14/06/2026
Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι της Λέσχης Ανάγνωσης 40 Εκκλησιών,
Θα ήθελα να σας πω ένα μεγάλο «ευχαριστώ». Όχι μόνο για τα βιβλία που διαβάσατε και συζητήσατε , αλλά κυρίως για το ήθος με το οποίο τα προσεγγίσατε. Σε μια εποχή που συχνά η βιασύνη αντικαθιστά τη σκέψη και ο θόρυβος τον διάλογο, η δική σας συντροφιά υπήρξε ένας χώρος ουσιαστικής λογοτεχνικής αναζήτησης, κριτικής σκέψης και βαθιάς κατανόησης του κόσμου.
Πολλές Κυριακές έρχομαι κοντά σας ύστερα από μια απαιτητική εβδομάδα εργασίας, συχνά χωρίς τον χρόνο ξεκούρασης που θα δικαιολογούσαν οι υποχρεώσεις μου. Κι όμως, ποτέ δεν ένιωσα ότι έκανα μια θυσία. Αντίθετα, κάθε συνάντηση ήταν μια μικρή ανάσα, μια υπενθύμιση ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που διαβάζουν με ευαισθησία, σκέφτονται με ευθύνη και συζητούν με σεβασμό και υψηλά κριτήρια, τόσο λογοτεχνικά όσο και πολιτικά.
Αυτό είναι που κάνει τη Λέσχη σας ξεχωριστή. Δεν είναι μόνο η αγάπη για το βιβλίο· είναι η ποιότητα των ανθρώπων που το κρατούν ζωντανό. Είναι η διάθεση να ακούμε, να διαφωνούμε δημιουργικά, να αναζητούμε βαθύτερα νοήματα και να μη συμβιβαζόμαστε με τις εύκολες απαντήσεις.
Γι’ αυτό και ο σημερινός αποχαιρετισμός δεν είναι αποχαιρετισμός με την αυστηρή έννοια της λέξης. Οι δρόμοι των ανθρώπων που μοιράζονται κοινές πνευματικές και ανθρώπινες αξίες δεν χωρίζουν εύκολα. Μπορεί οι συνθήκες να αλλάζουν, μπορεί οι παρουσίες να αραιώνουν, όμως οι δεσμοί που δημιουργούνται μέσα από τη σκέψη, τον λόγο και τη συντροφικότητα παραμένουν.
Να ξέρετε πως όσο θα υπάρχουν η διάθεσή σας, η αντοχή σας και αυτή η όμορφη επιμονή να κρατάτε ζωντανό έναν τέτοιο πυρήνα πολιτισμού, θα αισθάνομαι κι εγώ κομμάτι του. Δεν σας αποχαιρετώ, λοιπόν. Σας ευχαριστώ, σας εκτιμώ βαθιά και εύχομαι να συνεχίσουμε να συναντιόμαστε γύρω από τα βιβλία, τις ιδέες και όλα όσα δίνουν νόημα στις Κυριακές.