Γραφείο Τύπου Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

  • Home
  • Greece
  • Ródos
  • Γραφείο Τύπου Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Γραφείο Τύπου Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Επίσημη Σελίδα του Γραφείου Τύπου Περιφέρειας Νοτίου ?

Επίσκεψη του Πρέσβη του Πακιστάν στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου--------------------Εθιμοτυπική επίσκεψη στην Περιφέρεια ...
18/06/2026

Επίσκεψη του Πρέσβη του Πακιστάν στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
--------------------
Εθιμοτυπική επίσκεψη στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πραγματοποίησε χθες, Τετάρτη 17 Ιουνίου, ο Πρέσβης του Πακιστάν στην Ελλάδα, κ. Muhammad Aftab Aamar Qureshi. Τον εξοχότατο Πρέσβη υποδέχθηκαν στο γραφείο της Περιφερειακής Αρχής ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης, κ. Απόστολος Ασπράκης, και ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας, κ. Νίκος Παπασταματίου.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης επιβεβαιώθηκαν οι καλές διμερείς σχέσεις και συζητήθηκε μια σειρά θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, με επίκεντρο την παρουσία της πακιστανικής κοινότητας στη Ρόδο. Οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας σημείωσαν τη δημιουργική ενσωμάτωση των μελών της στην τοπική κοινωνία, καθώς πολλοί εξ αυτών απασχολούνται στις τοπικές επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην οικονομική ζωή του τόπου. Παράλληλα, σε μικρότερο βαθμό, αναπτύσσουν και αυτόνομη επιχειρηματική δραστηριότητα, κυρίως στον τομέα του λιανικού εμπορίου, ενώ στο τραπέζι τέθηκε και η εξέταση των δυνατοτήτων για την ανάπτυξη διμερών εμπορικών σχέσεων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η αναφορά στην ιστορική και πολιτισμική σύνδεση των δύο χωρών, μέσω της φυλής των Καλάς (Kalash) που διαβιεί στο βορειοδυτικό Πακιστάν. Οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας εστίασαν στις μοναδικές παραδόσεις της φυλής, τα μέλη της οποίας θεωρούνται, σύμφωνα με την τοπική παράδοση, απόγονοι των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αποτελώντας έναν ζωντανό πολιτισμικό συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην Ελλάδα και το Πακιστάν.

Με την ολοκλήρωση των συνομιλιών, οι δύο πλευρές εξέφρασαν την κοινή τους βούληση για τη διατήρηση του ανοιχτού διαύλου επικοινωνίας, με τον κ. Ασπράκη και τον κ. Παπασταματίου να εύχονται στον Πρέσβη καλή επιτυχία στο έργο του.

Το Γραφείο Τύπου

18/06/2026

Καλημέρα.
Η συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για κάποιους είναι το τέλος μίας διαδρομής, για εμάς είναι η αφετηρία μίας μεγάλης αλλαγής.
Ο δεύτερος βαθμός αυτοδιοίκησης λειτουργεί εδώ και 16 ολόκληρα χρόνια χωρίς δικό του διακριτό διοικητικό πλαίσιο. Επιτέλους οι Περιφέρειες αποκτούν τον καταστατικό τους χάρτη. Μετέφερα στους εκπροσώπους του Κοινοβουλίου την κοινή, καθαρή θέση όλων των Περιφερειών της χώρας, ότι αυτή η ιστορική τομή δεν πρέπει να χαθεί. Πρέπει να γίνει και το καθοριστικό, επόμενο, βήμα για να περάσουμε οριστικά από την μικροδιοίκηση στην πραγματική Περιφερειακή Διακυβέρνηση. Μια συζήτηση που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια, με πρωτοβουλία του Υπουργού Εσωτερικών, ανοίγει. Ζητάμε περισσότερη ευθύνη και την πραγματική δυνατότητα να την υπηρετήσουμε. Διότι, στο τέλος, το ερώτημα δεν είναι αν θα ενισχυθούν οι Περιφέρειες αλλά αν θα αποκτήσει ο πολίτης ένα κράτος πιο σύγχρονο, πιο αποτελεσματικό, πιο κοντά του.

Ένταξη ανάπλασης και ανάδειξης τεσσάρων περιοχών στον παραδοσιακό οικισμό  Πόθιας - Χώρας Καλύμνου, στο Πρόγραμμα «Νότιο...
17/06/2026

Ένταξη ανάπλασης και ανάδειξης τεσσάρων περιοχών στον παραδοσιακό οικισμό Πόθιας - Χώρας Καλύμνου, στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021-2027»

Γιώργος Χατζημάρκος: «Συγχαρητήρια στον Δήμο Καλυμνίων για την πρόοδο των μελετών του. Στηρίζουμε κάθε δημιουργική πρωτοβουλία, σεβόμαστε τον κόπο των ανθρώπων των Δήμων μας, δίνουμε στο πλευρό τους την μάχη για αλλαγή σελίδας»
-----------------------
Με απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021-2027» η πράξη «Ανάπλαση - Ανάδειξη περιοχών στον παραδοσιακό οικισμό Πόθια - Χώρα Καλύμνου», συνολικού προϋπολογισμού και συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης ύψους 1.034.150,00 ευρώ.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εντάσσεται στην Προτεραιότητα «Ολοκληρωμένη και Βιώσιμη Ανάπτυξη Περιοχών» του Περιφερειακού Προγράμματος.

Αποτελεί ακόμη μία σημαντική παρέμβαση που υλοποιείται μέσω των ευρωπαϊκών πόρων της Περιφέρειας, ενισχύοντας τον στόχο της για βιώσιμη αστική ανάπτυξη, αναβάθμιση των δημόσιων χώρων και βελτίωση της καθημερινότητας των νησιωτικών κοινωνιών.

Ειδικότερα η παρέμβαση αφορά την ανάπλαση και ανάδειξη τεσσάρων περιοχών εντός του παραδοσιακού οικισμού Πόθια – Χώρα Καλύμνου, και συγκεκριμένα στις περιοχές του Αγίου Νικολάου, της Αγίας Τριάδας, Ιερού Ναού Σωτήρος Χριστού και του Ιερού Ναού Αναστάσεως, όπου σήμερα παρουσιάζεται εικόνα υποβάθμισης.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπονται εργασίες πλακόστρωσης δημοτικών οδών, πεζοδρομίων και δημοτικών κλιμακοστασίων, παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία, μέτρα ενίσχυσης της ασφαλούς κυκλοφορίας πεζών, τοποθέτηση χειρολισθήρων, αστικού εξοπλισμού, σήμανσης και φωτισμού, καθώς και περιορισμένες φυτεύσεις και διαμορφώσεις πρασίνου, σε συνολική έκταση περίπου 5.500 τμ.

Στόχος της παρέμβασης είναι η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, η βελτίωση της λειτουργικότητας και της προσβασιμότητας του αστικού περιβάλλοντος, καθώς και η ανάδειξη της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής φυσιογνωμίας του παραδοσιακού οικισμού της Καλύμνου.

Σύμφωνα με το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, η έναρξη της πράξης έχει οριστεί για τις 31 Μαρτίου 2027, ενώ η ολοκλήρωσή της προβλέπεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028.

Δικαιούχος του έργου είναι ο Δήμος Καλυμνίων.

Ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε για το έργο:

«Φροντίδα στις γειτονιές!
Τέσσερεις γειτονιές της Καλύμνου— ο Αγιος Νικόλαος, η Αγία Τριάδα, η Σωτήρος Χριστού και η Αναστάσεως—θα δεχθούν άμεσα έργα ανάπλασης. Ο Δήμος Καλύμνου προχώρησε το Σχέδιο Αστικής Ανάπλασης του και μας υπέβαλε το έργο που προβλέπει στις 4 περιοχές που προανέφερα, νέες πλακοστρώσεις, νέα πεζοδρόμια, νέο φωτισμό, νέο αστικό εξοπλισμό, νέες σκάλες, φύτευση και διαμόρφωση πρασίνου σε μια έκταση 5.500 m2.
Συγχαρητήρια στον Δήμο Καλυμνίων για την πρόοδο των μελετών του και από σήμερα 1.034.150,00 € είναι στην διάθεση του για να υλοποιήσει υπέροχες παρεμβάσεις αναβάθμισης του δημόσιου χώρου και της καθημερινότητας των πολιτών.
Στηρίζουμε κάθε δημιουργική πρωτοβουλία, σεβόμαστε τον κόπο των ανθρώπων των Δήμων μας, δίνουμε στο πλευρό τους την μάχη για αλλαγή σελίδας. Οι Ευρωπαϊκοί πόροι, για μια ακόμη φορά, οξυγόνο ανάπτυξης.»

Το Γραφείο Τύπου

16/06/2026

Καλημέρα.
Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση υποδεχθήκαμε την είδηση οτι νέος Γενικός Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας ορίστηκε απο τον Πρωθυπουργό ο Δήμαρχος Λειψών Φώτης Μάγγος.
Η επιλογή του σε αυτή τη θέση τιμά πρωτίστως τον ίδιο, την πορεία του, το έργο του, το νησί που υπηρέτησε με συνέπεια ως Δήμαρχος αλλά τιμά και την Αυτοδιοίκηση, ιδιαίτερα τη νησιωτική. Γνωρίζει από πρώτο χέρι τι σημαίνει να αγωνίζεσαι καθημερινά για μικρές κοινωνίες, με μεγάλες ανάγκες, μεγάλες δυνατότητες και ακόμη μεγαλύτερη ψυχή.
Ως άνθρωπος που προέρχεται από ένα μικρό νησί του Αιγαίου, γνωρίζει βαθιά ότι η νησιωτικότητα δεν είναι ένας διοικητικός όρος. Είναι καθημερινότητα, είναι απόσταση, είναι κόστος, είναι ευθύνη, αλλά και μοναδικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας. Γι’ αυτό και είμαι βέβαιος ότι στη νέα του αποστολή θα φέρει όχι μόνο γνώση και εμπειρία, αλλά και την ευαισθησία εκείνου που έχει ζήσει από κοντά τις πραγματικές αγωνίες των νησιωτών.
Εύχομαι στον Φώτη Μάγγο από καρδιάς καλή δύναμη και κάθε επιτυχία στα νέα του καθήκοντα!

15/06/2026

Ο περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος στο ραδιόφωνο Kosmos 93,8 με τον δημοσιογράφο Κλεάνθη Λοΐζο

Συγχαρητήρια επιστολή του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου προς τον νέο Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Φώ...
15/06/2026

Συγχαρητήρια επιστολή του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου προς τον νέο Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Μάγγο
-----------------
Τα θερμά του συγχαρητήρια προς τον νέο Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτη Μάγγο, για την ανάληψη των καθηκόντων του, εκφράζει με επιστολή του ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος.
Στην επιστολή του, ο Περιφερειάρχης επισημαίνει ότι η επιλογή του κ. Μάγγου αποτελεί αναγνώριση της πορείας, της προσφοράς και της αυτοδιοικητικής του εμπειρίας, υπογραμμίζοντας παράλληλα τη βαθιά γνώση που διαθέτει για τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών κοινωνιών.

Ο κ. Χατζημάρκος αναφέρει ότι η νησιωτικότητα δεν αποτελεί απλώς έναν διοικητικό όρο, αλλά μια καθημερινή πραγματικότητα που συνδέεται με αποστάσεις, αυξημένο κόστος, ευθύνες και προκλήσεις, επισημαίνοντας ότι η εμπειρία και η ευαισθησία του νέου Γενικού Γραμματέα αποτελούν σημαντικά εφόδια για την επιτυχή άσκηση των καθηκόντων του.

Κλείνοντας, ο κ. Χατζημάρκος εύχεται καλή δύναμη και κάθε επιτυχία στα νέα του καθήκοντα, διαβεβαιώνοντας ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα βρίσκεται στο πλευρό του με πνεύμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και κοινής προσπάθειας «για το Αιγαίο που αγαπάμε και υπηρετούμε».

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της επιστολής

Το Γραφείο Τύπου

15/06/2026

Καλημέρα, καλή εβδομάδα.
Καμία μέρα δεν περνά στο Νότιο Αιγαίο χωρίς πρόοδο, χωρίς την είδηση οτι κάποιο θέμα, για την ακρίβεια δεν είναι ποτέ μόνο ένα, προχώρησε. Μπροστά.
Αυτό έχει ως προϋπόθεση έναν οργανισμό που είναι ζωντανός, δουλεύει με σχέδιο και έχει ψηλά τον πήχη.
Πολιτικά, σημαίνει οτι κάποιοι δεν έχουν αυτοπεριοριστεί στην πολιτική των εντυπώσεων και δεν αρκούνται στα λόγια.
Στην Κω, όπου έχουν δρομολογηθεί μεγάλες παρεμβάσεις που το νησί μόνο συζητούσε:
● Η χρηματοδότηση για την κατασκευή του νέου Νοσοκομείου Κω ανακοινώθηκε και περνά και επίσημα απο τη συνεδρίαση της Διϋπουργικής Επιτροπής της 19ης Ιουνίου.
● Στο κεντρικό Οδικό Δίκτυο Κως-Αεροδρόμιο, ολοκληρώνεται στο επόμενο δίμηνο η μεγαλύτερη μελέτη που έγινε για το οδικό δίκτυο της Κω και προβλέπει την ριζική ανακατασκευή του.
● Οι περιβαλλοντικές υποδομές για την διαχείριση των απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ Κω, είναι ήδη δημοπρατημένες με προϋπολογισμό 110 εκ. ευρώ.
● Ο ΧΥΤΑ Κω, απο υποδομή που ντρόπιαζε λειτουργεί ήδη με εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
● Το λιμάνι της Κεφάλου, βρίσκεται στο τελικό στάδιο αδειοδότησης και εξασφάλισης της αναγκαίας χρηματοδότησης του.
● Το νέο Δικαστικό Μέγαρο, κατασκευάζεται
● Οι δράσεις Αστικής Ανάπλασης, για τις οποίες εξασφαλίσαμε 10 εκ. Ευρώ στον Δήμο Κω, ονομαστικά και χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, ξεκινούν με τον Δημο Κω να έχει εντάξει το πρώτο σχετικό έργο.
● Τα πολιτιστικά μνημεία του νησιού, αποκαταστάθηκαν πλήρως και παραδόθηκαν στην τοπική κοινωνία.
● Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κω με την ηπειρωτική Ελλάδα έχει επίσης δημοπρατηθεί, ως το πρώτο μέρος του έργου που σε προϋπολογισμό ξεπερνά τα 2 δις ευρώ.
Την Παρασκευή και εν μέσω περιοδειών και παραδόσεων έργων Πολιτισμού στα νησιά μας, υπογράψαμε και τη νέα Σύμβαση συντήρησης του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου του νησιού, προϋπολογισμού 3,82 εκ. ευρώ.
Η πραγματική διεκδίκηση δεν είναι κραυγή. Είναι αποτέλεσμα. Δεν είναι εντύπωση. Είναι Ευθύνη. Δεν είναι να μιλάς περισσότερο. Είναι να πετυχαίνεις περισσότερα για τον τόπο σου.
Καλημέρα ✌️

14/06/2026
13/06/2026

Στην καρδιά της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου, ένας εμβληματικός, μοναδικός σε αξία χώρος ξαναγεννήθηκε με την φροντίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Σε αυτόν τον χώρο, γνωστό στη Ρόδο ως "Περβόλα" ξεναγήθηκε σήμερα ο Πρωθυπουργός και απο σήμερα, επίσης, μπορούν να τον ζήσουν, να τον απολαύσουν όλοι οι κάτοικοι και επισκέπτες της Ρόδου ✌️

Address

Πλατεία Ελευθερίας 1
Ródos

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Γραφείο Τύπου Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share