ΣΔΕ Ρεθύμνου

ΣΔΕ Ρεθύμνου ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥΤην Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου, με αφορμ...
11/06/2026

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου, με αφορμή τη σχολική χρονιά, που οδεύει προς την ολοκλήρωσή της, πραγματοποιήθηκε βιωματική δράση αναστοχασμού με τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων του Α΄ και του Β΄ Κύκλου. Στόχος της δράσης ήταν να δοθεί η ευκαιρία στους/στις εκπαιδευόμενους/ες να ανατρέξουν στις εμπειρίες που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους, να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα και να αποχαιρετήσουν τη σχολική χρονιά με έναν συμβολικό και δημιουργικό τρόπο.
Οι συμμετέχοντες/ουσες σχημάτισαν έναν κύκλο και κρατώντας ένα κουβάρι, συστήνονταν και μοιράζονταν μία ευχάριστη ή μία δύσκολη στιγμή που έζησαν στο Σχολείο κατά τη διάρκεια της φετινής ή της διετούς τους διαδρομής. Στη συνέχεια, πετούσαν το κουβάρι σε έναν/μία άλλο/η εκπαιδευόμενο/η, δημιουργώντας σταδιακά έναν ιστό που συνέδεσε όλους τους παρευρισκόμενους.
Όταν ολοκληρώθηκε ο κύκλος, δόθηκε η συμβολική ερμηνεία της δράσης. Όπως το νήμα ένωσε όλους τους συμμετέχοντες, έτσι και η κοινή πορεία στο ΣΔΕ δημιούργησε δεσμούς συνεργασίας, αλληλοϋποστήριξης και επικοινωνίας. Παρά τις διαφορετικές αφετηρίες και τις προσωπικές διαδρομές του καθενός και της καθεμιάς, όλοι/ες μοιράστηκαν έναν κοινό στόχο: τη μάθηση, την προσωπική εξέλιξη, την απόκτηση του απολυτηρίου και, κυρίως, τη δημιουργία όμορφων εμπειριών και αναμνήσεων.
Στο δεύτερο μέρος της δράσης, το κουβάρι άρχισε να τυλίγεται ξανά, ακολουθώντας την αντίθετη πορεία. Καθώς το νήμα επέστρεφε στα χέρια των συμμετεχόντων, ο καθένας και η καθεμιά μοιραζόταν μια ευχή για το καλοκαίρι, για τη νέα σχολική χρονιά, για τη συνέχιση των σπουδών στον Β΄ Κύκλο ή στο Λύκειο, αλλά και για τη ζωή γενικότερα. Ευχές για υγεία, πρόοδο, δύναμη, επιτυχίες και όμορφες στιγμές γέμισαν την αίθουσα, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα συγκινητική ατμόσφαιρα.
Η δράση ολοκληρώθηκε με χαμόγελα, συγκίνηση και την αίσθηση ότι, ακόμη κι όταν οι δρόμοι μας ακολουθούν διαφορετικές πορείες, οι εμπειρίες, οι φιλίες και οι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στο ΣΔΕ παραμένουν ζωντανοί, συνδέοντας όλους/ες όσους/ες μοιράστηκαν αυτό το ξεχωριστό ταξίδι μάθησης.

Τη δράση υλοποίησαν: η Σύμβουλος Ψυχολογίας Χριστιάνα Παναγιώτου, ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Δημήτρης Μαϊδώνης και η Εκπαιδεύτρια Πληροφορικού Γραμματισμού Χαρίκλεια Μαρκουλάκη.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΤην Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026, το ΣΔΕ Ρεθύμνου πραγματοποίησε ενημερω...
08/06/2026

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026, το ΣΔΕ Ρεθύμνου πραγματοποίησε ενημερωτική δράση αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου), φιλοξενώντας τον κ. Γιώργο Κτιστάκη, εθελοντή του δικτύου Περίθαλψης Άγριων Ζώων του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, ο κύριος Κτιστάκης παρουσίασε στους/στις εκπαιδευόμενους/ες τον πλούσιο κόσμο των πτηνών της Κρήτης, αναφερόμενος σε είδη που συναντώνται στο νησί, όπως ο γύπας, το γεράκι, το πετροχελίδονο και άλλα, όπως τα θαλασσοπούλια. Παράλληλα, μίλησε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, όπως η μορφολογία των φτερών και του ράμφους τους, οι διατροφικές τους συνήθειες και ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν στα οικοσυστήματα.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προστασία της άγριας ζωής και στις διαδικασίες περισυλλογής, περίθαλψης και επανένταξης τραυματισμένων ή εξασθενημένων πτηνών στο φυσικό τους περιβάλλον. Ο κύριος Κτιστάκης ενημέρωσε τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε τέτοιες περιπτώσεις, υπογραμμίζοντας ότι η ασφάλειά μας αποτελεί πάντα την πρώτη προτεραιότητα. Παρουσίασε, επίσης, τα βασικά στάδια παροχής πρώτων βοηθειών στα άγρια ζώα, καθώς και τους φορείς που συμβάλλουν στη διάσωσή τους, όπως το Δασαρχείο, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης και οι σύλλογοι προστασίας και περίθαλψης άγριας ζωής ΑΝΙΜΑ και Αλκυόνη.

Πριν από την ολοκλήρωση της δράσης, ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι/ες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις, να εκφράσουν απόψεις και να μοιραστούν προβληματισμούς σχετικά με την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της άγριας πανίδας. Η εν λόγω δράση συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων/ουσών σε ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας, αναδεικνύοντας τη σημασία της υπεύθυνης στάσης απέναντι στη φύση και σε κάθε μορφή ζωής που φιλοξενεί.

Οι εκπαιδευόμενοι/ες και οι εκπαιδευτές/τριες του ΣΔΕ Ρεθύμνου ευχαριστούν εγκάρδια τον κύριο Γιώργο Κτιστάκη για την αποδοχή της πρόσκλησης, τη ζεστή παρουσία του και τις πολύτιμες γνώσεις-συμβουλές που μοιράστηκε μαζί τους.

Υπεύθυνη δράσης: Χαρίκλεια Μαρκουλάκη, Εκπαιδεύτρια Πληροφορικού γραμματισμού.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑΜια ξεχωριστή και άκρως δημιουργική ημέρα έζησε η κοινότητα του Σχολείου...
27/05/2026

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Μια ξεχωριστή και άκρως δημιουργική ημέρα έζησε η κοινότητα του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου το Σάββατο, 23 Μαΐου 2026, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική επίσκεψη στα Χανιά. Κύριος σκοπός της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι εκπαιδευόμενοι από κοντά τον πολιτισμικό πλούτο και τη σημασία των εκθεμάτων του Αρχαιολογικού Μουσείου Χανίων, καθώς και να έρθουν σε επαφή με την πρόσφατη ιστορία του τόπου μας.
Το πρόγραμμα της εκδρομής ξεκίνησε στις 9:00 με την αναχώρηση από το Σχολείο. Στις 10:30 φτάσαμε στο εντυπωσιακό Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, όπου ακολούθησε δίωρη ξενάγηση, ενώ στις 13:30 επισκεφθήκαμε τους ιστορικούς Τάφους των Βενιζέλων με την πανοραμική θέα. Στη συνέχεια, απολαύσαμε το γεύμα μας σε εστιατόριο της πόλης και ακολούθησε μια όμορφη βόλτα στα γραφικά στενά της Παλιάς πόλης των Χανίων μέχρι τις 17:00, οπότε και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το Ρέθυμνο.
Η εκδρομή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, εκπληρώνοντας πλήρως τους εκπαιδευτικούς της στόχους. Οι εκπαιδευόμενοι επέστρεψαν γεμάτοι νέες γνώσεις, αλλά και έντονα συναισθήματα χαράς. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία για χαλάρωση και ξεγνοιασιά μακριά από την καθημερινότητα, που χάρισε σε όλους όμορφες στιγμές και συνέβαλε ουσιαστικά στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής μας οικογένειας.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΔΡΑΣΗ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ «ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΗΜΕΡΑΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ» ΣΤΟ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥΤη Δευτέρα 18 Μαΐου 2026, πραγμα...
21/05/2026

ΔΡΑΣΗ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ «ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΗΜΕΡΑΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ» ΣΤΟ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Τη Δευτέρα 18 Μαΐου 2026, πραγματοποιήθηκε στο ΣΔΕ Ρεθύμνου δράση σύντομης διάρκειας, αφιερωμένη στη «Διεθνή Ημέρα Μουσείων», με τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων του Α΄ Κύκλου.

Αρχικά, οι εκπαιδευόμενοι/ες ενημερώθηκαν από την κ. Χαρίκλεια Μαρκουλάκη, εκπαιδεύτρια Πληροφορικού Γραμματισμού του ΣΔΕ Ρεθύμνου, με ειδίκευση στη Μουσειολογία, σχετικά με την ιστορία και τον σκοπό του εορτασμού της ημέρας, τις διαφορετικές κατηγορίες μουσείων, καθώς και τη σημαντική συμβολή τους στην εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την κοινωνία γενικότερα.

Στη συνέχεια, η δράση επικεντρώθηκε στα ψηφιακά εργαλεία προβολής, παρουσίασης και εικονικής περιήγησης μουσείων μέσω του Παγκόσμιου Ιστού, με στόχο τη γνωριμία των εκπαιδευομένων με μουσεία που θα μπορούσαν να επισκεφθούν και δια ζώσης στο μέλλον. Μέσα από εικονικές περιηγήσεις παρουσιάστηκαν το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ και το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής, ενώ μέσω φωτογραφιών των εκθεμάτων παρουσιάστηκαν το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, το Μουσείο Ψευδαισθήσεων και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου.

Η δράση ολοκληρώθηκε με αναφορές σε ιδιαίτερα και αξιοπερίεργα μουσεία από όλο τον κόσμο, προκαλώντας το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό των εκπαιδευομένων και αναδεικνύοντας τη σημασία των μουσείων ως χώρων γνώσης, πολιτισμού και δημιουργικής ανακάλυψης.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣΤην Τρίτη ...
21/05/2026

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ
Την Τρίτη 12 Μαΐου, οι εκπαιδευόμενοι/ες του ΣΔΕ Ρεθύμνου – εκτός έδρας τμήματος Αγίου Βασιλείου, στο πλαίσιο του project «Ευ Ζην – Διατροφή και Υγεία», πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας στην Αργυρούπολη, συμμετέχοντας σε μια ξεχωριστή βιωματική δράση αφιερωμένη στην κρητική διατροφή και στις παραδοσιακές γεύσεις.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι συμμετέχοντες/ουσες ξεναγήθηκαν στους χώρους του Κέντρου, το οποίο στεγάζεται στο ιστορικό νεοκλασικό κτίριο «Αρχοντικό Μανουσάκη» και αποτελεί χώρο προβολής της γαστρονομικής κληρονομιάς της Κρήτης. Παράλληλα, ενημερώθηκαν για τη διατροφική αξία της κρητικής διατροφής, η οποία αποτελεί πρότυπο υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

Στη συνέχεια, συμμετείχαν ενεργά στην παρασκευή παραδοσιακών συνταγών της κρητικής κουζίνας, όπως ντολμαδάκια με λαχανικά και αρωματικά μυρωδικά, καθώς και του παραδοσιακού κρητικού ντάκου.

Η δράση αποτέλεσε μια όμορφη εμπειρία συνεργασίας και δημιουργικής συμμετοχής, αναδεικνύοντας τη σύνδεση της τοπικής παράδοσης με τη σωστή διατροφή, την υγεία και την ευεξία.

Οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι/ες του ΣΔΕ Ρεθύμνου – εκτός έδρας τμήματος Αγίου Βασιλείου ευχαριστούν θερμά το Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας και την υπεύθυνη κα Κατερίνα Γιαννοπούλου για τη φιλοξενία και την άψογη ξενάγηση.

Υπεύθυνη δράσης: Κιτσιλή Μαρία, Εκπαιδεύτρια Γλωσσικού Γραμματισμού.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥΣυνεχίζοντας τις δράσεις ενημέρωσης και διερεύνησης εκπαιδευτικών ...
21/05/2026

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Συνεχίζοντας τις δράσεις ενημέρωσης και διερεύνησης εκπαιδευτικών επιλογών για τους εκπαιδευόμενους του Β΄ Κύκλου σπουδών, το ΣΔΕ Ρεθύμνου επισκέφθηκε, την Παρασκευή 8 Μαΐου, το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι εκπαιδευόμενοί μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη λειτουργία του σχολείου, τις ειδικότητες και τους τομείς που προσφέρει, καθώς και τις δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης και συνέχισης σπουδών που ανοίγονται μέσα από τη φοίτηση στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.
Η Διευθύντρια του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου, κ. Χρυσούλα (Χρύσα) Καπνιά, μάς υποδέχθηκε με ιδιαίτερη θέρμη και δημιούργησε ένα πολύ φιλικό και υποστηρικτικό κλίμα συζήτησης και ανταλλαγής εμπειριών. Ακολούθησε περιήγηση στους εργαστηριακούς χώρους, όπου οι εκπαιδευτικοί κ. Βαρδής Δασκαλάκης, κ. Κωνσταντίνος Σκλαβούνος και κα Ρεβέκκα Γάσπαρη παρουσίασαν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τις πρακτικές εφαρμογές των ειδικοτήτων του σχολείου.
Ξεχωριστή στιγμή της επίσκεψης αποτέλεσαν οι προσωπικές μαρτυρίες μαθητών του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι μίλησαν με συγκίνηση για τη δική τους εκπαιδευτική διαδρομή και για τη σημασία που μπορεί να έχει μια δεύτερη ευκαιρία στη μάθηση και στη ζωή.
Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η παρέμβαση της Κωνσταντίνας Σάββα, απόφοιτης του ΣΔΕ Ρεθύμνου, η οποία σήμερα συνεχίζει δυναμικά την πορεία της στο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ., αποτελώντας ένα ζωντανό παράδειγμα συνέχειας, προσπάθειας και προσωπικής εξέλιξης.
Ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου για τη φιλοξενία, τη συνεργασία και την ουσιαστική ενημέρωση που προσέφεραν στους εκπαιδευομένους μας.
Οι συναντήσεις αυτές ενισχύουν την εξωστρέφεια του σχολείου μας και υπενθυμίζουν ότι η εκπαίδευση μπορεί πάντα να ανοίγει νέους δρόμους και νέες προοπτικές.
Υπεύθυνος δράσης: Μαϊδώνης Δημήτριος, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΤΟ 9ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕ...
14/05/2026

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΤΟ 9ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου συμμετείχε με εισήγηση στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.), με τίτλο: «Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία στο Σχολείο του 21ου αιώνα: διαδρομές – μετατοπίσεις – μετασχηματισμοί», το οποίο διεξήχθη από τις 8 έως τις 10 Μαΐου 2026 στο Ρέθυμνο, στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου.
Την εισήγηση επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτές του Σχολείου και παρουσίασε ο κ. Βαρδής-Δημήτριος Ανεζάκης, εκπαιδευτής Περιβαλλοντικού Γραμματισμού, την Κυριακή 10 Μαΐου, με τίτλο: «Η συμβολή των δράσεων του μαθήματος του Περιβαλλοντικού Γραμματισμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας του Νομού Ρεθύμνης στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και την αειφορία».
Ειδικότερα, οι εισηγητές αξιοποίησαν το ψηφιακό αρχείο των δράσεων Περιβαλλοντικού Γραμματισμού που πραγματοποιήθηκαν από το 2015 έως και σήμερα από το ΣΔΕ Ρεθύμνου και το εκτός έδρας τμήμα του, οι οποίες συνολικά ανήλθαν σε 40 δράσεις.
Σκοπός της εισήγησης ήταν η ανάδειξη των δράσεων των εκπαιδευομένων, των θετικών αποτελεσμάτων που προέκυψαν τόσο για τους ίδιους όσο και για το περιβάλλον από την υλοποίησή τους, η κατηγοριοποίηση των δράσεων σε θεματικές ενότητες, καθώς και η διερεύνηση του αριθμού εκπλήρωσης καθενός από τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης μέσα από την υλοποίηση των 40 δράσεων.
Όλες οι δράσεις λειτουργούν ως μοχλός ενδυνάμωσης των εκπαιδευομένων και ως γέφυρα σύνδεσης του Σχολείου — το οποίο αποτελεί έναν ζωντανό πυρήνα βιωματικής και διαρκούς εκπαίδευσης — με τη μάθηση, την κοινωνία, την τοπική παραγωγή και οικονομία, την παράδοση, τον πολιτισμό, την υγεία, το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Τέλος, στο πλαίσιο της παρουσίασης αναφέρθηκε και η σημαντική διάκριση του ΣΔΕ Ρεθύμνου στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ecomobility (2025–2026), ως δράση του Περιβαλλοντικού Γραμματισμού, όπου το Σχολείο μας κατέκτησε την 3η θέση.
Υπεύθυνος Εισήγησης: Βαρδής-Δημήτριος Ανεζάκης, εκπαιδευτής Περιβαλλοντικού Γραμματισμού
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

13/05/2026

📌ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ για το σχολικό έτος 2026-2027

📌Μην αναβάλλεις τα όνειρά σου.
📌Δώσε μια δεύτερη ευκαιρία στον εαυτό σου!
📌Κάνε εγγραφή στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου.

👉Απόκτηση απολυτηρίου Γυμνασίου
👉Διετής φοίτηση
👉Χωρίς εξετάσεις
👉Απογευματινές ώρες λειτουργίας (17.40 - 21.10)
👉Ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών, βασισμένο στις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων
📌Συμβουλευτική Ψυχολογία
📌Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας

🎓Εγγραφές: Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2026
ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, Λεωφόρος Μάχης Κρήτης 40, ΤΗΛ: 2831035519 (17:00-21:00)

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+). Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».

#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΔΕ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΑΣΜΟΥ) ΚΑΙ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ Τη Δευτέρα 11 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχί...
12/05/2026

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΔΕ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΑΣΜΟΥ) ΚΑΙ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Τη Δευτέρα 11 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η διασχολική/διαδικτυακή δράση, με θέμα: «Εκπαιδευόμενοι/ες σε Διάλογο: «Εκπαίδευση, Συζήτηση και Μαθησιακές Ευκαιρίες», με τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων των δύο Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.
Οι εκπαιδευόμενοι/ες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να συζητήσουν για τη μάθηση και τον ρόλο της εκπαίδευσης στη ζωή τους, μέσα σε ένα θετικό και συνεργατικό κλίμα.
Η εκπαίδευση φέρνει κοντά ανθρώπους και δημιουργεί νέες γέφυρες επικοινωνίας.
Υπεύθυνες της δράσης ήταν:
🔹 η Πληροφορικός Ελευθερία Στεργίου για το ΣΔΕ Κομοτηνής - Παράρτημα Ιάσμου
🔹 η Πληροφορικός Χαρίκλεια Μαρκουλάκη για το ΣΔΕ Ρεθύμνου.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΤΜΗΜΑ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ...
11/05/2026

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΤΜΗΜΑ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Την Τρίτη 5 Μαΐου, στο πλαίσιο του project «Ευ Ζην – Διατροφή και Υγεία» του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη δράση με τη συμμετοχή της Ομάδας Παραδοσιακής Μαγειρικής και Ζαχαροπλαστικής του ΚΑΠΗ Δήμου Μυλοποτάμου. Η δράση αποτέλεσε μια ουσιαστική ευκαιρία ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μεταξύ των μελών της τοπικής κοινωνίας και των εκπαιδευομένων του σχολείου.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα μέλη της ομάδας παρουσίασαν αναλυτικά τη διαδικασία παρασκευής παραδοσιακού χειροποίητου φύλλου για πίτες, εξηγώντας βήμα προς βήμα τις τεχνικές, τα υλικά και τα μυστικά που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά. Οι εκπαιδευόμενοι είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν από κοντά τη διαδικασία, να συμμετάσχουν ενεργά και να εξοικειωθούν με πρακτικές της τοπικής γαστρονομικής παράδοσης.
Παράλληλα, τα μέλη της ομάδας είχαν προετοιμάσει και μαγειρέψει παραδοσιακές χορτόπιτες, χρησιμοποιώντας άγρια βρώσιμα χόρτα της κρητικής γης, αναδεικνύοντας τη σημασία της τοπικής βιοποικιλότητας και της υγιεινής διατροφής. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα εδέσματα, βιώνοντας μια αυθεντική γευστική εμπειρία.
Στο πλαίσιο της δράσης πραγματοποιήθηκε επίσης εργαστήριο παρασκευής αρωματισμένων ελαίων, όπου οι συμμετέχοντες δημιούργησαν μπουκάλια με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, εμπλουτισμένο με φυσικά αρωματικά στοιχεία, όπως δάφνη, βασιλικό, ρίγανη και κανέλα. Οι συνταγές βασίστηκαν σε παραδοσιακές πρακτικές των μελών της ομάδας, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και τη διατροφική αξία των τοπικών προϊόντων.
Η συγκεκριμένη δράση ανέδειξε, με τον καλύτερο τρόπο, τη σημασία της διαγενεακής και διαπολιτισμικής μάθησης, της μεσογειακής διατροφής, της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών και της διατήρησης της πολιτιστικής ταυτότητας μέσα από βιωματικές εμπειρίες. Παράλληλα, ενίσχυσε τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την καθημερινή ζωή και την τοπική παράδοση.
Οι εκπαιδευτές του ΣΔΕ Ρεθύμνου – Τμήμα Εκτός Έδρας Αγίου Βασιλείου
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .

Address

Réthimnon
74133

Opening Hours

Monday 17:00 - 22:00
Tuesday 17:00 - 22:00
Wednesday 17:00 - 22:00
Thursday 17:00 - 21:15
Friday 17:00 - 22:00

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when ΣΔΕ Ρεθύμνου posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share

Category