28/04/2026
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22-4-2026, η πρώτη Εικονική Δίκη με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών Λυκείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, στο πλαίσιο δράσεων που στοχεύουν στην ενίσχυση της νομικής παιδείας και της ενεργού πολιτειότητας των νέων.
Η δίκη φιλοξενήθηκε στον χώρο του Δικαστικού Μεγάρου Τρικάλων, προσφέροντας στους συμμετέχοντες μια αυθεντική και βιωματική εμπειρία της δικαστικής διαδικασίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην κατανόηση των θεσμών της Δικαιοσύνης και του κράτους δικαίου.
Η δράση υλοποιήθηκε μέσα από τη γόνιμη συνεργασία της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Τρικάλων, του Δικηγορικού Συλλόγου Τρικάλων και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, αναδεικνύοντας τη σημασία της διασύνδεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας με τους θεσμούς της Δικαιοσύνης.
Την Εικονική Δίκη τίμησαν με την παρουσία τους ο Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας κ. Λάμπρος Τσόγκας, η Πρόεδρος Εφετών Λάρισας κα Μαρία Λιάνου, η Πρόεδρος Πρωτοδικών Τρικάλων κα Χριστίνα Παπαγιάννη, η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Τρικάλων κα Ευτυχία Μελετοπούλου, η Αντιεισαγγελέας Πρωτοδικών Τρικάλων κα Δήμητρα Τόλιου, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Τρικάλων κ. Νικόλαος Γουγουλάκης, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων κ. Αλέξανδρος Καπανιάρης, ο Προϊστάμενος Τμήματος Ε’ Εκπαιδευτικών Θεμάτων κ. Ιωάννης Ζάντζοςκαθώς και μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Τρικάλων, διευθυντές και διευθύντριες σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικοί και πλήθος μαθητών.
Η συμμετοχή του 1ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων ήταν ουσιαστική, με τους μαθητές και τις μαθήτριες της θεωρητικής κατεύθυνσης να παρακολουθούν με ενδιαφέρον την ακροαματική διαδικασία, συνοδευόμενοι από τη Διευθύντρια κα Δήμητρα Αγγέλου και την εκπαιδευτικό κα Μαρία Δημητρίου.Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την καλλιέργεια της νομικής συνείδησης των νέων και ενισχύει τον ρόλο του σχολείου ως φορέα δημοκρατικής παιδείας και ενεργού συμμετοχής στα κοινά.