09/07/2021
Το Δωμάτιο της Γειτονιάς να μην κλείσει!
Την παρακάτω επιστολή συνέταξε ομάδα κατοικων και αφορά στη λειτουργία όλων των Δωματίων.
Αν θέλετε στείλτε την στο [email protected].
Αυτή είναι η πρώτη κίνηση που έχουν σχεδιάσει μήπως και κινητοποιηθεί ο Δήμος και λάβουν συγκεκριμένη απάντηση. Αν όχι, θα ακουθήσει δημοσίευση διαδικτυακής ψηφοφορίας.
Προς:
Γραφείο Δημάρχου
Γραφείο Αντιδημάρχων
Γραφείο Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου
Γραφείο Γενικού Γραμματέα
Πρόεδροι Β΄, Γ΄, Δ΄, κοινοτήτων
Ανακοίνωση – Κάλεσμα της Κίνησης Πολιτών της Θεσσαλονίκης
Υπογράφουμε και αιτούμαστε να αναλάβει ο Δήμος Θεσσαλονίκης τη διατήρηση της λειτουργίας του Προγράμματος «Το Δωμάτιο της Γειτονιάς», από την 1η Σεπτεμβρίου 2021
Τα «Δωμάτια της Γειτονιάς» είναι ένα πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, το οποίο υλοποιείται στις Β’ , Γ’ και Δ’ Δημοτικές Κοινότητες από την Αστική Μη Κερδοσκοπική ΠΕΡΑ και το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης (ΚΕΠΑ), με αποκλειστικό δωρητή το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Οι χώροι διαθέτουν εξοπλισμό, εργαλεία και υλικά για χειροτεχνίες και κατασκευές, καθώς και χώρους συνάθροισης και εργαστηρίων. Η χρήση όλων των παραπάνω καθώς και η συμμετοχή σε δράσεις και εκδηλώσεις είναι δωρεάν και ανοιχτή σε όλους/ες.
Η προσπάθεια υλοποίησης από τους παραπάνω ιδιωτικούς φορείς με τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση είναι πιλοτική, με συνολικό διάστημα διάρκειας τους 15 μήνες. Όπως είχε δημοσιευτεί σε σχετικά άρθρα στα ΜΜΕ, στόχος ήταν μέσα σε αυτό το διάστημα το εγχείρημα να αγκαλιαστεί από τους κατοίκους της πόλης -γεγονός που συνέβη με απροσδόκητα μεγάλο βαθμό επιτυχίας. Στόχος ήταν επίσης, από την πλευρά του Δήμου η δέσμευση τα «Δωμάτια της Γειτονιάς» όχι μόνο να παραμείνουν αλλά και να επεκταθούν και σε άλλες περιοχές και Δημοτικές Κοινότητες.
Για την ώρα, και δεδομένου ότι η χρηματοδότηση διαρκεί μέχρι τα τέλη Αυγούστου του 2021, όχι μόνο δεν έχει γίνει προσπάθεια επέκτασης του επιτυχημένου εγχειρήματος σε άλλες γειτονιές της πόλης, αλλά υπάρχει ο κίνδυνος να κλείσουν απότομα και οι ήδη υπάρχουσες δομές, διακόπτοντας τη λειτουργία τους οι χώροι που υπάρχουν στις περιοχές της Ξηροκρήνης, της Άνω Πόλης και της Κάτω Τούμπας. Με αυτή την προοπτική δυστυχώς αναιρείται η “πιλοτική” προσπάθεια που έγινε τόσο από την πλευρά των φορέων όσο και -το κυριότερο- από την πλευρά των πολιτών που με τόση αγάπη έκαναν την ιδέα πραγματικότητα.
Καθόλη τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής, κάτοικοι ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης ,καθώς και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, έρχονται κοντά, γνωρίζονται, συνεργάζονται, δημιουργούν και μαθαίνουν μέσω της συναναστροφής, αποφασίζοντας οι ίδιοι με τι θα ασχοληθούν και πώς θα κάνουν χρήση των χώρων, του εξοπλισμού και των εργαλείων τους,με την καθοδήγηση των διαχειριστών των Δωματίων, ενώ παράλληλα διεξάγονται εκπαιδευτικά εργαστήρια (workshops) δεξιοτήτων και παραγωγικής μάθησης μέσω των Τεχνών και της δημιουργικότητας στους εσωτερικούς χώρους. Επιπλέον, καλλιτεχνικές ομάδες παρουσιάζουν τα βράδια τα έργα τους στις αυλές «των Δωματίων» της Κάτω Τούμπας (πρώην στάβλοι Παπάφη) και της Άνω Πόλης, δημιουργώντας εστίες έκφρασης στις γειτονιές και φέρνοντας τους πολίτες σε επαφή με τις Τέχνες. Στο ίδιο πλαίσιο, ομάδες, μουσικές και θεατρικές, χρησιμοποιούν τους προαύλιους χώρους για τις πρόβες τους, οι οποίες είναι ανοιχτές προς το κοινό, μεμονωμένες ομάδες, παρέες, ιδιωτικοί αλλά και δημόσιοι φορείς χρησιμοποιούν τα «Δωμάτια» για τις συναντήσεις τους αλλά και για να επικοινωνήσουν τις δράσεις τους στις γειτονιές και τους κατοίκους της πόλης.
Με άλλα λόγια, φτάνοντας προς το τέλος του χρονικού διαστήματος της πιλοτικής υλοποίησης του προγράμματος, έχουμε διαπιστώσει και είμαστε πεπεισμένοι ότι τα «Δωμάτια» αποτελούν πυρήνες ζύμωσης και ανταλλαγής ιδεών και απόψεων, εστίες πολιτισμού της γειτονιάς στις οποίες αναπτύχθηκαν και αναπτύσσονται διαρκώς ισχυροί κοινωνικοί δεσμοί μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων. Στην δύσκολη περίοδο που βιώνουμε όλοι λόγω της πανδημίας Covid τα «Δωμάτια» ήταν (και ευελπιστούμε να συνεχίσουν να είναι) για όλους/ες μας μια όαση πολιτισμού και δημιουργικής εκτόνωσης στην πόλη μας!
Σχετικά με όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, μπορείτε να βρείτε πλούσιο φωτογραφικό υλικό, όπως και τις εκδηλώσεις και τα προγράμματα των εργαστηρίων που προσφέρονται σε μηνιαία βάση από τις καλλιτεχνικές ομάδες και τους κατοίκους της πόλης, στη σελίδα FB του προγράμματος: https://www.facebook.com/ToDomatioTisGeitonias/
Με την παρούσα ανακοίνωση, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, με πλήρη συναίσθηση του αποτελέσματος της υπέροχης αυτής προσπάθειας αιτούμαστε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης το πλέον αυτονόητο: να αναλάβει δράση ούτως ώστε να μη διακοπεί το εγχείρημα, διασφαλίζοντας ότι τα «Δωμάτια» θα παραμείνουν στην πόλη, ως αυτό που δηλώνει και η ονομασία τους, «της Γειτονιάς», ως χώροι που χρηματοδοτήθηκαν και δημιουργήθηκαν με σκοπό να εξυπηρετούν τις δημιουργικές ανάγκες μας και τη σύναψη κοινωνικών σχέσεων· με σκοπό να εξυπηρετούν εμάς τους/τις ίδιους/ες· τους κατοίκους αυτής της πόλης.
Παρακαλούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση και απάντηση σχετικά με την έκβαση του αιτήματός μας. Την ερχόμενη Παρασκευή 16 Ιουλίου η παρούσα επιστολή θα δημοσιευτεί στο διαδίκτυο με σκοπό την ενθάρρυνση και πραγματοποίηση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας των πολιτών.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Ο/Η υπογράφων/ουσα,
Σας περιμένουμε να γνωριστούμε και να δημιουργήσουμε μαζί στα Δωμάτια της Γειτονιάς κάθε Τρίτη έως Παρασκευή 12πμ-8μμ, και Σάββατο 10πμ-6μμ !