Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης

Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης Η Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης στεγάζεται στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera-Επισκ. Αμβροσίου 14

Για να έρθετε σε επαφή με την Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης και για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στο [email protected]

Την Δευτέρα 25/05 από τις 21.00 στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera (Επισκόπου Αμβροσίου 14)Dj Set με τον ZANO ZANO .kostas Po...
19/05/2026

Την Δευτέρα 25/05 από τις 21.00 στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera (Επισκόπου Αμβροσίου 14)

Dj Set με τον ZANO ZANO .kostas

Post Punk + Electro

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΠΛΕΥΡΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤ...
15/05/2026

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΠΛΕΥΡΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΩΣ ΤΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΪΟΥ, ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, 12:00

Στις 15 Μαΐου συμπληρώνονται 78 χρόνια από την Ημέρα της Καταστροφής (Νάκμπα) όταν πάνω από 750.000 Παλαιστίνιοι εκδιώκονται από τα πατρογονικά τους εδάφη μετά τον πόλεμο ανάμεσα στο νεοσύστατο κράτος του Ισραήλ και 5 αραβικών κρατών. Ο πόλεμος των 6 ημερών του 1967 φέρνει αντιμέτωπα 3 αραβικά κράτη από τη μία και το Ισραήλ από την άλλη. Το Ισραήλ νικά και κατακτά τόσο τη Δυτική Όχθη (από την Ιορδανία) όσο και τη Γάζα (από την Αίγυπτο). Μετά τον πόλεμο, το Ισραήλ απαγορεύει στους Παλαιστινίους να επιστρέψουν στα σπίτια τους και τους εξαναγκάζει να ζουν αποκλειστικά και μόνο στη Λωρίδα της Γάζας ή την Δυτική Όχθη (ή να καταφύγουν πρόσφυγες).

Το 1971 η Παλαιστινιακή Οργάνωση για την Απελευθέρωση (PLO, με ηγέτη τον Γιασέρ Αραφάτ) αποδέχεται (εξαναγκάζεται) τον χωρισμό του παλαιστινιακού εδάφους σε Ισραήλ και Παλαιστίνη (η οποία θα αποτελούσε πλέον μόνο τη Δυτική Όχθη και τη Γάζα). Το 1987, μετά τον θάνατο 4 πολιτών ξεκινά η πρώτη Ιντιφάντα, η οποία τελειώνει με τις συμφωνίες του Όσλο. Με τις συμφωνίες αυτές, η ελάχιστη «Παλαιστίνη» που είχε μείνει, μειώνεται περαιτέρω και η Δυτική Όχθη χωρίζεται σε 3 ζώνες, εκ των οποίων η μία ελέγχεται από τους Παλαιστινίους, η άλλη από το Ισραήλ και η τρίτη από κοινού. Παράλληλα οι εβραϊκοί οικισμοί όλο και εξαπλώνονταν στο παλαιστινιακό έδαφος. Το 2000 ξεκινά η δεύτερη Ιντιφάντα που οδηγεί στην έξοδο του Ισραήλ από τη Γάζα. Από το 2007 η Χαμάς παίρνει την εξουσία στη Γάζα. Από το 2007 το Ισραήλ δεν έχει παύσει να βομβαρδίζει τη Γάζα, με κυριότερες επιχειρήσεις αυτές των ετών 2008-2009, 2012, 2014 και 2021.

Στις 7/10/2023 η Χαμάς εξαπέλυσε επίθεση στα κατεχόμενα ισραηλινά εδάφη. Κατά τη διάρκεια της επίθεσης περίπου 1.300 Ισραηλινοί σκοτώθηκαν (άγνωστο παραμένει το πόσοι ήταν στρατιώτες και πόσοι πολίτες). Η στοχευμένη επίθεση σε αμάχους είναι μία πρακτική που δεν είναι και ποτέ δε θα είναι αποδεκτή από τον κόσμο του κινήματος που μιλά για ζωή και ειρήνη. Παρ’ όλα αυτά, δύο σημεία πρέπει να επισημανθούν: 1) ένα τεράστιο εύρος «φρικαλεοτήτων» που «διέπραξε η Χαμάς», δεν ήταν τίποτα άλλο από fake news (ως παράδειγμα αναφέρουμε τα «40 νεκρά αποκεφαλισμένα μωρά» και τη «βιασμένη και δολοφονημένη νεαρή από τη Γερμανία» που βρέθηκε ζωντανή να νοσηλεύεται σε νοσοκομείο στη Λωρίδα της Γάζας), 2) δε θα μπορούσαμε παρά να σχολιάσουμε ότι η ίδια «διεθνής κοινή γνώμη» που δήλωσε συγκλονισμένη με τους θανάτους αμάχων στο Ισραήλ δεν έχει ποτέ νιώσει τον ίδιο αποτροπιασμό για τις εκτελέσεις, τις χωρίς κατηγορίες συλλήψεις, τους βομβαρδισμούς αμάχων, τις βόμβες λευκού φωσφόρου, το καθεστώς άπαρχαϊντ και τις καθημερινές παραβιάσεις κάθε έννοιας διεθνούς νομιμότητας και ανθρωπισμού από το κράτος του Ισραήλ επί 70 χρόνια.

Από τις 7/10/2023 και έπειτα, το Ισραήλ, επικαλούμενο το ότι «αμύνεται», έχει εξαπολύσει πρωτόγνωρη, ακόμα και για το ίδιο, επιχείρηση γενοκτονίας του παλαιστινιακού λαού. Με εκατοντάδες βομβαρδισμούς (ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μέσα σε 5 μόλις μέρες έριξε στην Λωρίδα της Γάζας 6.000 βόμβες – όσες, για να καταλάβουμε την αναλογία, έριξαν οι ΗΠΑ σε ένα χρόνο στο Αφγανιστάν, ενώ το Ισραήλ βομβάρδισε τη Λωρίδα της Γάζας με πάνω από 100.000 τόνους εκρηκτικών σε μια έκταση που δεν ξεπερνά τα 360 τετραγωνικά χιλιόμετρα, μία δύναμη που αντιστοιχεί σε περισσότερες από 6 πυρηνικές βόμβες). Οι φρικαλεότητες στις οποίες το Ισραήλ επιδίδεται δεν έχουν τέλος. Πριν την -σύντομη- εκεχειρία- απαίτησε να εκκενώσουν 1,1 εκατομμύρια πολίτες τη Βόρεια Γάζα σε 24 ώρες, έδινε τελεσίγραφα προς εκκένωση σε νοσοκομεία, βομβάρδιζε ξανά και ξανά τα κομβόι των αμάχων που εκκένωναν τη Γάζα από το υποτιθέμενο «ασφαλές πέρασμα», έθετε τα εμπόδια στην αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στην Γάζα, χρησιμοποίησε ευρύτατα βομβες λευκού φωσφόρου, βομβάρδισε το νοσοκομείο της Γάζας κατά την οποία δολοφόνησε 500-1000 αμάχους μέσα σε μία στιγμή, πέταξε μέσα άγνωστο αριθμό ανθρώπων σε μαζικούς τάφους που βρέθηκαν κάτω από το ιατρικό συγκρότημα Νάσερ στην Χαν Γιούνις μετά από αποχώρηση των κατοχικών ισραηλινών στρατευμάτων, βασάνισε άμαχους -πρακτική που μαζί με την παράνομη φυλάκιση χωρίς καν να σου απευθύνουν κάποιο αδίκημα και χωρίς δικηγόρο αποτελούν καθημερινή πρακτική του Ισραηλινού κράτους, και δολοφόνησε μέλη ανθρωπιστικών οργανώσεων, γιατρούς και δημοσιογράφους.

Όταν ο πόλεμος εκίνησε ξανά από το Ισραήλ μετά από μια σύντομη εκεχειρία που το ίδιο έσπασε, η συνθήκη που αντιμετώπιζαν οι Παλαιστίνιοι ήταν ήδη η ανοικτή και απροσχημάτιστη γενοκτονία. Το Ισραήλ ξεκίνησε να βομβαρδίζει μία ήδη ισοπεδωμένη Γάζα, ενώ οι άμαχοι είχαν ήδη επιστρέψει. Δεν υπήρχαν ήδη κτίρια για να βομβαριστούν και το Ισραήλ μετέτρεψε τη Γάζα σε ένα "kill box" όπου ο ουρανός βρέχει βόμβες στο κεφάλι των αμάχων που ζουν σε σκηνές. Επιπρόσθετα χρησιμοποιώντας ξεδιάντροπα την πείνα ως μέσο εξόντωσης, έχουν απαγορεύσει κάθε είσοδο ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα εδώ και πάνω 2 μήνες. Έφτασε στο σημείο να βομβαρδίσει με drones πλοίο με ανθρωπιστική βοήθεια που κατευθυνόταν προς τη Γάζα και βρισκόταν σε διεθνή ύδατα! Οι δολοφονίες δημοσιογράφων και μελών ανθρωπιστικών οργανώσεων συνεχίστηκε κανονικά. Την ίδια στιγμή το Ισραήλ ξεκίνησε να βομβαρδίζει και την Υεμένη, ενώ σταδιακά εισβάλει και στη Συρία, έχοντας πια φτάσει έξω από τη Δαμασκό, ενώ συχνά βομβαρδίζει εκ νέου και το Λίβανο.

Και την ίδια στιγμή που το κράτος- τρομοκράτης της Μέσης Ανατολής πραγματοποιεί μπροστά στα μάτια όλων μας μία γενοκτονία και έχει ανοίξει το ίδιο μονομερώς πόλεμο με 3 ακόμα χώρες, όλη η Δύση όχι απλά κάνει ότι δε βλέπει αλλά το στηρίζει! Πότε ξανά οι υποτιθέμενες "αρχές" της Δύσης δεν έχουν γελοιοποιηθεί τόσο πολύ. "Ένας αμυντικός πόλεμος" με αμάχους να βομβαρδίζονται και να εξοντώνονται μέσω της ασιτίας. "Ένα αμυνόμενο έθνος" που διευρύνει συνεχώς τα σύνορα του από τη μέρα της δημιουργίας του. Η ΕΕ μετά από 1,5 χρόνο γενοκτονίας έβγαλε μία ανακοίνωση (1) καταδίκης, χωρίς κανένα πραγματικό μέτρο. Ακόμα και σε αυτή την ανακοίνωση κάποιες χώρες -μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα- διαφώνησαν, στεκόμενοι στο πλευρό του κράτους- δολοφόνου ως το τέλος. Μάλλον όχι τυχαία οι χώρες που καταψήφισαν το ψήφισμα ήταν οι χώρες του άξονα στον Β ΠΠ με την προσθήκη της Ελλάδας και της Κύπρου. Οι ΗΠΑ μίλησαν για λίγες μέρες για την ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα, μέχρι να πάνε στις Αραβικές χώρες και να γυρίσουν με εμπορικές συμφωνίες εκατομμυρίων και μετά επέστρεψαν στην πλήρη και άκριτη στήριξη στο Ισραήλ. Ακόμα και οι Αραβικές χώρες έβαλαν την υπογραφή τους στη γενοκτονία υπογράφοντας τεράστιες συμφωνίες με τις ΗΠΑ, από κοινού με το Ισραήλ, τη στιγμή που αυτές δολοφονούν τους Άραβες της Παλαιστίνης. Ποτέ δεν ήταν πιο σαφές ότι στον καπιταλισμός κανένα κράτος δεν νοιάζεται θρησκεία, εθνότητα, αξίες, δικαιοσύνη: νοιάζονται μόνο για το κέρδος.

Και φυσικά δίπλα σε αυτή τη χυδαία και αήθη στήριξη της Δύσης, στέκεται και η πρωτόγνωρη επιχείρηση προπαγάνδας από τη μία και καταστολής από την άλλη. Απαγορεύσεις διαδηλώσεων κατά της γενοκτονίας στην Παλαιστίνη, διαγραφές φοιτητών ακόμα και απελάσεις από τις ΗΠΑ για απλή συμμετοχή σε διαδήλωση (!), προσπάθεια ποινικοποίησης ακόμα και του καλέσματος σε μποϋκοτάζ! Στην χώρα μας, στην Κρήτη, μόλις πριν λίγες μέρες μπάτσοι σταμάτησαν και απείλησαν αυτοκίνητο γιατί απλώς είχε μία παλαιστινιακή σημαία, παρότι ο οδηγός είχε μαζί του το γιο του που ήταν βρέφος. Κάθε κριτική στη θηριωδία που συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας, βαφτίζεται ως "αντισημιτισμός". Ακόμα και το Διεθνές ένταλμα σύλληψης του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης εναντίον του Νατενιάχου για εγκλήματα πολέμου -που πραγματοποιεί ΚΑΘΕ μέρα- απλώς βαφτίστηκε "αντισημιτικό". Καμία νομιμότητα, καμία ηθική δεν στέκονται μπροστά στον οδοστρωτήρα των ΗΠΑ - Ισραήλ.

Όσο περνά ο καιρός παρακολουθούμε σε πλήρη εξέλιξη το σχέδιο του κράτους του Ισραήλ για τον εκδίωξη των παλαιστινίων από τη Γάζα, τον εξόντωση όσων παραμένουν, τη συνέχιση των εποικισμών στη Δυτική όχθη, οι οποίοι είναι παράνομοι βάσει του δικαίου τόσο του Ισραήλ όσο και του Διεθνούς, αλλά γίνονται και στη συνέχεια ... αναγνωρίζονται από το Ισραήλ ως νόμιμοι. Την ίδια στιγμή ακροδεξιοι Ισραηλινοί ετοιμάζουν και τους πρώτους παράνομους επικοισμούς στη Γάζα.

Καθήκον μας, ως καταπιεσμένοι/καταπιεσμένες και εκμεταλευόμενοι/εκμεταλλευόμενες στην Ελλάδα είναι πρώτα από όλα να σταθούμε όσο και όπου μπορούμε ενάντια στην εμπλοκή της Ελλάδας συγκεκριμένα, ενάντια στη στήριξη της Ελλάδας στο γενοκτόνο Ισραήλ, αλλά και ενάντια στην εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο οποίο αυτή συμμετέχει διευρυμένα, στον πόλεμο της Γάζα. Είναι το χέρι του Ισραήλ αυτό που βομβαρδίζει, αλλά είναι οι ΗΠΑ που χρηματοδοτούν την πολεμική τους μηχανή και το ΝΑΤΟ που τη στηρίζει.

Η φρίκη είναι αφάνταστη. Αυτή τη στιγμή πάνω από 53.000 Παλαιστίνιοι, στην τεράστια πλειοψηφία τους γυναίκες και παιδιά έχουν δολοφονηθεί από το κράτος του Ισραήλ, ενώ άλλα 290.000 παιδιά της Γάζας είναι στο χείλος του θανάτου από ασιτία, καθώς το Ισραήλ απαγορεύει κάθε είσοδο νερού, φαγητού και φαρμάκων. Μία γενοκτονία σε απευθείας τηλεοπτική μετάδοση. Δίπλα στα κομματιασμένα παιδιά, δίπλα στα πεινασμένα παιδιά, στα πτώματα γιατρών και των δημοσιογράφων, κείτεται το πτώμα κάθε έννοια διεθνούς νομιμότητας. Και δίπλα στα βιντεάκια Ισραηλινών στα ΜΚΔ που κοροϊδεύουν τα παιδιά της Γάζας που πεινάνε, τους γονείς που πάνε τα παιδιά τους να υπογράψουν χαρωπά πάνω στις βόμβες που θα σταλούν να σκοτώσουν άλλα παιδιά, τους Ισραηλινούς που κάνουν πάρτυ σε πλαγιές δίπλα στη Γάζα για να βλέπουν ανθρώπους να κόβονται κομμάτια όσο παρτάρουν, του στρατιώτες του IDF να ανεβάζουν φωτογραφίες με τα παιχνίδια των παιδιών που δολοφόνησαν, τα βίντεο του Τράμπ που ξεδιάντροπα δείχνουν τη Γάζα ως "Ριβιέρα του Τράμπ", χάρηκε κάθε έννοια ανθρωπιάς. Μήνες τώρα ο Νετανιάχου παραδέχεται με κάθε δήλωση του ότι το Ισραήλ διαπράττει εγκλήματα πολέμου. Επί μήνες μιλούσε δημόσια για την μετεγκατάσταση των Παλαιστινίων εκτός Γάζας (το υποχρεωτικό ξερίζωμα λαών από τη γη τους είναι έγκλημα πολέμου). Πριν λίγες μέρες παραδέχθηκε ότι προκαλεί στοχευμένα λιμό στην Γάζα και δήλωσε ότι ο μόνος λόγος που θα αφήσει μία συμβολική ανθρωπιστική βοήθεια να περάσει (κάτι που ΔΕΝ έχει γίνει ακόμα) είναι ότι οι σύμμαχοι του τον πιέζουν να "μην κυκλοφορούν τόσες εικόνες με αποστεωμένα παιδιά να πεθαίνουν από την πείνα". Και με την πλήρη ανοχή όλων του πολιτικού συστήματος πλέον ξεδιάντροπα δηλώνει ότι ο "πόλεμος" (=η γενοκτονία) θα τελειώσει μόνο με την εφαρμογή του σχεδίου Τραμπ, δηλαδή τον πλήρη διωγμό των Παλαιστινίων και την μετατροπή της Γάζας σε Ριβιέρα ελεγχόμενη από τις ΗΠΑ (!). Σε μία λιγότερη δυστοπική πραγματικότητα η δήλωση αυτή θα αρκούσε για να συλληφθεί για τα εγκλήματα πολέμου που ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ. Στη δυστοπία που ζούμε όμως επικρατεί σιγή ιχθύος και ακόμα και το ένταλμα σύλληψης του Διεθνούς Δικαστηρίου απλώς είναι σαν να μην υπάρχει.

Στο μέλλον η γενοκτονία των Παλαιστινίων θα στέκεται δίπλα στα μεγαλύτερα εγκλήματα της ανθρωπότητας. Και οι απόγονοι μας θα αναρωτιούνται πως επιτρέψαμε να συμβεί κάτι τέτοιο ξανά.

Η καρδιά μας αυτές τις μέρες χτυπάει στη Γάζα. Στηρίζουμε τον αγώνα του παλαιστινιακού λαού και το αναφαίρετο δικαίωμα που έχει στην αντίσταση. Ξέρουμε, όμως, ότι η μόνη πραγματική προοπτική που έχουν οι λαοί, προκειμένου να ζήσουν ειρηνικά, είναι η αλλαγή του συστήματος που γεννά τον πόλεμο, δηλαδή η ανατροπή του καπιταλισμού. Μόνο μέσα από την εξάπλωση της κοινωνικής επανάστασης και της ανοικοδόμησης της κοινωνίας πάνω σε ελευθεριακές βάσεις, μπορεί να υπάρξει κοινωνική ειρήνη και ευημερία.

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΜΑΤΟΒΑΜΜΕΝΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΙΣΡΑΗΛ

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΠΑΡΧΑΪΝΤ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΚΟΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΟΧΘΗ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΠΛΕΥΡΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΩΣ ΤΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ, ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΪΟΥ, ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, 12:00

Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης
e-mail επικοινωνίας: [email protected]
blog: libertasalonica.wordpress.com
Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης

Αύριο 9/5 από τις 19:00 - pre drinks στην αυλή, και από τις 20:30 έως τις 00:00 - Live οικονομικής ενίσχυσης του κοινωνι...
08/05/2026

Αύριο 9/5 από τις 19:00 - pre drinks στην αυλή, και από τις 20:30 έως τις 00:00 - Live οικονομικής ενίσχυσης του κοινωνικού κέντρου Ovradera, στον Ελεύθερο κοινωνικό χώρο Σχολείο.

Σας περιμένουμε!

"ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤην Πρωτομαγιά η παγκόσμια  εργατική τάξη τιμά τους νεκρούς του ταξικού πολέμου, πιάνει το νή...
29/04/2026

"ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Την Πρωτομαγιά η παγκόσμια εργατική τάξη τιμά τους νεκρούς του ταξικού πολέμου, πιάνει το νήμα από τις μάχες του παρελθόντος και το ξετυλίγει στο σήμερα, στον αγώνα για την ταξική και κοινωνική χειραφέτηση, για έναν κόσμο χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση.

Την ημέρα αυτή, όλοι/ες οι εργαζόμενοι/ές μνημονεύουμε και τιμούμε τους αναρχικούς αγωνιστές εργάτες στο Σικάγο του 1886, που έδωσαν την ζωή τους για να κατακτήσει η τάξη μας καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ζωής, με κύριο αίτημα της εποχής το 8ωρο.

Στην πόλη μας την Θεσσαλονίκη, τιμούμε επίσης την μεγάλη εργατική εξέγερση του Μάη του 1936, η οποία πνίγηκε στο αίμα από το φασιστικό Μεταξικό καθεστώς, που, όπως και κάθε πολιτική εξουσία στην ιστορία, δημοκρατική ή απολυταρχική, έδρασε στην υπηρεσία των συμφερόντων του Κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 140 χρόνια μετά από τα γεγονότα του Σικάγο και 90 από αυτά της Θεσσαλονίκης, καλούμαστε ακόμη να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αφού κάθε νέος αντεργατικός νόμος που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις κάθε απόχρωσης έρχεται να ξυλώσει λίγο-λίγο τις κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα.

Το 8ωρο, που κερδήθηκε με αίμα, θα έπρεπε σήμερα να θεωρείται παρωχημένο αίτημα, λόγω της ανάπτυξης της διαθέσιμης τεχνολογίας που μπορεί να μειώσει ριζικά τον χρόνο εργασίας. Ωστόσο, ακόμη και αυτό μοιάζει πλέον με ειδυλλιακή κατάσταση, αφού η νομοθέτηση του 13ωρου, σε συνδιασμό με την αυξημένη ανεργία και την επισφάλεια, εξαναγκάζει τους/τις εργάτ(ρι)ες στην απόλυτη εξουθένωση, προκειμένου να είναι αρκετά παραγωγικοί/ες για τα αφεντικά, εφόσον είναι ανά πάσα στιγμή αναλώσιμοι/ες. Οι "ευέλικτες" σχέσεις εργασίας επιτείνουν την εκμετάλλευση και η επίθεση στον συνδικαλισμό και την απεργία νομοθετείται μεθοδικά, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να κρατιούνται διαιρεμένοι/ες και αδύναμοι/ες.

Ταυτόχρονα, οι εργοδοτικές δολοφονίες στα εργασιακά κάτεργα, που βαφτίζονται "ατυχήματα", έχουν γίνει καθημερινότητα: Το 2025, με βάση τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ξεπεράσαμε τους 200 θανάτους σε εργασιακούς χώρους, ενώ η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το μεγάλο εργοδοτικό έγκλημα στα Τρίκαλα, την δολοφονία 5 εργατριών στην βιομηχανία Βιολάντα. Και η λίστα των νεκρών αυξάνεται καθημερινά, με αποκλειστική ευθύνη των εργοδοτών, που για να γλιτώσουν λίγα ευρώ, παραβλέπουν βασικά μέτρα εργασιακής ασφάλειας.
Ως αναρχικοί/ες, μέλη της ευρύτερης εργατικής τάξης κι εμείς, πιστεύουμε πως αυτή η κατάσταση οφείλει και μπορεί να ανατραπεί. Αυτό όμως μπορεί να συμβεί μόνο από τους/τις ίδιους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες και από κανέναν σωτήρα, καμία κυβέρνηση, κανένα κόμμα. Καλούμε όλους τους ανθρώπους της τάξης μας να οργανωθούν στους χώρους της δουλειάς τους, στα σωματεία τους, σε εργατικές πρωτοβουλίες. Να προωθήσουν στο εσωτερικό τους συμμετοχικές διαδικασίες στην βάση και να σπάσουν οποιαδήποτε γραφειοκρατία ή ιεραρχία, να διαλύσουν οποιαδήποτε φιλοεργοδοτική λογική. Να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Τους καλούμε επίσης να πυκνώσουν τις γραμμές του οργανωμένου αναρχικού κινήματος και τον συνολικότερο αγώνα ενάντια σε κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση. Τον αγώνα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας, αλληλεγγύης: την Αναρχία, τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό.
Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε το εξής: Σήμερα, την εποχή των γενικευμένων διακρατικών πολεμικών συγκρούσεων, των ιμπεριαλιστικών επιδρομών και της γενοκτονίας που συνεχίζει να συντελείται στην Παλαιστίνη, στα οποία το Ελληνικό Κράτος παίζει ενεργό ρόλο, οι οργανωμένοι/ές εργαζόμενοι/ές εχουν την δύναμη να μπλοκάρουν τις πολεμικές μηχανές του θανάτου. Καθώς αυτοί/ες που την πληρώνουν στους πολέμους ειναι πάντα οι φτωχοί/ες, από την ίδια τους την θέση στην παραγωγική αλυσίδα μπορούν και πρέπει να σαμποτάρουν την πολεμική βιομηχανία: Στα λιμάνια, στα εργοστάσια, στα εργαστήρια ερευνών. Να μην γίνουμε κρέας για τις οβίδες τους!

Όλοι/ες στις διαδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά
Στηρίζουμε τα μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών
Παρασκευή 1 Μάη, Καμάρα 10.30 πμ
Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης

Αυτοκόλλητο της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης σε αλληλεγγύη με τους/τις μετανάστες/μετανάστριες. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ε...
29/04/2026

Αυτοκόλλητο της Ελευθεριακής Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης σε αλληλεγγύη με τους/τις μετανάστες/μετανάστριες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΞΕΝΟΙ
ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΠΙΕΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΟΙ

ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΛΑΩΝ
ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ

Το έντυπο υλικό της συλλογικότητας -καταστατικό, κείμενα και αυτοκόλλητα- μπορείτε να το βρείτε τις μέρες και ώρες που λειτουργεί το κοινωνικό κέντρο Ovradera (Επισκόπου Αμβροσίου 14). Το πρόγραμμα του μήνα θα το βρείτε :

Το μεσημέρι της Τρίτης (28/4) πραγματοποιήσαμε μαζικό μοίρασμα σε εργαζόμενους/ες σε καταστήματα και λοιπούς εργασιακούς...
29/04/2026

Το μεσημέρι της Τρίτης (28/4) πραγματοποιήσαμε μαζικό μοίρασμα σε εργαζόμενους/ες σε καταστήματα και λοιπούς εργασιακούς χώρους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, για την προπαγάνδιση της απεργιακής διαδήλωσης της Εργατικής Πρωτομαγιάς. Η δράση πραγματοποιήθηκε από κοινού με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες από την συλλογικότητα Οριζόντια Κίνηση για την Αναρχία και τον ελευθεριακό κομμουνισμό και την Αναρχική Ομάδα Πυρανθός.

Ακολουθεί το κοινό κείμενο που μοιράστηκε:

"ΖΗΤΩ Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Την Πρωτομαγιά η παγκόσμια εργατική τάξη τιμά τους νεκρούς του ταξικού πολέμου, πιάνει το νήμα από τις μάχες του παρελθόντος και το ξετυλίγει στο σήμερα, στον αγώνα για την ταξική και κοινωνική χειραφέτηση, για έναν κόσμο χωρίς καταπίεση και εκμετάλλευση.

Την ημέρα αυτή, όλοι/ες οι εργαζόμενοι/ές μνημονεύουμε και τιμούμε τους αναρχικούς αγωνιστές εργάτες στο Σικάγο του 1886, που έδωσαν την ζωή τους για να κατακτήσει η τάξη μας καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και ζωής, με κύριο αίτημα της εποχής το 8ωρο.

Στην πόλη μας την Θεσσαλονίκη, τιμούμε επίσης την μεγάλη εργατική εξέγερση του Μάη του 1936, η οποία πνίγηκε στο αίμα από το φασιστικό Μεταξικό καθεστώς, που, όπως και κάθε πολιτική εξουσία στην ιστορία, δημοκρατική ή απολυταρχική, έδρασε στην υπηρεσία των συμφερόντων του Κεφαλαίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι 140 χρόνια μετά από τα γεγονότα του Σικάγο και 90 από αυτά της Θεσσαλονίκης, καλούμαστε ακόμη να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αφού κάθε νέος αντεργατικός νόμος που ψηφίζουν οι κυβερνήσεις κάθε απόχρωσης έρχεται να ξυλώσει λίγο-λίγο τις κατακτήσεις ενός ολόκληρου αιώνα.

Το 8ωρο, που κερδήθηκε με αίμα, θα έπρεπε σήμερα να θεωρείται παρωχημένο αίτημα, λόγω της ανάπτυξης της διαθέσιμης τεχνολογίας που μπορεί να μειώσει ριζικά τον χρόνο εργασίας. Ωστόσο, ακόμη και αυτό μοιάζει πλέον με ειδυλλιακή κατάσταση, αφού η νομοθέτηση του 13ωρου, σε συνδιασμό με την αυξημένη ανεργία και την επισφάλεια, εξαναγκάζει τους/τις εργάτ(ρι)ες στην απόλυτη εξουθένωση, προκειμένου να είναι αρκετά παραγωγικοί/ες για τα αφεντικά, εφόσον είναι ανά πάσα στιγμή αναλώσιμοι/ες. Οι "ευέλικτες" σχέσεις εργασίας επιτείνουν την εκμετάλλευση και η επίθεση στον συνδικαλισμό και την απεργία νομοθετείται μεθοδικά, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να κρατιούνται διαιρεμένοι/ες και αδύναμοι/ες.

Ταυτόχρονα, οι εργοδοτικές δολοφονίες στα εργασιακά κάτεργα, που βαφτίζονται "ατυχήματα", έχουν γίνει καθημερινότητα: Το 2025, με βάση τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, ξεπεράσαμε τους 200 θανάτους σε εργασιακούς χώρους, ενώ η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το μεγάλο εργοδοτικό έγκλημα στα Τρίκαλα, την δολοφονία 5 εργατριών στην βιομηχανία Βιολάντα. Και η λίστα των νεκρών αυξάνεται καθημερινά, με αποκλειστική ευθύνη των εργοδοτών, που για να γλιτώσουν λίγα ευρώ, παραβλέπουν βασικά μέτρα εργασιακής ασφάλειας.

Ως αναρχικοί/ες, μέλη της ευρύτερης εργατικής τάξης κι εμείς, πιστεύουμε πως αυτή η κατάσταση οφείλει και μπορεί να ανατραπεί. Αυτό όμως μπορεί να συμβεί μόνο από τους/τις ίδιους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες και από κανέναν σωτήρα, καμία κυβέρνηση, κανένα κόμμα. Καλούμε όλους τους ανθρώπους της τάξης μας να οργανωθούν στους χώρους της δουλειάς τους, στα σωματεία τους, σε εργατικές πρωτοβουλίες. Να προωθήσουν στο εσωτερικό τους συμμετοχικές διαδικασίες στην βάση και να σπάσουν οποιαδήποτε γραφειοκρατία ή ιεραρχία, να διαλύσουν οποιαδήποτε φιλοεργοδοτική λογική. Να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.

Τους καλούμε επίσης να πυκνώσουν τις γραμμές του οργανωμένου αναρχικού κινήματος και τον συνολικότερο αγώνα ενάντια σε κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση. Τον αγώνα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας, αλληλεγγύης: την Αναρχία, τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό.

Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε το εξής: Σήμερα, την εποχή των γενικευμένων διακρατικών πολεμικών συγκρούσεων, των ιμπεριαλιστικών επιδρομών και της γενοκτονίας που συνεχίζει να συντελείται στην Παλαιστίνη, στα οποία το Ελληνικό Κράτος παίζει ενεργό ρόλο, οι οργανωμένοι/ές εργαζόμενοι/ές εχουν την δύναμη να μπλοκάρουν τις πολεμικές μηχανές του θανάτου. Καθώς αυτοί/ες που την πληρώνουν στους πολέμους ειναι πάντα οι φτωχοί/ες, από την ίδια τους την θέση στην παραγωγική αλυσίδα μπορούν και πρέπει να σαμποτάρουν την πολεμική βιομηχανία: Στα λιμάνια, στα εργοστάσια, στα εργαστήρια ερευνών. Να μην γίνουμε κρέας για τις οβίδες τους!

Όλοι/ες στις διαδηλώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά

Στηρίζουμε το μπλοκ των Σωματείων Βάσης και των Ταξικών Πρωτοβουλιών

Καμάρα 10.30πμ

Οριζόντια Κίνηση - Για την Αναρχία και τον Ελευθεριακό Κομμουνισμό

Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης

Αναρχική Ομάδα Πυρανθός "

Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Ελευθεριακής Συνέλευσης Τρικάλων «Ανάρες», συμμετείχαμε στις 25/04 στην πορεία στα Τρίκ...
26/04/2026

Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Ελευθεριακής Συνέλευσης Τρικάλων «Ανάρες», συμμετείχαμε στις 25/04 στην πορεία στα Τρίκαλα ενάντια στην εργοδοτική δολοφονία των 5 εργατριών στο εργοστάσιο της Βιολάντα.

Συγκροτήσαμε κοινό μπλοκ στον δρόμο μαζί με την Ελευθεριακή Συνέλευση Τρικάλων «Ανάρες», την Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Λάρισας, τον Διαρκή Αγώνα για την ταξική απελευθέρωση, τον Συντονισμό Συλλογικοτήτων Βόλου, τον Κοινωνικό Χώρο Ven,Seremos, την Ταξική Αντεπίθεση και την Αντιεξουσιαστική Κίνηση

Καμία δολοφονία δεν θα ξεχαστεί, κανένα έγκλημα δεν θα μείνει αναπάντητο.

ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ

ΚΑΜΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ

ΒΙΟΛΑΝΤΑ - ΤΕΜΠΗ - ΑΙΓΑΙΟ - ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΡΗΝΗ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera (Επισκόπου Αμβροσίου 14)20:00 - καφενείο γνωριμίας με τη συλλογικότητα21:00 - μπαρ οικονομ...
25/04/2026

στο Κοινωνικό Κέντρο Ovradera (Επισκόπου Αμβροσίου 14)

20:00 - καφενείο γνωριμίας με τη συλλογικότητα

21:00 - μπαρ οικονομικής ενίσχυσης

Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης

Συγκέντρωση αλληλεγγύης στους 2 συντρόφους που διώκονται για την παρέμβαση στη Μητρόπολη ΘεσσαλονίκηςΤα ξημερώματα της Τ...
21/04/2026

Συγκέντρωση αλληλεγγύης στους 2 συντρόφους που διώκονται για την παρέμβαση στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης

Τα ξημερώματα της Τετάρτης 19 Φλεβάρη 2020 πραγματοποιήσαμε παρέμβαση στο κτήριο της μητρόπολης Θεσσαλονίκης, πετώντας χρώματα στο κτήριο και τις προτομές των τέως μητροπολιτών, αναγράφοντας συνθήματα και πετώντας τρικάκια. Δύο σύντροφοι συνελήφθησαν λίγη ώρα μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης. Πρωτόδικα, οι σύντροφοι καταδικάστηκαν σε ποινή φυλάκισης 8 μηνών για την πράξη της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας αντικειμένων που χρησιμεύουν σε κοινό όφελος από κοινού και 3 μηνών για την πράξη της διατάραξης της κοινής ειρήνης από κοινού, με τριετή αναστολή και για τις δύο κατηγορίες. Πλέον, η υπόθεση εκδικάζεται σε δεύτερο βαθμό στο Εφετείο.

Η συμβολική αυτή παρέμβαση πραγματοποιήθηκε ως απάντηση στη σκοταδιστική εκδήλωση με θέματα τη συμφωνία των Πρεσπών, τη «λαθρομετανάστευση», και το «δημογραφικό» που διοργάνωσαν 22 χριστιανικά σωματεία με την ευλογία της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης στις 16 Φεβρουαρίου 2020. Οι θεματικές αυτής της εκδήλωσης ήταν άμεσα συνυφασμένες με την προαγωγή του ρατσιστικού και αντιμεταναστευτικού μίσους, του εθνικισμού και της υποτίμησης της γυναικείας αυτοδιάθεσης και αξιοπρέπειας. Η εκκλησία, ένας οργανισμός μαζικής επιρροής και χειραγώγησης προέβη στη διοργάνωση μιας κεντρικής εκδήλωσης που συμπύκνωσε όλες τις αιχμές που συγκροτούν το συντηρητικό και αντιδραστικό τόξο που λειτουργεί ως τροχοπέδη απέναντι σε κάθε επιχειρούμενη κοινωνική πρόοδο και απελευθερωτική κατεύθυνση. Μια τέτοια εκδήλωση προφανώς συνιστά επιθετική πρόκληση εις βάρος τεράστιας μερίδας της κοινωνίας. Υπονομεύει και θίγει κατακτήσεις και διεκδικήσεις, θέτει υπό αίρεση δικαιώματα που πρέπει να λογίζονται, και λογίζονται εδώ και δεκαετίες ως αυτονόητα και αναφαίρετα, όπως αυτό της ελεύθερης άμβλωσης. Η δράση μας πραγματοποιήθηκε μέσα σε μία συνολική θύελλα αντιδράσεων που πυροδότησε αυτή η εκδήλωση και οι συναφείς, ερειστικές δηλώσεις κληρικών εκείνη την περίοδο. [Η συνέχεια στα σχόλια]

Address

Επισκόπου Αμβροσίου 14
Thessaloníki
54630

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης:

Share