18/06/2024
🔰Επιτυχής Hμερίδα της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πειραιά για την υποστήριξη και κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2024, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η ημερίδα με τίτλο «Υπηρεσίες με Πολυκαναλική Πρόσβαση των Ωφελουμένων που ανήκουν στις Ευπαθείς Ομάδες». Η ημερίδα διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πειραιά, στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος «Δίκτυο Κοινωνικών Δομών και Κινητών Μονάδων του Δήμου Πειραιά» στο πλαίσιο της ΒΑΑ/ΟΧΕ Δήμου Πειραιά 2014-2020.
Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι από τον Δήμο Πειραιά, φορείς κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης, πανεπιστημιακά ιδρύματα και οργανισμοί της κοινωνίας των πολιτών.
Η εκδήλωση άνοιξε με τον κ. Ευάγγελο Ροδόπουλο, Διευθύνων σύμβουλος της EEO GROUP, Ο ο οποίος καλωσόρισε το ακροατήριο και υπογράμμισε τη σημασία της εκδήλωσης ως απολογισμού του έργου των Κοινωνικών Δομών και Κινητών Μονάδων, σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά τους τελευταίους 36 μήνες. Αναφέρθηκε στα σημαντικά οφέλη για τους δημότες του Πειραιά και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δέσμευση να συνεχιστούν παρόμοιες πρωτοβουλίες. Τόνισε ότι μόνο ο Πειραιάς υλοποιεί τέτοιο έργο μεταξύ των μεγάλων Δήμων της χώρας και ευχαρίστησε το κοινό για την παρουσία του.
Η τ.Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κα Δόμνα Μιχαηλίδου, μέσω βίντεο χαιρετισμού, χαιρέτισε τους κατοίκους του Πειραιά και εξέφρασε τη χαρά και την υπερηφάνεια της για την πόλη και τους ανθρώπους της. Τόνισε τις συνεχείς προσπάθειες του Δήμου για την κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη, αναφέροντας το οργανωμένο σχέδιο που επεκτείνει το δίκτυο Κοινωνικών Δομών, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας, ειδικά για τους πιο ευάλωτους. Υπογράμμισε τη σημασία να μην αισθάνεται κανείς μόνος και αβοήθητος, επισημαίνοντας ότι η κοινωνική πολιτική υλοποιείται από ανθρώπους για ανθρώπους, με έμφαση στην επικοινωνία και την εμπιστοσύνη. Αναγνώρισε τον σημαντικό ρόλο των τοπικών κοινωνιών και την τοπική αυτοδιοίκηση στην εφαρμογή αυτών των πολιτικών και χαρακτήρισε τον Πειραιά ως φωτεινό παράδειγμα. Τέλος, υπογράμμισε την ευθύνη όλων για την εύρυθμη λειτουργία των κοινωνικών δομών, διασφαλίζοντας ότι θα συνεχίσουν να παρέχουν αλληλεγγύη, υποστήριξη και ενδυνάμωση στους πολίτες.
Ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Βιώσιμης Ανάπτυξης, κ. Δημήτριος Καρύδης, καλωσόρισε το ακροατήριο και αναγνώρισε γνωστά πρόσωπα από τον Πειραιά που ωφελήθηκαν από προγράμματα κοινωνικής πολιτικής. Ευχαρίστησε τους συνεργάτες του και τόνισε τη σημασία των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων του ΕΣΠΑ για την κοινωνική πολιτική, ειδικά για ανέργους, ευάλωτα νοικοκυριά και μετανάστες. Ανέφερε ότι η δουλειά των τελευταίων 36 μηνών ήταν σημαντική για την ενημέρωση και υποστήριξη των πολιτών. Τόνισε τη δέσμευση του Δήμου να συνεχίσει και να επεκτείνει αυτά τα προγράμματα, επισημαίνοντας την αξία τους για την κοινωνία. Ως Υπεύθυνος του Προγραμματισμού και της Βιώσιμης Ανάπτυξης και Πρόεδρος του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων, εξήρε την υποστήριξη των Κοινωνικών Δομών προς ευάλωτες ομάδες και υποσχέθηκε συνεχή στήριξη από τον Δήμο και τον Δήμαρχο.
Ο κ. Νικόλαος Πλατανισιώτης, Διευθυντής Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών και Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά, ανέλαβε τον λόγο, καλωσόρισε το κοινό και επαίνεσε το κοινωνικό έργο που αποδίδει σημαντικά οφέλη στον Πειραιά. Τόνισε την ανάγκη για δυναμικές λύσεις σε οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα και ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Πειραιά για την υποστήριξη. Υπογράμμισε τη σημασία του μετασχηματισμού των κοινωνικών δομών και τη συνεχή παρακολούθηση των εξελίξεων για νέα μοντέλα κοινωνικής πολιτικής. Ανέφερε ότι η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών σχεδιάζει δράσεις για την ενίσχυση της οικογενειακής ζωής και της δημόσιας υγείας, στοχεύοντας στην υποστήριξη των πιο ευάλωτων πολιτών. Υπογράμμισε ότι οι υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας πρέπει να είναι κέντρα προστασίας και ποιότητας ζωής και τόνισε τη σημασία της κοινωνικής συνείδησης για ισχυρές παρεμβάσεις. Επισήμανε τη δημιουργία του δικτύου Κοινωνικών Δομών και Κινητών Μονάδων ως το πρώτο σημείο επαφής των πολιτών με τις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου και επαίνεσε τη συμβολή όλων των εμπλεκομένων. Τέλος, υποσχέθηκε συνεχή προσπάθεια για καλύτερες υπηρεσίες στο μέλλον.
Η κ. Μπουρδάκου, πρώην Αντιδήμαρχος Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών, εξέφρασε τη χαρά της για την υλοποίηση του προγράμματος και τη συγκίνησή της που βλέπει οικεία πρόσωπα. Υπογράμμισε την πολιτική βούληση για κοινωνική πολιτική, την υποστήριξη του Αναδόχου και τη συνεργασία των στελεχών των Κοινωνικών Υπηρεσιών. Τόνισε τη σημασία της αποκέντρωσης των κοινωνικών υπηρεσιών και τη σιγουριά που αισθάνονται οι δημότες από την παρουσία των Κινητών Μονάδων στις γειτονιές. Αναγνώρισε το κοινωνικό αποτύπωμα του προγράμματος και ζήτησε τη συνέχισή του, εκφράζοντας τη βεβαιότητά της για την ύπαρξη πολιτικής βούλησης. Έκλεισε τον λόγο της εκφράζοντας τη συγκίνησή της για την παρουσία της στην Ημερίδα.
Ο κ. Κωνσταντίνος Κατσάνος, Γενικός Διευθυντής της EEO GROUP, ευχαρίστησε το κοινό για την παρουσία του στην Ημερίδα, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, και τόνισε την τιμή της παρουσίας του κόσμου. Εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο του προγράμματος, το οποίο θεωρήθηκε δύσκολο λόγω του μεγέθους και των πολλών προβλημάτων του Δήμου Πειραιά. Παρά τις προκλήσεις, η EEO GROUP προχώρησε με επιτυχία, επιβεβαιώνοντας τη δυνατότητα συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.. Υπογράμμισε τη σημασία των ενεργητικών πολιτικών κοινωνικής ένταξης που εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά, τονίζοντας ότι πρέπει να συνεχιστούν, ώστε να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα πριν γίνουν μεγαλύτερα.Τόνισε δε ότι έγινε με μεγάλη επιτυχία αλλα τώρα το στοίχημα είναι η συνέχεια και η διατηρησιμότητα των προσπαθειών με εμπλοκή όλων των εταίρων του Πειραιά.
Ο κ. Διονύσιος Αναστασόπουλος, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, απέστειλε μήνυμα στην Ημερίδα, εκφράζοντας τον εγκάρδιο χαιρετισμό του και την αμέριστη στήριξη της Διεύθυνσης στην πρωτοβουλία. Υπογράμμισε τη σημασία της ανάπτυξης ενός ισχυρού δικτύου κοινωνικών υπηρεσιών για την ευημερία των μαθητών και των οικογενειών τους. Επεσήμανε τη συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πειραιά, η οποία περιλαμβάνει δράσεις πρόληψης, ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας, και θεσμούς όπως το Φεστιβάλ Επαγγελματικού Προσανατολισμού και δράσεις κατά της έμφυλης βίας και του bullying. Τόνισε τη σημασία της εύκολης και προσβάσιμης υποστήριξης στις ευάλωτες ομάδες για την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση και την κοινωνική συνοχή. Εξέφρασε τη χαρά του για τη συμβολή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην προσπάθεια, διαθέτοντας τεχνογνωσία, πόρους και υποστήριξη. Τέλος, ευχήθηκε καλή επιτυχία στις εργασίες της ημερίδας και ευχαρίστησε θερμά τους παρευρισκομένους.
Με την παρουσία τους, μας τίμησαν ιδιαίτερα η Αντιδήμαρχος των Κέντρων Αγάπης και Αλληλεγγύης,κα. Αντωνία Καρακατσάνη, η Αντιδήμαρχος Παιδείας κα Ασπασία Αλιγιζάκη και ο Πρόεδρος της ΚΟ.Δ.ΕΠ, κ. Κανάκης.
Στόχος της ημερίδας ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων των δράσεων που υλοποιήθηκαν στον Δήμο καθώς και η ανταλλαγή καλών πρακτικών για την υποστήριξη και κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων.
Στο πλαίσιο της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν ομιλίες, παρουσιάσεις καλών πρακτικών για δράσεις πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας των πολιτών. Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην ανάγκη για ενίσχυση των δράσεων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης, στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης και στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.
Ένθερμη ήταν η συμμετοχή των εκπροσώπων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίες εξέφρασαν τις εμπειρίες τους και αναφέρθηκαν στα απτά αποτελέσματα από τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα. Ξεχωριστή ήταν και η συμμετοχή της Ομάδας Ρητορικής Ραλλείου Σχολής Θηλέων Πειραιά, η οποία αποτελούνταν από τις μαθήτριες του Σχολείου.
Συμπεράσματα της ημερίδας:
Από την ημερίδα προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
•Η υποστήριξη και κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για τον Δήμο Πειραιά.
•Απαιτείται η ενίσχυση των δράσεων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης.
•Η κοινωνική ένταξη αποτελεί βασικό παράγοντα για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.
•Η δικτύωση και η συνεργασία μεταξύ φορέων είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική υλοποίηση δράσεων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης.
Ο Δήμος Πειραιά δεσμεύεται να συνεχίσει να υλοποιεί δράσεις για την υποστήριξη και κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων, με στόχο την δημιουργία μιας πιο δίκαιης και αλληλέγγυας κοινωνίας.
Ιδιαίτερες Ευχαριστίες :
1.Κέντρα Αγάπης και Αλληλεγγύης Δήμου Πειραιά
2.Μπαζάκου Ευναθία, Προισταμένη ΚΑΠΗ
3.Βοιδονικολα Θειακούλη Ευανθία, Πρόεδρος Ε Δημοτικής Κοινότητας
4.Κασιδιάρης Σπυρίδων , Κοινωνικός λειτουργός και Επόπτης της Πράξης
5.Βαρνακιώτη Δήμητρα,Υπεύθυνη Γρα. Σ. ΕΠ
6.Χασαλεύρη Έλενα, Εκπαιδευτικός 3ο ΕΠΑΛ,
7.Αγκοπιάνη Κωνσταντίνα, Εκπαιδευτικός, 1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού
8.Γιαννακάκη Μαρία, Διευθύντρια 8ου Γυμνασίου Πειραιά
9.Ομάδα Ρητορικής Ραλλείου Σχολής : Μιχαέλα Αθανασοπούλου, Βάγια Αναστασοπούλου, Κλεοπάτρα Κονόμου, Συμέλα Κρόκου, Εύα Φεντούρη.
10.Βασιλειώτη Ε., Διευθύντρια 36ου Δημοτικού Πειραιά
11.Κόνσολα Χ.Διευθύντρια 46ου Δημοτικού Πειραιά
12.Κοντός Κ., Κοινωνικός Λειτουργός Π.Ε Πειραιά
13.Πλωμαρίτου Π. Διευθύντρια 46ου Δημοτικού Πειραιά
ΔΔήμος Πειραιά - Municipality of Piraeus
Δόμνα Μιχαηλίδου - Domna Michailidou