ΕΑΑΑ Πρέβεζας

ΕΑΑΑ  Πρέβεζας Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας - Παράρτημα Πρέβεζας

Η ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ δεν είναι αγροτικό ζήτημα, είναι ζήτημα ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣΑΓΡΟΤΙΚΟ ή Πώς να μιλήσεις για το χώμα σ...
24/12/2025

Η ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ δεν είναι αγροτικό ζήτημα, είναι ζήτημα ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΑΓΡΟΤΙΚΟ ή Πώς να μιλήσεις για το χώμα σ’ αυτούς που λατρεύουν το τσιμέντο

Ένα από τα πολλά παράδοξα της ελληνικής κοινωνικής πραγματικότητας είναι ότι η μισή Ελλάδα ψευτοζεί μέσα στο τσιμέντο και η άλλη μισή εξαφανίζεται μέσα στα χωράφια. Κι όμως η μοίρα τους είναι η ίδια.

Η σημερινή αγροτική εξέγερση, τα μπλόκα, οι ξεσηκωμένες φωνές των κτηνοτρόφων και των παραγωγών δεν είναι μια «συντεχνιακή διαμαρτυρία». Είναι η τελευταία προειδοποίηση μιας χώρας που έχει σχεδόν χάσει ολοσχερώς το πιο θεμελιώδες από τα αγαθά της, την ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΘΡΕΦΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ.

Κι όμως, πώς το εξηγείς αυτό σε έναν κάτοικο της πόλης; Πώς μιλάς για το χώμα σε έναν άνθρωπο που έμαθε να θεωρεί το φαγητό προϊόν logistics και όχι καρπό; Πώς μιλάς για τη γη σε εκείνον που εκπαιδεύτηκε να εμπιστεύεται μόνο το delivery; Πώς μιλάς για το ελληνικό χώμα σε εκείνον που εκπαιδεύτηκε να λατρεύει την ευρωπαϊκή άσφαλτο;

(Το κυριώτερο: Πώς μιλάς για την αξία της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού προϊόντος στους Έλληνες πολιτικούς από την δεκαετία του 1980 έως την δεκαετία του 2020;)

Η διατροφική αυτάρκεια δεν είναι αγροτικό ζήτημα, είναι εθνικό ζήτημα ασφάλειας. Όποιος δεν μπορεί να θρέψει τον λαό του, δεν μπορεί να τον προστατεύσει. Σήμερα, πάνω από το 70% της τροφής μας έρχεται από πολυεθνικές, εισαγωγές, ενδιάμεσους. Μια κρίση εφοδιασμού, ένα διεθνές σοκ, ένα γεωπολιτικό επεισόδιο και η Ελλάδα θα βρεθεί με άδεια ράφια. Η διατροφική αυτάρκεια δεν είναι ρομαντική κουβέντα. Είναι ο σκληρός δείκτης της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ. Οι αγρότες που σήμερα παλεύουν στα μπλόκα δεν υπερασπίζονται «τα εισοδήματά τους». Υπερασπίζονται το δικαίωμα όλων μας να τρώμε.

Και βέβαια, οι πόλεις δεν αντιλαμβάνονται το βάρος, γιατί έχουν χάσει τη μνήμη τους. Η πόλη έχει αποξενωθεί από τη γη. Ο άνθρωπος της πόλης, για να επιβιώσει, χρειάστηκε να ξεχάσει την πρωτογενή αλήθεια της ζωής του. Ότι το φαγητό δεν βγαίνει από ένα ράφι, βγαίνει από ένα χωράφι. Και γι’ αυτό δυσκολεύεται να καταλάβει ότι, όταν καταστρέφεται η αγροτική τάξη, δεν χάνεται μια παραγωγική ομάδα, χάνεται η καρδιά της κοινωνίας. Χάνεται η αυτονομία ενός έθνους. Η αγροτική εξέγερση είναι το τελευταίο φυλάκιο της συλλογικής μας αξιοπρέπειας.

Οι αγρότες εξεγείρονται, γιατί τους στραγγαλίζουν τα έξοδα παραγωγής, τους εξοντώνει η γραφειοκρατία, τους καταληστεύουν οι ενδιάμεσοι και οι διεφθαρμένοι μηχανισμοί ενός παρασιτικού κράτους των ελίτ του, τους διαλύουν με πρόστιμα και δήθεν «κανόνες», τους αφήνουν εκτεθειμένους σε καταστροφές και ασθένειες, τους αφανίζουν με πολιτική που ευνοεί τα καρτέλ τροφίμων. Γιατί θέλουν μια χώρα-χώρο, μια πατρίδα-διάδρομο, στο ευρωπαϊκό “σπίτι” που ονειρεύονται. Αλλά πάνω από αυτά, υπάρχει κάτι βαθύτερο. Η αγροτιά αρνείται να πεθάνει σιωπηλά. Αρνείται να γίνει κομπάρσος σε μια χώρα χωρίς ρίζες. Αρνείται να παραδώσει τη διατροφή της Ελλάδας σε πολυεθνικούς κολοσσούς. Η ελληνική αγροτιά αρνείται να παραδώσει το κοινό μας χώμα. Και αυτό δεν είναι οικονομική διεκδίκηση. Είναι υπαρξιακή αντίσταση.

Η Ελλάδα έχει γίνει πλέον χώρα που παράγει τουρισμό και εισάγει ψωμί. Αυτή είναι η τραγωδία. Μια χώρα που κάποτε έθρεφε ολόκληρη τη Μεσόγειο, σήμερα εισάγει σιτάρι, γάλα, όσπρια, κρέας, ζωοτροφές. Κι απ’ την άλλη εξάγει νεολαία, εξάγει επιστήμονες, εξάγει εργατική δύναμη. Αλλά, ποια χώρα μπορεί να σταθεί έτσι; Αυτή είναι η κρίσιμη αλήθεια.

Η Ελλάδα δεν θα πέσει, μόνο επειδή φεύγουν οι νέοι της. Η Ελλάδα θα πέσει, όταν πάψουν να υπάρχουν οι άνθρωποι που τη τρέφουν. Γι’ αυτό και τα μπλόκα δεν είναι απειλή για την κοινωνία. Είναι προειδοποίηση για την κοινωνία. Όποιος βλέπει στα μπλόκα «ταλαιπωρία» δεν έχει καταλάβει ότι αυτή η ταλαιπωρία είναι το τελευταίο σήμα κινδύνου μιας κοινωνίας που καταρρέει εξαρτημένη, εύθραυστη, τρομαγμένη, χωρίς πηγή ζωής, χωρίς αυτάρκεια, χωρίς έλεγχο της μοίρας της.

Αλλά, πώς να μιλήσεις για το χώμα σ’ αυτούς που λατρεύουν το τσιμέντο; Στους λάτρεις του τσιμέντου; Πώς να μιλήσεις στα "πρεζόνια" του δυτικού τρόπου για την πατρίδα;

Ένα εύστοχο σχόλιο από το διαδίκτυο...
Εβελίνα Δαβάκη

21/10/2025

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΟ ΝΕΟ Κ.Ο.Κ. ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΦΕ, ΤΟ ΝΕΡΟ, ΤΟ ΜΠΟΥΦΑΝ, ΤΙΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ ΜΕ ΨΩΝΙΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΝ ΩΡΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζει ότι δεν προβλέπεται καμία κύρωση για όσους οδηγούν φορώντας μπουφάν, πίνουν καφέ ή τοποθετούν σακούλες με ψώνια μέσα στο αυτοκίνητο, αρκεί να τηρούνται οι βασικοί κανόνες ασφαλούς οδήγησης

Ανακριβή δημοσιεύματα κυκλοφορούν σχετικά με δήθεν πρόστιμα για καθημερινές συνήθειες οδηγών. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζει τα εξής:

• Οδήγηση με χοντρό μπουφάν
Σε κανένα σημείο του νέου Κ.Ο.Κ. δεν αναφέρεται ότι η χρήση χοντρού μπουφάν επισύρει διοικητικές κυρώσεις. Καμία τέτοια απαγόρευση δεν υφίσταται.

• Τοποθέτηση/κατανάλωση νερού ή καφέ στο αυτοκίνητο
Σε κανένα σημείο του νέου Κ.Ο.Κ. δεν απαγορεύεται η χρήση των ειδικών θηκών για τοποθέτηση καφέ ή νερού. Ούτε απαγορεύεται η κατανάλωση νερού ή καφέ στο αυτοκίνητο.

Τι προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.
Η μόνη σχετική πρόβλεψη (στο Άρθρο 18 παρ. 2) αναφέρει ότι ο οδηγός πρέπει να έχει πλήρη ελευθερία κινήσεων για την ασφαλή οδήγηση.
Η συγκεκριμένη υποχρέωση ίσχυε και στον προηγούμενο Κ.Ο.Κ. (ν. 2696/1999), χωρίς να έχει παρερμηνευτεί από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Συνεπώς, δεν απαγορεύεται η οδήγηση με μπουφάν ή ο καφές και το νερό στο αυτοκίνητο.

• Σακούλες σουπερμάρκετ στα καθίσματα/ καμπίνα του αυτοκινήτου
Σε κανένα σημείο του νέου Κ.Ο.Κ. δεν αναφέρεται ότι απαγορεύεται η τοποθέτηση σακούλας με ψώνια στις θέσεις του αυτοκινήτου.

Τι προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.
Αυτό που προβλέπεται (στο Άρθρο 36 παρ. 4) είναι ότι το φορτίο πρέπει να είναι ασφαλώς τοποθετημένο, ώστε να μην παρεμποδίζει την οδήγηση ή την ορατότητα και να μην θέτει σε κίνδυνο επιβάτες ή τρίτους. Συνιστάται, όπου είναι εφικτό, η χρήση του πορτ μπαγκάζ.

Καμία από τις παραπάνω ενέργειες δεν επισύρει πρόστιμο, εφόσον δεν παραβιάζονται οι βασικοί κανόνες ασφαλούς οδήγησης. Ο νέος ΚΟΚ τέθηκε σε ισχύ από 13 Σεπτεμβρίου 2025.

21/10/2025

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΕΔΑ/ΖΟΥΜΠΕΡΙ ΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2025-26

Το ΚΕΔΑ/Ζ θα λειτουργεί τα Σαββατοκύριακα της χειμερινής περιόδου 2025, με ημερομηνία έναρξης την Παρασκευή 17-10-2025.

Η λειτουργία αφορά:
α. Στη δυνατότητα διανυκτέρευσης των δικαιούχων την Παρασκευή και το Σάββατο, για ορισμένο αριθμό δωματίων, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα.

β. Στη χρήση της Λέσχης του θερέτρου για τη σίτιση των επισκεπτών/διαμενόντων, από Παρασκευή μεσημέρι έως Κυριακή μεσημέρι.

Επιθυμίες τόσο για τη διαμονή, όσο και για τη σίτιση, να υποβάλλονται από τους δικαιούχους απευθείας στο ΚΕΔΑ/Ζ, κατόπιν επικοινωνίας με το γραφείο υποδοχής (Τηλ. 2294051158-68 ).

ΕΚ ΤΗΣ ΕΑΑΑ

Address

Π. ΤΣΑΛΔΑΡΗ 2
Préveza
48100

Opening Hours

Monday 10:00 - 13:00
Tuesday 10:00 - 13:00
Wednesday 10:00 - 13:00
Thursday 10:00 - 13:00
Friday 10:00 - 13:00

Telephone

+302682100323

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when ΕΑΑΑ Πρέβεζας posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share

Category