27/05/2026
Η Λαϊκή Συσπείρωση Ορεστιάδας καταγγέλλει στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και σε όλο τον λαό της περιοχής μας το σοβαρότατο συμβάν στο 3ο Δημοτικό Σχολείο, όπου κατέρρευσε η οροφή (σοβάδες) στον διάδρομο του πρώτου ορόφου, ακριβώς μπροστά από τις πόρτες των αιθουσών.
Το γεγονός ότι δεν είχαμε σοβαρούς τραυματισμούς ή χειρότερα, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην τύχη. Η ασφάλεια και η ζωή των παιδιών μας δεν μπορεί όμως να επαφίεται στην «τύχη» και σε ευτυχείς συγκυρίες!
Το περιστατικό αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο δραματικό –και ευτυχώς χωρίς θύματα– τρόπο τα όσα κατήγγειλε η Λαϊκή Συσπείρωση το προηγούμενο διάστημα, ειδικά με την τροποποίηση της παρ.12 του άρθρου 5 του νόμου 1894/1990.
Το περιστατικό αυτό δεν έπεσε από τον ουρανό. Είναι το προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα μιας διαχρονικής, εγκληματικής πολιτικής που υλοποιούν η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ), με «νέα Τέμπη» που καραδοκούν καθημερινά μέσα στα σχολεία.
• Κατάργησαν τον μοναδικό κρατικό φορέα τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων που είχε κεντρική ευθύνη μελέτης, επισκευής και κατασκευής νέων σχολικών μονάδων, μετατρέποντάς τον σε ανώνυμη εταιρεία, υποστελεχωμένη που προωθεί τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στις δημόσιες υποδομές,
• Μείωσαν τα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε εξευτελιστικό επίπεδο, την ίδια ώρα που δαπανούν δισεκατομμύρια ευρώ για τις πολεμικές προετοιμασίες του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε.
• Επέβαλλαν τη λογική της αποκέντρωσης, με νόμους όπως ο Καλλικράτης, φέρνοντας πιο κοντά τη συντήρηση των σχολείων στην τοπική φορολόγηση και τη χορηγία.
• Νομοθέτησαν τα μεγάλα τμήματα με 27-28 μαθητές,
• Διαμόρφωσαν χρηματοδοτικά εργαλεία για τα σχολεία με επιλέξιμες δαπάνες που τροφοδοτούν επιχειρηματικά συμφέροντα με ενεργειακές αναβαθμίσεις σε αγνώστου στατικότητας κτήρια κοκ.
• Ψήφισαν πρόσφατα διάταξη σε φορολογικό νομοσχέδιο (τροποποίηση του ν. 1894/1990), με την οποία διαγράφεται και η τελευταία τυπική υποχρέωση των Περιφερειών να συνδράμουν οικονομικά τους Δήμους για τη συντήρηση των σχολείων «εφόσον οι δήμοι αδυνατούν».
Τεράστιες είναι και οι ευθύνες της λαλίστατης για άλλα θέματα, περιφερειακής και δημοτικής αρχής που βάζει πλάτη στην υποχρηματοδότηση της παιδείας, στήνωντας «σόου» για να χειροκροτούνται οι Τράπεζες και τα «ευαγή ιδρύματα» που δίνουν ψίχουλα από την κερδοφορία τους για να βάζουν τις ταμπέλες τους σαν ιερά εικονίσματα στις εισόδους των σχολείων μας!
Η άμεση αναστολή λειτουργίας του 3ου Δημοτικού και η έλευση τεχνικών συνεργείων από τον Δήμο είναι το αυτονόητο, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα καθώς τα στοιχεία του προυπολογισμού είναι αποκαλυπτικά. Για τη Συντήρηση σχολικών μονάδων Δήμου δαπανήθηκαν 43.600€ για το 2025 ενώ 10.416€ δαπανήθηκαν για το 2024
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ορεστιάδας απαιτεί εδώ και τώρα:
• Την κατάρτιση συνολικού προγράμματος ελέγχου, αποκατάστασης και διεύρυνσης του δημόσιου σχολικού δικτύου σε όλο τον Δήμο Ορεστιάδας, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και με αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
• Μόνιμη, γενναία κρατική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό