Λαϊκή Συσπείρωση Ορεστιάδας

Λαϊκή Συσπείρωση Ορεστιάδας Για να κάνουμε την πραγματική διαφορά, που έχει ανάγκη ο λαός και ο τόπος.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Ορεστιάδας καταγγέλλει στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και σε όλο τον λαό της περιοχή...
27/05/2026

Η Λαϊκή Συσπείρωση Ορεστιάδας καταγγέλλει στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και σε όλο τον λαό της περιοχής μας το σοβαρότατο συμβάν στο 3ο Δημοτικό Σχολείο, όπου κατέρρευσε η οροφή (σοβάδες) στον διάδρομο του πρώτου ορόφου, ακριβώς μπροστά από τις πόρτες των αιθουσών.
Το γεγονός ότι δεν είχαμε σοβαρούς τραυματισμούς ή χειρότερα, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην τύχη. Η ασφάλεια και η ζωή των παιδιών μας δεν μπορεί όμως να επαφίεται στην «τύχη» και σε ευτυχείς συγκυρίες!

Το περιστατικό αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο δραματικό –και ευτυχώς χωρίς θύματα– τρόπο τα όσα κατήγγειλε η Λαϊκή Συσπείρωση το προηγούμενο διάστημα, ειδικά με την τροποποίηση της παρ.12 του άρθρου 5 του νόμου 1894/1990.

Το περιστατικό αυτό δεν έπεσε από τον ουρανό. Είναι το προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα μιας διαχρονικής, εγκληματικής πολιτικής που υλοποιούν η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ), με «νέα Τέμπη» που καραδοκούν καθημερινά μέσα στα σχολεία.

• Κατάργησαν τον μοναδικό κρατικό φορέα τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων που είχε κεντρική ευθύνη μελέτης, επισκευής και κατασκευής νέων σχολικών μονάδων, μετατρέποντάς τον σε ανώνυμη εταιρεία, υποστελεχωμένη που προωθεί τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στις δημόσιες υποδομές,

• Μείωσαν τα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε εξευτελιστικό επίπεδο, την ίδια ώρα που δαπανούν δισεκατομμύρια ευρώ για τις πολεμικές προετοιμασίες του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε.

• Επέβαλλαν τη λογική της αποκέντρωσης, με νόμους όπως ο Καλλικράτης, φέρνοντας πιο κοντά τη συντήρηση των σχολείων στην τοπική φορολόγηση και τη χορηγία.

• Νομοθέτησαν τα μεγάλα τμήματα με 27-28 μαθητές,

• Διαμόρφωσαν χρηματοδοτικά εργαλεία για τα σχολεία με επιλέξιμες δαπάνες που τροφοδοτούν επιχειρηματικά συμφέροντα με ενεργειακές αναβαθμίσεις σε αγνώστου στατικότητας κτήρια κοκ.

• Ψήφισαν πρόσφατα διάταξη σε φορολογικό νομοσχέδιο (τροποποίηση του ν. 1894/1990), με την οποία διαγράφεται και η τελευταία τυπική υποχρέωση των Περιφερειών να συνδράμουν οικονομικά τους Δήμους για τη συντήρηση των σχολείων «εφόσον οι δήμοι αδυνατούν».

Τεράστιες είναι και οι ευθύνες της λαλίστατης για άλλα θέματα, περιφερειακής και δημοτικής αρχής που βάζει πλάτη στην υποχρηματοδότηση της παιδείας, στήνωντας «σόου» για να χειροκροτούνται οι Τράπεζες και τα «ευαγή ιδρύματα» που δίνουν ψίχουλα από την κερδοφορία τους για να βάζουν τις ταμπέλες τους σαν ιερά εικονίσματα στις εισόδους των σχολείων μας!
Η άμεση αναστολή λειτουργίας του 3ου Δημοτικού και η έλευση τεχνικών συνεργείων από τον Δήμο είναι το αυτονόητο, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα καθώς τα στοιχεία του προυπολογισμού είναι αποκαλυπτικά. Για τη Συντήρηση σχολικών μονάδων Δήμου δαπανήθηκαν 43.600€ για το 2025 ενώ 10.416€ δαπανήθηκαν για το 2024

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ορεστιάδας απαιτεί εδώ και τώρα:

• Την κατάρτιση συνολικού προγράμματος ελέγχου, αποκατάστασης και διεύρυνσης του δημόσιου σχολικού δικτύου σε όλο τον Δήμο Ορεστιάδας, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και με αποκλειστική ευθύνη του κράτους.

• Μόνιμη, γενναία κρατική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό

🚩ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΚαταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει και την τελευταία τυ...
18/05/2026

🚩ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει και την τελευταία τυπική υποχρέωση των Περιφερειών να συνδράμουν τους δήμους στη συντήρηση των σχολείων με τροπολογία που φέρνει σε άσχετο νομοσχέδιο αλλάζοντας την παράγραφο 12 του άρθρου 5 του νόμου 1894/1990.

Δεκαετίες τώρα οι κυβερνήσεις με τις πολιτικές που υλοποιούν κατακερμάτισαν την ευθύνη για τη σχολική στέγη:
- Κατάργησαν τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων που είχε κεντρική ευθύνη μελέτης, επισκευής και κατασκευής νέων σχολικών μονάδων, μετατρέποντάς τον σε ανώνυμη εταιρεία υποστελεχωμένη, που προωθεί τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στις δημόσιες υποδομές.
- Απομείωσαν τα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε εξευτελιστικό επίπεδο.
- Επέβαλλαν τη λογική της αποκέντρωσης, με νόμους όπως ο Καλλικράτης, φέρνοντας πιο κοντά τη συντήρηση των σχολείων στην τοπική φορολόγηση και τη χορηγία.
- Νομοθέτησαν τα μεγάλα τμήματα με 27-28 μαθητές.
- Διαμόρφωσαν χρηματοδοτικά εργαλεία για τα σχολεία με επιλέξιμες δαπάνες που τροφοδοτούν επιχειρηματικά συμφέροντα με ενεργειακές αναβαθμίσεις σε αγνώστου στατικότητας κτήρια κοκ.

Όλα τα παραπάνω επέτειναν τα προβλήματα στις σχολικές μονάδες. Με της συντήρησή τους να είναι ελλιπής, τα προγράμματα για ανέγερση νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολείων ανεπαρκή, ενώ τα προβλήματα αυξάνονται λόγω της παλαιότητας και των φθορών. Για αυτό γονείς και εκπαιδευτικοί δικαιολογημένα διαμαρτύρονται όταν βλέπουν τους μαθητές να στοιβάζονται σε μικρές αίθουσες, να κινδυνεύουν από την κατάσταση των κτηρίων, των σχολικών αυλών (όπως στην Καβάλα), λόγω της συνύπαρξης με άλλους φορείς, όπως το ειδικό σχολείο Ξάνθης με το ΚΕΔΑΣΥ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προβλέπονται για το 2026 πιστώσεις μόλις 57.000 ευρώ για παρεμβάσεις στην Ξάνθη και η κατασκευή ενός 2/θέσιου ολοήμερου νηπιαγωγείου στον Ξηροπόταμο Δράμας!

Οι ευθύνες ανήκουν στις κυβερνήσεις, στους υπουργούς, στις περιφερειακές και δημοτικές αρχές που αποφάσισαν και συνέβαλλαν να κλείνουν οι στρόφιγγες της κρατικής χρηματοδότησης για τις λαϊκές ανάγκες, προκειμένου να προπληρώνονται οι δανειστές και να δίνεται ζεστό χρήμα σε επιχειρηματικούς ομίλους.

Η συγκεκριμένη νομοθετική παρέμβαση είναι παραδοχή της πρόθεσης της κυβέρνησης και των συνοδοιπόρων της στα Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια να πάνε ακόμα πιο πέρα το έγκλημα με την εγκατάλειψη της σχολικής στέγης και να βαθύνει η ανταποδοτικότητα για τις επισκευές ως μονόδρομος.

Δεν είναι τυχαίο το show που στήνεται δύο χρόνια τώρα για να χειροκροτούνται οι Τράπεζες που δίνουν λεφτά (ελάχιστο τμήμα της αχαλίνωτης κερδοφορίας τους) για την σχολική στέγη, βάζοντας και την ταμπέλα τους, εν είδη ιερών εικονισμάτων, στις σχολικές εισόδους.

Απαιτούμε τώρα:
- Να αποσυρθεί η σχετική διάταξη.
- Να καταρτιστεί ένα γενναίο πρόγραμμα αποκατάστασης και διεύρυνσης του δημόσιου σχολικού δικτύου από τον κρατικό προϋπολογισμό.

18/5/2026
Για τη «Λαϊκή Συσπείρωση»
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Ο περιφερειακός σύμβουλος
Κλάδης Διονύσης

11/05/2026

“Καταδικάζουμε την απαράδεκτη ενέργεια της αστυνομικής διεύθυνσης Ορεστιάδας να προσαγάγει φοιτητές και εργαζόμενους, μέλη και στελέχη της ΚΝΕ και του ΚΚΕ, μ...

Την απαράδεκτη ενέργεια της αστυνομικής διεύθυνσης Ορεστιάδας να προσαγάγει φοιτητές και εργαζόμενους, μέλη και στελέχη ...
10/05/2026

Την απαράδεκτη ενέργεια της αστυνομικής διεύθυνσης Ορεστιάδας να προσαγάγει φοιτητές και εργαζόμενους, μέλη και στελέχη της ΚΝΕ και του ΚΚΕ, με την κατηγορία της «φθοράς δημόσιας περιουσίας» καταγγέλλουν η ΤΕ Έβρου του ΚΚΕ και το ΤΣ Έβρου της ΚΝΕ.

Πιο συγκεκριμένα, οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ με ανακοίνωσή τους, σημειώνουν τα εξής:

«Μέλη των Οργανώσεων Ορεστιάδας της ΚΝΕ και του ΚΚΕ βρέθηκαν στον βόρειο κόμβο της Ορεστιάδας το βράδυ της Παρασκευής, παραμονή της 9ης Μάη, μέρας της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών, ώστε να σβήσουν σύνθημα με φασιστικό περιεχόμενο τύπου σβάστικες, κ.α.

Πολυμελής δύναμη της αστυνομίας και της ασφάλειας επενέβη κάνοντας επιτόπου εξακρίβωση στοιχείων και στη συνέχεια προχώρησαν σε προσαγωγή τους στο αστυνομικό τμήμα, όπου υποστήριξαν πως έχει πραγματοποιηθεί ανώνυμη τηλεφωνική καταγγελία από πολίτη. Αργότερα, η μία προσαγωγή μετατράπηκε σε σύλληψη, ενώ μετά και από παρεμβάσεις του ΚΚΕ αφέθηκαν ελεύθεροι.

Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο ούτε και τυχαίο. Η ένταση της καταστολής και της κρατικής βίας πηγαίνει χέρι-χέρι με την κλιμάκωση της αντιλαϊκής πολιτικής ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οξύνονται τα λαϊκά προβλήματα λόγω των οικονομικών επιπτώσεων από την εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και ανταγωνισμούς για λογαριασμό των συμφερόντων των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Στόχο έχει να σπείρει το φόβο στο λαό και τη νεολαία, ιδιαίτερα σε αυτούς που σηκώνουν κεφάλι. Για αυτό η κυβέρνηση επιστρατεύει τις δυνάμεις καταστολής, όπως πρόσφατα έκανε απέναντι στους φοιτητές που διαδήλωσαν έξω από το Μέγαρο Μαξίμου ενάντια στο άρθρο 16, όπως έκανε απέναντι στους αγωνιζόμενους αγρότες και κτηνοτρόφους στον βόρειο Έβρο και σε ολόκληρη τη χώρα που έδιναν έναν τεράστιο αγώνα επιβίωσης!

Είναι απορίας άξιο πως ο κρατικός μηχανισμός λειτούργησε τόσο άμεσα στην συγκεκριμένη περίπτωση, την ίδια ώρα που συνθήματα με φασιστικό-ναζιστικό περιεχόμενο είναι γραμμένα σε όλη την ευρύτερη περιοχή εδώ και καιρό χωρίς να κουνιέται φύλλο!

Φαίνεται πως ορισμένους που δήθεν κόπτονται για τη φθορά δημόσιας περιουσίας τους πονά ακόμη το γεγονός πως πριν από 81 χρόνια ο Κόκκινος Στρατός τσάκισε τους ΝΑΖΙ καρφώνοντας την κόκκινη σημαία με το σφυροδρέπανο στην καρδιά του ναζιστικού τέρατος.

Είναι όμως γελασμένοι! Ο λαός και η νεολαία έχουν τη δύναμη να αντιμετωπίσουν την αντιλαϊκή πολιτική και την κρατική βία που την συνοδεύει, τις κυβερνήσεις και το κράτος του κεφαλαίου. Διεκδικώντας τις σύγχρονες ανάγκες τους και δυναμώνοντας τον αγώνα για ουσιαστικά μέτρα στήριξης του εισοδήματος απέναντι στην ακρίβεια. Για να ζήσουν σε συνθήκες πραγματικής ειρήνης, χωρίς το φόβο των πολεμικών συγκρούσεων των ιμπεριαλιστών, χωρίς την εμπλοκή της χώρας μας στο νέο σφαγείο που έχει μετατρέψει ολόκληρο τον Έβρο σε πολεμικό ορμητήριο και στόχο αντιποίνων. Σε αυτόν τον δρόμο θα απομονώνεται και η προσπάθεια των φασιστοειδών να βγουν από τα λαγούμια τους.

Όσο για το ΚΚΕ και την ΚΝΕ ας το πάρουν χαμπάρι. Από τον βόρειο Έβρο μέχρι και την Κρήτη η αγωνιστική και με ανιδιοτέλεια δράση των κομμουνιστών δεν περιστέλλεται!

Συνεχίζουμε πιο αποφασιστικά στο δρόμο της ανατροπής, μαζί με το λαό και τη νεολαία. Γιατί μόνο ο λαός μπορεί να σώσει το λαό!

Απαιτούμε εδώ και τώρα να σταματήσει οποιαδήποτε δίωξη και η υπόθεση να μπει στο αρχείο».

Εκδήλωση Τιμής για την 9η Μάη και Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση του Παραρτήματος στο Διδυμότειχο                         ...
07/05/2026

Εκδήλωση Τιμής για την 9η Μάη και Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση του Παραρτήματος στο Διδυμότειχο

Τα Παραρτήμα Διδ/χου - Ορεστιάδας της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ καλούν τα μέλη, τους απογόνους και τους φίλους της Εθνικής Αντίστασης και του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας στην εκδήλωση - σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 9 Μάη στο Διδυμότειχο, στο ξενοδοχείο Ερμής και ώρα 19:00.

Η εκδήλωση έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα, καθώς στο τέλος θα πραγματοποιηθεί η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Παραρτήματος.
-----
Την 9η Μάη 1945, ώρα 0:43 π.μ., υπογράφεται η Πράξη για την άνευ όρων συνθηκολόγηση της χιτλερικής Γερμανίας. Είχε προηγηθεί ο απελευθερωτής Κόκκινος Στρατός, ο οποίος προελαύνοντας στην Κεντρική Ευρώπη έφτασε μέχρι το Ράιχσταγκ, υψώνοντας την Κόκκινη Σημαία με το σφυροδρέπανο.

Η επιχειρούμενη αναθεώρηση της Ιστορίας του Β΄ΠΠ, αμέσως μετά τη λήξη του Β΄ΠΠ, που σχεδιάζεται από τα ιμπεριαλιστικά κέντρα, δεν θα καταφέρει ποτέ να σβήσει από την λαϊκή μνήμη ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές της Νίκης. Ήταν τα αντιστασιακά απελευθερωτικά κινήματα των χωρών της Ευρώπης, με πρωτοπορία τα Κομμουνιστικά Κόμματα. Ήταν ο ηρωικός Κόκκινος Στρατός, ο σοβιετικός λαός που πλήρωσε βαρύ τίμημα, με πάνω από 20 εκ. νεκρούς και τεράστιες καταστροφές. Ήταν η ΕΣΣΔ που καθόρισε την έκβαση του πολέμου χάρη στα πλεονεκτήματα του σοσιαλιστικού τρόπου παραγωγής.
Η αναθεώρηση της Ιστορίας του Β΄ΠΠ δεν αφορά στο χθες αλλά στο σήμερα. Η αντιδραστική ιμπεριαλιστική Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί να καθιερώσει την 9η Μάη ως «Ημέρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Αυτή δεν είναι ημέρα μνήμης, είναι ιδεολογικός πόλεμος με στόχο τον αφοπλισμό των μελλοντικών γενεών. Κραυγαλέο παράδειγμα η εκδήλωση που διοργανώθηκε στην Ορεστιάδα την Πέμπτη 7 Μαΐου με τη συμμετοχή των γυμνασίων της πόλης για να γνωρίσουν τις ΄΄αξίες΄΄ της Ευρώπης. Έτσι, ξεδιάντροπα ξεπλένουν την συμμετοχή της Ε.Ε. σε όλους τους πολέμους και τις σφαγές στον πλανήτη, καλώντας του νέους να αποκτήσουν την κουλτούρα της πολεμικής οικονομίας και των φερέτρων.

Με τον αντικομμουνισμό, ως επίσημη ιδεολογία της, με τη θεωρία των δύο άκρων, της ταύτισης του κομμουνισμού με τον φασισμό, η ΕΕ και οι κυβερνήσεις έχουν στόχο την κυριαρχία της ιδεολογίας του καπιταλισμού, ως αναγκαίο έδαφος για την εξέλιξη της αντιδραστικής στρατηγικής του συστήματος, της γενικευμένης στρατιωτικής σύγκρουσης, με θύματα τους λαούς.
Ο φασισμός, ως γέννημα του καπιταλισμού και όχι παρέκκλισή του, επιλέχθηκε από το σύστημα, πριν από το ξέσπασμα του Β΄ΠΠ, ως η πιο πρόσφορη μορφή πολιτικής εξουσίας για την καταστολή του ταξικού εχθρού στο εσωτερικό, αλλά και στην σύγκρουσή του με τα άλλα καπιταλιστικά κράτη.

Στην Ελλάδα, κατά τον Β΄ΠΠ, αναπτύχθηκε ένα από τα μεγαλύτερα αντιστασιακά κινήματα όλης της Ευρώπης που είχε σημαντική συμβολή στην Αντιφασιστική Νίκη. Εμπνευστής, οργανωτής, καθοδηγητής και αιμοδότης ήταν το ΚΚΕ.

Ο λαός μας με το ΕΑΜ, ΕΛΑΣ, ΕΠΟΝ, ΕΛΑΝ, ΟΠΛΑ, με ηρωισμό και θυσίες, με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές έγραψε τις πιο ηρωικές και ένδοξες σελίδες της σύγχρονης Ιστορίας του λαϊκού κινήματος στη χώρα μας.

Τα συμπεράσματα, τα διδάγματα, οι ιστορικές παρακαταθήκες της απελευθερωτικής πάλης και του ταξικού έπους του αγώνα του ΔΣΕ προκαλούν ανησυχία στην αστική εξουσία για την προοπτική να βγει και πάλι ο λαός στο προσκήνιο. Γι΄ αυτό ξεδιπλώνουν την σχεδιασμένη βρώμικη επίθεσή τους συκοφαντώντας τη λαϊκή πάλη και το ΚΚΕ, άλλοτε με χοντροκομμένα ψέματα, άλλοτε με πιο εκλεπτυσμένο τρόπο.

Στρατεύονται διάφοροι σε αυτή την επιχείρηση κατασυκοφάντησης και διαστρέβλωσης της ηρωικής πάλης του λαού μας, ακόμα και για να πάρουν «δηλώσεις μετάνοιας», 82 χρόνια μετά, από τους 200 κομμουνιστές που νίκησαν το θάνατο και πέρασαν αγέρωχοι στην αθανασία, στο Σκοπευτήριο- Θυσιαστήριο της Λευτεριάς στην Καισαριανή.

Οι 200 - ανάμεσα τους και 6 από τον Έβρο - όπως και χιλιάδες άλλοι απλοί καθημερινοί άνθρωποι της δουλειάς, ήταν διαπαιδαγωγημένοι με τις Αρχές και τις Αξίες του ΚΚΕ, ατσαλωμένοι στην ταξική πάλη για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και την κοινωνική απελευθέρωση, γι αυτό ήταν αλύγιστοι.
Οι αγωνιστές, οι φίλοι και απόγονοι των αγωνιστών του ΕΑΜικού κινήματος και των μαχητών της τρίχρονης εποποιίας του ΔΣΕ, οι πολιτικοί πρόσφυγες τιμούμε τη Μεγάλη Αντιφασιστική Νίκη των Λαών.

Υποκλινόμαστε μπροστά στην τεράστια προσφορά του σοβιετικού λαού, του Κόκκινου Στρατού, των αγωνιστών και αγωνιστριών του ΕΑΜ -ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ, των μαχητών και μαχητριών του ένδοξου ΔΣΕ. Τιμούμε τους 8 εκτελεσμένους στο Σουφλί, τους 12 στο Διδυμότειχο, τους 7 ΕΠΟΝίτες από το Ποιμενικό και όλους όσοι έδωσαν τη ζωή τους σ΄αυτούς τους αγώνες.

Μας διδάσκει και μας εμπνέει η στέρεα πεποίθησή τους, η αταλάντευτη στάση τους, η ανιδιοτελής προσφορά τους στον αγώνα για ένα καλύτερο μέλλον, για μια κοινωνία απαλλαγμένη από τον ζυγό της εκμετάλλευσης και τον πόλεμο, μια κοινωνία οργανωμένη με γνώμονα την κάλυψη των ανθρώπινων σύγχρονων αναγκών.

Η ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ βασίζεται τόσο στην σύγχρονη πείρα του κινήματος, όσο και στα συμπεράσματα -διδάγματα της Ιστορίας του Β΄ΠΠ που αποδεικνύουν ότι ο λαός μπορεί να δώσει διέξοδο ως πρωταγωνιστής των εξελίξεων, με την πάλη του για ριζική αλλαγή του συσχετισμού δύναμης, για την ανατροπή του εκμεταλλευτικού συστήματος, που έχει στο DNA του τις κρίσεις και τον πόλεμο.

Καλούμε λαό και νεολαία σε ξεσηκωμό για την απεμπλοκή της Ελλάδας από τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και συμμετέχει με όλες τις δυνάμεις της στις εργατικές λαϊκές και αντιπολεμικές κινητοποιήσεις, απαιτώντας να κλείσουν οι αμερικανοΝΑΤΟικές Βάσεις, να επιστρέψουν τα οπλικά συστήματα, οι στρατιωτικές δυνάμεις που δρουν εκτός συνόρων. Να αποδεσμευτεί η Ελλάδα από ΝΑΤΟ-ΕΕ με το λαό νοικοκύρη στον τόπο του.

28/04/2026
24/04/2026
Για το προσχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ με θέμα «Διαδικασία στελέχωσης για την κάλυψη αναγκών των βρεφονηπιακών και παιδικών στα...
23/04/2026

Για το προσχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ με θέμα «Διαδικασία στελέχωσης για την κάλυψη αναγκών των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών και ΚΔΑΠ»

Το προσχέδιο διάταξης νόμου του ΥΠΕΣ αφορά χιλιάδες εργαζόμενους και εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά και γονείς σε όλη τη χώρα. Ακόμα και στο Δήμο Ορεστιάδας, οι εργαζόμενοι που εργάζονται σε παιδικούς σταθμούς και ΚΔΑΠ μέσω ΕΣΠΑ και δεκάδες γονείς, θα ζήσουν άμεσα τις δυσμενείς συνέπειες του προσχεδίου, εάν και εφόσον υλοποιηθεί.

Με το συγκεκριμένο προσχέδιο η κυβέρνηση έρχεται να καταστήσει χειρότερες τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στους παιδικούς - βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα ΚΔΑΠ, να ενισχύσει την εργασιακή ανασφάλεια και ομηρία. Ουσιαστικά οι προσλήψεις προβλέπεται να γίνονται μέσω «ηλεκτρονικού γενικού καταλόγου» που θα ισχύει μόνο για 2 χρόνια, οι συμβάσεις θα είναι 8μηνες ή 11μηνες, πλήρους ή μερικής απασχόλησης, ενώ η μισθοδοσία των εργαζόμενων θα εξαρτιέται αποκλειστικά από τα voucher και τα τροφεία, με ότι αυτό συνεπάγεται για την τσέπη των γονιών, αφού είναι βέβαιο ότι η πλειοψηφία των Δήμων θα προχωρήσει σε αυξήσεις «για να βγαίνει ο λογαριασμός». Την ίδια στιγμή, οι προσλήψεις δεν θα μπορούν να γίνουν πριν τον Νοέμβρη.

Το προσχέδιο του ΥΠΕΣ αφορά άμεσα τη ζωή και τη δουλειά των εργαζομένων, ενώ οι συνέπειες θα είναι μεγάλες για δεκάδες λαϊκές οικογένειες στην Ορεστιάδα, που ζητούν το αυτονόητο, δηλαδή να πάνε τα παιδιά τους σε ένα παιδικό σταθμό, να έχουν κατάλληλη στήριξη από κοινωνικές δομές. Είναι μία εξέλιξη μακριά και πέρα από τις ανάγκες των εργαζομένων και τη διεκδίκηση για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, αλλά εξίσου μακριά και πέρα από τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών και των λαϊκών οικογενειών για σύγχρονες και ασφαλείς προσχολικές και κοινωνικές υποδομές, πραγματικά δημόσιες και δωρεάν, με όλο το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό.

❗ Πρέπει να σημάνει συναγερμός!

Ο αγώνας των εργαζομένων στους ΟΤΑ, που θα εκφραστεί με την απεργία, αύριο Παρασκευή 24/4, είναι αγώνας όλων μας!

Γίνεται φανερό σε όλες τις πτυχές της ζωής μας πως για να κερδίσει τα δικαιώματα του ο λαός πρέπει να χάσει το κεφάλαιο. Άλλωστε, για λογαριασμό των εφοπλιστών, των ενεργειακών, κατασκευαστικών και άλλων επιχειρηματικών ομίλων, η κυβέρνηση και όλα τα κόμματα που στηρίζουν τον πυρήνα αυτής της πολιτικής, ξοδεύουν δεκάδες δις ευρώ για τις πολεμικές δαπάνες, για να συμμετέχει η χώρα μας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, με διακύβευμα την ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία των ομίλων και τη μοιρασιά της λείας του πολέμου με το αίμα των λαών ανά τον κόσμο.

Την ίδια στιγμή, ο Δήμος Ορεστιάδας δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για να ξέρει σήμερα ένας γονιός αν θα μπορέσει να πάει τα παιδιά του σε έναν παιδικό σταθμό, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί ΘΑ ξεκινήσουν να λειτουργούν, τα σχολεία του Δήμου είναι απαρχαιωμένα, οι ελεύθεροι χώροι άθλησης, πρασίνου και αναψυχής ανύπαρκτοι, για να μην αναφερθούμε στο ανέκδοτο με τις παιδικές χαρές.

Δεν υπάρχει λοιπόν άλλος δρόμος από το να πυκνώσουν οι αγώνες που στοχεύουν τους αληθινούς ενόχους για αυτήν την κατάσταση. Αυτή είναι η πραγματική αντιπολίτευση προς όφελος του λαού απέναντι στην κυβέρνηση της ΝΔ και τα υπόλοιπα κόμματα, απέναντι στην περιφερειακή και δημοτική αρχή που στηρίζουν και αποδέχονται την πολιτική της ανταποδοτικότητας και της «ατομικής ευθύνης», μαζί με την αποφασιστική στήριξη του ΚΚΕ, του μόνου Κόμματος που στηρίζει και πρωτοστατεί με τις δυνάμεις του και τους αγώνες του για ένα καλύτερο μέλλον για την εργατική-λαϊκή οικογένεια.

👉 Καλούμε τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Ορεστιάδας, όλο το Δημοτικό Συμβούλιο, να εναντιωθεί χωρίς αστερίσκους στο συγκεκριμένο αντιλαϊκό προσχέδιο της κυβέρνησης. Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων και τα δίκαια αιτήματα τους, στην πανελλαδική απεργία τους στις 24 Απριλίου.

Διεκδικούμε:
🔺 Εδώ και τώρα να αποσυρθεί η διάταξη νόμου για τους εργαζόμενους στους παιδικούς σταθμούς και στις κοινωνικές δομές των δήμων.
🔺 Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων και σε αυτές τις δομές, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις εργαζομένων στο ύψος των πραγματικών αναγκών για τη λειτουργία όλων των κοινωνικών δομών με μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Κατάργηση της διάταξης Βορίδη.
🔺 Πλήρη χρηματοδότηση των κοινωνικών δομών από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των πραγματικών αναγκών για να μη μένει κανένα παιδί έξω από αυτές . Κατάργηση του καθεστώτος των voucher, της ανταποδοτικότητας και της επιχειρηματικής λειτουργίας. Κατάργηση των τροφείων στο Δήμο Ορεστιάδας.
🔺 Αναβάθμιση και διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα παιδιά και τα άτομα με αναπηρία. Ολόπλευρη στήριξη στις οικογένειές τους.
🔺 Ειδική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη του δικτύου δομών προσχολικής αγωγής και ΚΔΑΠ.

Address

Orestiáda
68200

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Λαϊκή Συσπείρωση Ορεστιάδας posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Λαϊκή Συσπείρωση Ορεστιάδας:

Share