πολιτικού πόλου.

Κάθε καταιγίδα ξεκινάει με μια σταγόνα…
27 Ιούνη 2021
Διαχειριστική Συνέλευση της Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου
https://libatheneonvolos.home.blog/2021/06/27/diakopi-leitourgias/

200 ΧΡΟΝΙΑ Η ΙΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ... Οι «εθνάρχες» πλουτίζουν σε βάρος μας. (αυτοκόλλητο που κολλιέται σε εκατοντάδες αντίτυπα σ...
21/04/2021

200 ΧΡΟΝΙΑ Η ΙΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ... Οι «εθνάρχες» πλουτίζουν σε βάρος μας. (αυτοκόλλητο που κολλιέται σε εκατοντάδες αντίτυπα στις γειτονιές του Βόλου)

Μια ιστορία πλασμένη κατά παραγγελία των μεγάλων πολιτικών δυνάμεων της εποχής που τα συμφέροντα τους εξυπηρετούνταν από την δημιουργία ενός κράτους στον σημερινό ελλαδικό χώρο. Έτσι λοιπόν χρειαζόταν να δημιουργηθεί μια φαντασιακή κοινότητα, ένα «έθνος» που συνεκτικό της στοιχείο ήταν μόνο η θρησκεία.

Έτσι λοιπόν προέκυψε:

Ένα «έθνος» κατά φαντασία, ή διαφορετικά μια φαντασιακή κοινότητα «έθνους», καθώς στην επικράτεια του γεωγραφικού χώρου που προσδιοριζόταν να αποτελέσει το ελληνικό κράτος, συνυπήρχαν Αρβανίτες, Βλάχοι και άλλοι γλωσσικοί και πολιτισμικοί πληθυσμοί. Το μόνο συνεκτικό τους στοιχείο ήταν η θρησκεία, το ορθόδοξο δόγμα του χριστιανισμού, πάνω στην οποία και βασίστηκε ο πολιτικός σχεδιασμός της φιλικής εταιρείας, για να δημιουργήσει ένα αφήγημα που θα μπορούσε να συνεκτικοποιήσει την γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία όλων αυτών των πληθυσμών που κατοικούσαν στο νοτιότερο άκρο της βαλκανικής χερσονήσου. Το αποτέλεσμα αυτής της φαντασιακής κρατικής αφήγησης που κυριάρχησε, είναι σήμερα να διδάσκεται από 0 χρονών στα παιδιά, πως όσοι άνθρωποι ονομάζονται έλληνες πολίτες, είχαν από πάντα μία κοινή γλώσσα, μία κοινή ιστορία, μία κοινή θρησκεία και τα συμφέροντα όλου αυτού του πληθυσμού, τα υπερασπίζεται μόνο το ελληνικό κράτος και ο στρατός του.

Ένα κράτος κατά παραγγελία, που ιδρύθηκε το 1830 με το Πρωτόκολο του Λονδίνου από τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία) μετά από την συντριπτική ήττα των επαναστατημένων από τον οθωμανικό στρατό. Ένα κράτος που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετηθούν τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα των μεγάλων δυνάμεων της εποχής, στο αιγαίο και στην ανατολική μεσόγειο. Η οθωμανική αυτοκρατορία πλησίαζε στο τέλος της, αλλά το Κεφάλαιο της εποχής έπρεπε να συνεχίσει απρόσκοπτα την λειτουργία του, κατακτώντας τον χώρο που έχανε σταδιακά η οθωμανική επικυριαρχία. Σε αυτό εξυπηρετούσε όσο τίποτε άλλο, ένα νεοσύστατο κράτος που θα δημιουργούνταν υπό την «ασπίδα» των μεγάλων δυνάμεων, αλλά και που θα λειτουργούσε πάντα προς όφελος των συμφερόντων τους. Έτσι το ελληνικό κράτος στην γεωστρατηγική θέση στην οποία βρίσκεται ήταν άμεσα ωφέλιμο στις εμπορικές συναλλαγές, στη ναυσιπλοΐα, στις ιμπεριαλιστικές κινήσεις των διακρατικών σχηματισμών και ταυτόχρονα για πάντα υπόχρεο, άρα και εξαρτημένο, μέσω των υπέρογκων δανείων που έλαβε για την δημιουργία του και για τα έξοδα του «απελευθερωτικού» αγώνα.

Ένας λαός ραγιάδων που εξουσιάζονταν από διάφορους άρχοντες, πρόκριτους, προεστούς, κοτζαμπάσηδες και φυσικά την εκκλησία, με τις ευλογίες της υψηλής πύλης, απ’ την οποία όλα αυτά τα κοινωνικά παράσιτα αντλούσαν την νομιμοποίηση της εξουσίας τους πάνω στους υπόδουλους πληθυσμούς. Όλοι αυτοί οι εξουσιαστές της εποχής ήταν εξαρχής αντίθετοι και εχθρικοί απέναντι σε όποια κοινωνική εξέγερση, γιατί θα κινδύνευαν τα προνόμιά τους και η εκκλησία για τους ίδιους λόγους έστεκε εχθρικά απέναντι στα εξαθλιωμένα πλήθη. Όταν αυτός ο λαός απελευθερώθηκε από την οθωμανική επικυριαρχία, βρέθηκε να εξουσιάζεται απ’ τους ίδιους ακριβώς ανθρώπους που όριζαν και πριν τη ζωή του. Τώρα όμως είχαν μετονομαστεί σε κυβερνήτες και περήφανους «εθνάρχες». Η εκκλησία που αρχικά αφόριζε την εξέγερση, κατασκεύασε εκ των υστέρων τον μύθο της ευλογίας των όπλων της επανάστασης.

Αυτά τα 200 χρόνια προπαγάνδας γεμάτης με ψέματα και κατασκευασμένους μύθους (κρυφά σχολειά, το δήθεν πατριωτικό φρόνημα των οπλαρχηγών, η ευλογία της εξέγερσης από την εκκλησία κ.α.) που προάγουν το «εθνικό» ιδεώδες και αποκρύπτουν διάφορες ενοχλητικές «λεπτομέρειες» μαζικών σφαγών και βιασμών αμάχων (με χαρακτηριστικότερη τη σφαγή της Τριπολιτσάς), συνεχείς εμφυλίους ανάμεσα στους διεκδικητές της κυβερνητικής εξουσίας, περιουσιών που πολλαπλασιάστηκαν από πλιάτσικα και καταχρήσεις των δανείων, γιορτάζει φέτος το ελληνικό κράτος. Έτσι βρεθήκαμε στο σήμερα, μέσα σε μια καραντίνα περιορισμών κάθε κοινωνικής έκφρασης και ελευθερίας με πρόσχημα την ασθένεια covid-19, να παρακολουθούμε κακόγουστες φιέστες κρατικής προπαγάνδας «εθνικής ανάτασης και υπερηφάνειας». Την ίδια ανάταση ένιωσαν και οι τσέπες των σύγχρονων «εθναρχών», αφού όλες αυτές οι επετειακές εκδηλώσεις ήταν μια τεράστια ευκαιρία για αναθέσεις πολλών δεκάδων εκατομμυρίων, ένα σπορ στο οποίο ήταν πρωταθλητές από πάντα. Οι «υψηλοί προσκεκλημένοι» των προστάτιδων και εγγυητριών δυνάμεων του ελληνικού κράτους, παρακολούθησαν τη στρατιωτική παρέλαση, χορτασμένοι από το υψηλών προδιαγραφών μενού, αυτοί από κοντά κι ο «περήφανος και απελευθερωμένος από τον τουρκικό ζυγό» λαός, κλεισμένος στο σπίτι του. Μια παρέλαση στην οποία οι μόνοι συμμετέχοντες που απέδωσαν τις αρμόζουσες τιμές για την περίσταση, ήταν τα άλογα.

Κανένα «έθνος» δεν μας ενώνει, κανένα σύνορο δεν μας χωρίζει, κανένα κράτος δεν είναι δικό μας.

Βόλος, 21 Απρίλη 2021
Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου
https://libatheneonvolos.home.blog/2021/04/21/200xronia/

Κρατική διαχείριση της Covid-19 : η φασιστικοποίηση του καθεστώτος βαθαίνει.Απο τον φετινό Μάρτη μέχρι και σήμερα, ζούμε...
24/11/2020

Κρατική διαχείριση της Covid-19 : η φασιστικοποίηση του καθεστώτος βαθαίνει.

Απο τον φετινό Μάρτη μέχρι και σήμερα, ζούμε μέσα σε μια συνθήκη που δομείται πάνω σε δύο βασικούς άξονες. Απο την μια αντιμετωπίζουμε μια γενικευμένη διάχυση του φόβου σε ότι έχει να κάνει με τα επιδημιολογικά δεδομένα και τις υγειονομικές επιπτώσεις της ασθένειας Covid-19 και απο την άλλη βιώνουμε έναν ολοένα και αυξανόμενο κοινωνικό έλεγχο και την εφαρμογή μιας πολυεπίπεδης κρατικής καταστολής, απέναντι σε όσους/ες τολμούν να αμφισβητήσουν έμπρακτα αυτή την μεθόδευση. Τόσο οι μισθοφόροι επιδημιολόγοι του κράτους και των πολυεθνικών φαρμακευτικών εταιρειών, όσο και τα καλοταϊσμένα με εκατοντάδες εκατομμύρια απο τον κρατικό προϋπολογισμό ΜΜΕ, φροντίζουν καθημερινά να σπέρνουν στο κοινωνικό σώμα τρόμο, σύγχυση, πανικό και κυρίως να επιβάλλουν στον πληθυσμό την «νέα κανονικότητα» του εγκλεισμού του στα σπίτια, για όσους/ες έχουν φυσικά κάποιο σπίτι.

Παράλληλα, μέσα απο έκτακτα νομοθετήματα ενεργοποιήθηκαν οι σε παλαιότερο χρόνο (2001) προσθήκες «προβλέψεων» του συντάγματος, που οδηγούν στην ουσιαστική αυτοαναίρεσή του σε ότι έχει να κάνει με βασικές ελευθερίες μετακίνησης, συγκεντρώσεων κλπ λόγω «υγεινονομικών κινδύνων». Αυτό το «παραθυράκι» αυτοαναίρεσης βασικών ελευθεριών απο το αστικό σύνταγμα, προστέθηκε σε μια εποχή που δεν υπήρχε καμιά πανδημία, αλλα ήταν ορατό απο τότε στα επιτελεία της κυριαρχίας το βάθεμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του καπιταλιστικού συστήματος, με την ολοένα και διογκούμενη χρηματοπιστωτική του φούσκα, όπως επίσης και η δυσοίωνη για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, προοπτική διαχείρισής της. Στην τελευταία αναθεώρηση (2018-2019) του αστικού συντάγματος επι κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αυτό το «παραθυράκι» παρέμεινε ανέγγιχτο. Η «αριστερά των κινημάτων και των δικαιωμάτων» συνηγόρησε και ψήφισε θετικά, στο να κρατηθεί ανέπαφο ένα πολυεργαλείο πολιτειακής εκτροπής, οπου με ένα απλό νομοθέτημα και μια διοικητική πράξη «έκτακτης ανάγκης», αποφεύγεται η χρήση παλαιότερων και μη δημοφιλών πλέον πολιτικών πρακτικών όπως πχ ένα στρατιωτικό πραξικόπημα ή μια φασιστικού τύπου πολιτειακή μεταβολή. Αυτή η πολιτικά «ανώδυνη» πολιτειακή μετάλλαξη του καθεστώτος της αστικής κυριαρχίας, παραμένοντας τυπικά μέσα στα πλαίσια της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, μέχρι σήμερα δεν συνάντησε οποιαδήποτε ουσιαστική και έμπρακτη αμφισβήτηση απο κοινοβουλευτικά και εξωκοινοβουλευτικά κόμματα. Κανονικοποιήθηκε λόγω της νομιμοποίησής της απο το αστικό κοινοβούλιο. Οι γενναίες κρατικές επιχορηγήσεις στα κόμματα μάλλον βοήθησαν αρκετά στο να υπάρξει αυτή η συντονισμένη σιωπή, απέναντι στον μακροχρόνιο αυτό κρατικό σχεδιασμό.

Τώρα πλέον, με πρόσχημα την Covid-19, όλες οι απαγορεύσεις είναι συνταγματικές και νόμιμες στα πλαίσια της αστικής δημοκρατίας, αρκεί πρόθυμοι μισθοφόροι του κράτους και των φαρμακευτικών εταιρειών, λοιμωξιολόγοι και επιδημιολόγοι, να δώσουν κάποια γεμάτη αντιφάσεις «επιστημονική» επίφαση σ’ αυτές τις απαγορεύσεις. Η απαγόρευση και καταστολή πολιτικών, συνδικαλιστικών και κοινωνικών συγκεντρώσεων για λόγους «αποφυγής συνωστισμού», είτε σε ανοιχτούς είτε σε κλειστούς χώρους, είναι δημοκρατική. Συνωστισμός επιτρέπεται μόνο στους εργασιακούς χώρους, στα εργοστάσια και στις μεγάλες εταιρείες. Συνωστισμός επιτρέπεται στις στάσεις λεωφορείων, στους σταθμούς και στα βαγόνια του metro για να πηγαίνει ο κόσμος στη εργασία του, ωστε να συνεχίζεται απρόσκοπτα η αναπαραγωγή του κεφαλαίου. Ο συνωστισμός επιτρέπεται επίσης στις φυλακές και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών/στριών. Η περίτεχνη νομοθετικά, ουσιαστική κατάργηση της απεργίας είναι επίσης δημοκρατική. Τα διοικητικά πρόστιμα που για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα σημαίνουν στέρηση του μισού ή ακόμα και των 2/3 ενός μισθού, είναι επίσης μια νόμιμη και δημοκρατική οικονομική εξόντωση αυτών που περισσεύουν στον κόσμο της κυριαρχίας κράτους και κεφαλαίου. Η επίσημη μέσω πρόσφατου νόμου, θεσμοθέτηση της 10ωρης απασχόλησης είναι επίσης δημοκρατική. Οι εργασιακές ρυθμίσεις των υπουργείων, που αφήνουν ολάνοιχτα παράθυρα και επι της ουσίας επιτρέπουν μικρά και μεγάλα αφεντικά να αφήνουν απλήρωτο το εργατικό δυναμικό των επιχειρήσεών τους, να απασχολούν σε καθεστώς μαύρης εργασίας με ελάχιστα ή και με καθόλου ένσημα και ασφάλιση το σύγχρονο προλεταριάτο και να εκμεταλλεύονται την ανάγκη επιβίωσης των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, είναι επίσης νόμιμες και δημοκρατικές. Η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου που τελετουργικά πανηγυρίστηκε απο τα καλοταϊσμένα ΜΜΕ, τις παραμονές της 17ης Νοέμβρη με την εισβολή αστυνομικών δυνάμεων στο ΕΜΠ και την σύλληψη όσων είχαν συμμετάσχει στην πρωτοβουλία για ένα ανοιχτό πολυτεχνείο, είναι επίσης δημοκρατική. Η χούντα της περιόδου 1967-1973 φαντάζει τελείως πρωτόγονη μπροστά σ’ αυτή την συνταγματικά δημοκρατική και επιμελημένη επικοινωνιακά διαχείριση του κοινωνικού σώματος, απο τους μηχανισμούς καταστολής και προπαγάνδας του καθεστώτος.

Η ποινική (και όχι πολιτική) καταδίκη απο τα αστικά δικαστήρια, κάποιων λίγων στελεχών του χρυσαυγίτικου φασιστικού κόμματος, αποτέλεσε ένα σημαντικό πολιτικό άλλοθι του σημερινού καθεστώτος, για να επιβάλλει μια σειρά φασιστικών μέτρων πάνω στο κοινωνικό σώμα. Ο κρατικά χορηγούμενος εθνικισμός και ρατσισμός γράφουν χρυσές σελίδες τα τελευταία χρόνια, χωρίς πλέον να χρειάζονται τα φασιστικά τάγματα εφόδου στο δρόμο. Το κράτος ντύθηκε τον «αντιφασιστικό» του μανδύα με μια μακροχρόνια δίκη που κατέληξε σε ποινές χάδια για μερικά μόνο στελέχη του φασιστικού κόμματος. Πλέον, τα κρατικά τάγματα εφόδου επιτελούν πολύ καλύτερα αυτό το έργο, χωρίς να προκαλούν γενικευμένη ανησυχία ως προς την φύση του πολιτεύματος. Οι πολλές χιλιάδες προσλήψεις αστυνομικών και ειδικών φρουρών και η διόγκωση των ειδικών δυνάμεων καταστολής πλήθους της αστυνομίας, αποτελούν τις κυριότερες αποδείξεις, οτι απο δώ και πέρα η κρατική διαχείριση του πληθυσμού θα είναι κατασταλτικού τύπου και δεν θα είναι διαπραγματεύσιμη. Η παλιά χουντική ρήση «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» επανέρχεται δριμύτερη, αλλα πλέον είναι συνταγματικά νόμιμη και δημοκρατική λόγω «υγειονομικού κινδύνου».

Το ελληνικό κράτος, απο την εμφάνιση της ασθένειας Covid-19, έχει κάνει την στρατηγική του επιλογή να διογκώσει τους μηχανισμούς καταστολής και να χρηματοδοτήσει γενναία τους φορείς διάχυσης της κρατικής προπαγάνδας (ΜΜΕ), αντί να ενισχύσει με επιστημονικό προσωπικό και ΜΕΘ, το κρατικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης. Επέλεξε να διοχετεύσει γενναία οικονομικά πακέτα στους κλινικάρχες και στα ιδιωτικά νοσηλευτήρια. Επέλεξε να χρηματοδοτεί (απο τους δικούς μας φόρους) ένα σύνολο κοινωνικών παράσιτων, που ο μόνος λόγος ύπαρξής τους πάνω στον πλανήτη είναι η ανελέητη ταξική εκμετάλλευση των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων. Είναι πλέον ξεκάθαρο οτι η ασθένεια Covid-19 αποτέλεσε το ιδανικό πρόσχημα για την επιβολή μιας φασιστικού τύπου πολιτικής πάνω στο κοινωνικό σώμα. Η Covid-19 θα «αντιμετωπιστεί» απο το κράτος με περισσότερη καταστολή, με μεγαλύτερο κοινωνικό έλεγχο και με τις υπάρχουσες και παραπαίουσες κρατικές δομές υγειονομικής περίθαλψης. Το ελληνικό κράτος έκανε την στρατηγική του επιλογή για τους ανθρώπους της τάξης μας : θανατοπολιτική.

Βρισκόμαστε στην αυγή μιας νέας δυστοπίας, πιο εφιαλτικής και πιο σκληρής απ’ ότι μπορούσαμε να φανταστούμε μέχρι τον Μάρτη του 2020. Η αυξανόμενη μαζική ανεργία, η τεράστια υποαπασχόληση σε όσους/ες έχουν ακόμα κάποια δουλειά, η μεθοδευμένη συρρίκνωση και προλεταριοποίηση των κατώτερων μεσοστρωμάτων μέσα απο το οικονομικό χτύπημα των πολύ μικρών επιχειρήσεων και των αυτοαπασχολούμενων, η απελευθέρωση των εξώσεων και των κατασχέσεων κατοικιών λόγω κόκκινων δανείων, η προσωρινή επιδοματική πολιτική εξαθλίωσης και φτώχειας, τα δις των κρατικών επιχορηγήσεων στις τράπεζες και στο μεγάλο κεφάλαιο, και τελικά η επιβολή ενός καθεστώτος πλήρους σιωπής και κρατικού μονολόγου, σηματοδοτούν μια πολιτειακή επιστροφή του ελληνικού κράτους σε φασιστικού τύπου διαχείριση των πληθυσμών που περισσεύουν. Γιατί εκτός απο τους/τις μετανάστες/στριες που είναι ήδη φυλακισμένοι/ες σε άθλιες συνθήκες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης – κολαστήρια της δημοκρατίας, εκτός απο τους/τις φυλακισμένους/ες που είναι παστωμένοι/ες μέσα στις φυλακές της δημοκρατίας χωρίς καμιά υγειονομική πρόβλεψη και προστασία, τώρα πλέον περισσεύει και ένα μεγάλο κομμάτι της υπόλοιπης κοινωνίας. Στους σχεδιασμούς του κράτους και στα τεφτέρια του κεφαλαίου για την έξοδο απο την παγκόσμια καπιταλιστική κρίση, περισσεύει ένα μεγάλο ποσοστό των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, των ανθρώπων της τάξης μας. Η καταστολή των κοινωνικών, ταξικών και πολιτικών αντιστάσεων θα ενταθεί όσο το κράτος θα ξεδιπλώνει βήμα-βήμα την ταξική του θανατοπολιτική.

Ιστορικά οι οργανωμένες ελευθεριακές δυνάμεις δεν έπαψαν ποτέ την πολιτική τους λειτουργία, ακόμη και κατά τη διάρκεια πολύ σκληρότερων πολιτικών καθεστώτων, είτε με δημοκρατία είτε με χούντες, είτε με φασιστικά καθεστώτα, ακόμη κι όταν γνώριζαν πως οι πολιτικές τους επιλογές μπορούσαν να τους κοστίσουν φυλακίσεις, βασανισμούς, βιασμούς, εκτελέσεις. Η ελευθεριακή πολιτική οργάνωση απέναντι στον σύγχρονο ολοκληρωτισμό της κυριαρχίας κράτους και κεφαλαίου, δεν αποτελεί κάποιο «δικαίωμα» που μας παρέχεται σε καιρούς φιλελεύθερου δικαιωματισμού του καθεστώτος, αλλά κοινωνικό, πολιτικό και ταξικό μας καθήκον. Διαχρονικά ο λόγος και η δράση των ελευθεριακών οργανώσεων και δομών, είχαν πάντα ένα σκοπό: την κοινωνική και ταξική χειραφέτηση απο τα δεσμά της κυριαρχίας κράτους, κεφαλαίου και πατριαρχίας. Και γύρω από αυτόν τον σκοπό οργανώνονται και λειτουργούν απαρέγκλιτα όλες οι ελευθεριακές δομές ανα τον κόσμο. Διαφορετικά δεν είναι ελευθεριακές δομές, αλλά ομάδες ελεύθερου χρόνου. Στην παρούσα συγκυρία, για μια ακόμη φορά, το κράτος διατάσσει και επιβάλλει απαγορεύσεις που ουσιαστικά αναιρούν το δηλωμένο πολιτειακό του περίβλημα της αστικής δημοκρατίας. Από πλευράς κράτους και ΜΜΕ επιβάλλεται η τρομοκρατία, η κοινωνική απομόνωση, ο εγκλεισμός, η απόλυτη πειθάρχηση στις εντολές του. Ουσιαστικά καλλιεργείται η σύγχυση στο κοινωνικό σώμα, μέσα από τις μεγαλειώδεις αντιφάσεις στη διαχείριση της εξάπλωσης της Covid-19 και επιβάλλεται η γενικευμένη κοινωνική υπακοή και πειθαρχία, με μια σειρά αντικοινωνικών και καταστροφικών μέτρων για τις τάξεις των καταπιεσμένων.

Τα άτομα και οι συλλογικότητες που αντιστέκονται στον σύγχρονο ολοκληρωτισμό θα συνεχίσουν τις πολιτικές τους διεργασίες και θα οργανώνονται με βάση την κοινή τους θέληση για πολιτική συντροφικότητα αλλά και για την αντιμετώπιση των πρακτικών και του ελέγχου που έχουν επιβληθεί στη ζωή μας. Η ελευθερία δεν χαρίζεται με νόμους και συντάγματα. Κατακτιέται με ακηδεμόνευτους κοινωνικούς, ταξικούς και πολιτικούς αγώνες, σε κάθε επίπεδο.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥΣ ΒΡΩΜΑΕΙ ΦΑΣΙΣΜΟ

ΤΑΞΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟ

Βόλος, 24 Νοέμβρη 2020
Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου
https://libatheneonvolos.home.blog/2020/11/24/covid-19/

23/10/2020

Για την οικονομική ενίσχυση της Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου, ακολουθήστε το παρακάτω link:

Τα κράτη αποφασίζουν ποιες ζωές περισσεύουν.Η διάκριση μεταξύ «προσφύγων» και «μεταναστών» είναι μία πλαστή κατηγοριοποί...
01/10/2020

Τα κράτη αποφασίζουν ποιες ζωές περισσεύουν.

Η διάκριση μεταξύ «προσφύγων» και «μεταναστών» είναι μία πλαστή κατηγοριοποίηση κατασκευασμένη από τα κράτη, που αναγνωρίζει το δικαίωμα στη μετανάστευση μόνο σε ανθρώπους που φεύγουν από εμπόλεμες περιοχές. Η ιστορία όμως της ανθρωπότητας ξεκίνησε με τη μετακίνηση πληθυσμών. Η προσπάθεια ανεύρεσης τροφής, στέγης, καλύτερων συνθηκών ζωής, αποτελούσε διαχρονικά στοιχείο ζωτικής σημασίας για την επιβίωση της ανθρωπότητας. Σήμερα οι μετακινήσεις πληθυσμών προκύπτουν για τους ίδιους λόγους, για την αναζήτηση αξιοπρεπούς διαβίωσης. Σε όλον τον πλανήτη συναντάμε συνθήκες καταπίεσης και εκμετάλλευσης, που ωθούν πληθυσμούς σε εξαναγκασμένη μετακίνηση. Οι λόγοι πολλοί: θρησκευτικές ή πολιτικές διώξεις, φυλετικές ή έμφυλες διακρίσεις, και πόλεμοι. Για λόγους ασφάλειας και επιβίωσης η μετανάστευση αποτελεί μονόδρομο κι όχι επιλογή.

Η ήττα του ελληνικού κράτους στη Μικρά Ασία κατέγραψε ιστορικά χιλιάδες παραδείγματα ρατσισμού, καθώς οι «ντόπιοι» αντιμετώπιζαν ως μιάσματα τα θύματα του ελληνικού ιμπεριαλισμού, παρά την κοινή γλώσσα και θρησκεία. Οι εκατοντάδες χιλιάδες, που έφυγαν σε μια βάρκα από τη Μικρά Ασία το 1922, πεταχτήκαν σε άθλιες συνθήκες στις άκρες των πόλεων και σε παράγκες. Χαρακτηριστήκαν «τουρκόσποροι», «παστρικιές» και «αγέλη προσφύγων», στοιβαχτήκαν ως εξόριστοι στη Μακρόνησο (πολύ πριν γίνει τόπος εξορίας των πολιτικά αντιφρονούντων) και σε άλλα απομακρυσμένα σημεία του τότε ελλαδικού χώρου. Ακόμη υπήρξαν φωνές που ζητούσαν να επιβληθεί το κίτρινο περιβραχιόνιο στον πληθυσμό των μεταναστών και των μεταναστριών, ώστε να ξεχωρίζουν από τους «γηγενείς», ενώ δεν έλειψαν τα ρατσιστικά πογκρόμ. Τα μεταναστευτικά κύματα από τις ελληνόφωνες περιοχές, κυρίως του Καυκάσου, της Ανατολικής Ρωμυλίας, του Πόντου, της Καππαδοκίας, των παραλίων της Μικράς Ασίας (με μεγαλύτερο αυτό του 1922) προς τον ελλαδικό χώρο ξεκινούν από το 1896, και αποτέλεσαν το προλεταριάτο που χρησιμοποιήθηκε στην ανάπτυξη της βιομηχανίας. Σε αυτούς τους πληθυσμούς βασίστηκε η ανάπτυξη της βιομηχανίας και του εμπορίου και στην πόλη του Βόλου. Αυτό κρίθηκε ιστορικά ως στοιχείο αφομοίωσης τους, χωρίς να αναφέρεται ο ρατσισμός που αντιμετώπισαν. Σε σχέση με την υπόλοιπη Θεσσαλία στο Βόλο συγκεντρώθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό των μεταναστευτικών ροών από την Μικρά Ασία (περίπου το 30% του πληθυσμού). Οι ντόπιοι, για να τους πουλήσουν χαμηλής αξίας τρόφιμα, τους ζητούσαν σε αντίτιμο λίρες, κοσμήματα, εικόνες και άλλα κειμήλια που είχαν φέρει μαζί τους. Το κράτος τους είχε στοιβάξει κυριολεκτικά σε πρόχειρους καταυλισμούς χωρίς υποδομές υγιεινής. Αργότερα τους παραχώρησε την άνυδρη περιοχή του Κουφόβουνου, της σημερινής Νέας Ιωνίας, όπου για να χτίσουν σπίτια έπρεπε να σπάζουν πέτρες και να ξεριζώνουν αγριόχορτα. Για να χτίσουν δε, η τράπεζα τους παρείχε τοκογλυφικά στεγαστικά δάνεια που ξεπλήρωναν ως και τη δεκαετία του 1950. Το 1935, μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα του Βενιζέλου, εξαπολύθηκε για άλλη μια φορά ρατσιστικό πογκρόμ και στο Βόλο. Οι μπράβοι των μοναρχικών έκαψαν το μεταναστευτικό καταυλισμό. Σε αυτόν τον εμπρησμό, εκτός από τα πρόχειρα παραπήγματα και τα ελάχιστα υπάρχοντα των κατατρεγμένων, κάηκε κι ένας άντρας.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’40, όσοι και όσες επέζησαν των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης κι επέστρεψαν, βρήκαν τα σπίτια τους λεηλατημένα και κατειλημμένα, κατεστραμμένα τα νεκροταφεία τους κι έναν αντισημιτισμό πλέον πιο έκδηλα αναζωπυρωμένο, ο οποίος κρατάει τα στερεότυπά του μέχρι σήμερα στο κοινωνικό σώμα.

Στις δεκαετίες του '50 και του '60 η μαζική φτώχεια οδήγησε χιλιάδες κατοίκων του ελλαδικού χώρου στο δρόμο της μετανάστευσης. Αναζητώντας καλύτερες συνθήκες επιβίωσης αντιμετώπισαν την στυγνή εκμετάλλευση των αφεντικών, τον ρατσισμό, τα πογκρόμ. Χαρακτηρίστηκαν λαθρεπιβάτες κι εγκληματίες όταν για λόγους επιβίωσης αναγκάστηκαν να συμμετέχουν σε κυκλώματα της μαφίας για τη διακίνηση εμπορευμάτων και ναρκωτικών. Είχαν την ίδια ρατσιστική αντιμετώπιση που έχουν και οι σημερινοί μετανάστες στην ελλάδα. Με την πάροδο του χρόνου τα φτηνά εργατικά χέρια των ελλήνων μεταναστών και μεταναστριών ενσωματώθηκαν στο υπόλοιπο κοινωνικό σώμα, όπως αντίστοιχα ενσωματώθηκαν, μετά από πολύ ρατσισμό κι εκμετάλλευση, οι μετανάστριες και οι μετανάστες από την αλβανία στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Μιλώντας για ενσωμάτωση δεν εννοούμε κατάργηση της ρατσιστικής αντιμετώπισης, αλλά την μείωση των επιθέσεων σε καθημερινό επίπεδο. Χωρίς να ξεχνάμε το ρατσιστικό πογκρόμ εναντίων αλβανών στην Αθήνα στο euro του 2004 ή τη δολοφονία του Petrit Zifle και άλλων.

Τα παραπάνω αποτελούν ιστορικά παραδείγματα «θερμής υποδοχής» των μεταναστευτικών ροών με τις ευλογίες του κράτους. Σε όλες τις περιπτώσεις μετανάστευσης ο ρατσισμός ως αντιμετώπιση καθιστά «κοινωνικά απόβλητα» τους ταξικά εξαθλιωμένους που αναζητούν μια καλύτερη ζωή, ως μια «απειλή» που πρέπει να περιθωριοποιηθεί, να απομονωθεί και να κυνηγηθεί. Ταυτόχρονα αυτή η «απειλή» είναι χρήσιμη - και πλήρως εκμεταλλεύσιμη - για τα κέρδη των αφεντικών.

Τα σύγχρονα δυτικά κράτη χαρακτηρίζουν τις μεταναστευτικές ροές ως απειλή αλλοίωσης του πολιτισμού τους, αποσιωπώντας τις στρατιωτικές εισβολές τους σε άλλες περιοχές του πλανήτη, που εκμεταλλεύονται και εξαθλιώνουν τους ντόπιους πληθυσμούς. Η ιστορία του καπιταλισμού έχει γραφτεί πάνω στη σφαγή εκατομμυρίων γηγενών και στη λεηλασία της φύσης. Σήμερα οι πολιτικές που εφαρμόζουν τα σύγχρονα κράτη και οι διακρατικές τους συμμαχίες σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελούν τη βασική αιτία των σύγχρονων θρησκευτικών, οικονομικών και στρατιωτικών συρράξεων και πολέμων, ενισχύοντας τον εθνικισμό και το μιλιταρισμό. Το ελληνικό κράτος δεν αποτελεί εξαίρεση στους κανόνες της κυριαρχίας, σε ότι αφορά τα γεωπολιτικά παιχνίδια στην αναδιανομή του παγκόσμιου κεφαλαίου στην περιφέρειά του. Όπως κάθε κράτος, έτσι και το ελληνικό, έχει ιμπεριαλιστικές βλέψεις στην στρατηγική του, μέσα από τη συμμετοχή του σε διακρατικούς μηχανισμούς (ΝΑΤΟ, Ε.Ε.). Συμμετέχει στα γεωπολιτικά παιχνίδια που παίζονται στην Ανατολική Μεσόγειο και στους πολέμους που διεξάγονται τώρα στη Μέση Ανατολή.

Την ίδια στιγμή οι μεταναστευτικές ροές που προκύπτουν, ακριβώς λόγω αυτών των πολέμων, μπαίνουν σε ιδιότυπο καθεστώς εξαίρεσης. Θεωρούνται πληθυσμοί που περισσεύουν, με το πρόσχημα μιας κατασκευασμένης ασύμμετρης απειλής, ως εξωτερικός εχθρός με αποτέλεσμα να φυλακίζονται και να καταδικάζονται σε συνθήκες εξαθλίωσης, ρατσισμού και διαρκούς εκμετάλλευσης. Αυτές οι ζωές για το κράτος και για το κεφάλαιο περισσεύουν. Περισσεύουν γιατί δεν έχουν τίποτε να προσφέρουν στα παιχνίδια των κυρίαρχων. Είναι εργατικό δυναμικό που δεν μπορεί να αξιοποιηθεί από το κεφάλαιο, όπως ειλικρινά δηλώνουν κυβερνητικά και κομματικά στελέχη. Είναι πληθυσμοί στο στόχαστρο, γιατί αναζήτησαν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, γιατί διαλέξανε ανάμεσα στο θάνατο και την επιβίωση, το δρόμο της μετανάστευσης.

Ταυτόχρονα, η κηρυχθείσα από τον Π.Ο.Υ. πανδημία του covid-19, λειτούργησε ως ιδανική συνθήκη για τη συγκάλυψη της κρατικής ρατσιστικής βίας. Όσο η προσοχή ήταν στραμμένη στις δηλώσεις των δύο φερέφωνων του κράτους κάθε απόγευμα, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης γίνανε οι απόλυτες φυλακές. H απαγόρευση κυκλοφορίας ακόμη και εντός των καταυλισμών έγινε καθεστώς. Αντίστοιχα έγινε καθεστώς η ρατσιστική διαχείριση από το κρατικό σύστημα υγείας στα νοσοκομεία απέναντι σε μετανάστριες και μετανάστες, με τον μαζικό αποκλεισμό τους από τις Μ.Ε.Θ. και από τους θαλάμους αρνητικής πίεσης, αφήνοντάς τους να νοσήσουν μέσα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Το κράτος βρήκε την ευκαιρία, με το πρόσχημα της δημόσιας υγείας, να περιορίσει ακόμη περισσότερο τις ζωές όσων περισσεύουν.

Η απομόνωση και η εγκατάλειψη πληθυσμών στα Πομακοχώρια, στους καταυλισμούς των ρομά και στις «δομές» μεταναστριών και μεταναστών, ενώ παράλληλα τα Μ.Μ.Ε. φρόντιζαν να τους δείχνουν ως «μολυσματικούς», ήταν το έδαφος για να μπορεί να εκφράζεται ανεμπόδιστα ο ρατσισμός. Στο Κρανίδι συγκαλύφθηκαν τα κρούσματα 0, που ήταν το ζευγάρι ελληνοαμερικανών που ήρθε να κάνει καραντίνα στο εξοχικό του θέρετρο και προσέλαβε καθαρίστρια από τη μεταναστευτική δομή. Οι μετανάστριες βαφτίστηκαν όλες σεξεργάτριες και η δομή χαρακτηρίστηκε ως υγειονομική βόμβα που μόλυνε τους ντόπιους.

Από τα καλοπληρωμένα από το κράτος ΜΜΕ δεν ακούσαμε τίποτα για τις επαναπροωθήσεις μεταναστριών και μεταναστών στα τουρκικά παράλια, για την εγκατάλειψή τους στα παράλια των ελληνικών νησιών, χωρίς φαγητό, νερό ή προστασία από τη βροχή και το κρύο. Για τους ξυλοδαρμούς από τα ΜΑΤ όσων τόλμησαν να διαμαρτυρηθούν για το άθλιο φαγητό – στο στρατόπεδο συγκέντρωσης στη ΒΙΑΛ της Χίου πάθανε μαζική δηλητηρίαση - λίγα ακούσαμε.

Όταν κάηκε πρόσφατα το κολαστήριο της Μόριας 13.000 άνθρωποι αντιμετώπισαν την καταστολή των ΜΑΤ και τους ντόπιους φασίστες. Χωρίς νερό, φαγητό και σκιά, βρήκαν καταφύγιο στο νεκροταφείο, καθώς το κράτος, με πρόσχημα την εξάπλωση του κορονοϊού, τους απωθούσε με χημικά ώστε να μην προσεγγίσουν τις κατοικημένες περιοχές των ντόπιων. Οι φασίστες διψούσαν για θάνατο και πυροβολούσαν τα πυροσβεστικά, ουρλιάζανε «κάψτε τους» ενώ προσπαθούσαν να απωθήσουν αλληλέγγυο κόσμο που έφερνε νερό και άλλα απαραίτητα στις κολασμένες και στους κολασμένους της Μόριας. Η Λέσβος μπήκε σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης, στήθηκε το νέο στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Καρά Τεπέ, μια κλειστή πλέον και περιφραγμένη δομή, που φυλάσσεται από μόνιμη δύναμη της αστυνομίας. Το Καρά Τεπέ είναι ένα πεδίο βολής του στρατού, κρανίου τόπος, χωρίς καμιά υποδομή. Σε αυτήν τη νέα φυλακή μάντρωσαν τις χιλιάδες των κολασμένων της Μόριας.

Αν στον τόπο που ζεις δεν έχεις ασφάλεια στην καθημερινότητά σου, για το παρόν και το μέλλον σου, φεύγεις. Το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή ζωή δεν θα πρέπει να αποτελεί προνόμιο, λίγων και εκλεκτών, αλλά όλων. Γνωρίζουμε ότι τα παραπάνω αξιώματα θα αποτελούν πραγματικότητα σε μια άλλη κοινωνία ελευθερίας, ισότητας και αλληλεγγύης. Γνωρίζουμε πως καθήκον μας είναι να τα προεικονίσουμε μέσα από το λόγο και τη δράση μας, ανοίγοντας το μονοπάτι για την κοινωνική και ταξική χειραφέτηση, με στρατηγικό μας στόχο την δημιουργία ενός κόσμου ελεύθερου από κάθε μορφή εκμετάλλευσης και καταπίεσης.

Τα κράτη αποφασίζουν ποιες ζωές περισσεύουν. Δεν θα μπορούσε ο εθνοπατριωτισμός να επιβιώνει χωρίς ρατσισμό. Όπως λοιπόν οι έλληνες προλετάριοι μετανάστες του παρελθόντος θεωρούνταν μιάσματα, όπως οι μικρασιάτισσες διαπομπεύονταν ως «παστρικές», όπως αντιμετωπίστηκαν οι βαλκάνιοι προλετάριοι, μετά την πτώση του ανατολικού μπλοκ, έτσι και σήμερα αντιμετωπίζονται οι πληθυσμοί που δραπετεύουν από την εξαθλίωση και το θάνατο. Το δικό μας χρέος είναι να αποδομούμε τα κοινωνικά στερεότυπα που εκπορεύονται από τις «εθνικές αφηγήσεις» του κράτους και να εναντιωνόμαστε στο ρατσισμό και στην περιθωριοποίηση κάθε διαφορετικότητας. Το δικό μας συμφέρον δεν είναι η διαιώνιση ενός κόσμου καταπίεσης και εκμετάλλευσης αλλά η ανατροπή του. Κανένα κοινό συμφέρον δεν έχουμε με τους δυνάστες μας.

ΤΑΞΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟ

https://libatheneonvolos.home.blog/2020/10/01/metan-anak/

Address

Αντωνοπούλου 15
Vólos
38221

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου - Libertarian Atheneon of Volos posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου - Libertarian Atheneon of Volos:

Share

Έναρξη λειτουργίας Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου - Opening of Libertarian Atheneon of Volos

Η Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου (Libertarian Atheneon of Volos) αποτελεί ένα συλλογικό εγχείρημα. Η ίδρυσή της είναι το επιστέγασμα πολύμηνης ανταλλαγής σκέψεων και προβληματισμών, αναφορικά με την αναγκαιότητα δημιουργίας στην πόλη του Βόλου, ενός κοινωνικού χώρου που θα προάγει τις ελευθεριακές αξίες και θα αποτελεί πόλο έλξης και συμμετοχής για τις ριζοσπαστικοποιημένες συνειδήσεις, που αντιλαμβάνονται ως στρατηγικής σημασίας τα προτάγματα της αυτοοργάνωσης, της ισότητας, της ελευθερίας και της αλληλεγγύης, με την ουσιαστική τους εφαρμογή και όχι με πελατειακού τύπου προσχηματική τους επίκληση. Μέσα από αυτή την συλλογική διαδικασία σχηματοποιήθηκε η ιδρυτική συνέλευση των ατόμων που αποτελούν και τη σημερινή διαχειριστική συνέλευση της Ελευθεριακής Λέσχης Βόλου. Αναγνωρίστηκε ότι αποτελεί μονόδρομο μέσα στη δυστοπική συγκυρία, η οργανωμένη λειτουργία ενός χώρου που θα προάγει με τις εκδηλώσεις, δράσεις και δημόσιες πρωτοβουλίες, τις αντικυριαρχικές και αντιπατριαρχικές αξίες. Αποφασίστηκε ομόφωνα ο χώρος να διαμορφωθεί και να λειτουργήσει κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε απόπειρα έκπτωσής του είτε σε εναλλακτικό διασκεδαστήριο, είτε σε χώρο ναρκισσιστικής αυτοεπιβεβαίωσης μικροηγεμονισμών. Η λειτουργία της Λέσχης καθορίζεται αποκλειστικά από την διαχειριστική της συνέλευση, η οποία έχει και την απόλυτη ευθύνη περιφρούρησης του χώρου, ανεξάρτητα από την παρουσία και συνλειτουργία φιλοξενούμενων ομάδων και συλλογικών εγχειρημάτων. Η αντιϊεραρχική λειτουργία της Διαχειριστικής Συνέλευσης διέπεται από ελευθεριακό πλαίσιο αξιών με θεσπισμένους κανόνες και διαδικασίες επίλυσης ζητημάτων, με σκοπό την προαγωγή του συλλογικού πνεύματος, τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη και την αποφυγή ανάπτυξης και καλλιέργειας κυριαρχικών και πατριαρχικών στάσεων και συμπεριφορών.

Ως αποτέλεσμα αυτής της αξιακής μας επιλογής, αποφασίσαμε ότι τόσο στο χώρο της Λέσχης όσο και στις όποιες δημόσιες εκδηλώσεις που θα διοργανωθούν στο μέλλον, είναι ανεπιθύμητα εκείνα τα άτομα, που είτε ως αυτόνομες οντότητες είτε ως μέλη συλλογικοτήτων, ομάδων, συνελεύσεων, οργανώσεων και κομμάτων στηρίζουν αντιλήψεις, πρακτικές και συμπεριφορές που αντίκεινται στο πλαίσιο λειτουργίας της Λέσχης. Με βάση αυτή την συλλογική συμφωνία, αποφασίσαμε ομόφωνα, ότι ο χώρος και η λειτουργία της Λέσχης θα περιφρουρείται έναντι οποιασδήποτε συνειδητής ή ασυνείδητης προσπάθειας παραβίασης του κοινά συμφωνημένου αυτού αξιακού πλαισίου, δηλαδή οποιασδήποτε προσπάθειας, προπαγάνδισης ή/και επιβολής, κυριαρχικών ιδεολογιών, εθνικιστικών, ρατσιστικών, πατριαρχικών θεωρήσεων και πρακτικών. Αρμόδιο όργανο για την εφαρμογή αυτών των αποφάσεων λειτουργίας της είναι αποκλειστικά η ολομέλεια της διαχειριστικής συνέλευσης και οι εκάστοτε ομάδες περιφρούρησης που αυτή ορίζει.

Στην Ελευθεριακή Λέσχη Βόλου λειτουργεί ελευθεριακή βιβλιοθήκη και χώρος αναγνωστηρίου. Οι μελλοντικές της δραστηριότητες θα περιλαμβάνουν εκδηλώσεις λόγου, προβολές καθώς και εκθέσεις ελευθεριακού βιβλίου κ.α. Το πρόγραμμα λειτουργίας θα δημοσιοποιείται στο blog της Λέσχης και στα μέσα ενημέρωσης που επιλέγει να χρησιμοποιεί.