11/06/2026
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου, με αφορμή τη σχολική χρονιά, που οδεύει προς την ολοκλήρωσή της, πραγματοποιήθηκε βιωματική δράση αναστοχασμού με τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων του Α΄ και του Β΄ Κύκλου. Στόχος της δράσης ήταν να δοθεί η ευκαιρία στους/στις εκπαιδευόμενους/ες να ανατρέξουν στις εμπειρίες που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους, να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα και να αποχαιρετήσουν τη σχολική χρονιά με έναν συμβολικό και δημιουργικό τρόπο.
Οι συμμετέχοντες/ουσες σχημάτισαν έναν κύκλο και κρατώντας ένα κουβάρι, συστήνονταν και μοιράζονταν μία ευχάριστη ή μία δύσκολη στιγμή που έζησαν στο Σχολείο κατά τη διάρκεια της φετινής ή της διετούς τους διαδρομής. Στη συνέχεια, πετούσαν το κουβάρι σε έναν/μία άλλο/η εκπαιδευόμενο/η, δημιουργώντας σταδιακά έναν ιστό που συνέδεσε όλους τους παρευρισκόμενους.
Όταν ολοκληρώθηκε ο κύκλος, δόθηκε η συμβολική ερμηνεία της δράσης. Όπως το νήμα ένωσε όλους τους συμμετέχοντες, έτσι και η κοινή πορεία στο ΣΔΕ δημιούργησε δεσμούς συνεργασίας, αλληλοϋποστήριξης και επικοινωνίας. Παρά τις διαφορετικές αφετηρίες και τις προσωπικές διαδρομές του καθενός και της καθεμιάς, όλοι/ες μοιράστηκαν έναν κοινό στόχο: τη μάθηση, την προσωπική εξέλιξη, την απόκτηση του απολυτηρίου και, κυρίως, τη δημιουργία όμορφων εμπειριών και αναμνήσεων.
Στο δεύτερο μέρος της δράσης, το κουβάρι άρχισε να τυλίγεται ξανά, ακολουθώντας την αντίθετη πορεία. Καθώς το νήμα επέστρεφε στα χέρια των συμμετεχόντων, ο καθένας και η καθεμιά μοιραζόταν μια ευχή για το καλοκαίρι, για τη νέα σχολική χρονιά, για τη συνέχιση των σπουδών στον Β΄ Κύκλο ή στο Λύκειο, αλλά και για τη ζωή γενικότερα. Ευχές για υγεία, πρόοδο, δύναμη, επιτυχίες και όμορφες στιγμές γέμισαν την αίθουσα, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα συγκινητική ατμόσφαιρα.
Η δράση ολοκληρώθηκε με χαμόγελα, συγκίνηση και την αίσθηση ότι, ακόμη κι όταν οι δρόμοι μας ακολουθούν διαφορετικές πορείες, οι εμπειρίες, οι φιλίες και οι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στο ΣΔΕ παραμένουν ζωντανοί, συνδέοντας όλους/ες όσους/ες μοιράστηκαν αυτό το ξεχωριστό ταξίδι μάθησης.
Τη δράση υλοποίησαν: η Σύμβουλος Ψυχολογίας Χριστιάνα Παναγιώτου, ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Δημήτρης Μαϊδώνης και η Εκπαιδεύτρια Πληροφορικού Γραμματισμού Χαρίκλεια Μαρκουλάκη.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας» έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή».
#ΕΣΠΑ, #ΈργοΕΣΠΑ, , .