11/06/2026
Το Σάββατο, 6 Ιουνίου 2026, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη του ΣΔΕ Πάτρας και των δύο Εκτός έδρας Τμημάτων στην Πύλο και τη Μεθώνη. Στην εκδρομή συμμετείχαν 9 συνοδοί εκπαιδευτικοί και 53 εκπαιδευόμενοι, 36 από την έδρα, 13 από το Ε.Ε. Τμήμα της Χαλανδρίτσας και 4 από το Ε.Ε. Τμήμα της Βάρδας (Σύνολο: 62 άτομα).
Ξεκινήσαμε στις 06.45 π. μ. από την Πάτρα, αφού πρώτα έγινε ο απαραίτητος έλεγχος από την Τροχαία Πατρών. Φτάσαμε στην Κυπαρισσία στις 09.15, όπου είχαμε ολιγόλεπτη στάση. Στις 09.50 φτάσαμε στο Ανάκτορο του Νέστορα στον λόφο του Εγκλιανού, κοντά στην Πύλο. Εκεί είδαμε τα ερείπια ενός από τα σημαντικότερα μυκηναϊκά ανάκτορα της Ελλάδας. Ξεχωρίσαμε την αίθουσα του θρόνου με τη μεγάλη κυκλική εστία στο κέντρο. Είδαμε, επίσης, αποθήκες με μεγάλα πιθάρια, όπου φυλάσσονταν τρόφιμα και άλλα προϊόντα. Μάθαμε για τις πινακίδες της Γραμμικής Β΄, οι οποίες μας δίνουν πληροφορίες για τη διοίκηση και την οικονομία της εποχής. Παρατηρήσαμε ακόμα τα λουτρά και το οργανωμένο αποχετευτικό σύστημα, που φανερώνουν την ανάπτυξη του μυκηναϊκού πολιτισμού. Η επίσκεψη μάς βοήθησε να γνωρίσουμε καλύτερα τη ζωή των ανθρώπων στη Μυκηναϊκή εποχή.
Ύστερα, επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Πύλου, το οποίο βρίσκεται μέσα στο Νιόκαστρο της Πύλου. Εκεί είδαμε αγγεία, χρυσά κοσμήματα, εργαλεία και άλλα σημαντικά ευρήματα από την περιοχή της Πυλίας. Μέσα στο Νιόκαστρο της Πύλου επισκεφθήκαμε ακόμα τον Ιερό Ναό της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Η εκκλησία βρίσκεται στο κέντρο του κάστρου και έχει μεγάλη ιστορική αξία. Αρχικά ήταν οθωμανικό τέμενος, αργότερα έγινε καθολική εκκλησία και σήμερα είναι ορθόδοξος ναός. Η θέα από το Νιόκαστρο ήταν πραγματικά εκπληκτική!
Στις 12.00 αναχωρήσαμε για τη Μεθώνη. Όταν φτάσαμε, περιηγηθήκαμε στο Κάστρο της Μεθώνης, όπου θαυμάσαμε τα εντυπωσιακά τείχη και την τάφρο που προστάτευαν το κάστρο από τους εχθρούς. Περάσαμε από τη μεγάλη πέτρινη γέφυρα που οδηγεί στην είσοδό του. Μέσα στο κάστρο είδαμε ερείπια κτιρίων, εκκλησίες και οχυρωματικά έργα από διάφορες ιστορικές περιόδους. Μας έκαναν μεγάλη εντύπωση τα αγριολούλουδα και ιδιαίτερα οι κίτρινες παπαρούνες. Ξεχωρίσαμε το Μπούρτζι, το μικρό οχυρωμένο νησάκι με τον πύργο που βρίσκεται στη θάλασσα και συνδέεται με το κάστρο μέσω ενός λιθόκτιστου διαδρόμου. Από το κάστρο απολαύσαμε τη θέα στο Ιόνιο Πέλαγος και μάθαμε για τη σημαντική του θέση στην ιστορία της Μεσσηνίας.
Έπειτα, επιστρέψαμε στην Πύλο, όπου φάγαμε και περιηγηθήκαμε στην κωμόπολη μέχρι τις 18.00. Επιστρέφοντας, κάναμε μια σύντομη στάση στη Ζαχάρω. Φτάσαμε στην Πάτρα στις 21.45, γεμάτοι όμορφες εμπειρίες και τις καλύτερες εντυπώσεις! Μέσα από την επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία οι εκπαιδευόμενοι κατανόησαν καλύτερα την ιστορία, τον μυκηναϊκό πολιτισμό και τη σημασία των ενετικών οχυρώσεων. Παράλληλα, η εκδρομή ενίσχυσε τη συνεργασία, την επικοινωνία και τις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευομένων της έδρας και των δύο εκτός έδρας τμημάτων. Η κοινή αυτή εμπειρία συνέβαλε τόσο στην απόκτηση γνώσεων όσο και στην καλλιέργεια πολιτιστικής συνείδησης και ομαδικού πνεύματος. Ευχαριστούμε θερμά το ΥΠΑΙΘΑ και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ για τη μοναδική ευκαιρία που μας προσέφερε!
Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ανήκει στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και από εθνικούς πόρους.
#ΕΣΠΑ #ΈργοΕΣΠΑ #ΣΔΕΠάτρας #μουσική #ΣΔΕ