Είναι στο Χέρι μας

Είναι στο Χέρι μας Αυτόνομη Κίνηση Πολιτών για το Δήμο Ορεστιάδας

16/06/2026

Απο τη χθεσινή συνεδρίαση απολογισμού πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής για το έτος 2025:

Βρισκόμαστε ήδη στα μισά της δημοτικής περιόδου και νομίζω ότι πλέον δεν υπάρχουν ούτε περίοδοι χάριτος ούτε δικαιολογίες. Οι δημότες κρίνουν όλους μας από τα αποτελέσματα και κυρίως από την καθημερινότητα που βιώνουν.
Ως παράταξη της μειοψηφίας ποτέ δεν είχαμε στόχο την άγονη αντιπαράθεση. Στόχος μας είναι να ασκήσουμε ουσιαστική κριτική, να αναδείξουμε προβλήματα και να συμβάλουμε, ώστε ο Δήμος Ορεστιάδας να λειτουργεί καλύτερα προς όφελος των πολιτών.
Και δυστυχώς, το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει μετά από δυόμισι χρόνια διοίκησης είναι ότι η δημοτική αρχή έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα που βιώνει καθημερινά η κοινωνία και οι υπηρεσίες του δήμου.
Πριν μπούμε σε κάθε αντιδημαρχία ξεχωριστά και επειδή, κύριε Δήμαρχε, κάνατε το λάθος την Παρασκευή να με προκαλέσετε και να σας βρω πού τα είχατε γραμμένα όλα αυτά για τον Άρδα κ.λπ., είδα ξανά τις προεκλογικές υποσχέσεις σας. Δε θα μπω στα δημοτικά γηροκομεία, το διακομιστικό κέντρο, την αγορά λεωφορείου ΑΜΕΑ κ.λπ. που έτσι κι αλλιώς ήταν ανέφικτα να γίνουν.
Αλλά θα σταθώ για λίγο στο τι κάνατε 2,5 χρόνια για την επιχειρηματικότητα που τόσο υποτίθεται στηρίζετε και δεν είχε τεράστιο δημοσιονομικό κόστος. Μιλούσατε για ιστότοπο-ομπρέλα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μιλούσατε για εκπαίδευση πάνω στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μιλούσατε για δημοτική επιχείρηση που θα προσέλκυε επενδυτές. Για τους αγρότες φθηνό ρεύμα μέσω ενεργειακών πάρκων, λειτουργία του υδροηλεκτρικού στο Θεραπειό κ.ο.κ.
Τελικά δεν κάνατε απολύτως τίποτα. Ο ίδιος προχθές παραδεχθήκατε πως διαχειρίζεστε τη μιζέρια, αλλά είστε από τους πρώτους που χειροκροτάνε στα συνέδρια της ΚΕΔΕ όταν τελειώνουν τις ομιλίες τους οι υπουργοί ή στήνεστε για φωτογραφίες μόλις συναντιέστε με κάποιον από αυτούς.
Πάμε λοιπόν να τα δούμε ανά αντιδημαρχία ώστε να μπορούν να καταλάβουν και οι δημότες τι γίνεται στον δήμο και γιατί κάθε χρόνο ο δήμος παρουσιάζει εικόνες εγκατάλειψης και σημάδια κοινωνικής, δημογραφικής και οικονομικής κατάρρευσης.
Στο οικονομικό και διοικητικό κομμάτι, ενώ έχετε στα χαρτιά αυξημένο προϋπολογισμό που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πόρων από την κεντρική διοίκηση, αυτό δε το βλέπουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Συνεπώς επιβεβαιώνεται πως όταν ευδοκιμούν οι αριθμοί δε σημαίνει πως γίνεται το ίδιο και με τους ανθρώπους.
Οι εργαζόμενοι του δήμου, κύριε Δήμαρχε, δεν είναι ιδιοκτησία καμίας δημοτικής αρχής. Δεν αποτελούν λάφυρο της εκλογικής νίκης κανενός. Είναι οι συνεργάτες του δήμου και η εμπειρία τους αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.
Δυστυχώς, αντί να αξιοποιήσετε αυτό το ανθρώπινο δυναμικό, καλλιεργήσατε ένα κλίμα αναξιοκρατίας και αδικίας μέσα στο δημαρχείο. Φθάσαμε στο σημείο ακόμη και η ομοσπονδία εργαζομένων στους ΟΤΑ να παρέμβει, ενώ το σωματείο υπαλλήλων του δήμου μας έχει βγάλει ανακοινώσεις για πολλά θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του δήμου.
Το 2025 είδαμε ακόμη και τη μετατροπή των συμβάσεων των σχολικών καθαριστριών σε τετράωρες, δημιουργώντας αίσθημα αδικίας σε ανθρώπους που επί χρόνια στήριξαν τον δήμο και τα σχολεία. Πολλοί θεώρησαν ότι προτεραιότητα δεν είχαν οι ανάγκες των υπηρεσιών, αλλά η εξυπηρέτηση προεκλογικών ισορροπιών.
Το πιο σοβαρό, όμως, αποτέλεσμα αυτής της αντίληψης είναι ότι έχετε χάσει την επαφή με την καθημερινότητα. Όταν δεν ακούς τους ανθρώπους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, όταν αντιμετωπίζεις τους υπαλλήλους ως εκτελεστές εντολών και όχι ως συνεργάτες, τότε είναι φυσικό να δυσκολεύεται η λειτουργία του δήμου και να ταλαιπωρούνται οι δημότες.
Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και πανελλαδικά μέσα ενημέρωσης ασχολήθηκαν με τη λειτουργία του δήμου και με τη συμμετοχή εξωθεσμικών παραγόντων σε διαδικασίες που έπρεπε να είναι απολύτως θεσμικές. Αυτές οι εικόνες δεν τιμούν κανέναν και σίγουρα δεν τιμούν τη διοίκηση του δήμου.
Την ίδια στιγμή, ο προϋπολογισμός κατατέθηκε τον Απρίλιο και λίγες εβδομάδες μετά είχαμε ολική αναμόρφωση, ενώ ο ισολογισμός του 2024 κατατέθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Αυτές δεν είναι απλές καθυστερήσεις. Είναι ενδείξεις μιας διοίκησης που δυσκολεύεται να προγραμματίσει έγκαιρα. Να ιεραρχήσει τα προβλήματα και να προνοήσει πριν γίνουν εντονότερα.
Βεβαίως, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το διαχρονικό πρόβλημα της υποστελέχωσης. Οι πόροι μπορεί να είναι αυξημένοι σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, όμως οι ανάγκες και οι αρμοδιότητες των δήμων αυξάνονται ακόμη περισσότερο και η κρατική στήριξη εξακολουθεί να υπολείπεται των πραγματικών αναγκών.
Στην τεχνική υπηρεσία αξίζει να αναγνωρίσουμε την υπερπροσπάθεια των λιγοστών εργαζομένων. Όμως η προσπάθειά τους δεν μπορεί να καλύπτει επ' άπειρον τις πολιτικές αστοχίες, τις παραλείψεις και σε ορισμένες περιπτώσεις την ανεπάρκεια της διοίκησης.
Η απώλεια του έργου ενεργειακής αναβάθμισης των δημοτικών κτιρίων δεν ήταν μια ατυχία. Ήταν μια μεγάλη αποτυχία που κόστισε στον δήμο ένα έργο περίπου έξι εκατομμύρια ευρώ και στέρησε από τους δημότες ένα έργο που θα έδινε ανάσα στο αυξημένο ενεργειακό κόστος. Και να φανταστεί κανείς πως η αξιοποίηση των προγραμμάτων για ενεργειακές αναβαθμίσεις ήταν το 3ο σημείο κλειδί για να γίνει η Ορεστιάδα νέα ξανά.
Παράλληλα, η τραγική κατάσταση στην αστική, δημοτική και αγροτική οδοποιία παραμένει. Δυόμισι χρόνια μετά, η μόνιμη απάντηση δεν μπορεί να είναι «αυτό παραλάβαμε» ή φταίνε οι εταιρίες που χαλάνε τους δρόμους. Οι δημότες δεν σας εξέλεξαν για να περιγράφετε τα προβλήματα, αλλά για να τα λύνετε.
Το ίδιο ισχύει και για το ΣΒΑΑ. Εδώ και τρία χρόνια ακούμε για έργα και παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης, αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει ουσιαστικά τίποτα.
Ιδιαίτερα όμως θέλω να σταθώ στις παιδικές χαρές και στα δημόσια πάρκα. Είναι αδιανόητο ένας δήμος να έχει επί τρία χρόνια ουσιαστικά κλειστές παιδικές χαρές. Είναι αδιανόητο να μην μπορεί να προσφέρει ασφαλείς χώρους παιχνιδιού και αναψυχής για τις οικογένειες και τα παιδιά.
Μιλάμε για το δημογραφικό, για προσέλκυση νέων ώστε να δημιουργήσουν οικογένειες σε αυτόν τον τόπο. Κι εμείς τι τους προσφέρουμε; Σαν δήμος τι έχουμε κάνει για να πείσουμε κάποιον να μείνει εδώ με την οικογένειά του; Το απόλυτο μηδέν.
Τα πάρκα τσέπης έμειναν προεκλογικές εξαγγελίες. Δεν δημιουργήθηκαν νέοι ελεύθεροι χώροι και δεν συντηρήθηκαν επαρκώς ούτε οι υπάρχοντες. Ο Άη Γιώργης, το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στο Χειμώνιο, η Μπάρα κ.ο.κ. όλα κατεστραμμένα και παρατημένα για να μας θυμίζουν ότι κάποτε εδώ υπήρχε ζωή.
Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο δήμος είναι εικόνα εγκατάλειψης. Και γι' αυτή την εικόνα υπάρχουν υπεύθυνοι. Η πολιτική ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στη δημοτική αρχή.
Στην καθαριότητα και το πράσινο η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Τα παράπονα των πολιτών τα ακούτε καθημερινά. Αντί όμως να υπάρχει σχεδιασμός, έχετε καταλήξει να κάνετε τον προγραμματισμό του Facebook. Τρέχετε πίσω από τις αναρτήσεις των πολιτών, αντί να προηγείστε των προβλημάτων.
Μας λέγατε ότι θα κάνατε την Ορεστιάδα νέα ξανά. Και τελικά είδαμε τα ίδια ξανά και ξανά.
Η ανακύκλωση έχει εγκαταλειφθεί. Τα έξοδα διαχείρισης των απορριμμάτων αυξάνονται συνεχώς και ακόμη ψάχνετε τι θα κάνετε. Αγοράζετε και επισκευάζετε κάδους και όμως πολλές γειτονιές και χωριά είτε δεν έχουν κάδους είτε είναι χαλασμένοι.
Για τη ΜΕΑ Βορείου Έβρου ούτε κουβέντα πλέον. Το ξεχάσαμε κι αυτό. Εσείς ο ίδιος καταγγέλλατε ότι κάνουμε βόλτες τα σκουπίδια. Μόνο που αυτές οι βόλτες κοστίζουν ακριβά και τις πληρώνουν οι δημότες.
Χρόνια φωνάζουμε για το αδιέξοδο μοντέλο διαχείρισης των απορριμμάτων. Μας αποκαλούσαν γραφικούς και εμμονικούς. Τώρα όμως που τα ανταποδοτικά δεν βγαίνουν και το κόστος εκτοξεύεται, ψάχνετε λύσεις.
Και συνεχίζουμε να δίνουμε εκατομμύρια στη ΔΙΑΑΜΑΘ για να ακούμε ότι φταίνε οι δήμοι που δεν κάνουν τίποτα, ενώ υποτίθεται ότι είμαστε και μέτοχοι.
Στο πράσινο έχετε χάσει την μπάλα και αυτό φαίνεται. Το ρίξατε μέχρι και στον καιρό. Λες και πρώτη φορά βρέχει Απρίλιο και Μάιο στην Ορεστιάδα. Προσπαθείτε να βρείτε χίλιες δικαιολογίες, αλλά δεν παραδέχεστε το αυτονόητο. Και στην αποκομιδή και στο πράσινο το πρόβλημα είναι ότι επιλέξατε να τα δώσετε σε ιδιώτες.
Και δεν θα ξεχάσω ποτέ, κύριε Δήμαρχε, την πρώτη ουσιαστικά επαφή μου μαζί σας, όταν ήσασταν ακόμη δημοτικός σύμβουλος της προηγούμενης διοίκησης και σε μια συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής υποστηρίζατε πως η ιδιωτική πρωτοβουλία θα βελτιώσει τις υπηρεσίες του δήμου. Αυτή είναι λοιπόν η βελτίωση;
Γεμάτοι κάδοι, ακαθάριστα οικόπεδα, πάρκα, σχολεία και δημόσιοι χώροι σε εικόνα εγκατάλειψης. Ιδεολογικά κερδίσατε. Οι δημότες όμως έχασαν την καθαριότητα, την ελευθερία και την ασφάλεια να κινούνται σε έναν δήμο καθαρό, πράσινο και ασφαλή.
Στη δημοτική τηλεόραση καταφέρατε να παρουσιάσετε φτωχότερο πρόγραμμα από αυτό που υπήρχε. Και στο ραδιόφωνο να μην έχετε καθόλου πρόγραμμα... Και πραγματικά αυτό ήθελε προσπάθεια. Η δημοτική τηλεόραση δεν μπορεί να μετατρέπεται σε εργαλείο προσωπικής προβολής. Είστε δήμαρχος, κύριε Παπαδόπουλε, όχι influencer. Θα έπρεπε να υπάρχουν εκπομπές που να καλύπτουν τις ανάγκες των δημοτών και όχι δελτία ειδήσεων που υπηρετούν τη ματαιοδοξία και τις ανασφάλειες της εκάστοτε διοίκησης.
Στον πεδίο της ψυχαγωγίας αναγνωρίζω ότι γίνεται προσπάθεια. Άλλωστε το δείχνουν και οι κωδικοί του προϋπολογισμού, που είναι οι μόνοι που αυξάνονται μήνα με τον μήνα, χωρίς όμως δυστυχώς να αφήνουν θετικό πολιτιστικό αποτύπωμα.
Οι εκδηλώσεις του Άρδα έχουν πάψει εδώ και χρόνια να είναι φεστιβάλ. Καταντήσατε έναν θεσμό με ιστορία να θυμίζει ένα ακριβό πανηγύρι χωρίς ταυτότητα και χωρίς ουσιαστική σύνδεση με τη νεολαία. Αντί να γίνει ποτάμι πολιτισμού, κατέληξε να εξυπηρετεί προσωπικές επιλογές και γνωριμίες. Θα θυμηθώ ξανά τις προεκλογικές σας υποσχέσεις που μιλούσατε για εξωστρέφεια του φεστιβάλ, για ολιστική αναμόρφωση του χώρου, για κατασκηνώσεις και πολλά ακόμη που πλέον μόνο νοσταλγία και κάποια ειρωνικά γέλια προκαλούν.
Είστε πρώτοι σε κοινωνικές εκδηλώσεις, τρέχετε για τις φωτογραφίες και το μικρόφωνο, αλλά μόλις κλείσουν οι κάμερες και σταματήσουν οι χοροί το μόνο που μένει είναι μια άδεια πλατεία χωρίς κανέναν κάτοικο κάτω των 50.
Στις κοινωνικές υπηρεσίες απουσιάζει κάθε νέα πρωτοβουλία. Διαχειρίζεστε προγράμματα που ήδη υπάρχουν, αλλά δεν έχετε παρουσιάσει ούτε μία ουσιαστική δική σας παρέμβαση. Φθάσαμε στο σημείο μέχρι καταγγελία να γίνει για το λεωφορείο των παιδιών ΑΜΕΑ που αποκλείστηκε στα χιόνια.
Δε θα μιλήσω για νέες δομές ή για βελτίωση των υφιστάμενων. Αρκεί κάποιος να δει το τεχνικό πρόγραμμα ή τον προϋπολογισμό για να καταλάβει ότι αυτός ο τομέας απουσιάζει παντελώς από τον όποιο σχεδιασμό σας.
Ο αθλητισμός ακολουθεί τη γενική απαξίωση που βλέπουμε σε όλα τα πεδία του δήμου. Λείπουν οι μεγάλες διοργανώσεις, ενώ ακόμη και η διοργάνωση του πινγκ πονγκ στηρίχθηκε ουσιαστικά στην προσπάθεια ενός ανθρώπου που δεν έχει σχέση με τον δήμο. Και πώς να έχουμε αθλητισμό όταν δεν έχουμε λειτουργικές εγκαταστάσεις; Το «Νίκος Σαμαράς» δε λειτούργησε έναν ολόκληρο χρόνο και χάσαμε τη μοναδική ομάδα που αγωνιζόταν στην πρώτη εθνική κατηγορία. Φυσικά και ο αθλητικός τουρισμός ήταν μέσα στο πρόγραμμά σας, αλλά ούτε εδώ είχαμε κάποια θετική εξέλιξη. Θα κάναμε γήπεδα... θα στηρίζαμε τις ομάδες. Και αυτό είναι ακόμη ένα παράπονο που ακούω από τις διοικήσεις των συλλόγων, ότι υπάρχει έλλειψη επικοινωνίας.
Το ίδιο ακούσαμε και από τους εκπαιδευτικούς. Και στα σχολεία πλέον όλοι αντιλαμβάνονται τι εννοούσαμε όταν λέγαμε στη συζήτηση επί του π/υ ότι η κατάσταση είναι τραγική. Παλιά και ασυντήρητα κτίρια, προβλήματα παντού και σε ορισμένες περιπτώσεις επικίνδυνες συνθήκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όπως το πρόσφατο περιστατικό στο 3ο δημοτικό, που και πάλι κάποιος άλλος φταίει και όχι εσείς.
Και θα κλείσω με τον παιδικό σταθμό του Τριγώνου. Γνωρίζατε το πρόβλημα έναν ολόκληρο χρόνο. Και δεν κάνατε τίποτα. Χρειάστηκε να υπάρξουν πιέσεις από παντού και να βρεθούν ακόμη και χρήματα από υπουργεία για να αποφασίσετε να ασχοληθείτε. Και φτάσαμε λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη της νέας χρονιάς να ακούμε ότι από κοινού με τους γονείς αποφασίστηκε να πηγαίνουν τα παιδιά στα Ρίζια. Ποια ακριβώς ήταν η άλλη επιλογή που είχαν οι γονείς; Αυτό δεν είναι κοινή απόφαση. Είναι αναγκαστική προσαρμογή στην αδράνεια της δημοτικής αρχής.
Κύριε Δήμαρχε,
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της διοίκησής σας δεν είναι τα χρήματα.
Δεν είναι η υποστελέχωση.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν έχετε επαφή με την κοινωνία.
Γι' αυτό η προτροπή μου είναι ειλικρινής.
Αφήστε για λίγο το αποστειρωμένο περιβάλλον των γραφείων, τις φωτογραφίες και το ύφος της αυτάρκειας.
Βγείτε έξω.
Μιλήστε με τους εργαζόμενους, τους συλλόγους, τους εκπαιδευτικούς, τους αθλητές, τους κατοίκους των χωριών.
Γιατί εκεί βρίσκεται η πραγματικότητα.
Και εκεί υπάρχουν πολλά που πρέπει να διορθωθούν.

13/06/2026

Είναι πλέον φανερό σε όλους τους πολίτες ότι η δημοτική αρχή καταφεύγει με περισσή ευκολία και χωρίς τύψεις στην άρνηση γεγονότων.

Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος φάνηκε για μια ακόμη φορά ανακόλουθος.
Όταν ο δημοτικός σύμβουλος της Αυτόνομης Κίνησης Πολιτών, Ηλίας Αγγελακούδης, επισήμανε τις τρανταχτές αδυναμίες που χαρακτηρίζουν και τη φετινή διοργάνωση του Φεστιβάλ στον ποταμό Άρδα, υπενθυμίζοντας του παράλληλα τις προεκλογικές του δεσμεύσεις, προκάλεσε τον εκνευρισμό του δημάρχου, ο οποίος προσπάθησε και πάλι να παρουσίασει το άσπρο μαύρο.

Αυτή τη φορά όμως δεν του βγήκε. (Δείτε το βίντεο)

Το  περιστατικό με την πτώση τμήματος της οροφής στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ορεστιάδας προκαλεί σοκ, οργή και βαθύ προβλημα...
26/05/2026

Το περιστατικό με την πτώση τμήματος της οροφής στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ορεστιάδας προκαλεί σοκ, οργή και βαθύ προβληματισμό. Από καθαρή τύχη δεν υπήρχαν εκείνη τη στιγμή μαθητές ή εκπαιδευτικοί στο σημείο, διαφορετικά σήμερα θα μιλούσαμε για μια τραγωδία.

Οι εικόνες που είδαμε όλοι στα τοπικά ΜΜΕ δεν είναι απλώς ένα μεμονωμένο γεγονός. Είναι η αποτύπωση της εγκατάλειψης των σχολικών υποδομών και της αδιαφορίας που εδώ και καιρό καταγγέλλουν γονείς και εκπαιδευτικοί.
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τις καταγγελίες, επί ώρες επικρατούσε αμηχανία και έλλειψη συντονισμού, με μαθητές και εκπαιδευτικούς να παραμένουν στο προαύλιο περιμένοντας να βρεθεί ποιος θα αναλάβει την ευθύνη των αποφάσεων. Οι αναφορές για αδυναμία επικοινωνίας με την αρμόδια αντιδήμαρχο και η απουσία άμεσης αντίδρασης από τη δημοτική αρχή συνθέτουν μια εικόνα πλήρους διοικητικής ανεπάρκειας σε ένα ζήτημα που αφορά την ασφάλεια παιδιών.

Είναι αδιανόητο, το 2026, σχολικά κτίρια να μετατρέπονται σε παγίδες για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Είναι αδιανόητο οι γονείς να φοβούνται αν τα παιδιά τους βρίσκονται ασφαλή μέσα στις σχολικές αίθουσες. Η ασφάλεια των σχολείων δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με επικοινωνιακά τεχνάσματα και με φωτογραφίες γεμάτες χαμόγελα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Ως Αυτόνομη κίνηση πολιτών “ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ”, είχαμε αναφέρει τόσο στη συζήτηση για τον προπροϋπολογισμό, όσο και στις ετήσιες συνεδριάσεις απολογισμού, τη διαχρονική αδιαφορία και την προχειρότητα της δημοτικής αρχής απέναντι στις σχολικές υποδομές.

Ζητούμε άμεσα να πραγματοποιηθούν πλήρεις έλεγχοι καταλληλότητας σε όλα τα σχολικά κτίρια του Δήμου και να υπάρξει συγκεκριμένο σχέδιο συντήρησης και αποκατάστασης πριν θρηνήσουμε θύματα.

Παράλληλα, απαιτούμε σαφείς απαντήσεις για το ποιοι είχαν την ευθύνη της διαχείρισης του περιστατικού και γιατί δεν υπήρξε άμεση κινητοποίηση.
Δεν θα επιτρέψουμε να θεωρηθεί αυτή η κατάσταση «κανονικότητα». Η ζωή και η ασφάλεια των παιδιών μας είναι αδιαπραγμάτευτες και οι ευθύνες πρέπει να αποδοθούν.

Φωτογραφία: Ράδιο Έβρος

29/04/2026

Ομόφωνα εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ορεστιάδας η πρόταση ψηφίσματος που κατέθεσε ο εκπρόσωπος της κίνησης πολιτών “ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ”, Αγγελακούδης Ηλίας.
Η πρωτοβουλία της κίνησης να φέρει προς συζήτηση ένα τόσο κρίσιμο και επίκαιρο ζήτημα για το μέλλον της περιοχής μας αναδεικνύει τη συλλογική ευθύνη πολιτών και Δήμου να προστατεύσουμε το φυσικό περιβάλλον, τη δημόσια υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Η απόφαση αυτή εκφράζει την ξεκάθαρη αντίθεση της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου στην εξόρυξη χρυσού στη Θράκη και στην περιοχή των ελληνοβουλγαρικών συνόρων και αποτελεί ένα ακόμη ισχυρό επιχείρημα στον κοινό αγώνα των φορέων στην Ελλάδα και στη Βουλγαρία που αντιδρούν σε επενδυτικά σχέδια με σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Ακολουθεί το ψήφισμα που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ορεστιάδας:
Δημοτικό Συμβούλιο Ορεστιάδας εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση στα σχέδια εξόρυξης χρυσού στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης, τόσο εντός της ελληνικής επικράτειας (Πέραμα Αλεξανδρούπολης, Σάπες) όσο και σε διασυνοριακό επίπεδο, πλησίον των ελληνοβουλγαρικών συνόρων. Η σχεδιαζόμενη εξορυκτική δραστηριότητα στο Ροζίνο Βουλγαρίας δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους διασυνοριακής ρύπανσης, με άμεσες επιπτώσεις στον Ερυθροπόταμο και κατ’ επέκταση στην αγροτική παραγωγή, τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον της περιοχής μας. Τα περιβαλλοντικά προβλήματα δεν γνωρίζουν σύνορα και οι επιπτώσεις τέτοιων δραστηριοτήτων είναι δυνητικά μη αναστρέψιμες. Η τοπική οικονομία του Βορείου Έβρου στηρίζεται πρωτίστως στον πρωτογενή τομέα και στην ποιότητα των φυσικών πόρων, στοιχεία που απειλούνται άμεσα από εξορυκτικές δραστηριότητες υψηλού περιβαλλοντικού ρίσκου. Για τους λόγους αυτούς, ζητούμε την άμεση παύση κάθε διαδικασίας που αφορά την αδειοδότηση και υλοποίηση εξορύξεων χρυσού στην περιοχή, καθώς και τον συντονισμό όλων των αρμόδιων φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης για την από κοινού υπεράσπιση του περιβάλλοντος και των υδάτινων πόρων. Η προστασία της δημόσιας υγείας, της αγροτικής παραγωγής και του φυσικού πλούτου αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για τον Δήμο Ορεστιάδας και θεμελιώδη προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.

09/04/2026

Στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον προϋπολογισμό, η στάση του δημάρχου οδήγησε στην αποχώρηση του δημοτικού συμβούλου της κίνησης πολιτών
«ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ», Ηλία Αγγελακούδη, και στη συνέχεια σύσσωμης της αντιπολίτευσης.
Η επιλογή του δημάρχου να μην τοποθετηθεί πριν τη δευτερολογία των επικεφαλής, στερώντας τη δυνατότητα ουσιαστικού πολιτικού διαλόγου και απάντησης, αποκαλύπτει μια ξεκάθαρη στάση αποφυγής.
Κρυμμένος πίσω από έναν αντιδημοκρατικό κανονισμό, αρνήθηκε να υπερασπιστεί τις επιλογές του και να συμμετέχει σε έναν πολιτισμένο - πολιτικό διάλογο, απαξιώνοντας έτσι και τον θεσμό του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά και τους δημότες που περιμένουν να δουν στην πράξη... την Ορεστιάδα νέα ξανά!

Στην τοποθέτησή του, ο εκπρόσωπος της κίνησης ανέδειξε τον μη ρεαλιστικό χαρακτήρα του προϋπολογισμού, με φουσκωμένα έσοδα που δε καλύπτουν τις ανάγκες του δήμου και δημοτών.

👩‍💻Τεράστια ποσά κατευθύνονται σε τρίτους για υπηρεσίες, αναδεικνύοντας το οξύ πρόβλημα υποστελέχωσης του δήμου.

🏦Η κεντρική διοίκηση χρηματοδοτεί ανεπαρκώς τους δήμους, ενώ οι υποχρεώσεις αυξάνονται.

🛫Σπατάλες σε ταξίδια, διαφημίσεις και δημόσιες σχέσεις για τη βελτίωση της εικόνας του δημάρχου.

🏗️ Φτωχό τεχνικό πρόγραμμα, εξαρτημένο από χρηματοδοτήσεις και μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των δημοτών.

♻️Ανταποδοτικά έσοδα που κατευθύνονται σε μια προβληματική, αντιπεριβαλλοντική και αντιοικονομική διαχείριση απορριμμάτων.

🧑‍🧑‍🧒‍🧒Αδυναμία άσκησης ουσιαστικής κοινωνικής πολιτικής, λόγω ασφυκτικού πλαισίου από την κεντρική διοίκηση.

🎼πλήθος κοινωνικών εκδηλώσεων, χωρίς πολιτιστική ανάπτυξη.

🏆Αθλητισμός σε κρίση, χωρίς προοπτική μεγάλων διοργανώσεων.

🚸Σχολικές μονάδες με ανεπαρκή χρηματοδότηση για βασικές ανάγκες.

❌Κλείνοντας, τόνισε με έμφαση ότι δεν υπάρχει πραγματική αυτοδιοίκηση. Οι δήμοι λειτουργούν ως διαχειριστές μιας αυστηρά ελεγχόμενης κατάστασης. Και ακόμη και αυτή η διαχείριση, γίνεται με λάθος προτεραιότητες από τη δημοτική αρχή.

02/03/2026

Κατά τη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δήμου Ορεστιάδας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, ο δημοτικός σύμβουλος Αγγελακούδης Ηλίας της Αυτόνομης Κίνησης Πολιτών “ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ”, έθιξε και ανέπτυξε δύο κρίσιμα ζητήματα που αφορούν άμεσα την ασφάλεια, την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των δημοτών:

Θέμα 1: «Εξαιρετικά επιβαρυμένη κατάσταση της αστικής οδοποιίας στον Δήμο Ορεστιάδας λόγω εκτεταμένων φθορών και επικίνδυνων λακκουβών. Ενημέρωση για τον συνολικό σχεδιασμό αντιμετώπισης, τους τρόπους χρηματοδότησης, το χρονοδιάγραμμα και τις άμεσες παρεμβάσεις αποκατάστασης του οδικού δικτύου»

Θέμα 2: «Αναστολή λειτουργίας παιδικών χαρών στον Δήμο Ορεστιάδας. Ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας, τις απαιτούμενες παρεμβάσεις αποκατάστασης και τη διαδικασία επαναπιστοποίησης των εγκαταστάσεων»

Οι απαντήσεις της δημοτικής αρχής, δυστυχώς, μόνο καθησυχαστικές δεν ήταν. Για ακόμη μία φορά απουσίαζαν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, σαφές σχέδιο και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, στοιχεία απαραίτητα για να δημιουργηθεί έστω και στοιχειώδης αισιοδοξία στους πολίτες.

Στο ζήτημα της αστικής οδοποιίας δεν παρουσιάστηκε κανένα συγκεκριμένο πλάνο αποκατάστασης των εκτεταμένων φθορών στο οδικό δίκτυο. Η συνεχής μεταφορά ευθυνών σε τρίτους δεν μπορεί πλέον να αποτελεί άλλοθι. Οι λακκούβες και οι επικίνδυνες φθορές δεν οφείλονται αποκλειστικά σε εταιρείες που πραγματοποίησαν εκσκαφές, ούτε μπορεί η επίκληση της κατάστασης που «παραλήφθηκε» να αποτελεί μόνιμη απάντηση.

Η δημοτική αρχή διοικεί τον Δήμο εδώ και δύο χρόνια και όφειλε ήδη να έχει δώσει ουσιαστικές λύσεις σε ένα πρόβλημα που επηρεάζει καθημερινά τους δημότες και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλειά τους.
Η πρόληψη δεν μπορεί να έρχεται μετά από κάποιο ατύχημα, ούτε είναι αποδεκτό να παραμένει ανενεργό όχημα που αγοράστηκε για συγκεκριμένο επιχειρησιακό σκοπό, χωρίς να αξιοποιείται.

Εξίσου απογοητευτική ήταν η απάντηση και στο θέμα των παιδικών χαρών. Οι πολίτες δε μπορούν να ζουν με διαρκή «θα» και υποσχέσεις. Η ασφάλεια των παιδιών δεν μπορεί να εξαρτάται αποκλειστικά από μελλοντικά χρηματοδοτικά προγράμματα, ιδιαίτερα όταν για άλλες δράσεις και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις εξασφαλίζονται πόροι με μεγαλύτερη ευκολία.

Η Ορεστιάδα, η νεότερη πόλη της Ελλάδας και μία από τις νεότερες της Ευρώπης, εξακολουθεί να στερείται επαρκών, σύγχρονων και ασφαλών δημόσιων χώρων για τα παιδιά. Την ίδια στιγμή γίνεται συνεχώς λόγος για το δημογραφικό πρόβλημα και τη φυγή των νέων. Δεν μπορούμε, όμως, να ζητάμε από τους νέους να παραμείνουν και να δημιουργήσουν οικογένεια στον τόπο μας, όταν δεν διασφαλίζουμε ούτε τις βασικές υποδομές για την καθημερινότητά τους.

02/02/2026

Μέσα σε διάστημα λίγων ωρών η Δημοτική Αρχή αποφάσισε αρχικά τη λειτουργία όλων των σχολείων και στη συνέχεια ανακάλεσε την ίδια της την απόφαση, κλείνοντας επιλεκτικά σχολικές μονάδες και προκαλώντας χάος στον οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό δεκάδων γονέων.

Η ασυνέπεια αυτή δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, όταν υπάρχουν έγκαιρα και αξιόπιστα μετεωρολογικά δεδομένα, ούτε όταν υπάρχει η δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης για έκτακτες περιπτώσεις.

Ιδιαίτερα για τα σχολεία της περιφέρειας, οι αποφάσεις αυτές μεταφράστηκαν σε άσκοπες μετακινήσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, με ταλαιπωρία και επικινδυνότητα, χωρίς καμία δικαιολογία.

Η δημοτική αρχή φαίνεται να αγνοεί πλήρως τις πραγματικές ανάγκες των δημοτών και να λειτουργεί χωρίς καμία επαφή με την καθημερινότητά τους.

Η πρόσφατη έντονη βροχόπτωση στον Δήμο Ορεστιάδας και γενικότερα στον νομό Έβρου ανέδειξε, για ακόμη μία φορά, την πλήρη...
30/01/2026

Η πρόσφατη έντονη βροχόπτωση στον Δήμο Ορεστιάδας και γενικότερα στον νομό Έβρου ανέδειξε, για ακόμη μία φορά, την πλήρη εγκατάλειψη των βασικών υποδομών και την τραγική κατάσταση της αντιπλημμυρικής προστασίας στην περιοχή μας.
Πλημμυρισμένα καταστήματα και αποθήκες, απροσπέλαστοι δρόμοι, σπασμένα αναχώματα, υπερχειλισμένα κανάλια και ρέματα που δεν καθαρίστηκαν ποτέ, συνθέτουν μια εικόνα που δεν τιμά κανέναν αρμόδιο.

Οι εικόνες που αντικρίσαμε δεν οφείλονται ούτε “σε ακραίο καιρικό φαινόμενο”, ούτε “στην κλιματική αλλαγή”. Είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα της διαχρονικής αδιαφορίας, της έλλειψης σοβαρού σχεδιασμού και της απουσίας ουσιαστικών παρεμβάσεων από την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς.

Στο όνομα της πολιτικής του “μικρού κράτους” και της ιδιωτικοποίησης των δημόσιων υπηρεσιών, το κόστος μεταφέρεται για ακόμη μία φορά στους πολίτες. Και πρώτα απ’ όλους, στις απομακρυσμένες περιοχές και στα χωριά του Δήμου μας, που βιώνουν κάθε χρόνο τις ίδιες καταστροφές και αισθάνονται ότι είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Η προστασία της ζωής, της περιουσίας και της αξιοπρέπειας των πολιτών δεν είναι πολυτέλεια. Είναι υποχρέωση.

Την παραίτησή του από τη θέση του δημοτικού συμβούλου κατέθεσε την τελευταία μέρα του 2025 ο Σάκης Κυργιάννης, μετά από ...
31/12/2025

Την παραίτησή του από τη θέση του δημοτικού συμβούλου κατέθεσε την τελευταία μέρα του 2025 ο Σάκης Κυργιάννης, μετά από 18 χρόνια παρουσίας στα δημοτικά έδρανα, σε πέντε θητείες στον Δήμο Ορεστιάδας.
Με 42 χρόνια υπηρεσίας ως γιατρός στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και αμέτρητα χιλιόμετρα στα γήπεδα του Έβρου, ο Σάκης Κυργιάννης απέδειξε έμπρακτα ότι αποτελεί έναν από τους πιο ενεργούς και δραστήριους πολίτες του Δήμου μας. Για προσωπικούς λόγους, αποφάσισε να αποχωρήσει από το Δημοτικό Συμβούλιο, κλείνοντας έτσι έναν τεράστιο κύκλο κοινωνικής και αυτοδιοικητικής προσφοράς.
Τη θέση του στο Δημοτικό Συμβούλιο καταλαμβάνει ο επόμενος σε ψήφους και δημοτικός σύμβουλός της Αυτόνομης Κίνησης Πολιτών «ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ» στην προηγούμενη θητεία, Αγγελακούδης Ηλίας, πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Ορεστιάδας.
Αναλυτικά η επιστολή παραίτησης του, την οποία υπέβαλλε στο προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας:

«Κυρία Πρόεδρε, μετά από θητεία 18 και πλέον ετών ως Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Ορεστιάδας και μετά από πολλή σκέψη, αποφάσισα πως ήρθε η ώρα να υποβάλλω την παραίτηση μου, έχοντας την πεποίθηση πως ό,τι ήταν να προσφέρω εκφράζοντας θέσεις, προτάσεις και απόψεις ουσιαστικά τα πρόσφερα, και θα ήταν εμμονή και προσκόλληση να παραμένω.
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να κάνω πράξη τη φράση «τόπο στα νιάτα». Είμαι πλέον 72 ετών και αν και αισθάνομαι ακμαιότατος πιστεύω ότι τα γεγονότα που τρέχουν και οι απαιτήσεις της καθημερινότητας μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα από κάποιον νεότερο σε ηλικία. Εξάλλου, στην παράταξη που εκπροσωπώ λειτουργούμε με δημοκρατικές διαδικασίες και οι αποφάσεις λαμβάνονται συλλογικά και είμαι πεπεισμένος πως με την απόφασή μου δεν θα υπάρξει κενό.
Πιστεύω ότι όλα αυτά τα χρόνια συνεργάστηκα άψογα με κάθε δημοτική αρχή και οι αντιπαραθέσεις δεν ήταν επί προσωπικού αλλά για το κοινό καλό.
Ευχαριστώ πρωτίστως τους δημότες που μακροχρόνια με τίμησαν με την ψήφο τους, για την εμπιστοσύνη και την αγάπη που μου έδειξαν.
Ευχαριστώ την παράταξή μου για τη συνεργασία και μετά την αποχώρηση του αρχηγού Σάκη Παπανδρέου, που με στήριξαν ως εκπρόσωπο της Αυτόνομης Κίνησης Πολιτών «ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ».
Ευχαριστώ όλους για την συνλειτουργία.
Εύχομαι τα καλύτερα για τον Δήμο μας.
Καλή χρονιά με υγεία σε όλους τους δημότες του Δήμου Ορεστιάδας».

ΚΥΡΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΔΗΜΟΤΗΣ ΔΗΜΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ

🔴 Η Δημοτική Αρχή "ξεπληρώνει" τα προεκλογικά της γραμμάτια στις πλάτες των σχολικών καθαριστριών!⚠ Με μια απαράδεκτη απ...
28/07/2025

🔴 Η Δημοτική Αρχή "ξεπληρώνει" τα προεκλογικά της γραμμάτια στις πλάτες των σχολικών καθαριστριών!

⚠ Με μια απαράδεκτη απόφαση, μετατρέπει όλες τις συμβάσεις τους σε τετράωρες, παίζοντας μικροπολιτικά παιχνίδια εις βάρος των πιο ευάλωτων εργαζομένων.

👇 Διαβάστε την πλήρη καταγγελία μας:

Με την απόφαση υπ’ αριθμ. 317/2025 της Δημοτικής Επιτροπής, η οποία μετατρέπει όλες τις συμβάσεις των σχολικών καθαριστριών/ιστών σε τετράωρες – μειωμένου ωραρίου, η Δημοτική Αρχή αποκαλύπτει για ακόμη μία φορά το πραγματικό της πρόσωπο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που προχωρά σε τέτοιες αντεργατικές μεθοδεύσεις. Από την περσινή κιόλας χρονιά, η Δημοτική Αρχή είχε δείξει τις προθέσεις της, υποβαθμίζοντας συμβάσεις πλήρους απασχόλησης σε μειωμένη εργασία, γεγονός που αποτέλεσε το πρώτο βήμα στην πορεία απαξίωσης του ρόλου και της εργασίας αυτών των ανθρώπων.

Οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες στην καθαριότητα των σχολείων είναι αυτοί που εξασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια για τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς. Αντί να επιβραβευτούν για την προσφορά τους, βρίσκονται τώρα αντιμέτωποι με μια βίαιη ανατροπή του οικονομικού τους προγραμματισμού, με δραματικές συνέπειες στις ζωές τους.

Η απόφαση αυτή δεν υπηρετεί κανέναν απολύτως κοινωνικό ή λειτουργικό σκοπό. Αντιθέτως, υπηρετεί καθαρά και μόνο μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Είναι σαφές ότι η Δημοτική Αρχή χρησιμοποιεί τις θέσεις εργασίας ως αντάλλαγμα για την εξόφληση των προεκλογικών της γραμματίων. Οι υποσχέσεις που δόθηκαν, τώρα "εξοφλούνται" εις βάρος των πιο ευάλωτων.

Ως παράταξη "Είναι στο Χέρι Μας", καταγγέλλουμε δημόσια αυτή την απόφαση και καλούμε όλους τους πολίτες, τα σωματεία, τους συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών να σταθούν στο πλευρό των εργαζομένων.

Η εργασία δεν είναι χάρη, είναι δικαίωμα. Και τα σχολεία μας δεν είναι πεδίο πελατειακής πολιτικής.

Ο αγώνας για αξιοπρεπή εργασία και δημόσια σχολεία δεν είναι διαπραγματεύσιμος.

ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ

Address

Σωτηρίου Τσερκέζη 12
Orestiáda
68200

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Είναι στο Χέρι μας posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Είναι στο Χέρι μας:

Share